יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:39
צביקה שרף

בנדר וז'יז'יץ' לא יכולים להביא את מכבי לטופ 8

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: לא רק השניים אשמים, לצהובים הייתה הגנה רעה, גם לא הקריבו עבירות ולא הסתדרו עם התקפת מילאנו. ההגנה לא ניסתה ללחוץ

מכבי תל אביב יצאה למשחק חשוב במילאנו כאשר היא משדרת שהיא עדיין מאמינה ביכולתה להיות בפיינל 8. אלופת ישראל הגיעה אחרי סידרת ניצחונות קלים בליגה ואחרי שני המשחקים בגביע ובליגה נגד הפועל חולון. הבעיה היא ששני המשחקים האלה לא נתנו את האפשרות לבחון את יכולתה האמיתית של הקבוצה ביחס ליורוליג.

להיות בפיגור 17 הפרש נגד חולון ולנצח זה הישג נהדר, אבל הוא מונע ממך לשפוט ביסודיות איך הגעת לפיגור כזה והניצחון הנהדר ביום ראשון על חולון עם ההצטיינות של בלייזר בשני המשחקים ושל ג’ונס במשחק השני, נתנו למאמן יאניס ספרופולוס להחליט על לקדם אותם בהחלטות וברוטציות למשחק הזה, ואז התוצאה הסופית, 87:68, אומרת הרבה דברים. 

סקוטי ווילבקין זורק (ארמני מילאנו)סקוטי ווילבקין זורק (ארמני מילאנו)

עם 68 נקודות אי אפשר לנצח, והתוצאה הזו באה אחרי משחק התקפי חלש ולא מאורגן של ווילבקין, שנמצא באיזושהי חולשה. הוא לא רכז, וכאשר הוא מתחיל כרכז ורוב ההתקפה שהוא מוביל מתנהלת כשהוא מכדרר, כך אי אפשר להגיע ליותר מ-12 נקודות ברבע הראשון. 

יאניס גילה לנו אחרי המשחק שהוא סובל מפציעה באגודל, אך בכל מקרה הוא מקבל הגנה חזקה מכל קבוצה שמשחק נגד מכבי ת”א, וצריך אולי לחשוב על משחק אחר שבו יעבדו עבורו למצבי קליעה, כי אין ספק שהוא קלעי מצוין וצריך לקבל אופציות זריקה. ג’ונס, עקב השבחים שהוא קיבל אחרי המשחק ביום ראשון נגד חולון, הוכנס היום מידית במקום ווילבקין, והוא הקדים היום את דורסי ואת דיברתולומאו שבכלל הוכנס רק בדקה ה-25 לראשונה, למרות שהוא אחד השחקנים שמכניס תמיד התלהבות הגנתית ומושך אחריו את הקבוצה, אבל היום כשהוא נכנס ההפרש היה כבר גדול ובלתי ניתן למחיקה נגד מילאנו. 

סקוטי ווילבקין (ארמני מילאנו)סקוטי ווילבקין (ארמני מילאנו)

מילאנו ויתרה לחלוטין על ריבאונד ההתקפה וירדה להגנה כדי לא לתת לצהובים להגיע לאופציות של פסט-ברייק או משחק מעבר. רוב המשחק, גם בגלל מחסור בשחקנים גבוהים עקב פציעתו של לידיי, מילאנו הייתה עם ארבעה שחקני חוץ קלעים סקוררים. מכבי ת”א עם הגנתה הרכה שגם לא הקריבה היום עבירות לא הסתדרה עם ההתקפה המסודרת שלהם שהרבתה לחדור בקלות ולמסור לשחקן החופשי, וכך שוב ושוב הקלעים של האיטלקים הגיעו למצבי קליעה טובים עם אחוזי קליעה גבוהים, גם משתי נקודות וגם משלוש נקודות, כשהגנת האורחת לא מצליחה לעצור שום דבר משיטת המשחק של מילאנו.

יאניס ויתר היום על אנטה ז’יז’יץ’ בחמישייה והתחיל עם אות’לו האנטר שהיה השחקן היחד היום שתפקד כראוי והיה נקודת אור במכבי ת”א. השבוע ציטטו בארץ אתר ספורט יווני שניתח את הצהובים וקבע שז’יז’יץ’ ובנדר הם אכזבה. אנחנו לא צריכים לשמוע מיוון את מה שמנסים להסתיר, כי שניהם לא שחקנים שיכולים להביא את מכבי ת”א לשמונה הראשונות, אבל לא רק הם אשמים.  

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

כי היום ראינו קבוצה שרצה אחרי ההובלה של מילאנו מתחילת המשחק. לא היה ניסיון להגנת לחץ שתוציא את מילאנו מקצב המשחק שלה, בשלב מסוים ברבע השלישי מכבי ת”א הצליחה לצמצם לשבע הפרש, אבל מילאנו חזרה מפסק הזמן עם שלוש שלשות וריצה של 0:11, וזה היה רחוק מלהילחם על ניצחון. נכון, לצהובים יש חוסר במשחקים שנדחו, אבל השמינייה הראשונה בורחת ויהיה קשה ביכולת הזו להגיע לשם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים