יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:56

זמן לחשבון נפש

הבלאגן בג'ודו, העליהום על אשרם, וילי רוטנשטיינר, כדורגל הנשים וסאגת צוברי, עושים סדר לכבוד כיפור

|

יום הכיפורים, זמן לסליחות, וכמיטב המסורת שלנו במדור ‘גליצ’ים’ קיבצנו לכם את נבחרי הספורט הישראלי, שצריכים לקחת פסק זמן ביום הזה, לעשות עם עצמם חשבון נפש, ולהתכונן בכוחות מחודשים לקראת שנת תשפ”ב שרק יצאה לדרכה בשבוע שעבר…אז מי צריך להתנצל בפני מי? התשובות לפניכם.

ארד, צוברי, אשרם, חסון ורוטנשטיינר (גרפיקה: ניסים ימין)ארד, צוברי, אשרם, חסון ורוטנשטיינר (גרפיקה: ניסים ימין)

התאומות אברינה ורוסיה מלינוי אשרם

לינוי אשרם ריגשה מדינה שלמה כאשר זכתה במדליית הזהב האולימפית בטוקיו בקרב רב בהתעמלות אמנותית, אך בעוד מדינת ישראל צהלה ושמחה, ברוסיה לעומת זאת...קצת פחות. דינה אברינה שסיימה במקום ה-2 למרות ערעור על החלטת השיפוט ביקרה את השיפוט בגמר, בעוד ברוסיה תקפו את השופטים וכמו כן, גם את לינוי אשרם ואת מדינת ישראל בטענות קשות ולמען האמת, די הזויות, להטיית תוצאות הגמר, כאשר גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצטרף למחאות על השיפוט. לדעתנו במדור וכישראלים גאים, ללינוי מגיעה סליחה על הטענות המדוברות…

לינוי אשרם והמדליה. זהב מוצדק! (איציק בלניצקי)לינוי אשרם והמדליה. זהב מוצדק! (איציק בלניצקי)

יעל ארד ממשה פונטי, אורן סמדג’ה והג’ודאים הישראלים

המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל אי פעם, שזכתה במדליית הכסף בג’ודו במשחקים האולימפיים בברצלונה ב-1992 ומשמשת כיום כיו”ר הוועדה המקצועית בוועד האולימפי, גרמה לכעס גדול באיגוד הג’ודו לאחר שביקרה בחריפות במהלך ראיון את נבחרת הג’ודו הישראלית על האכזבות האישיות בטוקיו ורמזה שהג’ודאים לא נתנו הכל על המזרן. עם זאת, נבחרת הג’ודו ענתה וזכתה במדליית הארד הקבוצתית, כאשר מאמן הגברים, אורן סמדג’ה, שזכה גם הוא במדליה בברצלונה ב-1992, הגיב בחריפות לדבריה ותקף בחזרה בצורה שמראה שהוא נפגע מהביקורת שלטענתו, הייתה לא עניינית. אז נכון, יעל כבר התנצלה מאז וטענה שלא התכוונה לפגוע, אך בכל זאת, למען הספורט הישראלי, עליה להמשיך בחשבון הנפש וליישר את ההדורים עם איגוד הג’ודו ועם העומד בראשו, משה פונטי ולעבוד בצורה משותפת לקראת פאריס 2024, מה גם שהיא בדרך להיות ראש הוועד האולימפי. יש זמן גם לביקורת, אך צריך לדעת לבחור את הטיימינג הנכון.

יעל ארד. דבריה גרמו לסערה באיגוד הג'ודו (רדאד ג'בארה)יעל ארד. דבריה גרמו לסערה באיגוד הג'ודו (רדאד ג'בארה)
אורן סמדג'ה. תקף בחזרה (איציק בירן)אורן סמדג'ה. תקף בחזרה (איציק בירן)

הקורונה משחר צוברי

מדליסט הארד האולימפי מהמשחקים האולימפיים בבייג’ינג 2008 כבר השיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 והיה בדרך לייצג את ישראל במשחקים אולימפיים בפעם הרביעית והאחרונה בקריירה, אך אז הגיעה המגפה שהפכה את העולם כולו וגרמה לדחיית המשחקים בטוקיו בשנה ל-2021. באותה שנה מדוברת יואב כהן בן ה-22 סגר את הפער מצוברי בדרך לשוויון נקודות, כאשר בסופו של דבר, בשל כושרו הטוב של כהן, החליט מאמן הנבחרת גור שטיינברג, ובעקבותיו גם הוועדה המקצועית של איגוד השייט, לשלוח את הגולש הצעיר לטוקיו ולגרום לכך שצוברי לא ייצג את ישראל בפעם הרביעית והאחרונה ויאבד את הכרטיס ליפן. אגב, על אף שאי אפשר לדעת בוודאות אם צוברי היה חוזר מטוקיו עם מדליה אולימפית נוספת, צריך להגיד שיואב כהן עשה עבודה טובה כאשר סיים במקום ה-4 במרחק לא גדול מהפודיום ונתן מקום לאופטימיות לקראת המשחקים בפאריס.

שחר צוברי. הקורונה לקחה לו את הכרטיס לטוקיו (שוקה כהן)שחר צוברי. הקורונה לקחה לו את הכרטיס לטוקיו (שוקה כהן)

וילי רוטנשטיינר מליאור רפאלוב

הקשר ההתקפי בן ה-35 נותר בשנים האחרונות (מאז אוקטובר 2017 ליתר דיוק) מחוץ לסגל נבחרת ישראל, כאשר בשנתיים האחרונות הוא לא מזומן לנבחרת על אף שהוא מציג יכולת נפלאה בבלגיה. למשל, בעונה שעברה רפאלוב סיפק מספרים מדהימים עם 14 שערים ו-12 בישולים ב-43 הופעות בכל המסגרות במדי אנטוורפן, כולל הופעות בלתי נשכחות בליגה האירופית ואף זכייה בגביע הבלגי בעונת 2019/20, אך כל זה לא הספיק מבחינת המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר על מנת להעניק לרפאלוב את הזימון לנבחרת ישראל, אם כי היכולת של ליאור, שזכה בבלגיה לכינוי ‘רפא’, במעבר יוקרתי למועדון הפאר הבלגי אנדרלכט ומוכיח גם העונה שיש לו מה לתרום.

וילי רוטנשטיינר. באמת חושב שלרפאלוב אין מקום בנבחרת? (איציק בלניצקי)וילי רוטנשטיינר. באמת חושב שלרפאלוב אין מקום בנבחרת? (איציק בלניצקי)
ליאור רפאלוב. עושה חיל בבלגיה (נעם מורנו)ליאור רפאלוב. עושה חיל בבלגיה (נעם מורנו)

ההתאחדות לכדורגל מכדורגל הנשים

משאבים מוגבלים, תקציבים מקוצצים, בגדים לא במידה, בורות בדשא, מתקנים ברמה ירודה, סחבת במינוי מאמנים ואנשי צוות ומפתח, מינויו של גילי לנדאו לתפקיד מאמן הנבחרת הזמני במקום לדאוג להנחית בזמן את המנהלת המקצועית הזרה שתגיע בסופו של דבר, כולם מראים על חוסר אכפתיות וזלזול מתמשך לעומת ההשקעה בכדורגל הגברים ובנבחרת ישראל לגברים. כל אלו גרמו לשחקניות נבחרת ישראל בכדורגל, בצעד תקדימי ולראשונה בהיסטוריה, להחרים את אימון הנבחרת בחודש שעבר באמירה חדה וברורה להתאחדות לכדורגל שכך זה לא יכול להמשיך יותר. הבטחות נאמרו בעבר ופוזרו גם הפעם, אך אין ספק שההתאחדות לכדורגל והעומדים בראשה צריכים לעשות חשבון נפש ופעם אחת ולתמיד לטפל כראוי בנושא כדורגל הנשים ולהעניק לענף כולו ולנבחרת בפרט את כל הכלים כדי להצליח.

קארין סנדל. היא וחברותיה מוחות (אינסטגרם)קארין סנדל. היא וחברותיה מוחות (אינסטגרם)
הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה