יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:53
צביקה שרף

ג'קסון - לא השחקן שמכבי ציפתה לקבל

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הגארד לא מחובר ולא בכושר, האנטר הציג את אחד ממשחקיו החלשים ביותר. מול חולון, ברצלונה ומילאנו הצהובים חייבים אותם

מכבי תל אביב התחילה הערב רשמית את הסיבוב השני ביורוליג, אבל מאחר שלא הייתה פגרה, היא הגיעה למשחק החוץ בברלין מיד אחרי שני הפסדים, שאחד מהם אמנם הגיע בחוץ לקבוצת צמרת כמו אנדולו, אבל השני היה לז’לגיריס מתחתית המפעל האירופי. במצב כזה מכבי הייתה חייבת לנצח את אלבה, כי הדרך לפלייאוף, ובוודאי שלמקום הרביעי, עוברת דרך ניצחונות בברלין. לא שאני מזלזל בגרמנים, אבל מעבר לשמירה על הבית, מכבי לא יכולה להשאיר הפסדים אצל קבוצות מתחתית הטבלה, מה עוד שהיסטורית הצהובים מעולם לא הפסידו לאלבה בביתה.

הרבע הראשון הראה שתי קבוצות עם התקפה טובה והגנה פחות טובה. מכבי קלעה המון, 31 נקודות, אבל גם ספגה 28. תשומת הלב ההגנתית של אלבה הוקדשה לווילבקין, אז בראיינט ניצל זאת לנקודות נהדרות וגם אבדיה שעלה מהספסל נתן רבע מצוין עם שתי שלשות וסיום פסט-ברייק נהדר, אבל הישראלי הצעיר גם ביצע שתי עבירות שהכריחו את ספרופולוס להוציאו. כדאי לשים לב לשלוש החלטות שלקח מאמן מכבי ברבע הראשון - קלויארו החליף את אייסי ולא ג’ייק כהן, וולטרס נכנס כמחליף ראשון לעמדת הרכז ולא ג’קסון, וריינולדס החליף את האנטר בעמדה 5. 

בסך הכל אלבה שיחקה מהר עם הרבה זריקות מהשלוש ולא הייתה כל-כך אגרסיבית בהגנה, שזה משחק שמתאים למכבי, אם כי הפציעה של לוק סיקמה, אולי השחקן הכי חשוב של הגרמנים, פגע בהם. סגנון המשחק של היריבה, לצד ההובלה מסוף הרבע הראשון, אפשרו לספרופולוס להריץ חמישיות שונות וגם לראות איך וולטרס חוזר מהפציעה ואיך להכניס את ריינולדס וארון ג’קסון לעניינים.

דני אבדיה עם הכדור (אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)דני אבדיה עם הכדור (אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)

ג’קסון, לפחות בחצי הראשון, נראה לא מחובר ויאניס ניסה לרכך את קליטתו, אולי כמסקנה משבוע שעבר, יחד עם דורסי בחמישייה ולאחר מכן עם ווילבקין, אבל לא ראינו את ג’קסון הרבה עם הכדור במחצית הזו. ריינולדס, כמו שאנחנו יודעים, הולך לריבאונד התקפה אגרסיבי, לא מרבה לשחרר את הכדור במסירה מהלואו-פוסט, ומעדיף לסיים לפעמים גם בזריקות קשות. בסך הכל מכבי לקחה את היוזמה והשחקן הבולט בחצי הראשון היה אלייז’ה בראיינט, עם 14 נקודות ו-4 מ-5 מהשלוש.

במחצית השנייה המשיך המשחק בשליטה מלאה של מכבי, אם כי הצהובים לא הצליחו לגמור את המשחק ולהביס את היריבה. מכבי המשיכה לקלוע נהדר מהשלוש, ובעיקר מדובר בבראיינט, ווילבקין וג’ייק כהן. אבדיה, במשחקו הטוב ביותר ביורוליג, היה חסר מזל כשדווקא ביכולת נהדרת הוא נפצע ונאלץ לרדת לספסל. ריינולדס, שבמחצית הראשונה לא מסר כל-כך, הפליא עם שלוש מסירות מצויינות מהלואו-פוסט לקליעות משלוש של חבריו. האנטר, שמכבי תצטרך הרבה ממנו בשבוע הבא, עדיין לא התאושש מפציעתו והפגין את אחד ממשחקיו החלשים וגם ג’קסון נראה לא בעניינים, רחוק כרגע לפחות מהשחקן שציפו במכבי לקבל, לא בכושר וגם נראה שהוא איבד מביטחונו.

ארון ג'קסון. לא מחובר (שחר גרוס)ארון ג'קסון. לא מחובר (שחר גרוס)

ספרופולוס הרבה לחלק את זמן המשחק בין שחקניו והצהובים איבדו קצת מהיתרון בסוף המשחק, אבל לא איבדו את הניצחון הסולידי לו הם היו ראויים. בשבוע הבא מול חולון ולאחר מכן ברצלונה ומילאנו סגנון המשחק יהיה אחר וגם הרמה ההגנתית הנדרשת תהיה אחרת. ברור שאם מבחינה התקפית מכבי תמשיך בכושר קליעה מהשלוש כמו היום, יהיה לה קל יותר, אבל כאמור היא תיתקל בהגנות חזקות יותר ובהתקפות עם שחקני פנים טובים יותר, מה שהיא לא פגשה הפעם.

בסך הכל ניתן לומר שמכבי נרגעה מהשבועיים האחרונים ותתכונן לשבוע הקשה שמחכה לה יותר רגועה, אבל היא צריכה את האנטר, וולטרס וג’קסון בכושר הרבה יותר טוב.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים