יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:46
אבי נמני

צריך להוביל מהפכה

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: עצירת הליגה - החלטה פוליטית של עסקנים. תם עידן התמימות, הגיע הזמן לעמוד על הרגליים האחוריות. נתניהו, הזיגזג לרעתך

אמש בשעת לילה מאוחרת התקבלה החלטה ביזארית נוספת בישיבת ממשלה, בה מעורבים ראשי הספורט עם שר הספורט ומשרד הבריאות. הוחלט שאין משחקים, אך האימונים יימשכו כסדרם והליגות המקצועניות לא יוחרגו מהסגר הנוכחי. 

אני חייב להתוודות, ההחלטה ההזויה גרמה לי לנדודי שינה וחוסר נוחות לאורך כל הלילה. אני לא צריך להיות מומחה לרפואה כדי להבין שההחלטה היא כיסוי תחת אחד גדול של כל המעורבים, הן במשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הספורט, שמנסים להוריד מעצמם אחריות בזמן שכל הליגות בעולם נמשכות כסדרן, אפילו במדינות בהן רמות התחלואה גבוהות בהרבה מבישראל.

ההחלטה לא הגיונית ונראית כעוד שליפה מהמותן, כפי שאנחנו עדים לקבלת החלטות מזגזגת מתחילת המשבר בכל הסקטורים. הרי אף אחד לא רוצה להתאמץ ולחשוב לעומק כדי למצוא פתרונות יצירתיים, כפי שמוצאים בשאר מדינות העולם. אצלנו קיבלו החלטה שתהיה פוליטית ותהפוך את החיים להרבה יותר קלים עבור כל המעורבים בקבלת ההחלטות, שחס וחלילה לא יצטרכו להתאמץ “אקסטרה” כדי להמשיך את המשחקים, כפי שהצליחו לקיים אותם עד אתמול. הרי הקבוצות נמצאות בבידוד, אין קהל, השחקנים ואנשי הצוות נבדקים באופן עקבי - אז היכן בדיוק הסכנה?

עידן ורד עם הכדור (אורן בן חקון)עידן ורד עם הכדור (אורן בן חקון)

אני כבר התרגלתי לאורך שנותיי בתחום הספורט בכלל והכדורגל בפרט שאנחנו נמצאים בתחתית הסולם עבור ממשלות ישראל בעבר וכמובן גם בהווה. אני הבנתי מזמן שהספורט במדינת ישראל הוא עוד משהו שולי על הדרך, שאף אחד לא באמת מתייחס אליו ברצינות. לאורך השנים הספורט זוכה ליחס מזלזל ותקציבים נמוכים ביחס למדינות המתפתחות בעולם הנאור, ועל כל פירור שהספורט קיבל כאן לאורך השנים כולם היו אומרים תודה ומורידים את הראש. לא עוד.

יולי אדלשטיין (אורן בן חקון)יולי אדלשטיין (אורן בן חקון)

לספורט יש כאן כוח חסר תקדים, שהאנשים שניהלו אותו לאורך השנים במקום לסחוף אותו לגבהים מקסימליים לקחו אותו לתהומות נמוכים. הממשלות הרגילו אותנו לאורך עשורים להסתפק במועט, וזה מתחבר להחלטה שהתקבלה אמש על ידי עסקנים ופוליטיקאים מתחלפים שמשתמשים בנו לקידום יחסי הציבור שלהם ומנסים לפלס את דרכם לעבר לבם של הבוחרים, שחלק גדול מהם זה אנחנו - בראש ובראשונה האוהדים, השחקנים, אנשי הצוות, הבעלים שקולם נדם במלחמה הזאת.

אנחנו קרוב ל-3 מיליון אנשים שמתפעלים את הספורט במדינת ישראל, אסור לנו יותר להסתפק בפירורים שזרקו לנו לאורך השנים. תם עידן התמימות, אסור להסכים ולקבל החלטות שפוגעות בכולנו לאורך שנים. ההחלטה לגבי ביטול הליגות לשבועיים הקרובים היא רק עוד צעד שממחיש לנו שזה הרגע הנכון לעמוד על הרגליים האחוריות ולהוכיח שאנחנו קיימים ויוצאים נגד החלטות שפוגעות בכולנו, מי שהורגל לאורך שנים להרכין ראש צריך להבין שמתישהו מגיע הרגע להרים את הראש. עכשיו זה הרגע הנכון לעשות את זה, רק צריך את האנשים הנכונים שיובילו את המהפכה הזאת. 

ז'וסוואה עם הכדור (אורן בן חקון)ז'וסוואה עם הכדור (אורן בן חקון)

ולך אדוני ראש הממשלה - הישגים מדיניים הם דבר חשוב מאוד וזה לזכותך, אבל ניהול המשבר וקבלת החלטות לא נכונה וזיגזג אין סופי בכל מה שקשור לספורט הן לרעתך. עליך להתערב באופן מיידי ולשנות את ההחלטה. זה על אחריותך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (רויטרס)ראש הממשלה בנימין נתניהו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים