יום שישי, 29.03.2024 שעה 19:00
גיל קנל

המנגינה חוזרת, באיירן פייבוריטית

דעה: ליגת האלופות חוזרת ב-7.8 וההתרגשות בשיאה. הבווארים יחגגו אחרי ניצחון בגמר על "אייאקס של השנה", ריאל תעשה את הבלתי ייאמן מול סיטי. תחזית

תכף היא חוזרת. אותה מנגינה מוכרת שגורמת לכל אוהד כדורגל באשר הוא מסביב לגלובוס להתרגש, כאשר השחקנים הטובים בתבל יעלו שוב לכר הדשא כשליגת האלופות תחודש אחרי חצי שנה, עם קרבות ענק שמשאירים כ”כ הרבה מקום לדמיון. כבר קשה לחכות לשריקת הפתיחה של חידוש המפעל הבכיר ביבשת, אך אנחנו כבר מפנטזים ואיך לא – מהמרים. מי תהיה הזוכה המאושרת, מי שוב תאכזב ומי תהיה ההפתעה?

ליגת האלופות תחודש במתכונת חדשה “לכבוד” הקורונה, כזו שעל השפעותיה עוד נלמד בהמשך. מה שבטוח – לאחר שיושלמו משחקי הגומלין שעוד נותרו בשמינית הגמר, מחכה לנו חודש של משחקי נוק אאוט לוהטים בין כל אריות היבשת, ממש במתכונת של טורניר קיץ גדול, כזה שצפוי להוות פיצוי משמעותי על היורו שהיה אמור להיערך הקיץ ונדחה ל-2021. 

נתחיל מהמשחקים שעוד נותרו בשמינית הגמר ומהגדול שבהם, כאשר מנצ’סטר סיטי תארח את ריאל מדריד ותקווה להשלים את המשימה אחרי 1:2 גדול ויש שיגידו מפתיע בברנבאו במשחק הראשון. לדעתי, למרות הפיגור המשמעותי והיריבה החזקה שניצבת ממול – אל תמהרו להספיד את החבורה של זינדין זידאן, שתגיע אחרי חגיגות האליפות וכקבוצה חדשה לחלוטין לאחר פגרת הקורונה.

שחקני ריאל מדריד עם גביע האליפות. יעשו את הבלתי ייאמן (La Liga)שחקני ריאל מדריד עם גביע האליפות. יעשו את הבלתי ייאמן (La Liga)

הבלאנקוס, שכאמור מגיעים כשגבם אל הקיר, יצטרכו לעבוד קשה כדי לנצח בהפרש של שני שערים או לנצח עם שלושה שערי חוץ ומעלה, אך בסופו של דבר אני מאמין שהניסיון ובעיקר המומנטום בו נמצאת אלופת ספרד הטרייה יובילו אותה כדי לעשות מה מה שרבים מכנים כ”בלתי ייאמן”, ולדלג לשלב הבא במפעל שאותו הם אוהבים יותר מכל. ומה עם יריבתה המרה של הקבוצה מהבירה? ובכן, ברצלונה תגיע במצב רוח די ירוד לגומלין מול נאפולי, אך שער החוץ היקר של אנטואן גריזמן שנתן 1:1 בסן פאולו אמור להספיק לליאו מסי וחבריו, שלא ילקקו דבש מול האיטלקים שנראים מצוין לאחרונה. למרות זאת, החבורה של גאטוסו לא תוכל מול סגנית אלופת ספרד בקאמפ נואו. 

על הגומלין שייערך באליאנץ ארנה, אליו תגיע באיירן מינכן ביתרון 0:3 על צ’לסי, אין מה להרחיב יתר על המידה, בעוד שבטורינו, יובנטוס תילחם עליה חייה כדי לא לספוג הדחה מביכה אחרי 1:0 בצרפת מול ליון במשחק הראשון, אך בסופו של דבר, כריסטיאנו רונאלדו וחבריו צפויים לדלג מעל היריבה שלא שיחקה משחק רשמי מזה כמעט חצי שנה ובלי קשר לכך, נחותה מהם בכל עמדה על המגרש. 

רוברט לבנדובסקי חוגג עם סלפי (רויטרס)רוברט לבנדובסקי חוגג עם סלפי (רויטרס)

ההגרלה סידרה לנו לפחות קבוצה אחת מפתיעה בגמר, כאשר בצד אחד נמצאות האריות – יובה, באיירן, ריאל, סיטי וברצלונה, בעוד שמנגד – לייפציג, אתלטיקו מדריד, פאריס סן ז’רמן ואטאלנטה תתמודדנה ביניהן כשמלבד הספרדים – אך קבוצה מה-4 לא הגיעה למעמד מאז ומעולם. לדעתי, מי שנמצאת בכושר הטוב מכולן בעת האחרונה ולא נספרת יותר מדי בסוכנויות ההימורים היא אטאלנטה. הקבוצה הנהדרת של ג’אן פיירו גספריני, שהתעללה בוולנסיה בדרך לרבע, תהיה ה”אייאקס” של העונה הנוכחית, רק שהיא גם תעפיל לגמר הגדול אחרי שתנצח את פ.ס.ז’ ברבע ואת המנצחת בין אתלטיקו ללייפציג בחצי הגמר. 

שחקני אטאלנטה חוגגים (רויטרס)שחקני אטאלנטה חוגגים (רויטרס)

והנה הגענו לדובדבן שבקצפת – מי תשים את ידיה בסוף העונה הארוכה בהיסטוריה על הגביע בעל האוזניים הגדולות? ובכן, התשובה נראית די ברורה לגבי מי הקבוצה שנראית כשלמה ביותר והמאוזנת ביותר מבין אלו שנותרו במפעל – וזו באיירן מינכן. הבווארים אמנם לא שיחקו משחק רשמי מאז הזכייה בגמר הגביע והשלמת הדאבל ב-4.7 ועל הנייר יגיעו בכושר ירוד מהאיטלקיות, הספרדיות והאנגליות, אך לא זה מה שיעצור את החבורה הנהדרת של האנס פליק, שעוד לפני היציאה לפגרה הוגדרה כפייבוריטית ע”י לא מעט מהמומחים ברחבי היבשת ובצדק, כאשר גם לאחר החזרה נראתה מצוין ופירקה כל יריבה אפשרית בדרך לתואר בונדסליגה נוסף.

יש תחושה שזו העונה של הגרמנים, שלדעתי יניפו את הגביע בו זכו בפעם האחרונה ב-2013 אחרי ניצחון קשה בגמר על אטאלנטה, שתוכתר כ”מאמי הבין לאומית של העונה”, אך תסתפק בתואר הזה לעת עתה. 

הכתוב הוא טור דעה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים