יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:36
צביקה שרף

הנבחרת הכתימה את הכדורסל הישראלי

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: איפה הכבוד של השחקנים? מדובר בהופעה הכי מבישה שאי פעם ראיתי מהנבחרת. האחריות על אדלשטיין, גרשון וכל הצוות המקצועי

נבחרת ישראל בכדורסל סיימה את הקמפיין שלה כבר בשלב הבתים של אליפות אירופה שנערכה פה בישראל, וכאשר אתה מארח טורניר כזה, אתה מצפה לעלות. אי העליה היא כשלון, בוודאי לאחר המשחק המבזה הערב.

זאת הייתה ההופעה הכי מבישה של הנבחרת שאי פעם ראיתי, בוודאי בישראל. הכתמנו את השם של הכדורסל הישראלי, אפילו לא היינו יריב במשחק שבו גאורגיה קיוותה לניצחון שלנו, ואנחנו נראנו אפילו יותר גרוע ממשחק אימון.

נכון, הפסדנו אתמול וכולם שבורים, ונכון שגם האוול לא שיחק, אבל מה שקרה היום בהיכל לעיני ילדים ממחלקות כדורסל מכל הארץ ולעייני מנכ”ל פיב”א, היה מתחת לכל ביקורת ואני לא רוצה להשתמש במילים חריפות יותר. איפה הכבוד של השחקנים, ותיקים כצעירים?

בר טימור מאוכזב (נעם מורנו)בר טימור מאוכזב (נעם מורנו)

הם בוודאי לא רוצים שבהיסטוריה האישית שלהם תירשם ההופעה חסרת התקדים הזאת, הופעה ללא רוח לחימה, ללא כבוד לגופיית הנבחרת, הופעה שמהווה אקורד סיום צורם לקמפיין האיום הזה. נכון שארז אמר שהאחריות עליו ואני מסכים שהמאמן הוא המוביל, אבל היה לצידו צוות מקצועי (אלון שטיין ודן שמיר), והמנהל המקצועי פיני גרשון, ואני מכיר את כולם.

מה שקרה במשחק נגד אוקראינה יהווה כתם על נבחרת ישראל לשנים רבות. המון אנשים נתנו מזמנם ומרצם למען הנבחרת, למען התמיכה הציבורית והיום האוקראינים פשוט הביסו אותנו ללא תנאי, ומישהו יצטרך להסיק מסקנות, אבל השאלה היא, מי?

להוציא רבע אחד פלאי נגד גרמניה עם הרבה עזרה מהיריבה ועם עוד כמה השפעות חיצוניות, לא הפגנו במשחקים את היכולת שתביא לנו את הנצחונות והיו לנו יותר מדי דקות לא טובות, כשכל נבחרת שלטה נגדנו בריבאונד, ובנוסף הנבחרת שלנו סיפקה את מספר השלשות הכי נמוך באליפות.

בר טימור וליאור אליהו מאוכזבים (נעם מורנו)בר טימור וליאור אליהו מאוכזבים (נעם מורנו)

ההגנה לא היתה החלק החזק של הנבחרת לאורך כל האליפות, ותרגילי ההתקפה שהתפארו בהם בהכנה התגלו כמשענת קנה רצוץ. ארז אדלשטיין מדבר על האגרסיביות והקצב האחר שבו נדרשים לשחק באירופה אבל לא הגענו לאליפות כשאנחנו מוכנים לכך. הנבחרת נשאה על כתפיה את כל החולי של הכדורסל ישראלי: מיעוט הדקות של הישראלים בליגה ובגביעי אירופה, רכות וחוסר בגובה ובמבנה הגוף הדרוש לרמות האלה, כמו שראינו אצל השחקנים ששיחקו נגדנו.

לאורך כל הקדנציה של אדלשטיין נעצרה הצערת הנבחרת כל הזמן בגלל סיבות כאלה ואחרות, חלקן מוצדקות וחלקן לא. בסופו של דבר, גל מקל, גיא פניני, ליאור אליהו ויוגב אוחיון, שסוחבים על עצמם טראומות ואכזבות, היו אלה עליהם הטיל ארז את יהבו, וזה עוד מבלי לדבר על יותם הלפרין שלא שותף ולא קיבל את מה שצריך היה לקבל. לי אין הסברים ואני לא מבין למה הוא היה בסגל ולמה לא שותף, אולי היה שווה לזמן את עמית שמחון במקומו.

ארז אדלשטיין ודן שמיר (נעם מורנו)ארז אדלשטיין ודן שמיר (נעם מורנו)

משחקי ההכנה היו צריכים לשמש לנו קנה מידה, וכמו שאדלשטיין אמר, היינו צריכים לדעת לעשות את ההתאמות הנכונות, אבל מסתבר שלא עשינו אותן, ומאחורי מסך עשן וההעצמה של הדברים השוליים, התעלמנו מהבעיות האמיתיות שהפריעו ופגעו בהופעה שלנו. אסור לטעות, לשחק באליפות אירופה זה קשה, ולשחק בבית דורש הערכות קצת שונה מבחינה מנטלית.

אני מסופק אם נעשה מספיק בעניין ההכנה, כשחלק מהלחץ של הביתיות פגע בנו ולא תרגמנו את הביתיות לטובתנו. כדאי לנו ללמוד מפינלנד בנושא הזה. יש הרבה בעיות בכדור הישראלי, ועכשיו, כאשר דור חדש של שחקנים צפוי להיכנס לנבחרת, צריך להתחיל לחשוב בצורה שונה, אבל קודם כל צריך לזהות באומץ את הבעיות ולהחליט מי הם האנשים הנכונים שיכולים לנתח ולפתור אותן, ולדעת איך מתמודדים עם המצב בטווח הקצר ובטווח הארוך.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים