יום שני, 29.04.2024 שעה 16:25
ליגה איטלקית 23-24
8918-8134אינטר1
7039-6434מילאן2
6526-4734יובנטוס3
6327-4934בולוניה4
5941-6134רומא5
5737-6133אטאלנטה6
5535-4334לאציו7
5037-5033פיורנטינה8
5043-5234נאפולי9
4631-3134טורינו10
4444-3634מונצה11
3940-3533גנואה12
3649-3134לצ'ה13
3256-3633קליארי14
3145-3134ורונה15
3163-4334פרוזינונה16
3150-2634אמפולי17
2951-3234אודינזה18
2670-4034ססואולו19
1573-2634סלרניטנה20
לוח משחקים
  • פרוזינונה
  • 0 - 3
  • סלרניטנה
  • לצ'ה
  • 1 - 1
  • מונצה
  • יובנטוס
  • 0 - 0
  • מילאן
  • לאציו
  • 0 - 1
  • ורונה
  • אינטר
  • 0 - 2
  • טורינו
  • בולוניה
  • 1 - 1
  • אודינזה
  • אטאלנטה
  • 0 - 2
  • אמפולי
  • נאפולי
  • 2 - 2
  • רומא
  • פיורנטינה
  • 1 - 5
  • ססואולו
  • גנואה
  • שני, 29/04, 21:45
  • קליארי

חושבים שקאקה שחקן ענק? לא ראיתם את פאטו

"הדור הבא": בקיץ מילאן שילמה 20 מיליון דולר על חלוץ בן 18, שעובר שחקנים כמו כריסטיאנו רונאלדו וכובש כמו רונאלדו של הרוסונרי. צפו בו מלהטט

|
אלכסנדר פאטו (במרכז). רונאלדו החדש (רויטרס)
אלכסנדר פאטו (במרכז). רונאלדו החדש (רויטרס)
בזמן שרובנו ישבנו בסוכה בערב החג ביום רביעי שעבר, בכל רחבי אירופה שיחקו כדורגל. באיירן מינכן המשיכה לדרוס את הבונדסליגה עם 0:5 קליל על אנרג'י קוטבוס, אברהם גרנט רשם ניצחון ראשון בצ'לסי – 0:4 על האל סיטי, וברצלונה הסבירה פירוק לגורמים מהו כשהביסה 1:4 את סראגוסה.

ובזמן שאימפריות היבשת רושמות ניצחונות קלים – מילאן, אלופת אירופה למי ששכח, המשיכה לאכזב עם הפסד חוץ דרמטי 2:1 לפאלרמו במחזור החמישי של הסרייה A.

דווקא הרוסונרי החלו טוב יותר את המפגש מול הסיציליאנים ובדומה למשחק מול פארמה, גם עלו ליתרון משער של קלארנס סידורף. זה קרה בדקה ה-10 כשההולנדי מצא את אלברטו ג'ילארדינו על סף הרחבה והאיטלקי השאיר לקאקה שהקפיץ בנגיעה לסידורף, שהרשית מקרוב.


מכאן והלאה מילאן שלטה לחלוטין במשחק והגיעה לאינספור מצבים ליד השער של אלברטו פונטאנה. ג'ילארדינו וקאקה החטיאו ממצבים קורצים, סידורף ואנדראה פירלו הפציצו את המשקוף ואז משום מקום הסיציליאנים, שהסתפקו עד אז במתפרצות ומצבים נייחים, הצליחו להשוות.

בדקה ה-73 פאביו סימפליסיו מצא את אמאורי חופשי ומאושר בתוך ה-16 של הרוסונרי, הברזילאי עצר את הכדור בידו ומסר רוחב לאיימו דיאנה, שהשווה מקרוב. מילאן המשיכה לטווח את השער של פונטאנה, אבל אז הגיעה הדקה ה-93 כשהמקומיים קיבלו בעיטה חופשית מחוץ לרחבה, פבריציו מיקולי הניף את הרגל ושלח כדור חזק שהדף ז'ליקו קאלאץ' לשערו הוא, וקבע.

רוצים לראות את אלכסנדר פאטו בפעולה? צפו בו מלהטט ב-CRAZYONE



מאז, אלופת אירופה הוסיפה עוד משחק מאכזב לאוסף - 1:1, בפעם הרביעית העונה, מול קטאניה ובסך-הכל אחרי 6 מחזורים, הרוסונרי נמצאים רק במקום ה-11 ורחוקים כבר 7 נקודות מהמוליכה והאלופה, אינטר.

מה שקרה למילאן בפאלרמו, חוזר על עצמו כמעט בכל משחק מאז תחילת העונה (למעט 0:3 על גנואה במחזור הפתיחה) – השחקנים של קרלו אנצ'לוטי שולטים במרכז השדה, אבל סופגים בסופו של דבר כשגם ההתקפה לא בשיאה.

המאמן טוען שאין לקבוצה בעיה בכיבוש שערים, אבל כל אוהד בסן-סירו יודע שסקורר אמיתי הוא הפיתרון. בסגל יש לרוסונרי 4 כאלה – אחד שאמור להיות כזה והוא לא (ג'ילארדינו), אחד שלא פוגע (פיפו אינזאגי), אחד פצוע (רונאלדו) ואחד בשם אלכסנדר פאטו, ילד בן 18 שנחשב ליורשו של הפנומן הברזילאי.



ברווזים, ברווזים, בואו הביתה
הכישרון הגדול נולד כאלכסנדר רודריגס דה-סילבה ב-2 בספטמבר, 1989, בפאטו בלאנקו שבמדינת פראנה, ברזיל. כשהיה בן 3 החל הילד לשחק כדורגל באולם, כמו לא מעט כוכבים מארץ הסמבה, ועד מהרה אימץ את הכינוי אלכסנדר פאטו ("הברווז") על שם עיר הולדתו.

לא חלף יותר מדי זמן עד ששמעו בכל רחבי פראנה על הילד, שכבש בצרורות וניחן בטכניקה יוצאת דופן, חוכמת משחק, שליטה אבסולטית בכדור ומשחק אווירי. אחרי שסחט מחמאות מכל מאמן שהדריך אותו, פאטו קיבל מלגה בבית-ספר מקומי בגיל 7. חלפו השנים, הכוכב הצעיר המשיך ללהטט ולהלהיב עד שהחליט לנסות את מזלו על הדשא ועשה את כל הדרך עד לפורטו אלגרה כדי לנסות את מזלו בגרמיו, אותה אהד כילד.



משפחתו דווקא לא אהבה כל-כך את הרעיון ולבסוף הנער הגיע למבחנים ביריבה הגדולה, אינטרנסיונל, ביחד עם 83 נערים נוספים. בגיל 11 עבר אלכס לפורטו אלגרה במטרה להגיע בסופו של דבר לקבוצה הבוגרת, הרשים את המאמנים והתקבל למועדון, שאימן באותו הזמן קרלוס אלברטו פריירה, מאמן נבחרת ברזיל לשעבר.

פאטו עבר דרך כל מחלקות הנוער של אינטרנסיונל וערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת בשנה שעברה, בהיותו בן 17 בלבד במפגש עם פאלמיירס. ואיזו בכורה זו היתה – אינטר ניצחה 1:4 כשהחלוץ הצעיר כובש שער אחד, מבשל לחבריו 3 נוספים וסוחט השוואות לכוכב נוסף שגדל בפורטו אלגרה, רונאלדיניו, ולכריסטיאנו רונאלדו, לא פחות ולא יותר.



רונאלדיניו? קטן על פאטו
במהלך העונה, הראשונה שלו בבוגרים, אלכס כבש עוד 10 שערים, הפגין יכולת גבוהה והלך וביסס את עצמו כאחד מהחלוצים הטובים בליגה הברזילאית כשעל הדרך הוא גם זוכה בזימון לסגל לגביע העולם למועדונים, שנערך ביוקוהמה, יפן.

המשחק הראשון בטורניר היה מול אל-אהלי בחצי הגמר. פאטו כבש בדקה ה-23 וקבע 0:1 במחצית, אבל סבל מפציעה ברגלו הימנית אחרי ההפסקה. החלוץ הצעיר עוד הצליח לסחוב עוד כמה דקות אבל 9 דקות במחצית השניה המצרים הצליחו להשוות. פריירה החליט להוציא את הכוכב הצעיר שלו והחליפו בלואיז אדריאנו, שכבש את השני בדקה ה-72 וקבע 1:2 בסיום.

בגמר פגשה אינטרנסיונל את ברצלונה ופרנק רייקארד פתח בהרכב החזק ביותר שעמד לרשותו. עם זאמברוטה, פויול, מארקז, דקו, אינייסטה ורונאלדיניו בין ה-11, הקטאלונים שלטו לחלוטין במרכז השדה. פאטו החלים מהפציעה ופתח בהרכב, אבל כמעט ולא קיבל כדורים מהקישור והוחלף. בסופו של דבר אדריאנו גאבירו ניצח את המשחק (0:1) לברזילאים עם שער דרמטי בדקה ה-82, ששלח את התואר לפורטו אלגרה.

למרות שלא בלט במשחק הגמר, "הברווז" נרשם במחברות הסקאוטים של המועדונים הבכירים באירופה כשהקבוצות הרציניות ביותר הן: מילאן, בנפיקה, יובנטוס, אינטר, ליברפול, צ'לסי וארסנל. היכולת הגבוהה של פאטו לא נעלמה גם מעיניו של נלסון רודריגס, מאמן הנבחרת הצעירה של ברזיל, שזימן את הכוכב של אינטרנסיול לאליפות דרום אמריקה עד גיל 20.

הסקורר של נבחרת ברזיל
בשלב המוקדם הסלסאו שובצו לבית אחד עם פראגוואי המארחת, בוליביה, פרו וצ'ילה. הקורבן הראשון של הברזילאים היתה נבחרת הלה-רוחה שהספיקה להוביל 0:1, אבל קיבלה רביעייה עם צמד של פאטו, 2:4 בסיום. לאחר מכן הגיע 1:2 דרמטי על הפרואנים מצמד של קשר ליברפול, לוקאס, ו-0:3 מוחץ על הבוליביאנים עם עוד שער של אלכס.

את השלב המוקדם סיימו הסלסאו עם 1:1 מול המארחת, מה שלא הפריע להם לסיים ראשונים בבית בדרך לשלב הבא, בו שובצו לאותו בית עם ארגנטינה, אורוגוואי, צ'ילה, פראגוואי וקולומביה. 2 המשחקים הראשונים, מול האלביסלסטה והלה-רוחה נגמרו ב-2:2 כשפאטו מוסיף עוד כיבוש נגד הצ'יליאנים.



במשחק השלישי חלוץ אינטרנסיונל כבש את שערו החמישי והאחרון בטורניר ב-1:3 על אורוגוואי. לאחר מכן הגיע 0:1 דרמטי על פראגוואי משער בתוספת הזמן, ו-0:2 על קולומביה, שמיקם את הברזילאים במקום הראשון בבית עם 11 נקודות, 2 יותר מלארגנטינה, והבטיח להם את התואר ואת ההשתתפות בגביע העולם לנבחרות עד גיל 20 בקנדה ובמשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008.

מיותר לציין שגם למונדיאליטו פאטו קיבל זימון והוא אפילו פתח במשחק הראשון מול פולין. ברזיל שלטה לחלוטין, בעטה 16 פעמים לשער לעומת 3 של יריבתה, שניצחה 0:1 משער בהתקפה נדירה. במשחק הבא הסלסאו פגשו את דרום קוריאה, הפעם החניכים של רודריגס לא פישלו וניצחו 2:3 עם צמד של פאטו תוך 11 דקות במחצית השניה.

את השלב המוקדם סגרו הדרום-אמריקנים עם הפסד מאכזב ומפתיע 2:1 לארה"ב, פאטו פתח אבל לא הצליח להשפיע על מהלך המשחק. למרות האכזבה, ברזיל הצליחה להעפיל מהמקום השלישי לשמינית הגמר, שם פגשה את ספרד החזקה. פאטו העלה את נבחרתו ל-1:2 לפני המחצית, אבל הספרדים הצליחו להשוות וכפו הארכה, בה כבשו עוד 2 שערים, ניצחו 2:4 והדיחו את הסלסאו.

יכולת הכדרור המדהימה, החוש לכיבוש שערים, הטכניקה וקור הרוח ברחבה הפכו את פאטו, שסיים כמלך השערים של ברזיל בטורניר עם 3 כיבושים, להבטחה הכי גדולה בברזיל מאז רונאלדיניו. "החלום שלי הוא להיות בנבחרת הבוגרת של ברזיל", מספר הטאלנט, "אני רוצה לשחק בגביע העולם, להיות שחקן מפורסם ומודל לחיקוי עבור הרבה אנשים".

שבצ'נקו אאוט, פאטו אין
אחרי המונדיאליטו כבר לא היה ספק – לאינטרנסיונל החלוץ בעל פני התינוק לא יחזור. השאלה היתה איזו קבוצה אירופית תסכים לשלם את סעיף השחרור שלו (20 מיליון דולר) ותזכה בשירותיו. עם סיום הטורניר צ'לסי, מילאן, אינטר וריאל מדריד הגישו הצעות עבור פאטו, שבסופו של דבר החליט להגיע לרוסונרי.

"פחדתי שלא אוכל להסתגל למשחק האגרסיבי והקשוח בפרמייר-ליג", הסביר הברזילאי את החלטתו, "סגנון המשחק שלי לא כל-כך מתאים לליגה האנגלית. נכון שצ'לסי, ריאל ומועדונים נוספים התעניינו בי, אבל תמיד ידעתי מה היעד שלי. ב-2 באוגוסט, אלופת אירופה הודיעה באופן רשמי על החתמתו של השחקן, שהתווסף למושבה הברזילאית הבלתי נגמרת של האדומים-שחורים.



ואם למישהו היה ספק בנוגע לעתיד של פאטו בסן-סירו, במילאן הוא קיבל את החולצה מספר 7, שהיתה של אנדריי שבצ'נקו עד שעזב לפני שנתיים לצ'לסי. "זה כבוד גדול עבורי ללבוש את החולצה הזו", אמר הרכש הטרי, "זו הספרה עם המשמעות הגדולה ביותר בהסטוריה של המועדון. אני רוצה לעשות דברים גדולים עם מילאן ואני יודע שאצטרך לעבוד קשה".

אבל לא הכל היה ורוד. לאחר ההחתמה, התברר לראשי מילאן שהם קצת איחרו. ולא סתם איחרו, הם לא הספיקו לרשום את מי שרבים מכנים "רונאלדו הבא", בהתאחדות האיטלקית ולכן שיתופו במשחקים רשמיים יותר רק מה-3 בינואר 2008, עם פתיחת חלון ההעברות בארץ המגף.



מיד עם הגעת פאטו לקבוצה, קאקה לקח את חברו הברזילאי תחת חסותו ועזר לו ואמר: "למרות שהוא לא יכול לשחק איתנו עד ינואר, אני אעבוד איתו קרוב כך שהוא יהיה מוכן למשחק הראשון. יש לו איכויות מרשימות והוא ישתלב היטב".

שיגיע כבר ינואר
כך או כך, לחלוץ לא לקח יותר מדי זמן עד שהותיר רושם גם במדים האדומים-שחורים. מאחר והותר לאנצ'לוטי לשתפו במשחקי ידידות, הוא לא היסס ונתן לשחקן הצעיר את חולצת ההרכב בטורניר הרכבות במסגרת הכנה לעונת 2007/08, מול דינמו קייב – בו כבש הברזילאי את שערו הראשון במדי אלופת אירופה.



"אלכסנדר היה טוב מאוד והראה מיד איזה איכויות יש לו", החמיא בסיום אנצ'לוטי לברזילאי, "אפשר לראות שהוא שחקן מוכשר והוא טוב עם הכדור וגם בלעדיו. כל מה שהוא צריך זה לצבור ניסיון. הוא מהיר, זריז וחכם, הוא לא הכי טוב במשחק האווירי אבל הוא כבש בנגיחה. הוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה בהתקפה מכיוון שהוא קורא את המשחק". גם ג'ילארדינו הצטרף לתשבוחות: "פאטו זריז מאוד, יש לו טכניקה גבוהה יחסית לגילו".

סידורף כבר בטוח שהחלוץ הצעיר מוכן לשחק ברמות הגבוהות: "אם הוא ימשיך ככה, הוא ישחק. המאמן לא עיוור והוא נותן את ההזדמנויות לאלה שמגיע להם". אמרסון, עוד ברזילאי, טוען שפאטו מזכיר לו חבר מהעבר: "בגיל 18, יש לאלכס את הקלאסה ויכולת הכיבוש שהיו לבבטו".



ומה עם הברזילאי עצמו? הוא נשאר על הקרקע. "אני צריך להשתפר בהרבה דברים", הוא מודה, "אני שחקן צעיר והתחלתי לשחק באופן רציני רק עכשיו. שחקנים צריכים ניסיון כדי להיות מהטובים בעולם ואני מקווה להגיע לשם לאט אבל בטוח. אצטרך לצבור ניסיון, אבל אני מבין מה אני צריך לעשות על המגרש ואני כל הזמן לומד דברים חדשים".

גם כשמכנים אותו "רונאלדו הבא" (הכוונה גם לקשר של היונייטד וגם לחלוץ של מילאן), פאטו לא נבהל: "מי יודע מה יהיה? אף אחד לא יודע מה יהיה מחר. היום אני עובד קשה כך שבעתיד אהיה שחקן מצוין". אז בזמן שאוהדי מילאן מחכים שהקבוצה שלהם תואיל בטובה לנצח מדי פעם, בטוח שפאטו מחכה יותר מהם. לחודש ינואר.



כתבות קודמות בפרויקט "הדור הבא":

ראיין דייויס, ילד הפלא בן ה-9 של מנצ'סטר יונייטד

סאני, מהרחוב בניגריה עד לוולנסיה

גיא אסולין, הישראלי הראשון בברצלונה

בוז'אן קרקיץ', הדבר הבא בברצלונה

מי הבא בתור? הציעו לנו בטוקבקים

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */