יום שישי, 10.05.2024 שעה 13:21

הישג נהדר: רודיטי השיג את הקריטריון האולימפי

השחיין יתחרה במים הפתוחים ל-10 ק"מ בפאריס כאשר סיים במקום ה-10 באליפות העולם שהתקיימה בדוחא שבקטאר בזמן של 1:48:31.70 שעות, 10 שניות מהמנצח

|
מתן רודיטי  (יניב כהן, איגוד השחייה)
מתן רודיטי (יניב כהן, איגוד השחייה)

שוב הוא עשה את זה. השחיין מתן רודיטי יתחרה במים הפתוחים ל-10 ק”מ באולימפיאדת פאריס 2024, לאחר שהשיג היום (ראשון) את הקריטריון האולימפי כאשר סיים במקום העשירי באליפות העולם שהתקיימה בדוחא שבקטאר.

רודיטי היה צריך לסיים בין 13 הראשונים בתחרות העולמית ל-10 ק”מ והצליח לעשות זאת. הוא סיים את אליפות העולם במקום העשירי בזמן של 1:48:31.70 שעות, כך שסיים במרחק של 10 שניות בלבד מהמנצח.

רק לאחרונה מתן רודיטי חזר מפציעה לאחר ששבר את הקרסול, אך זה לא עצר אותו בתחרות החשובה ביותר של השנה. למרות המצב הביטחוני, רודיטי נסע לקטאר, מדינה עוינת שתומכת בחמאס, והשתתף בתחרות.

כזכור, רודיטי השתתף באולימפיאדת טוקיו 2020 ורשם את דירוג השיא בשחייה הישראלית, לאחר שסיים במקום הרביעי. במשחקים האולימפיים הקרובים הוא צפוי להתחרות בקיץ במי נהר הסיין, נהר שחוצה את מרכז עיר הבירה הצרפתית, ויהיה מעניין לבחון האם התחרות תתקיים משום שהנהר מזוהם ועובר הליך ניקוי מיוחד לקראת האירוע.

מתן רודיטי (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)מתן רודיטי (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

רודיטי הוא הספורטאי ה-47 שמצטרף למשלחת הישראלית לפאריס 2024, שכוללת גם את השחיינים אנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, דניס לוקטב, גל כהן גרומי, מירון חירותי ומרטין קרטאבי שיתחרו בבריכה. מבין כולם, הוא היחיד שיתחרה במים הפתוחים.

רודיטי אמר בסיום: "זו הרגשה מעולה לקבוע קריטריון, אני מקווה שעכשיו ההכנות לפאריס יהיו טובות ושאוכל להביא כבוד וגאווה למדינת ישראל. ברגע ששברתי את הקרסול חשבתי בעיקר מה אני עושה כדי להגיע כמה שיותר טוב לתחרות הזו, הייתי חדור מטרה להגיע כמה שיותר טוב. המשחה היה מורט עצבים עד למאות המטרים האחרונים, הקצב לא היה מספיק חזק, היינו צפופים מאוד והיו הרבה מאוד מכות. לא הייתי מרוצה מהמיקום שלי לאורך המשחה עד הסיבוב האחרון. בגלל הרוחות היו גלים וזה היה סוג של משחה הישרדותי, איזה שחיין נשאר יעיל יותר עם הרבה כוח לסיום".

המאמן אמיר עופר ציין: "זה הישג מדהים בתנאים מאוד מאתגרים. למרות הפציעה שעבר וקשיים מאוד גדולים בחודשים האחרונים בשל המצב הביטחוני, לסיים במקום העשירי באליפות העולם זה פשוט מדהים. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר במשחקים האולימפיים ונעשה את כל המאמצים להיות הרבה יותר טובים לקיץ".

כמו כן, עדו גל סיים במקום ה-37 מתוך 79 שחיינים עם זמן של 1:52:08.7 שעות, כך שלא השיג את הקריטריון. במדליית הזהב זכה ההונגרי כריסטוף רזובסקי עם 1:48:21.20 שעות, במדליית הכסף זכה הצרפתי מארק אנטואן אוליבייה (1:48:23.60) ובארד זכה הקטור פארדו מבריטניה (1:48:29.2).

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */