יום חמישי, 28.03.2024 שעה 08:17
אלי טביב

משה חוגג אחראי לכישלון של בית"ר ירושלים

אלי טביב בטור אישי ל-ONE: הקבוצה נחלשה ביחס לעונה שעברה, בעל הבית לא דאג לחיזוק וכלים כדי להצליח - הוא האחראי להדחה, לא רוני לוי ולא בניון

הכישלון של בית"ר ירושלים באירופה, עם משחק מאוד חלש ברמה של ליגה א', נובע מהתנהלות לא נכונה בהכנת הקבוצה למשחקים בזירה היבשתית. אם דיברו כל העונה שזה הישג להגיע לאירופה דרך הליגה, לפחות מן הראוי להכין את הקבוצה למשימה והאתגר שעומדים בפניה כמו שצריך.

היה צריך לדאוג להביא שחקנים כדי להגיע לשלב הבתים, או לפחות לפלייאוף, כי אם נכשלים כבר במשחק הראשון, כל העונה שעברה במהלכה הזיעו ונלחמו על המקום השלישי – כאילו לא הייתה וכל המטרה התפספסה. 

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)

כשאני מדבר על הניהול, לא יכול שיש בבית"ר ירושלים שחקנים כמו דן איינבינדר, אנטואן קונטה ואור זהבי שרשומים בקבוצה ומקבלים שכר, אבל משאירים אותם בבית ולא לקחו אותם למשחק באירופה. מניסיון העבר שלי, אם רציתי למכור שחקן שלא רצה להמשיך לשחק בבית"ר, אז דיברתי איתו, הייתי אומר “יש לנו משחקים באירופה, וכשתגיע הצעה רצינית אשחרר אותך”. בית"ר פשוט לא ניצלה את אותם שחקנים.

הקבוצה הגיעה למשחק באירופה כשאין מגן ימני מחליף, אין בלם מחליף ואין קשר 50-50 מחליף. לאיינבינדר, לא רק שיש מקום בסגל של בית"ר, אלא יש לו מקום ב-11. אין שחקן כיום בקבוצה בתפקיד שלו שהוא יותר טוב ממנו. הוא שייך לבית"ר, אבל משאירים אותו בבית, למרות שהוא הסכים לקצץ גם כן בשכר. 

דן איינבינדר (אורן בן חקון)דן איינבינדר (אורן בן חקון)

יחסית לעונה שעברה הקבוצה נחלשה, לא חיזקו אותה. אני לא מבין בשביל מה בית”ר הציבה לעצמה מטרה להגיע לאירופה, אם משה חוגג בכלל לא מחזק את הקבוצה? היום כל החצים מכוונים לרוני לוי, יוסי בניון ואלי אוחנה. הקהל הבית"רי מסתכל וחושב שהם הכישלון, אבל הם לא הכישלון.

הם כן רצו את השחקנים שנשארו מחוץ לסגל ומי שלא רצה אותם זה משה חוגג. אני קורא שאומרים שהשחקנים שלא הצטרפו לקבוצה לא מתאימים מבחינה מקצועית, אבל זה לא נכון. זה גם לא מה שרוני לוי ויוסי בניון חושבים, מי שחשב שהם לא מתאימים זה רק חוגג. 

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)

מי שלמעשה אחראי לכישלון הגדול זה חוגג, לא רוני לוי ולא בניון. כי חוגג לא הביא להם את הכלים כדי להצליח במשימה האירופית. חומר השחקנים שיש כיום בבית"ר ירושלים לא טוב. בית"ר כיום עם סגל חלש מאוד, אז הכישלון הזה בכלל לא מפתיע והוא אך ורק בגלל ההתנהלות של חוגג.

למעשה, רואים שמי שמחליט לגבי קדר שחקנים וההרכב בבית"ר זה חוגג. נכון, אני גם הייתי ככה, אבל אני הבנתי כדורגל. כשעליתי עם בית"ר לאירופה, עשיתי את המקסימום כדי להצליח והבאתי שחקנים. בעונה אחת הגענו לפלייאוף הליגה האירופית, הפסדנו מול סנט אטיין הצרפתית, בסיכום המשחקים, אבל לא פישלנו. 

רוני לוי (אורן בן חקון)רוני לוי (אורן בן חקון)

נכון שהייתה עונה עם שרון מימר שהפסדנו לקבוצה הבולגרית פלובדיב וזה היה כישלון, אבל היה אז לבית"ר סגל שחקנים טוב. מה לעשות שבתחילת אותה עונה הייתי בארה"ב, שרון מימר שהיה אז מאמן הקבוצה קיבל ממני את כל הכלים כדי להצליח, אבל הוא הפסיק אז לשמוע למה שדיברתי איתו כבעלים וכמנהל מקצועי.

הוא לא הקשיב למה שביקשת ממנו, הפסדנו בגדול בגלל הטעויות שעשה, בגלל זה פיטרתי אותו. זה לא היה כישלון שלי, אלא של המאמן שלא רצה להקשיב לעצות שלי והראיתי לו את הדרך החוצה. אגב, אחרי שמימר הלך, הייתה לנו עונה מצוינת, הקבוצה נאבקה על האליפות, הגענו לגמר הגביע ושיחקנו כדורגל התקפי ומלהיב. 

הצטרפו לליגת החלומות הרשמית של ONE ותוכלו לזכות ברכב חדש>>

שרון מימר (רדאד גשרון מימר (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
נגןכמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים