יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:22
צביקה שרף

מכבי אלופה אך זה לא יספיק לאירופה

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים ניצלו את היתרון בספסל כדי לזכות באליפות על חשבון ראשל"צ, שראויה לכל המחמאות. עם זאת, ליורוליג זה מעט מדי

מכבי תל אביב הגיעה לגמר הפיינל פור כצפוי, אבל התקשתה לנצח את הפועל אילת המפתיעה, שנחשבה למרעננת הרשמית של הליגה. מצד שני, מכבי ראשל”צ הגיעה למעמד אחרי נצחון בסדרה ללא יתרון ביתיות נגד הפועל חולון הפצועה וניצחון בצורה מרשימה בחצי הגמר מול הפועל ירושלים, ששכחה שבשביל להגיע לגמר צריך קודם כל לנצח את חצי הגמר.

כמובן שהלחץ היה על מכבי תל אביב, שגם היא עברה עוד עונה קשה ורוויות בעיות, עליות וירידות, שנחשפו גם בחצי הגמר מול הקבוצה המפתיעה של שרון דרוקר. מצד שני, ראשל”צ הציגה משחק עם אמונה, עם יוזמות טקטיות מצליחות של מאמנה גיא גודס והשיגה בצדק את כרטיס העליה לגמר וכאן מתחיל סיפור חדש. אבל עם כל הכבוד לקבוצה מעיר היין, למכבי הייתה עדיפות בעומק ובפוטנציאל שלה, שבא לידי ביטוי בסוף המשחק ובתוצאה, אך עם זאת, כבודם של הכתומים במקומם מונח על מה שעשו מתחילת העונה עד לסיומה. 

שחקני מכבי ת"א עם צלחת האליפות (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א עם צלחת האליפות (איציק בלניצקי)

בתחילת המשחק שני המאמנים המשיכו בחמישיות איתן פתחו את חצאי הגמר ואלה שהביאו אותם למעמד המחייב. יובל זוסמן הפך לשחקן הגנת הגארדים של הצהובים והופקד על נמרוד טישמן, שלפחות בחצי הראשון לא הפגין יכולת זהה לזו שהציג מול ירושלים. מכבי הלכו לעומק ולפיזיות של טאריק בלאק, אבל ג’ק כהן לא היה פיזי מספיק במאבק עם דריל מונרו ודיימון סימפסון. למרות העליונות של השניים, ראשון לא קיבלה מספיק נקודות מהישראלים שלה, אך אלה לחמו בהגנה כשבצד הטקטי, גודס הביא עזרה על סקוטי ווילבקין, מה שחשף את דיאנדרה קיין, שהעניש בשלוש שלשות משלו.

למרות שראשון רדפה אחרי מכבי עד המחצית, היא סיימה מבחינתה בפיגור של שתי נקודות בלבד בירידה לחדרי ההלבשה. טוב מבחינת הכתומים לא מספק מבחינת האלופה, שלא הביאה למגרש את היתרון האיכותי שלה בספסל ובעוצמה שהייתה אמורה להציג. במחצית השנייה מכבי הביאה לידי ביטוי את עדיפות הספסל שלה, בעוד השחקנים של גודס התחילו להראות סימני עייפות. סימפסון, שנלחם ונתן הכול, לא יכול היה לחגוג כמו שהוא חגג נגד ירושלים. מכבי הקדישה תשומת לב רבה לקמרון לונג וכמובן למונרו וראשון היו צריכים עוד עזרה מהספסל שלא הגיעה,  בזמן שהצהובים מקבלים נקודות מג’ון דיברטולומאו וג’וני אובראיינט, כשראשון לא מצאה את האיש שייתן עבורה את האקסטרה.

קמרון לונג (חגי מיכאלי)קמרון לונג (חגי מיכאלי)

צריך לכבד את ראשון על השתתפותה בשלושה גמרים השנה (גביע ווינר, גביע המדינה ופיינל פור) אבל מול מכבי ת”א, פערי האיכויות כבר היו גדולים עליה. הצהובים זכו אמנם באליפות, אבל שוב עומדים בפני  קיץ של החלטות חשובות. עליהם לערוך מספר שינויים מינימלי אך עם זאת, נדרש חיזוק לעמדת הרכז. ההחלטה האם להביא עוד חיזוק ישראלי (במידה וזוסמן ילך ל-NBA) אני הייתי משאיר את אובראיינט,  כשבמקביל צריך להחליט מה עושים עם אלכס טיוס, מאחר ובשנה הבאה חייב להיות ישראלי אחד על המגרש אבל רק חמישה זרים בטופס.

מכבי באה היום קודם כל לקחת את הצלחת, שתגרום לה לקבל החלטות קצת יותר בשקט. אני הייתי מחפש מחליפים לקיין ואנג’לו קלויארו, אך מהלך שכזה תלוי בשאלת התקציב שתעמיד הקבוצה. קבוצות יורוליג כמו ארמני מילאנו לדגומא, שמה  את המפתחות בידיים של אטורה מסינה וברצלונה מתחזקת בצורה רצינית. הצהובים יכולים לשמוח אך עם זאת להבין שהמאבק באירופה לא מזכיר את המאבק בזירה המקומית.

אלכס טיוס ומייקל רול חוגגים (חגי מיכאלי)אלכס טיוס ומייקל רול חוגגים (חגי מיכאלי)

גילוי נאות: כותב הטור אימן בתחילת העונה את ראשל”צ וזכה עם ראשל”צ בגביע ווינר

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים