יום חמישי, 18.04.2024 שעה 23:42
אבי נמני

איביץ' - המנצח הגדול על האליפות

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: לצהובים היה יתרון על היריבות מבחינה פיזית, רמת אימון וסגל עמוק ורחב. אבל מעל הכל - מאמן שפיצח את השיטה בליגת העל

גאווה צהובה. עונת 2019-20 האירה את פניה למכבי תל אביב, אבל תיזכר עבור כולנו בעיקר כ”עונת הקורונה” לאחר שהנגיף גנב את הפוקוס. אבל בסופו של דבר, גם הקורונה לא הצליחה לעצור את ולדימיר איביץ’ ושחקניו, שדהרו בסערה לעבר תואר אליפות שני ברציפות.

הקבוצה של הסרבי הצליחה להעפיל על שאר קבוצות ליגת העל בשל יתרון ברור במספר מרכיבי מפתח משמעותיים, שהכריעו את הכף לטובתה – עליונות פיזית, רמת אימון גבוהה ואינטנסיבית, סגל עמוק, רחב ואיכותי שיוצר תחרותיות גדולה על מקום בהרכב (ובו הרבה שחקנים שיכולים לככב בכל קבוצה אחרת), שילוב ואיזון נכון בין צעירים לוותיקים, מקבץ מרשים של שחקנים ישראלים שוברי שוויון דוגמת איתן טיבי, אייל גולסה, דור פרץ, דור מיכה, עומר אצילי, אבי ריקן ואיתי שכטר, בנוסף לשני זרים איכותיים כמו ז’איר אמאדור ואנריק סבוריט שמשדרגים את החוליה האחורית.

ולדימיר איביץ'. דרך מנצחת (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ'. דרך מנצחת (רדאד ג'בארה)

מכבי היא חממה לגידול שחקנים במחלקת הנוער שעוברים בקבוצת הבת של המועדון ומשם הבולטים עושים את הדרך לקבוצה הראשונה. חלק גדול מהשחקנים שנמצאים כרגע בסגל הקבוצה רוויי ניסיון גדול בזכייה בתארים, התמודדות במשחקי עונה וכמובן מאמן איכותי דומיננטי, קשוח וישר שפיצח את הליגה הישראלית ושם דגש על מערך הגנתי כדי קודם לא לספוג, כי הוא הרי יודע שהקבוצה שלו שווה גול אחד לפחות בכל משחק. הנוסחה הזאת הצליחה בגדול בליגת העל.

עוד מרכיב מאוד חשוב בהצלחה של מכבי תל אביב זה השקט הניהולי לאורך כל הדרך ובעיקר ברגעי משבר כמו בהדחה המאכזבת בתחילת העונה במפעלים האירופאים שגרמה לנזק מקצועי וכלכלי עצום. מכבי צלחה את המשבר בצורה חלקה והמשיכה הלאה הרבה בזכות הבעלים מיץ’ גולדהאר שנתן את הגיבוי למערכת המקצועית ואת הדרייב הנכון על מנת להסתער על תואר האליפות. 

בעונה שעברה מכבי תל אביב זכתה באליפות כבר בחודש פברואר בלי יריבה אמיתית, אך בעונה הנוכחית מכבי חיפה הצליחה להלחיץ את הצהובים עד ליציאה לפגרת הקורונה. למרות זאת, הפינאלה הוא של הצהובים עם זכייה משכנעת באליפות שהמנצח הגדול שלה הוא מבחינתי איביץ’, שבנה קבוצה בצלמו והצליח להוציא משחקניו את המקסימום. הסרבי נתן הזדמנות שווה לכל שחקן להוכיח את עצמו בכל שלב במהלך העונה.

שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

ישנן עדיין שאלות חשובות שעדיין נותרו פתוחות לקראת העתיד הקרוב של האלופה. השאלה הראשונה ואולי החשובה ביותר היא מי יהיה המאמן על הקווים בעונה הבאה? אך גם איך תסתיים הפרשה שמלווה את המועדון בשבועיים האחרונים. מי מהשחקנים יעזוב את הקבוצה ומי יישאר? כשחלק מהשחקנים מסיימים חוזה וחלק ישוחררו בשל חוסר התאמה מקצועית. לכן, מכבי ת”א חייבת, תחת לחצי הזמן הבלתי נתפסים בשל סערת הקורונה, לעשות את ההכנות המתבקשות כי לצד ההצלחה המקומית, היא נכשלה בגדול במפעלים האירופים בשנתיים האחרונות. אם תדע להסיק מסקנות ותפיק לקחים מהכישלון, היא תגיע מוכנה בצורה יותר טובה לפתיחת העונה הבאה, וכך תגביר את הסיכויים להעפיל לבתים של ליגת האלופות או הליגה אירופאית. 

אומנם עונת 2019/20 תיזכר כעונה עם עליונות מוחלטת כמעט בכל הפרמטרים על יריבותיה, אך אלו מתחילות לצמצם פערים, ולכן מכבי חייבת להתחזק תוך כדי תנועה בעיקר בגזרת הזרים ובנוסף לשים את היד על ישראלים שוברי שוויון נוספים. בשורה התחתונה התנהלות נכונה של הבעלים, מאמן סופר איכותי, סגל שחקנים איכותי רחב ועמוק שמגובה בשחקני בית וחדר הלבשה בריא, מביאים להצלחות ואלה הסיבות שהופכות את מכבי תל אביב לסיפור הצלחה מתמשך.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם מתן חוזז (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם מתן חוזז (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים