יום חמישי, 16.05.2024 שעה 15:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

באטוקיו תובע כ-900 אלף ש"ח ממכבי תל אביב

כ-5 שנים לאחר ששוחרר הקשר דורש פיצויים על הסכם עבודה לא תקין, מענק אליפות ועוד. מכבי ת"א: "ניסיון חסר תום לב להוצאת כספים שלא כדין מהמועדון"

|
כריסטיאן באטוקיו (רדאד ג'בארה)
כריסטיאן באטוקיו (רדאד ג'בארה)

כריסטיאן באטוקיו היה אחד משחקני הרכש הראשונים שחתמו בעונה בה ג'ורדי קרויף ירד אל הקווים במכבי תל אביב, עונת 2017/18, אך הוא התקשה להותיר חותם אצל הצהובים ואחרי שגם נפצע בברכו בצורה לא פשוטה, דרכו במועדון הגיעה לסיום מוקדם מהצפוי. כעת, כחמש שנים לאחר ששוחרר מהמועדון בעיצומה של עונת האליפות הראשונה של ולאדן איביץ', החליט באטוקיו לתבוע את מכבי ת"א באמצעות עורך הדין תמיר שטינוביץ.

בסיומן של טענות רבות אשר נכתבו בכתב התביעה, מבקש באטוקיו באמצעות בא כוחו כי מכבי ת"א תשלם פיצוי על: הסכם עבודה לא תקין, פיצוי בהתאם לחוק הגנת השכר, פיצוי על ניכויי שכר, מענק אליפות שלא שולם, גמל עבודה ביום המנוחה, פיצוי על ימי חופשה, דמי הבראה, ימי חג, גמל פנסה, פיצויי פיטורים, השלמת שכר, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין והפרת חובת השימוע והלנת שכר והלנת פיצויי פיטורים - בסך מצטבר של 892,368.72 ש"ח.

כך כותב באטוקיו בכתב התביעה שלו באמצעות עורך דינו: "התובע סמך על הנתבעת כי ישולמו לו שכרו וזכויותיו כדין ובכל מקרה לא הייתה לו השפה, ההשכלה ו\או הידע והיכולת לבדוק ולהבטיח הדברים בעצמו. התובעת ניצלה את היות התובע אזרח זר, שאינו שולט בשפעה העברית ו\או בקיא בדיני העבודה בישראל והעסיקה אותו תוך רמיסת זכויותיו וההסכמים המחייבים, בניגוד לדין.

עו"ד תמיר שטינוביץ (עצמי)עו"ד תמיר שטינוביץ (עצמי)

"בשל מגבלות השפה, לא יכול היה התובע לקרוא ו\או להבין תוכן תלושי השכר שנמסרו לו. יודגש כי התובעת לא ערכה ו\או נתנה בידי התובע דו"חות נוכחות ו\או מלוא תלושי שכר תקינים, למעט אלו שצורפו לכתב התביעה. התובע עבד 6 ימים בשבוע, באימונים ו\או משחקים, לרבות ימי ראשון ושבת, כאשר יום עבודה נמשך שלוש עד שמונה שעות בהתאם לדרישה ולצורך”.

"בהתאם להסכם התחייבה הנתבעת לשלם לתובע שכרו כדלקמן:
”א. עבור שנת העבודה הראשונה (עונת 2017/18) סך של 350 אלף אירו נטו, בחלוקה ל-10 משכורות בסך 35 אלף אירו נטו כל אחת, אשר ישולמו עד היום התשיעי לכל חודש עוקב”.

ב. עבור שנת העבודה השנייה (18/19) סך של 400 אלף אירו נטו, בחלוקה ל-10 משכורות, בסך 40 אלף אירו נטו כל אחת אשר ישולמו עד היום התשיעי לכל חודש עוקב”.

"ג. עבור שנת העבודה השלישית (שנת האופציות לזכות הקבוצה אשר לא מומשה על ידה לעונת 19/20) סך של 450 אלף אירו נטו בחלוקה ל-10 משכורות בסך 45 אלף אירו נטו כל אחד אשר ישולמו עד היום התשיעי לכל חודש עוקב”.

כריסטיאן באטוקיו (איציק בלניצקי)כריסטיאן באטוקיו (איציק בלניצקי)

"בנוסף, התחייבה הנתבעת בתשלום 10,000 ש"ח מידי חודש עבור דיור. בנוסף, התחייבה הנתבעת בתשלום "בונוס" קבוע, משך כל תקופת ההסכם, בסך 1,000 דולר נטו עבור כל נקודה שתצבור עד לגובה של 60 נקודות ובלבד שהתובע יהיה בסגל. הבונוס חולק לפי השתתפות העובד - ככל ופתח במשחק או נכנס במחצית הראשונה יקבל 100% מערך הבונוס (1,000 דולר). ככל ונכנס כמחליף במחצית השנייה יקבל 75% מערך הבונוס. ככל ולא נכנס כמחליף אך היה בסגל יקבל 50% מערך הבונוס”.

"משך תקופת עבודתו בשנה הראשונה התובע פתח ב-24 משחקים, נכנס כמחליף 12 פעמים ולא נכנס כמחליף פעמיים ובסך הכל היה זכאי לבונוס של 46,500 דולר נטו. בנוסף, זכאי התובע לבונוס עבור זכייה בגביע בסך 10,000 דולר נטו ובונוס זכייה באליפות בסך 20 אלף דולר נטו. הנתבעת זכתה באליפות בשנת עבודתו השנייה של התובע (18/19) אך לתובע לא שולם בונוס האליפות".

עוד נטען בכתב התביעה כי "הנתבעת התחייבה בתשלום עבור השתתפות במשחקים האירופאים לפי שיקול דעתה (לשון ההסכם) אך קיפחה את התובע והפלתה אותו אל מול שאר העובדה שעה שבהתאם ל"שיקול דעתה" לא שילמה לו בונוס עבור השתתפות באירופה".

כריסטיאן באטוקיו עם הכדור (רדאד ג'בארה)כריסטיאן באטוקיו עם הכדור (רדאד ג'בארה)

בהמשך צוין כי שכרו הקובע לזכות משך כל תקופת ההסכם מול מכבי ת"א היה 3,292,575 מיליון ש"ח על פי שער האירו של אותן השנים. "במהלך שנת העבודה השנייה, ביקשה הנתבעת לבטל את ההסכם לתקופה קצובה באופן חד צדדי, בשל רצונה להחליף את התובע בשחקן זר אחר, נוכח אי שביעות רצונה מהתובע. נוכח האמור, בחודש ינואר 2019 הודיעה הנתבעת לתובע על הפסקת עבודתו ושחררו מהקבוצה, תוך שהתחייבה לשלם לו את יתרת שכרו עד תום שנת העבודה השנייה".

"בהתאם, בחודש ינואר 2019 סיימה הנתבעת את העסקתו של התובע חד צדדית, תוך שהסדירה תשלום השלמת שכרו עד סיום שנת העבודה השניה כמפורט בהסכם. לצורך דבר, הנתבעת החתימה את התובע בחוסר תום לב על מסמך שחרור וסילוק לכאורה, המגלם שכרו של התובע עד סיום תקופת ההסכם המחייבת ותו לא...”

"חרף העובדה כי הסכום הנקוב במסמך הסילוק מגלם יתרת שכרו של התובע בהתאם להסכם העבודה המחייב, צוין במסמך כי עם חתימת ההסכם התובע מוותר על זכויותיו הקוגנטיות. ברי כי אין תוקף לוויתור המצוין במסמך, מאחר והתובע לא היה מודע לזכויותיו ויתרה מזאת, הרי שלא ניתן לבטל ו\או לוותר על זכויות קוגנטיות שלא שולמו".

כריסטיאן באטוקיו (האתר הרשמי של מכבי ת"א)כריסטיאן באטוקיו (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

"במצב דברים זה הרי שבפועל לא שולם לתובע גמר חשבון וזכויותיו הקוגנטיות ולחילופין ככל ותטען הנתבעת כי הכספים שולמו עבור גמר החשבון, הרי שלא שולם לתובע השכר עבור יתרת ההסכם לתקופה הקצובה. יתרה מזאת, הנתבעת לא חישבה הבונוסים הקבועים .. והגדילה לעשות שעה שרשמה חלק משכר היסוד שלו כ"אשל" על מנת לחמוק מתשלום מלוא זכויותיו. יצוין כי הנתבעת חילקה תשלום השכר כמפורט לעיל, בכדי ליצור הפרדה מלאכותית ובכך באופן בלתי תקין ומנוגד לדין לנסות לחמוק מתשלום זכויות קוגנטיות של התובע".

"נוסף על האמור לעיל, בבחינת מעט תלושי שכרו של התובע (בהתאם לאלו שנמסרו לו) עולה כי משך עבודתו בוצע בשכרו ניכויי שכר אסורים, תוך הפרות ברורות של הוראות הדין. הנתבעת הסיקה כי נוכח אי הבנת התובע את הדין, תוכל לשלול את מלוא שכרו וזכויותיו ובכך לדעתה המוטעית לחמוק מתשלומם".

תגובת מכבי תל אביב: “המועדון לומד את התביעה ויגיב גם לה בבית משפט. מדובר בניסיון חסר תום לב להוצאת כספים שלא כדין מהמועדון ע”י שחקן שהרוויח סכומי עתק. סיום העסקתו נעשה כדין ובאופן הדדי. השחקן יוצג ע”י סוכן המעורה ביחסי העבודה בענף הכדורגל”.

בתגובתה של מכבי ת”א כאשר הם מתכוונים לכך ש"המועדון לומד את התביעה ויגיב גם לה”, מתכוונים במועדון שמבחינתם תביעתו של באטוקיו היא כמו מקרה גיז׳רמו ישראלביץ׳, שלאחרונה נדחתה תביעה דומה שלו בנושא

קין: ״ליפו לא היה מה להפסיד, לנו כן״
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */