יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:32

מלהטט כמו רונאלדו ומבקיע כמו רוני. והוא רק בן 9

"הדור הבא": ראיין דייויס האוסטרלי הוא קשר התקפי עם שליטה מדהימה בכדור, שנחשב לדבר הבא באולד טראפורד. צפו בו מככב - לראות ולא להאמין

|
הדור הבא, והפעם: ראיין דייויס
הדור הבא, והפעם: ראיין דייויס
אנדרסון, ג'רארד פיקה, נאני, כריס איגלס, וויין רוני, כריסטיאנו רונאלדו, דארן פלטשר וקרלוס טבז - כל אלו אמורים להוות את השלד שיוביל את מנצ'סטר יונייטד בעשור הקרוב.

וכשכל אלו, או רובם, כבר יהיו לקראת סוף הקריירה, אמור להיות באולד טראפורד כוכב חדש בשם ראיין דייויס, אוסטרלי שיהיה בן 19 בעוד עשור והצטרף רק לפני חודשיים לשדים האדומים.

דייויס לא הצטרף ליונייטד בגלל שהרשים את מאמני מחלקות הילדים או את הסקאוטים של אלופת אנגליה כמו כל ילד ממוצע, אלא בזכות DVD, שגרם לו לנסוע 11,000 מיילים כל הדרך עד לאנגליה.

הכלאה של רוני ורונאלדו
כשרונו העצום של דייויס שמשחק כקשר התקפי, התגלה כששיחק ברדלאנדס יונייטד, קבוצת ילדים מהעיר בריזביין שבאוסטרליה, ובבי"ס מורטון ביי המקומי, שם הראה את שליטתו האבסולוטית בכדור, המסירות הקטלניות ואפילו תרגילים מבית היוצר של כריסטיאנו רונאלדו.

סבו של הילד, שמחזיק באזרחות בריטית, הבין את הפוטנציל ושלח DVD מיוחד עם מיטב הביצועים של הנכד למנצ'סטר יונייטד. באקדמיה של השדים האדומים נדהמו מהיכולת וצירפו למועדון את דייויס, שעבר עם משפחתו לגור באנגליה.

רוצים לראות את הביצועים של ראיין דייויס? - צפו בו מלהטט ב-CRAZYONE

המעבר למולדת הכדורגל היה קל יותר עבור המשפחה מאחר ולאם, ליאה, יש אזרחות בריטית, מה שעשוי לסלול את דרכו של הקשר לנבחרת אנגליה בעתיד (המאוד) רחוק. במהלך יולי ראיין ואביו, מארק, עברו לצ'שייר, מחוז בצפון-מערב אנגליה, סמוך למתקן האימונים של היונייטד כשבהמשך הצטרפה שאר המשפחה.



הילד הצטרף לקבוצה עד גיל 10 של השדים האדומים וכעת המשימה העיקרית שלו תהיה להמשיך להרשים ולהישאר במועדון גם כשיהיה בן 12 כדי לקבל מלגה מלאה באולד טראפורד. "זה מדהים בינתיים, הכי כיף היה לראות את השחקנים", אמר דייויס לאחר שנפגש כוכבי ילדותו - וויין רוני ורונאלדו.

"וויין רוני הבא"
עם הגעתו של השחקן הצעיר ליונייטד, הוא זכה להופיע על עמוד השער של עיתון ה"סאן" הלונדוני, שהכתיר אותו ל"וויין רוני הבא". "כבר בכל העולם מכירים את ראיין ויש סביבו טירוף מוחלט", אמר מקורב (כן, לא פחות) לדייויס.



והוא יודע על מה הוא מדבר - בסרטון הווידאו שמציג את ביצועיו של הקשר המחונן ב-YouTube, צפו כבר יותר מ-4 מיליון גולשים. אז האם מדובר ברוני החדש? ריי הול, שאימן את כוכב היונייטד ונבחרת אנגליה כילד באברטון, טוען שיש עוד הרבה מכשולים בדרך.

"שמעתי כבר על הרבה 'ילדי פלא' ולא כדאי להבטיח הבטחות", הוא אמר, "כל מה שאנחנו עושים זה לתת לשחקנים הצעירים את ההזדמנות, אבל הם צריכים לקחת אותה ב-2 ידיים כדי להגשים את החלום". למעשה הבאתו של דייויס ליונייטד היא חלק ממגמה של אלופת אנגליה, שמצרפת למועדון 30 שחקנים בני 9 מדי שנה.



"אחוז השחקנים שמתחילים באקדמיה של היונייטד וממשיכים לקריירה כדורגל מקצוענית הוא די גבוה", מספר דובר השדים האדומים, פיל טאונסנד, "עם זאת בסגל הבכיר של היונייטד יש כיום רק שחקן אחד (דני תומפסון) שעלה מהאקדמיה".

יונייטד הציעה 10 מיליון ליש"ט על ג'ו קול בגיל 16
כשבאנגליה אומרים Wonderkid, "ילד פלא", השם הראשון שעולה הוא ג'ו קול, שכונה בצעירותו "גאזה (פול גאסקוין) החדש". כשהיה בן 16, ווסטהאם דחתה הצעה של 10 מיליון ליש"ט ממנצ'סטר יונייטד עבורו והיום הוא כבר מככב בצ'לסי. "להרבה שחקנים יש כישרון אבל צריך להתמיד ולא כל אחד יכול להצליח במקצוע הזה", אומר סוכן השחקנים סקיי אנדרוז.



ולא סתם אנדרוז אומר את זה. לא חסרות דוגמאות של שחקנים שנחשבו לעילויים ולא הגיעו לאן שקיוו. אחד מהם הוא סוני פייק, ילד שבגיל 7 זומן למבחנים באייאקס, הרשים אבל הוא שוחרר לבסוף. לאחר מכן עוד שיחק תקופה קצרה בסטיבנאייג' מהליגה המחוזית (החמישית) באנגליה, שם התגלה כדריבלר אדיר, אבל גם כאחד שלא אוהב למסור ובסופו של דבר החליט לפרוש עקב התמוטטות עצבים.

"כולם מכירים את וויין רוני אבל באותה קבוצה היו עוד 5 שחקנים שמשחקים היום בליגות שונות", מספר הול, "בסך הכל מתוך 14 ילדים, 6 הצליחו וזה אחוז הצלחה לא רע". אז מה קרה ל-8 האחרים? "חלק עזבו בגיל 12 וחלק בגיל 16. אם ממש רוצים אז תמיד אפשר לחזור לכדורגל, אבל רובם עסוקים עכשיו בלימודים ועבודה".



עם כל הדיבורים על "רוני הבא" ואחרי דוגמאות כמו אלו של סוני פייק וג'ו קול, המשימה של דייויס הרבה יותר קלה. כל מה שהוא צריך לעשות זה לעבור את השנתיים הבאות ביונייטד. אחרי זה תתחיל העבודה הבאמת קשה.

כתבות קודמות בפרויקט "הדור הבא":

סאני, מהרחוב בניגריה עד לוולנסיה

גיא אסולין, הישראלי הראשון בברצלונה

בוז'אן קרקיץ', הדבר הבא בברצלונה

מי הבא בתור? הציעו לנו בטוקבקים

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */