יום שני, 20.05.2024 שעה 23:58
לוח משחקים
  • אולימפיאקוס
  • רביעי, 29/05, 22:00
  • פיורנטינה

גם ליידנר לקח חלק, האוהדים חגגו עד אור הבוקר

אולימפיאקוס בטירוף אחרי העלייה לגמר הקונפרנס ליג: "כמו שחלמנו", ביוון התרשמו מהמסע: "לעסה ברזלים והייתה צריכה לסבול". צפו במגן הישראלי צוהל

|
אוהדי אולימפיאקוס בטירוף ברחובות פיראוס (רויטרס)
אוהדי אולימפיאקוס בטירוף ברחובות פיראוס (רויטרס)

זה ללא ספק היה אחד השבועות הספורטיביים הגדולים ביותר של היוונים בשנים האחרונות. אחרי ששתי הנציגות ביורוליג הבטיחו את מקומן בפיינל פור הגיעה אתמול (חמישי) אולימפיאקוס, ניצחה 0:2 את אסטון וילה והבטיחה את מקומה בגמר הקונפרנס ליג עם 2:6 סנסציוני, על חשבון הקבוצה מצמרת הפרמייר ליג שסומנה כפייבוריטית לזכות העונה בתואר.

הסיפור הגדול הוא ללא ספק חוסה לואיס מנדיליבר, המאמן הספרדי שהגיע באמצע פברואר, חטף 4:1 ממכבי ת”א בבית, אבל יצא מזה בענק עם 1:6 בהארכה בגומלין ואתמול העפיל לגמר אירופי שני ברציפות, אחרי שבעונה שעברה הצעיד את סביליה לזכייה בליגה האירופית. שלושה חודשים בפיראוס הספיקו למנדיליבר לעשות את ההיסטוריה.

“הכול הלך כמו שחלמנו”, התלהבו ב’ספורט 24’. “האנגלים הגיעו מוכנים, הם פשוט לא לקחו בחשבון שבכדורגל לא משנה כמה אתה מוכן, רגע אחד יכול להרוס הכול. אולימפיאקוס רחוקה צעד אחד מזכייה בתואר הגדול בתולדותיה, היא חיסלה את הפייבוריטית הגדולה של הקונפרנס וכעת פיורנטינה היא היריבה האחרונה בקמפיין האירופי המשוגע שלה”.

מי שזכה לכל המחמאות היה כמובן איוב אל כעבי, החלוץ המרוקאי הוותיק, שכבש צמד ובכך חלף על פני ערן זהבי בדרכו למלכות שערי המפעל עם 10. “התליין המרוקאי היה שם מהרגע הראשון, שוב הוא חולל ניסים”, נכתב עליו וב’גאזטה’ הוסיפו: “הוא פשוט קילר”. כזכור, נגד מכבי בשמינית הוא כבש בהפסד 4:1 והוסיף עוד צמד ב-1:6 בגומלין.

“אולימפיאקוס כתבה את דף הזהב הכי גדול בתולדותיה”, התלהבו ב’גאזטה’. “הקבוצה שלעסה ברזלים, שהייתה צריכה לסבול בחלק מהמשחקים, עשתה את זה. עם מאמן מצוין על הספסל שעשה הכנה מעולה, עבד כל כך טוב על הקבוצה שלו מבחינה טקטית, מנטלית, פסיכולוגית ובכלל”. ב’ספורט דוג’ הוסיפו: “זה לא ייאמן, אבל זה נכון, אולימפיאקוס בגמר”.

הקבוצה מפיראוס הפכה ליוונית הראשונה שמשחקת בגמר אירופי מאז פנאתינייקוס לפני 53 שנה, כשעבורה זו הופעה היסטורית במעמד. החגיגות בחדר ההלבשה היו אדירות ואפילו דורון ליידנר לקח בהן חלק, האוהדים לא ידעו את נפשם ואחרי שעזבו את האצטדיון המשיכו את הטירוף עד הבוקר כשפיראוס כולה זהרה מאור האבוקות לאורך כל הלילה.

אולימפיאקוס וליידנר חוגגים העפלה לגמר

ב’ספורט דוג’ התרגשו מההישג אולם כבר מרוכזים לקראת הגמר ב-29 במאי באצטדיון OPAP באתונה: “זה יהיה גמר ביתי, פיונרטינה היא קבוצה איכותית אבל הפסידה בגמר הגביע ובגמר הקונפרנס ליג בעונה שעברה ולא זכתה בתואר מאז 2001. היא אומנם נחותה באיכותה מאסטון וילה, אבל היא קבוצה איטלקית עם כל המשתמע מכך, בלי נאיביות אנגלית”.

מי שהגיע לתמוך בקבוצה היה יורגוס ברצוקאס, מאמן קבוצת הכדורסל שרק יממה קודם לכן סחף את האדומים לניצחון במשחק החמישי מול ברצלונה, כשאחרי העלייה לגמר הוא ירד לחדר ההלבשה ובירך את מנדיליבר על ההישג. הספרדי עצמו, אגב, הגיע לתמוך קודם לכן כשקבוצת הכדורסל שיחקה בהיכל השלום והאחווה. איזה שבוע עבור האוהדים.

לקראת הגמר פורסם כי מתוך 27,100 מקומות שיש באצטדיון של א.א.ק אתונה, שיארח את המשחק, 18 אלף יתחלקו בין הקבוצות. המשמעות היא כל אחת תקבל 9000 כרטיסים, בעוד 3000 יהיו זמינים באמצעות הגרלה באתר אופ”א, בזמן שהארגון לקח לעצמו 6100 כרטיסים לטובת התאחדויות, נותני חסות ועוד. הטירוף בפיראוס יהיה עצום בחודש הקרוב.

שחקני אולימפיאקוס (רויטרס)שחקני אולימפיאקוס (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */