יום שבת, 04.05.2024 שעה 14:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

יקבל את עיטור העוז? בילו ונתניה רוצים גמר גביע

התהליך המנטלי, שינוי התפקוד, הקשר עם כהן ובן שמעון, מערכת היחסים עם הבת של מאמן אשדוד והפידבק שקיבל מקריאף. ב-20:30: הקשר והיהלומים מול ב"ש

|
עוז בילו (חגי מיכאלי)
עוז בילו (חגי מיכאלי)

הקריירה של עוז בילו, קשרה של מכבי נתניה חוותה לא מעט עליות וירידות. על הפוטנציאל הגדול הטמון בשחקן הצעיר אין עוררין, אך עד כה, בקריירה הקצרה יחסית, הוא חווה לא מעט עליות וירידות, כשהמשחק הערב (רביעי) ב-20:30 בחצי גמר גביע המדינה מול הפועל ב"ש, יוכל להיות זה שמזניק את הקריירה שלו קדימה.

זו העונה השנייה של בילו במדי היהלומים, כאשר גם ההצטרפות בחודש ינואר שעבר לא הייתה קלה, כאשר נתניה ובעיקר המנהל המקצועי דאז, אלמוג כהן, רדפו אחריו. העסקה, לפי גורמים, הייתה מורכבת מאוד, אך כהן הבהיר באותו חלון ההעברות: "זה קודם כל עוז ואז אחרים". באותה התקופה הוא הבהיר זאת לשחקן הצעיר בשיחות שקיימו: "אתה תהיה בנתניה בסוף, אל תדאג".

לפני המעבר, בילו עבר תקופה לא פשוטה. הוא עלה לקבוצה הבוגרת בעיר הנמל בסוף עונת 2019/20, אחרי שהיה אחד מאדריכלי האליפות ההיסטורית של קבוצת הנוער תחת אלי לוי, שאליו נגיע בהמשך הכתבה. בילו סומן ככוכב של קבוצת הנוער, אך המאמן רן בן שמעון רצה לעשות את המעבר שלו לבוגרים בקצב שלו ובין השניים נוצרה מעין מתיחות סמויה.

"זה קודם כל עוז ואז אחרים". אלמוג כהן (ראובן שוורץ)"זה קודם כל עוז ואז אחרים". אלמוג כהן (ראובן שוורץ)

בן שמעון, אשר ידוע כאחד שמשלב לא מעט היבטים פסיכולוגיים מול שחקניו, ניסה ‘לגרות’ אותו להגיע אל הקצה, אך בילו של אותה תקופה רצה ‘כאן ועכשיו’ והדבר יצא מספר עימותים. באחד מהם בילו ענה לבן שמעון, ובפעם נוספת הוא התעלם מדברים והוראות שנאמרו לו.

אלא שעם המעבר לנתניה, במשא ומתן קשה שלקח לא מעט זמן וכלל לא מעט דרישות שונות מצד אשדוד ולבסוף נסגר בהשאלה, בילו הבין שהוא חייב לעבור שינוי מנטלי וזהו התהליך אותו הוא מבצע בשנה וקצת האחרונות. תג המחיר (אופציית הרכישה עליו מומשה לאחר ההשאלה תמורת מיליון שקלים), היחסים שחוו עליות וירידות עם הקהל ומערך הציפיות, אלו הדברים שגרמו ללא מעט לחץ אך מטופלים בתקופה האחרונה.

רן בן שמעון. היו בינו לבין בילו מספר עימותים (איציק בלניצקי)רן בן שמעון. היו בינו לבין בילו מספר עימותים (איציק בלניצקי)

בחזרה לאלמוג כהן: בילו סומן כאחד השחקנים היותר קרובים למנהל המקצועי שעזב בחודש ינואר האחרון, ביחד עם איתן אזולאי. כהן, שעבר דבר או שניים בכדורגל הרבה בשיחות אישיות עמו והבהיר לו: "גם אם אתה לא פותח, אתה יכול להשפיע בדקות שאתה משחק כמחליף". כהן גם היה מעורב בהפשרת היחסים עם הקהל, שלאחר ההפסד 3:0 לבית"ר ירושלים התעמת עם בילו ביציאת השחקנים, קילל אותו והדברים אף כמעט וגלשו לעימות פיזי.

בילו פרסם פוסט כנה מהלב כיממה לאחר מכן, כאשר אם עד אז הקהל פחות התחבר אליו בשל העובדה שעדיין לא סיפק מספיק מספרים, היום כבר מסתמן שיפור וגם בילו למד לבוא לקהל בסיום משחקים ולהודות לו. בנתניה הצמידו לו ולאזולאי את פסיכולוגית המועדון, אתי אביר, אשר נוהגת לערוך עם בילו שיחה מדי שבועיים, על הציפיות וההתמודדות עם התקופות היותר קשות. בילו לא הסתפק רק בזאת וכפי שצוין קודם, החל בתהליך מנטלי גם באופן פרטני, על מנת להתבגר במשחק שלו ובעיקר לקחת את הדברים בפרופורציה.

עוז בילו בפעולה (אופיר מגדל)עוז בילו בפעולה (אופיר מגדל)

"עוז הפנים שאחרי משחק לא טוב לא נכנסים למרה שחורה, שצריך לחיות את הרגע ולשנות אפשר בכל רגע נתון. בתקופה באשדוד הוא לא היה כזה והיה לוקח קשה כל משחק לא טוב, אבל היום הוא למד שאפשר להיכנס למשחק גם דרך פעולות הגנתיות, הוא הבין שהקבוצה יותר חשובה מעוז בילו", סיפרו בסביבתו.

קצת סטטיסטיקה וניתוח מקצועי: העונה הראשונה שלו בנתניה הסתיימה עם העפלה לגמר גביע המדינה, אך גם ללא שערי ליגה מצד בילו. אם משווים בין שלושת המאמנים שאימנו אותו בנתניה (רן קוז'וק, גיא צרפתי ומרקו בלבול), לקוז'וק, המאמן שקלט אותו, הוא היה הכי מחובר. אך מנגד, גם סיפק תחתיו פחות מספרים.

רן קוז'וק (חגי מיכאלי)רן קוז'וק (חגי מיכאלי)

מאמן מכבי פתח תקווה כיום דורש ששחקני הקו ייצמדו לקווים ובילו שחקן שיותר אוהב להיכנס לאמצע מצד ימין עם רגל שמאל הדומיננטית שלו. אצל גיא צרפתי, שנתן לו יותר חופש פעולה, הוא הצליח לבוא לידי ביטוי התקפית והצליח לכבוש את שני שעריו היחידים העונה בליגה, כאשר במשחק הראשון נגד מ.ס אשדוד, הוא נכנס כמחליף ובישל למקסים פלקושצ'נקו את שער הניצחון.

למרות העונה הלא מוצלחת עד כה שעוברת על נתניה, בילו, שהוסיף גם חמישה בישולים, בולט מבחינת מדדים באיומים לשער ולמסגרת. גם אצל בלבול הוא התחיל על הספסל במשחק הבכורה נגד מכבי חיפה בגביע המדינה, אלא ששוב זה קרה: בילו נכנס כמחליף והשפיע, הפעם עם בישול לאיתי בן שבת בקרן. בקיץ כזכור, הוא היווה חלק משמעותי מהנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שהעפילה לחצי גמר יורו הצעירות, יחד עם חבריו לנתניה: עומרי גאנדלמן (שכיום כבר מככב בגנט הבלגית), כארם ג'אבר ואיתן אזולאי.

עוז בילו חוגג במדי הנבחרת הצעירה (ההתאחדות לכדורגל)עוז בילו חוגג במדי הנבחרת הצעירה (ההתאחדות לכדורגל)

צריך לשים לב מקצועית לשינוי התפקוד המסוים שעובר בילו תחת בלבול. כשהגיע לקבוצה, בלבול אמר לו: “אתה שחקן מוכשר, אבל אני רוצה שתנוע יותר בין שלישיית האמצע לצד ולא בהכרח כשחקן כנף כדי שתהיה יותר קרוב לשער ופחות תבזבז כוח באגף”. מאז, בילו הספיק לבשל בתום מהלך קבוצתי נהדר את שער הניצחון מול הפועל ירושלים בשבת האחרונה.

עוד לפני הגעתו של בלבול, במשחקו האחרון של גיא צרפתי, הספיק בילו להתעמת עם ג'ואל אבו חנא, שלא רצה לעלות ולשחק במחצית השנייה אחרי שקבוצתו ספגה שלושה שערים מבית”ר ירושלים במחצית: "אל תפקיר אותנו, אכפת לנו ביחד מהקבוצה", אמר לו בילו. בין השניים התחילו דחיפות, אך שחקנים בנתניה העידו שזה היה עימות שגרתי. באימון הבוקר שלמחרת, ניגש אבו חנא לבילו, חיבק אותו והשניים גלשו לשיחה על כנה על מערכת היחסים של שניהם עם הקהל.

מרקו בלבול (ראובן שוורץ)מרקו בלבול (ראובן שוורץ)

זה לא סוד שהתהליך לא הושלם. בילו עדיין עובד על השליטה באמוציות. עדות לכך שהן עדיין קיימות ניתן למצוא במשחק הליגה האחרון מול מ.ס אשדוד, בו הוא כמעט כבש בסלאלום נהדר, ולאחר הוחלף בסביבות הדקה ה-60. בילו לא אהב את החילוף וכשירד אל הספסל סינן: "למה אני". מי שהרגיע והשתיק אותו היה דווקא מאמן הקבוצה היריבה אלי לוי, שאימן אותו בנוער והוא גם אביה של בת הזוג שלו, רוי.

“הוא שחקן שצריך טיפה כיוון וביטחון והוא יהפוך לאחד השחקנים הטובים בארץ", מספר אחד מהגורמים בצוות המקצועי בנתניה. "מבחינת פוטנציאל יש לו את זה: דריבל וכוח מתפרץ. בעונה לא טובה לפי התפיסה שלו, הוא עם שני שערים וכמה בישולים, אז בעונה טובה הוא יכול לפחות להכפיל את זה. נשאר לו רק לשפר את הסיומת".

אלי לוי (חגי מיכאלי)אלי לוי (חגי מיכאלי)

כשמדברים על סיומת, מספרים בנתניה, שמי שניגש אליו אחרי אחד המשחקים האחרונים בין היהלומים לבית"ר ירושלים, היה דווקא הקפטן הבית"רי, אופיר קריאף, שאמר לו: "אתה שחקן מוכשר בטירוף. אם תחדד את הסיומת שלך, תוכל גם להיום שחקן אדיר".

גם היחסים עם רן בן שמעון השתפרו והיום השניים מדברים אחת לכמה זמן. בקבוצה, הוא מחובר בעיקר לבר כהן, מקסים פלקושצ'נקו ואיתמר שבירו, שמכונים בקבוצה "תושבי החוץ של נתניה". בחיים האישיים, האיש הכי קרוב אליו הוא אביו יוסי, שחקן עבר בעצמו שעבד כמאמן במחלקות נוער שונות ועוסק במתן אימונים אישיים לטיפוח שחקנים צעירים בכדורגל.

מקסים פלקושצ'נקו, עוז בילו ואיתמר שבירו. "תושבי החוץ של נתניה" (פרטי)מקסים פלקושצ'נקו, עוז בילו ואיתמר שבירו. "תושבי החוץ של נתניה" (פרטי)

אלא שלצד שיפור מערכת היחסים עם בן שמעון והקשר עם מקורביו, בנתניה מודים שהדרך למתן קרדיט מלא ואהבה מהקהל הנתנייתי עוברת בחצי הגמר הערב מול הפועל באר שבע: "לאוהדי נתניה הגביע הוא הדבר הכי חשוב שיש. אם היום היחס לעוז בקהל הוא 50:50, אם הוא יהיה גורם משמעותי בהעפלה לגמר, זה יהפוך ל-90:10 לטובתו. הוא יכול להפוך את הגלגל ולהפוך את הקערה על פיה", אמרו בסביבת המועדון. 

מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */