יום רביעי, 08.05.2024 שעה 22:52
ליגה ספרדית 23-24
8722-7434ריאל מדריד1
7442-7334ג'ירונה2
7343-7034ברצלונה3
6739-6334אתלטיקו מדריד4
6133-5534אתלטיק בילבאו5
5435-4834ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733 ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4347-4134חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3743-3034לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3240-2734מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2649-2334קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • אלאבס
  • שישי, 10/05, 22:00
  • ג'ירונה
  • מיורקה
  • שבת, 11/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ויאריאל
  • שבת, 11/05, 17:15
  • סביליה
  • גרנאדה
  • שבת, 11/05, 19:30
  • ריאל מדריד
  • אתלטיק בילבאו
  • שבת, 11/05, 22:00
  • אוססונה
  • קאדיס
  • ראשון, 12/05, 15:00
  • חטאפה
  • אתלטיקו מדריד
  • ראשון, 12/05, 17:15
  • סלטה ויגו
  • ולנסיה
  • ראשון, 12/05, 19:30
  • ראיו וייקאנו
  • בטיס
  • ראשון, 12/05, 22:00
  • אלמריה
  • ברצלונה
  • שני, 13/05, 22:00
  • ריאל סוסיאדד

ניצחון אוקראיני מוחץ: לונין הפך לשוער הראשון

הכל היה נגדו אבל שוער ריאל לא ויתר, גבר על קפה וההצגה בלייפציג ביססה את מעמדו עד להחלמתו של קורטואה. אולי גם נבחרת ישראל תכיר אותו בחודש הבא

|
אנדריי לונין (רויטרס)
אנדריי לונין (רויטרס)

זה כמעט התחיל אמש (שלישי) רע עבור אנדריי לונין בלייפציג. הדיפה לא מוצלחת של שוער ריאל מדריד הפכה לשער של  בנג'מין ששקו, אבל הוא נפסל בטענה שנויה במחלוקת לנבדל אקטיבי של  בנג'מין הנריקס ומשם העסק זרם עבור האוקראיני שנעל את הרשת. הוא הציל 3 פעמים מול הסקורר הסלובני הצעיר שנותר מתוסכל מאוד, הדף בעיטה טובה של דני אולמו, עצר כדור מסוכן ששיחרר צ'אבי סימונס שהשתוקק לסיים מבצע אישי מרהיב עם כיבוש, ולקינוח הגיע איכשהו עם יד אחת לניסיון של אמאדו היידרה שכבר ראה את השוויון בדרך. 

זו הייתה הופעה סנסציונית בכל קנה מידה עם 9 הצלות. כדי להבין עד כמה, נברו אנשי הסטטיסטיקה בנתונים וגילו כי רק פעם אחת בעבר היה מאזן כזה לשוער ריאל מדריד במשחק בשלבי נוקאאוט בליגת האלופות, והוא שייך לטיבו קורטואה בגמר מול ליברפול ב-2022. אז זה נגמר 0:1, וזו הייתה התוצאה גם אתמול. מובן שהבלגי סיפק את ההצגה במעמד חשוב פי כמה וגם מול יריבה איכותית יותר, אבל זה לא ממש משנה בערב הספציפי בו הביא האוקראיני את הניצחון לאימפריה הספרדית בו ידיו. 

אמנם גם ריאל הייתה קרובה לכבוש עוד והכדור של ויניסיוס היה רחוק מילימטרים מלהתגלגל פנימה במקום לפגוע בעמוד, אולם לקרלו אנצ'לוטי היה ברור מי הגיבור האולטימטיבי. "אם מדברים בכנות, זה היה יכול היה להסתיים בתיקו. זה היה משחקו הטוב ביותר של לונין מאז שאני עובד איתו", אמר המאמן האיטלקי. הפרשנים יצאו מגדרם גם כן וחואן איגנסיו גרסיה-אוצ'ואה הכריז על דפי מארקה: "הדיון הסתיים. לונין ניצח, קפה הפסיד. האוקראיני ישחק בכל המסגרות עד שקורטואה יחזור מפציעה. דרוש שוער טוב כדי לזכות בליגת האלופות ולריאל מדריד יש כזה".

אנדריי לונין מול לייפציג (רויטרס)אנדריי לונין מול לייפציג (רויטרס)

אכן, מתקבל הרושם כי בערב המופלא בלייפציג הכריע לונין את "היריב" שלו וזה קרה כנגד הסיכויים אם מסתכלים על התמונה המלאה. הכל היה נגדו בפתיחת העונה ואפשר רק להריע להתמדה ולאמונה של השוער שבילה הרבה יותר זמן בשוליים – עד כדי כך שכולם היו בטוחים ששם מקומו תמיד. 

הרי הוא הוחתם עוד ב-2018, נדד ל-3 השאלות מתוכן שיחק רק באוביידו, ואז בילה 3 עונות על הספסל כגיבוי של קוראטואה. לאורך תקופה זו, במועדון לא היו מרוצים במיוחד מיכולתו של לונין ומעמדו התערער במיוחד כאשר הוא ספג רביעיה מטאטי קסטז’אנוס בהפסד 4:2 בג'ירונה באפריל האחרון. אחרי הפיאסקו ההוא, הודלפו מתוך הקבוצה ביקורות לא מחמיאות על כך שהאוקראיני לא משתפר לכאורה ונפוצו הדיווחים לפיהם ריאל תשקול להחתים שוער משנה חדש.

זה לא קרה, אבל פציעה של קורטואה טרפה את כל הקלפים. הבלגי קרע רצועות בברכו בתחילת אוגוסט וכך החלו החיפושים הנמרצים אחרי שוער שמסוגל למלא את מקומו במשך חודשים ארוכים. האופציות היו מגוונות, אבל עלות שכרו של דויד דה חאה נתפסה כגבוהה מדי, ולנסיה לא מכרה את גיורגי ממארדשווילי, יאסין בונו עבר מסביליה דווקא לסעודיה ובמועדון גם לא התלהבו במיוחד מהאפשרות להביא את הוגו לוריס שסיים את דרכו בטוטנהאם. הבחירה התמקדה לבסוף בקפה, ולא היה קשה לשכנע אותו על אף שהוא כבר היה בדרך לבאיירן מינכן. 

דניאל פרץ. הרוויח הרבה ממשחק הכיסאות של השוערים (האתר הרשמי של באיירן מינכן)דניאל פרץ. הרוויח הרבה ממשחק הכיסאות של השוערים (האתר הרשמי של באיירן מינכן)

זו הייתה סאגה משעשעת למדי, שהשפיעה רבות גם על הקריירה של דניאל פרץ. אלופת גרמניה חיפשה גם היא שוער שימלא את השורות עד להחלמתו של מנואל נוייר, כאשר הוחלט כי יאן זומר יעזוב לאינטר, ואולי תומאס טוכל סיפסל את קפה בצ'לסי לטובת אדואר מנדי, אבל המאמן העביר חוות דעת חיובית על הבאסקי והכחולים היו שמחים מאוד להעבירו בהשאלה לאליאנץ ארנה. הכל כבר סוכם, כאשר ריאל נכנסה לתמונה והעבירה מסר פשוט – בבאיירן קפה היה אמור לעמוד בין הקורות כחודשיים, וגם זה בתנאי שיגבר בתחרות על סוון אולרייך, ואילו בסנטיאגו ברנבאו העמדה הייתה שלו למשך עונה שלמה. הבחירה שלו הייתה טבעית וכתוצאה מכך הגיע דווקא שוער מכבי תל אביב למינכן.

קפה ידע שיקבל עדיפות ברורה בריאל גם בגלל זהות מאמן השוערים. לואיס לופיס הבאסקי טיפח אותו עוד באקדמיה של אתלטיק בילבאו, והקשר ביניהם נותר הדוק מאוד מאז – עד כדי כך שהם החליפו חיבוקים כאשר ריאל פגשה את צ'לסי בליגת האלופות. לופיס היה הגב של קפה, והכוונות היו ברורות. "יש לנו שני שוערים טובים, ואחד ישחק יותר מהשני", אמר אנצ'לוטי בשלהי אוגוסט, וכולם הבינו בדיוק למי הכוונה. לאור ההתפתחות האומללה מבחינתו, אפשר היה להבין את לונין לו היה מרים ידיים ומודיע על רצונו לעזוב, אבל האוקראיני עשה את ההיפך. הוא התאמן ברצינות תהומית והמתין לצ'אנס שלו. וכאן, המזל האיר לו פנים.

פציעה של קפה בנובמבר לא הייתה חמורה במיוחד, אבל הוא נעדר במשך חודש, ואת ההזדמנויות האלה לקח לונין בשתי הידיים. הבאסקי עדיין היה אמור להיות השוער הראשון אחרי החלמתו, אבל אנצ'לוטי כבר התבטא אז באופן קצת שונה: "לא יהיה הוגן להעדיף שוער אחד על פני השני, כי שניהם מצוינים". מאמן השוערים והמוניטין היו לצידו של קפה, אולם משחק בעייתי מול אתלטיקו בחצי גמר הסופרקופה שינה מהותית את התמונה בתחילת ינואר. בגמר מול ברצלונה כבר עמד לונין בין הקורות וניכר היה כי אצנ'לוטי נוטה יותר ויותר לכיוונו. זו הייתה החלטתו, גם אם לא פורסמה פומבית, ולתקשורת לא היה קושי לנחש מי יעמוד בין הקורות בלייפציג. כעת, אחרי המופע בעקבותיו זכה לונין להשוואות לקורטואה ואפילו לאיקר קסיאס, הספקות הוסרו.

קרלו אנצ'לוטי. שינה את דעתו תוך כדי העונה (רויטרס)קרלו אנצ'לוטי. שינה את דעתו תוך כדי העונה (רויטרס)

יש לריאל הגיון בסיסי לתמוך באוקראיני גם מסיבות נוספות. אחרי הכל, יש לו חוזה עד 2025, והוא שייך למועדון, בעוד קפה יחזור לצ'לסי בקיץ כי עלות החתמתו באופן קבוע תהיה גבוהה מדי. לונין הוא דמות אהודה בחדר ההלבשה, התנהלותו החברתית במשך השנים הייתה נהדרת, והוא אף טען בעבר כי יצליח לתקן את הליקויים בסגנונו רק אם יקבל ניסיון ודקות משחק. זה בדיוק מה שקרה העונה וכיום אין עוררין על כך שמדובר בשחקן ברמה גבוהה – לא במקרה שילמה ריאל בזמנו 9 מיליון אירו תמורתו. ההשקעה הזו מניבה פירות כעת, אבל השאלה הגדולה היא מה כדאי יהיה ללונין לעשות בעונה הבאה.

כי עם שובו של קורטואה, הוא יחזור שוב לעמדת שוער המשנה, ויישב על הספסל על בסיס שבועי. עם כל הכבוד לכישרון, הבלגי עדיין עדיף עליו במספר דרגות, בהנחה שהפציעה לא תשפיע על ביצועיו. האם כדאי ללונין להישאר בצל במועדון ענק, או אולי עדיף לחפש תעסוקה בקבוצה קצת פחות זוהרת בה הוא יהיה כוכב גדול בעצמו? בינתיים, מתנהלים מגעים מתקדמים להארכת חוזהו עד 2028, אבל זה לא בהכרח אמור להשפיע על עתידו, אלא דווקא על המחיר, אם וכאשר יוחלט על פרידה.

דבר אחד בטוח – קרנו בעליה בימים אלה. ברזומה של לונין זכיות באליפות ספרד ובליגת האלופות ב-2022, אבל הוא לא היה שותף אמיתי אז. עכשיו הוא עשוי להיות אלוף ספרד בזכות, ואם כל החלומות יתגשמו, הרי שהוא מסוגל לככב כל הדרך לזכיה בצ'מפיונס ליג, כפי שניסו לחזות במארקה. 

אנדריי לונין. בקיץ יצטרך לקבל החלטה - שוער ראשון או גיבוי תמידי לקורטואה (רויטרס)אנדריי לונין. בקיץ יצטרך לקבל החלטה - שוער ראשון או גיבוי תמידי לקורטואה (רויטרס)

אם ישמור על כושרו, הוא אף מסוגל להיכנס למאבק אמיתי על אפודת השוער הראשון בנבחרת, שהתנהל עד כה בעיקר בין גאורגי בושצ'אן מדינמו קייב ולאנטולי טרובין שעבר בקיץ האחרון משחטאר דונייצק לבנפיקה. העבר מדבר בזכותו, כי הוא נבחר ב-2019 לשוער המצטיין במונדיאל עד גיל 20 בו זכתה אוקראינה. לאוקראינה מצפים במרץ המשחקים בפלייאוף העליה ליורו 2024 דרך ליגת האומות, אולי אף נגד ישראל, ובמומנטום הנוכחי עשוי המאמן סרגיי רברוב לבחור בו. ימים יגידו, ואולי גם החלוצים של אלון חזן יערכו בקרוב היכרות קרובה עם האיש שניצח בקרב שנראה אבוד. זה ממש לא דבר של מה בכך.

טופ 5 לה ליגה: לאמין ימאל מראה מה שיש לו
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */