יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:44

חשבון הנפש שלהם

יום כיפור כבר כאן. לידיעת מיכה, אצילי, מיץ', ניסנוב ושועה

|

יום הכיפורים, זמן לסליחות, וכמיטב המסורת שלנו במדור קיבצנו לכם את נבחרי הכדורגל הישראלי, שצריכים לקחת פסק זמן ביום הזה, לעשות עם עצמם חשבון נפש, ולהתכונן בכוחות מחודשים לקראת שנת תשפ”א שרק יצאה לדרך…

מיכה, אצילי, גולדהאר, ניסנוב, בוזגלו ושועה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)מיכה, אצילי, גולדהאר, ניסנוב, בוזגלו ושועה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

דור מיכה ועומר אצילי – שחקני מכבי תל אביב לשעבר, שהיו על המוקד בפרשת “הכדורגלנים והקטינות”, כבר הביעו חרטה (“שגינו ונכשלנו”) מוסרית. את הסליחה שלהם הם כבר ביקשו באופן פומבי, אבל בפן הפלילי והמשפטי הם יצאו נקיים והתיק נסגר.

סליחה הם כבר ביקשו, עכשיו הזמן לחשבון נפש (רדאד ג'בארה)סליחה הם כבר ביקשו, עכשיו הזמן לחשבון נפש (רדאד ג'בארה)

הם כבר לא חלק מהאלופה הצהובה, כשעברו לשחק באי השכן קפריסין (מיכה באנורתוזיס פמגוסטה ואצילי באפואל ניקוסיה ביחד עם בן שהר), והם מאוכזבים מהיחס שקיבלו מקבוצתם הקודמת, ככל הנראה בצדק. בכל מקרה, התקופה הקשה לא תישכח כל כך מהר, כנראה שלעולם לא, ולמרות הכל בטוח שיש להם לא מעט חושבים לעשות עם עצמם ביום כיפור הזה, דווקא אחרי שיצאו לדרך חדשה וחזרו לחייך.

המשך לתקופה הלא פשוטה אחרי הפרידה מנואל (צילום: אור גפן)המשך לתקופה הלא פשוטה אחרי הפרידה מנואל (צילום: אור גפן)
עומר ואור אצילי. שמו הכל מאחור למען שלום הבית (אינסטגרם)עומר ואור אצילי. שמו הכל מאחור למען שלום הבית (אינסטגרם)

מיץ’ גולדהאר ומכבי ת”א – החודשים האחרונים, החל מפרשת “הכדורגלנים והקטינות”, לא מתאימים בכלל לאלופה, למנהליה ולעומד בראשה. לא רק הטיפול בסוגיית מיכה ואצילי, שלא קיבלו גב מהמועדון שלהם בלשון המעטה, אלא גם הסחבת בבניית הקבוצה ובמינוי המאמן.

גולדהאר. צריך לחשוב הרבה בכיפור הזה בקנדה (אינסטגרם)גולדהאר. צריך לחשוב הרבה בכיפור הזה בקנדה (אינסטגרם)

הצהובים עדיין יכולים להעפיל לליגת האלופות, אבל הסיכוי כבר לא ממש גבוה. אם מצבת הזרים הייתה מלאה, או לפחות חלק ממנה, והמאמן היה מגיע בשלב מוקדם יותר, סיכוייה להעפיל היו בוודאי גדולים יותר. גולדהאר, שנמצא בראש המועדון מקריית שלום, נושא באחריות של הקיץ הזה, שלא הטיב עם הקבוצה. ולקינוח, שחקנים שלא ממש שמרו על כללי הריחוק החברתי, 10 נדבקים בקורונה, ש”סידרו” סגל חסר מול רד בול זלצבורג בפלייאוף הצ’מפיונס.

שחקני זלצבורג חוגגים מול בן ביטון המאוכזב (רדאד ג'בארה)שחקני זלצבורג חוגגים מול בן ביטון המאוכזב (רדאד ג'בארה)

למרות הקמפיין המוצלח יחסית עד כה במוקדמות, מכבי ת”א הייתה יכולה להיראות הרבה יותר טוב, לפתוח את העונה בליגת העל בצורה טובה יותר (מאשר עם נקודה אחת משש אפשריות) ולבטח להתנהל הרבה יותר טוב. אחרי שנתיים של כישלונות באירופה, תחושת הפספוס כבר בדרך. סליחה אין כאן, אבל חשבון נפש רציני ביותר דווקא כן.

גאורגיוס דוניס. עשה מעל ומעבר, ויכול היה לקבל יותר (רדאד ג'בארה)גאורגיוס דוניס. עשה מעל ומעבר, ויכול היה לקבל יותר (רדאד ג'בארה)

האחים ניסנוב – בתיהם של שרון בסביון ואיציק בכפר שמריהו הפכו למוקד מחאת האוהדים של הפועל ת”א בשבועות האחרונים. מחאה שיצאה לדרך בשנה שעברה, דעכה נוכח ההצלחה שהביאו משה סיני וניר קלינגר שהפכו את העונה של האדומים לגמרי, וחודשה בקיץ האחרון.

שרון ואיציק ניסנוב עם זאב גרינברג (שחר גרוס)שרון ואיציק ניסנוב עם זאב גרינברג (שחר גרוס)

האוהדים האדומים דורשים שהבעלים יעזבו ויפנו את מקומם, ועל זה הם כנראה לעשות קצת חשבון נפש. האם הם צריכים את הפרויקט הזה על הראש שלהם אחרי שהצילו את המועדון, שהיום לא זקוק לאף מציל אלא למשקיע רציני שיקדם אותו? האם הם רוצים להמשיך לראות אוהדים מקללים וצועקים מחוץ לבתיהם בלילות? האם נהגו כראוי מול סעיד סרסור, שרצה להשקיע וקיבל תשובה שלילית מכיוונם? אולי פסלו גם כיוונים אחרים? האם הם עושים מספיק עבור הפועל ת”א? האם, כמו שגורסים השחקנים המשוחררים, מגיעים לאוהדים יותר מהם?

שרון ניסנוב ואשתו. הלילות כבר לא שקטים בסביון (שמוליק דודפור)שרון ניסנוב ואשתו. הלילות כבר לא שקטים בסביון (שמוליק דודפור)

מעבר לכך, הם, ביחד עם השותף זאב גרינברג (כשבועז ומאיר תושב זזו הצידה), צריכים לחשוב טוב טוב על ההתנהלות שלהם ועל יחסי האנוש שלהם כלפי עובדים שפוטרו בבושת פנים, שחקנים שחוזיהם בוטלו בשל “הכוח העליון” של מגפת הקורונה (ולא רק), ואינספור מאבקים משפטיים. קיימים וכאלה שבדרך.

מאור בוזגלו מתוסכל (שחר גרוס)מאור בוזגלו מתוסכל (שחר גרוס)

בראשם, זה מול מאור בוזגלו. מעבר לניסו אביטן, אחמד עאבד ושאר התובעים (הרשימה רק הולכת ומתארכת), “בוזי” תובע מהם 2 מיליון שקל אחרי שפשוט נזרק בקיץ. עד כה, אחד הכוכבים הכי גדולים בליגת העל בעשור האחרון, לא מוצא קבוצה, אחרי פציעה קשה נוספת. ואם זה לא מספיק, בהפועל טוענים שהוא מנסה לסחוט מהם כספים וכי הוא הטעה אותם בנוגע לפציעה שלו. חשבון הנפש באדום לגמרי נותן תחרות לזה הצהוב שמעבר לכביש.

מאור ומירן בוזגלו בשיר מרגש

ירדן שועה – מה יהיה איתו? שועה, אחד הכישרונות הכי גדולים בכדורגל הישראלי, בדרך לבזבז עוד עונה קריטית לקריירה שלו, אם ימשיך בדרכו הנוכחית. האם הוא ייצא לדרך חדשה השנה? התשובה אצל ירדן, שעוד נהנה בעונה שעברה מהספק שמרקו בלבול לא נתן לו מספיק הזדמנויות, אבל תחת ברק בכר, שהסכים לקבל אותו אחרי שכבר התקבלה להיפרד ממנו (לפחות זמנית), זה גם לא עובד ממש, ושועה בעצמו לא נתן צ’אנס בפרויקט החדש שנבנה בכרמל.

ירדן שועה. חשבנו לרגע שהוא כבר התגבר (אינסטגרם)ירדן שועה. חשבנו לרגע שהוא כבר התגבר (אינסטגרם)

חולה (או שלא), מבלה בבריכה במקביל (או במסיבת בריכה וסופג קנס), מעדיף שלא להגיע לאימונים מדי פעם, לא רוצה לגור בחיפה ולא רוצה להבין את מקומו בתוך הסגל של מכבי חיפה. הוא כבר בדרכו החוצה מחיפה לכיוון בית”ר ירושלים, שם סלובודאן דראפיץ’ ושי ברדה ינסו להציל את הכישרון הזה מלהיזרק לפח. לפני שהוא עובר לתחנה הבאה, ירדן צריך לחשוב עם עצמו טוב טוב כיצד הוא נהג בכרמל, מה עליו לעשות כדי להתבגר ואיך לא לקלקל לו לעצמו קריירה אדירה שהוא יכול לעשות.

צריך לחשוב טוב, לפני שישאל שוב ושוב את השאלה הזאת (אינסטגרם)צריך לחשוב טוב, לפני שישאל שוב ושוב את השאלה הזאת (אינסטגרם)
הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה