יום ראשון, 16.06.2024 שעה 02:50

"הקבינט לא מדבר איתנו, אנחנו דורשים שידברו"

שירה אלבג, אמה של החטופה שירי אלבג ל-102FM: "הבנות גיבורות". דובב גבאי: "לא נעלה עם נוער מול בני יהודה". שוקי גבאי: "תהיה מדינה פלסטינית"

|
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM) ורדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחץ כאן

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר על המשחקים שנערכו אמש (שלישי) כשבמוקד ה-0:3 המרשים של מכבי תל אביב על הפועל חיפה וה-1:4 של מכבי חיפה על הפועל באר שבע. נתייחס למצב של החבורה מבירת הנגב לקראת גמר הגביע, לשיא הגינס בדו קרב הפנדלים של ליגה א’ ונתכונן לקראת המפגשים המסקרנים בליגת ווינר סל – הפועל ירושלים מול הפועל חולון והדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל.

“לירי חוזרת הביתה, אבל עם איזו נפש?”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את שירה אלבג, אמה של לירי אלבג החטופה, ושאלנו אותה על הסרטון שפורסם של הבנות במוצב נחל עוז והמאבק להחזרת החטופים.

שלום שירה אלבג תודה שאת כאן איתנו, מה התחושות אחרי פרסום הסרטון של הבנות בנחל עוז? 

שירה אלבג: “לצערנו הרב אנחנו מפורקים והבנות מפורקות ומופקרות 229 ימים, אני סופרת בשעות – 5450 שעות היום. אני צפיתי בסרטון כבר לפני זמן מה, הוא לא היה ברשותנו אלא קראו לנו לצפות. מצאו את החומרים על גוף של מחבלים וזה היה לא מזמן, אפשרו לנו לראות רק את הבנות שלנו. זה כל כך גרוע וממחיש את מה שהיה, הבנות היו גיבורות, ישבו שעתיים אחרי שהרגו את חברות שלהן והניחו אותן מולן”.

אלבג המשיכה: “הם נשארו תחת איומים של כיתת יורים, הן לא ידעו מה הולך לקרות בעוד רגע, אם הם ייחטפו או ייהרגו. במשך המון זמן שהמחבלים ישבו שם, שתו, אכלו, עישנו ועשו מה שהם רוצים בלי שאף אחד לא יפריע להם. איפה מקבלי ההחלטות? אנחנו לא נרפה ולא נשתוק עד שכל אחד ואחת מהחטופים והחטופות יחזרו הביתה. לא מדברים איתנו, אנחנו דורשים שידברו איתנו. מדברים אלינו לא יפה ללא סבלנות, למה אתם חושבים שאנחנו מגיעים לדבר אליכם? כי אנחנו רוצים לראות אתכם?”.

איזה תחושות אתם מקבלים מהשרים בממשלה, האם יש התקדמות בנושא?

“לא עושים את הכל כי עובדה שהם לא כאן, אנחנו לא יודעים באמת מה קורה אך נאמר לנו לא פעם אחת שנעשו טעויות בדרך. אז מה? זה אמור לנחם אותי? הם יודעים שהיו יכולים להיות עסקאות ויכלו לעשות יותר כדי להחזיר את החטופים האלה. אנחנו הבנו שבשבועיים האחרונים לא מתקיים שום משא ומתן, חמא”ס החזיר תשובה, מצרים התערבה, כל הדיבורים האלו, זה לא מעניין אותנו”.

“הם צריכים לעבוד 24/7 כדי להחזיר את החטופים הביתה, ככל שהזמן עובר הכל נהיה יותר גרוע. אנחנו שואלים אותם, החלטתם לוותר על החטופים? כרגע זה מרגיש ככה, בכאב רב אני אומרת את זה, מרגיש שזה הולך לכיוון הזה”.

את מכירה הכי טוב את הילדה שלך, כמה לירי חזקה לעמוד בסיטואציות האלו? סיטואציות שאף אחד לא דמיין ולא צריך לעבור?

“לירי היא ילדה חזקה, קוראת סיטואציות חברתיות ויודעת להסתדר עם אנשים. אנחנו קיבלנו מידע, ידענו שהיא שורדת ומחזיקה מעמד, היא יודעת שאנחנו נלחמים עליה ועושים הכל. אני לא יודעת איך אפשר לשרוד, אני יודעת שלירי חוזרת הביתה, אבל עם איזה נפש, כמה כוחות נפשיים ילדה צעירה צריכה שיהיה לה, עם מה היא צריכה להתמודד”.

שירה, אנחנו רוצים לבקש ממך סליחה על כך שאנחנו כאן והם לא, תודה רבה ששיתפת אותנו.

דובב גבאי חוגג (חג'אג' רחאל)דובב גבאי חוגג (חג'אג' רחאל)

“אני פצוע וגם בגמר ליגת האלופות לא הייתי יכול לשחק”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את שחקנה של אום אל פחם, דובב גבאי ושאלו אותו על המצב של הפועל באר שבע, והמשחק המכריע המתקרב בין קבוצתו לבני יהודה.

דובב גבאי שלום, מה אתה חושב על מצבה של הפועל באר שבע? האם היא יכולה לחזור להתמודד על האליפות מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה?

“אני חושב שקודם כל זה מתבטא בהעמדת תקציב, הם יכולים לחזור למאבק האליפות, אבל רק כל עוד יהיה להם תקציב כמו מכבי חיפה ומכבי תל אביב. נראה שבדרך כלל מדיניות הרכש בהפועל באר שבע היא פחות מהשתיים האחרות. כמובן שאין טענות לאלונה ברקת והיא מחליטה איפה להשקיע ומה, אך אין ספק שהסגל שלהם כרגע פחות נוצץ מהשתיים האחרות”.

האם ברדה יוכל לעשות סוויץ’ בקבוצה לקראת גמר הגביע?

“כשחקן אני יכול להגיד לך שצפויה לך ירידת מתח כשאתה מגיע לגביע אחרי שלא נותרו משחקים בליגה. אליניב ברדה יצטרך לעשות הכנה רצינית מאוד, במיוחד אחרי תקופה פחות טובה. אני לא שופט אותם על המשחק מול מכבי תל אביב, שם מיגל ויטור קיבל אדום אחרי 15 שניות והמשחק השתנה לחלוטין, אבל הם בהחלט צריכים להיראות הרבה יותר טוב ממה שהם נראים עכשיו”.

איך אלונה עוד לא הכריזה שאליניב ברדה יאמן את הקבוצה בעונה הבאה?

“ברדה מצידו לא רוצה לעשות שום דבר ומחכה. מועמד למכבי תל אביב? אלונה לא ממהרת לשום מקום כי יש אופציה להארכת חוזה לברדה. אני חושב שזו טעות קשה, כי יש גם שחקנים שחייבים להבין את זהות המאמן. אני בטוח שברדה היה רוצה לשים את הסיפור מאחוריו, הוא לא אומר את זה אבל הוא בוודאות היה רוצה לסיים את הסאגה הזאת ולהפסיק לחזור על הדברים במסיבות עיתונאים”.

השחקן הוסיף: “אני חושב שיש פה טעות היה עדיף שאלונה ברקת תודיע אם ברדה ממשיך או לא, כי בסופו של דבר יש שחקנים על כר הדשא וחוסר וודאות סביב המאמן עשויה להשפיע על המועדון. זה מה שהיה לנו עם אלישע לוי, שם הכריזו על ברק בכר שהולך להיות מאמן הקבוצה, וזה גרם לנו לבלגן וזה נגמר כמו שנגמר בגמר הגביע מול מכבי תל אביב”.

הקבוצה שלך אום אל פחם מארחת את בני יהודה כשיש מאבק אליפות שלא ראינו שנים. זו טרפת שלא הייתה לנו פה.

“המצב הוא שבמינימום של 0:1 לטבריה, בני יהודה צריכה להבקיע חמישה שערים. אני כרגע פצוע ולא אוכל לשחק. אין סיכוי שאגיד שנפצעתי ולא באמת קרה לי משהו. יש עוד כמה שחקנים שפצועים, עוד כמה בצהובים, לא נעלה עם נוער אבל עדיין יהיו חמישה שישה שחקנים שלא ישחקו במשחק הזה”. 

אם הייתם במשחק על עליית ליגה, השחקנים הפצועים היו עולים?

“אני גם בגמר ליגת האלופות לא הייתי יכול לעלות לשחק, יש לי קרע בהמסטרינג. מבקיעים נגדנו הרבה שערים במהלך העונה, אני מקווה שזה לא יהיה המצב כי זה לא יהיה טוב עבור אף אחד בקבוצה. תוצאה? בני יהודה לא יהיו מרוכזים ואנחנו נגנוב נקודות, דראוושה יבקיע”.

“לא חשבנו שנצליח להרים את הטקס השנה, יהיה מרגש מאוד”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את ניר אלון ושאלנו אותו על טקס נבחרי השנה של ONE שיתקיים מחר.

ניר אלון שלום, אפשר לרשום מי האיש שלך בספורט?

“אני חייב להגיד לך שהספורט בימים האלו זו התקווה והאחיזה שלנו בחיים, אני כל כך שמח שיש לנו אפשרות לשמח את הפצועים, החיילים, המפונים”.

מה הולך להיות מחר בטקס?

“זה הולך להיות ערב מאוד מרגש, יש הרבה אנשים שאנחנו אוהבים שיוזכרו השנה, התחלנו לפני כל כך הרבה שנים בחדר קטן ב-One. זה ממש נותן לנו נקודה קטנה של אופטימיות אחרי כל מה שקרה, אני מבטיח לך שזה יהיה יותר מרגש ויותר מדהים, אבל לא יכול לגלות מה יהיה. יש חיילים שהזמנו אותם, שחקנים שנפגעו, הצלחנו בכוחות משותפים להרים את האירוע הזה, מזכיר לכם שהליגה הופסקה למשך חודשיים, בכלל לא חשבנו שהטקס יקרה”.

“עזה תפורז וכל החטופים יחזרו, אך תהיה מדינה פלסטינית”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את שוקי גבאי וביקשנו ממנו להגיד מה יקרה עם המדינה, מי תהיה האלופה בכדורסל ומה יהיה עם עתידו של ערן זהבי.

שוקי גבאי שלום, מה הולך להיות עם המדינה?

“כששואלים אותי על המדינה הדבר הראשון שאני עושה זה הולך לראש הממשלה ומדבר עליו. כמה זה סימבולי שראש הממשלה שלנו נולד באוקטובר. כשאדם נכנס ליום הולדתו, מתחיל תהליך בחיים שלו. ביבי נתניהו הגיע לעיתוי שהוא כבר לא צריך להיות, הוא לא מודע לזה כי הוא מאוד מאוד רוצה להמשיך, ואז כולם תוקפים אותו”.

גבאי המשיך: “צריך עכשיו לחלץ את החטופים, תהיה כניסה לרפיח. כבר לא צריך להיות נומרולוגים זה כבר אמרתי. אני לא נכנס למצב של החטופים כי ברגע שאני מדבר על זה הרבה אימהות וכולם שומעים אותי אז אני לא בודק, אני כן יודע שאנחנו הולכים לכיוון של חילץ חטופים. עד אוקטובר כולם יחולצו ועזה תפורז נקודה. אנחנו הולכים לתת להם מדינה פלסטינית, זה תרחיש גורל”. 

ערן זהבי יפרוש או ימשיך להערכתך?

“הייתי בתוכנית בספורט 5 ושם אמרתי שהוא לא יסיים כמלך השערים, אני לא יודע להגיד כי לא התכוננתי לזה, אבל כן התכוננתי למלך השערים בכל הזמנים, הוא לא יעבור את אלון מזרחי. לאדם יש אפשרות בחירה, אני אוהב את זהבי בטירוף, אם הוא היה שואל אותי הייתי אומר לו לפרוש. בחירת הגורל שלו היא לפרוש עכשיו, יש לו פציעה והוא חייב לשמור על עצמו כדי שהפציעה לא תעצור אותו לגמרי, הוא חייב לפרוש”. 

מי תהיה האלופה העונה בכדורסל?

“אל תתקילו אותי”.

האזינו: שיר האליפות של מכבי ת"א
אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */