יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:45
אבי נמני

מכבי חיפה העבירה מסר למכבי תל אביב

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: אם הירוקים יתחזקו בינואר, הם יוכלו לאיים על העליונות של הצהובים. באר שבע אכזבה גדולה, וגם: המגמה העונה בליגת העל

היום (שני) הסתיים הסיבוב הראשון של ליגת העל עם משחק צמרת אטרקטיבי ומענג אליו נחזור בהמשך. סיכום הסיבוב הראשון ממחיש לנו שעדיין מכבי ת”א נכון לכרגע מובילה את ליגת העל עם עליונות בעיקר לכל מה שקשור למשחק ההגנה הנפלא, עם שילוב של קישור פיזי ודינמי ועזרה של כל שלישיית החלק הקדמי, אל מול יכולת התקפית בינונית שתצטרך להשתדרג לקראת החלק השני של העונה.

פרמטר בולט נוסף אצל הצהובים הוא העליונות הפיזית וסגל עמוק ורחב עם אינספור אלטרנטיבות שעומדות לרשות המאמן ולדימיר איביץ’. הקבוצה שיכולה לסכן את מכבי תל אביב היא בעיקר מכבי חיפה המתחדשת, אנחנו רואים את הירוקים עם תשוקה, פיזיות ואגרסיביות, עם יכולת טובה של שחקני החלק הקדמי, יציבות של שחקני החלק האחורי, והירוקים נראים כרגע כקבוצה היחידה שבאמת יכולה לאיים על העליונות של הצהובים.

ז'וסוואה מול דולב חזיזה (מרטין גוטדאמק)ז'וסוואה מול דולב חזיזה (מרטין גוטדאמק)

בנוסף, הצפוניים יצטרכו להתחמש בחודש ינואר בשחקנים שיכולים לעשות את ההבדל ולמשוך אותם ל’פינאלה’ צמוד מול הצהובים מתל אביב עד הרגע האחרון. באר שבע, עם סיום הסיבוב, היא אכזבה גדולה מבחינתי. ברק בכר לא מצליח למצוא את הנוסחה המתאימה. עדיין הזרים שמגיעים לא עושים את ההבדל, והיכולת פושרת ובינונית. להיות במרחק של 10 נקודות בתום הסיבוב הראשון ממכבי תל אביב זה מאכזב מאוד.

הצלע הרביעית, בית”ר ירושלים, לפרקים נוצצת ולפרקים חסרת יציבות עם הרכב ראשון יחסית סביר פלוס, אבל סגל קצר וספסל חסר ניסיון ואיכות. בנוסף לפציעות משמעותיות של שחקני מפתח דוגמת מיכאל אוחנה ועידן ורד, יצריכו את הצוות המקצועי למשוך את השחקנים למקסימום על מנת לסיים ברביעייה הראשונה.  

עידן ורד (אורן בן חקון)עידן ורד (אורן בן חקון)

המאבק על שני המקומות הנוספים בפלייאוף העליון יתרחש בין הפועל חיפה, בני יהודה, מכבי נתניה המאכזבת עד לרגע זה, ואני מקווה שאשדוד והפועל תל אביב יעשו קפיצת מדרגה לקראת הסיבוב השני ויהוו פקטור אמיתי במאבק על מקומות 5-6. התחתית העונה בוערת מתמיד, נס ציונה, כפר סבא, חדרה, רעננה וקריית שמונה – כולן ביכולת חלשה ופחות או יותר שוות ברמתן, ולכן צירוף שחקנים נכונים בינואר יכול לעשות את ההבדל במאבקי ההישרדות בחלק השני של העונה.

לצערי המגמה העונה עד עכשיו בליגת העל היא דגש על משחק ההגנה. קודם לא לספוג ולאחר מכן לנסות לכבוש, במקום שזה יהיה ההפך. חייבת להיות מגמה של שיתוף שחקנים צעירים על חשבון זרים בינוניים שלא מצליחים להתרומם מעל הרמה של השחקנים הישראלים.

יובל אשכנזי עם הכדור (רדאד ג'בארה)יובל אשכנזי עם הכדור (רדאד ג'בארה)

בחזרה למפגש הצמרת הערב שהיווה לפני המשחק סוג של מבחן עבור שתי הקבוצות שמנסות לקרוא תיגר על העליונות של מכבי תל אביב. באר שבע עם סיבוב ראשון מאכזב המשיכה ביכולת לא טובה גם הערב, הגנה חדירה, קישור אנמי וחלק קדמי לא מפרגן עם פער של 10 נקודות מהמקום הראשון. מצד שני, מכבי חיפה מצליחה לשמור על יציבות, מאורגנת, מסודרת בהגנה, שילוב של אגרסיביות ויציאה נכונה להתקפות מעבר קטלניות כפי שקרה הערב בשער השני של צ’ירון שרי.

מכבי חיפה העבירה הערב מסר לליגה ולמכבי ת”א – “אנחנו פה, תיקחו אותנו בחשבון, אנחנו הולכים עד הסוף”. אני עדיין חושב שאם חיפה רוצה להיצמד לאלופה היא חייבת להשתרג לפחות בעוד שחקן שעושה את ההבדל מבחינה יצירתית שיעזור לשרי באזורים המסוכנים עם פעולות איכותיות, בעיקר כאשר ירדן שועה מחוץ לסגל.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי (רדאד ג'בארה)

לקראת הסיבוב השני של הליגה, אני מצפה לכדורגל יותר אטרקטיבי, קצב משחק גבוהה יותר וכמובן אנחנו מצפים שהרמה על כר הדשא תהיה דומה למה שאנחנו רואים ביציעים, כמות הקהל היא מרשימה, האמון של האוהדים בכדורגל הישראלי הוא נפלא, ואני מקווה שהחלק השני של העונה יהיה מאתגר עם עניין עד לרגע האחרון הן בקרב על תואר האליפות וכמובן במאבקי ההישרדות.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים