יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:32
אבי נמני

אסור לנו להגיע בפחדנות מול פולין

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: מנהיגות, איכות ומחויבות יוצאת דופן של זהבי. הרצוג חייב להיות מגוון יותר במערכים ולהיזהר במצבים הנייחים מול הפולנים

פתיחת הקמפיין המוצלחת עם ארבע נקודות מתוך שש, ובעיקר הניצחון המרשים על אוסטריה, הביאה אותנו היום (שישי) ללטביה למשחק מאוד משמעותי מבחינת הערך שלו כלפי המשך הדרך, עם דגש על המשכיות ובעיקר שמירה על יציבות ועקביות, מה שהיה חסר לנו בקמפיינים קודמים.

המשחק הערב הגיע כמו בהזמנה, מול הנבחרת החלשה בבית, ואמור היה לזכות אותנו ב-3 נקודות נוספות, בעיקר בשל הבדלי האיכות בין הנבחרות. הנקודות שהגיעו אמורות להמשיך להציב אותנו חזק מאוד בתמונת העלייה ליורו 2020.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)

כבר בדקות הפתיחה הנבחרת הישראלית הפגינה עליונות מוחלטת בכל מה שקשור להנעת הכדור ודומיננטיות מוחלטת על כר הדשא, שבאה לידי ביטוי עם שער מוקדם של ערן זהבי מבעיטה חופשית נפלאה, אשר העלתה את נבחרתנו ליתרון בשלב מוקדם שנתן לנו תחושה אופטימית לקראת המשך המשחק.

דווקא לאחר שער היתרון הייתה נסיגה לא ברורה מצידנו. פחות אגרסיביות, חוסר מחץ בחלק הקדמי ונוכחות דלילה באזור רחבת לטביה גרמה לנו להיראות אנמיים, חסרי מעוף ויצירתיות, ןלמעט איום אחד מצידו של זהבי ואיום נוסף של דיא סבע לא ראינו כלום מנבחרת ישראל בצד ההתקפי. זה היה מעט מדי אל מול נבחרת לטבית חלשה, שיכלה לסכן אותנו בעיקר במכות נייחות, אך לא מעבר לכך.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)

הרצוג הולך עם שיטת שלושת הבלמים וייתכן שזאת השיטה שמתאימה לנבחרת בנקודת הזמן הנוכחית, בנוסף לכך שהנבחרת מסודרת ומאורגנת בצורה טובה בעיקר מבחינה הגנתית. עם זאת, המאמן האוסטרי חייב להיות מגוון ויצירתי ולשנות מערכים בהתאם ליריב ובהתאם לסגל השחקנים העומד בפניו. ציפיתי שהיום הרצוג ישחק עם רביעיית הגנה מול היריב הלטבי החלש, יוותר על אחד הבלמים ויציב שחקן נוסף בחלק הקדמי על מנת להפוך את משחקה של ישראל ליותר אפקטיבי, מסוכן ויצירתי, דבר שלצערי לא קרה.

פתיחת המחצית השנייה הייתה נרפית מצידנו ונתנה לנבחרת הלטבית תחושה של ביטחון לנסות לצאת קדימה ולאיים על שערה של ישראל, והיא אף הייתה קרובה לשוויון במתפרצת מסוכנת שנעצרה על ידי אריאל הרוש. מצד שני, מתפרצת נפלאה של ישראל עם סיומת נהדרת של זהבי, שהגיע חד מאוד למשחק וכבש שער שלישי שוב פעם במתפרצת עם סיומת מרשימה ושלושער שני ברציפות. נדובר בנתון פשוט אדיר ומרשים, והחלוץ היה זה שסחף את הנבחרת לניצחון קליל עם מנהיגות, איכות ומחויבות יוצאת דופן.

אנדי הרצוג בספסל עם וילי רוטנשטיינר (רויטרס)אנדי הרצוג בספסל עם וילי רוטנשטיינר (רויטרס)

אנחנו כבר עם הפנים ליום שני למשחק מול פולין, כאשר אנחנו עם 7 נקודות מ-9 אפשריות ובמקום השני, כאשר האוסטרים עם 3 נקודות. מבלי להתעלם מסלובניה ומקדוניה, אני מעריך שהמאבק האמיתי שלנו על המקום השני יהיה מול האוסטרים, שפתחו את קמפיין המוקדמות בצורה רעה מאוד ואני מקווה שאנחנו נדע לנצל זאת בגדול.

לקראת המשחק מול פולין אסור לנו להגיע בפחדנות. אנחנו נמצאים במומנטום מצוין ויש משקל משמעותי למשמעת הטקטית בכל מה שקשור למשחק ההגנה ובעיקר במצבים הנייחים, וכמובן לנצל את היכולת המצוינת של נבחרת ישראל בעיקר ביציאה להתקפות מתפרצות. פולין אמנם טובה משאר הנבחרות בבית, אבל היא במגמת ירידה ועדיין לא ברמה של נבחרות העל של הכדורגל האירופי. עלינו לשים דגש על שחקני החלק הקדמי המסוכנים של הפולנים, ובעיקר רוברט לבנדובסקי וקשישטוף פיונטק המסוכנים והאיכותיים. עלינו לחשוב איך להצר את צעדיהם בעיקר עם תיאום, חיפוי וריכוז מקסימלי ועם המון סבלנות,פיזיות ואגרסיביות.

רוברט לבנדובסקי (רויטרס)רוברט לבנדובסקי (רויטרס)

עלינו להאמין שאנחנו מסוגלים לחזור מוורשה לפחות עם נקודה. אתם גורמים לנו להאמין שהפעם אנחנו מסוגלים. למרות שהדרך עדיין ארוכה, תנו לנו סיבה נוספת ביום שני להמשיך לחייך בגאווה. אנחנו כבר משוכנעים שאתם מסוגלים לעשות את זה, הפעם במאני טיים. אל תיתנו לנו בסוף הקמפיין להבין שטעינו, אנחנו רוצים סוף סוף להיות גם חכמים, אבל בעיקר צודקים בהצלחה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים