יום חמישי, 16.05.2024 שעה 16:27
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40% 2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

בירושלים לא מרוצים מהחלטת דז'יקיץ' לא להגיע

במועדון מאוכזבים אחרי ה-109:100 להפועל ת"א ואין כוונה להמתין למאמן לנצח, בעוד בגאורגיה לא מוותרים עליו. בקבוצה זעמו על ההתנהגות של פרנקו

|
אלכסנדר דז'יקיץ' (שחר גרוס)
אלכסנדר דז'יקיץ' (שחר גרוס)

הפועל ירושלים ספגה אתמול (ראשון) את הפסדה השלישי במסגרת ליגת העל עם 109:100 להפועל תל אביב וקבוצתו של אלכסנדר דזי'יקיץ' שנותר בסרביה ירדה למאזן של ניצחון אל מול שלושה הפסדים. לאחר המשחק, בסביבת הקבוצה היו טענות קשות כלפי השיפוט בעקבות העבירות הטכניות שנשרקו לחובתם, יחד עם זאת ציינו גם את ההגנה שפשוט לא הייתה ובמועדון מאוכזבים לא רק מההפסד כי אם גם מהמצב. 

האכזבה העיקרית כך נראה יותר קשורה לדברים שבכלל לא היו על הפרקט. במועדון לא מסתירים את תחושותיהם מכל סוגיית אי הגעתו של המאמן, גורמים במועדון הודו שקשה בלעדיו כמו גם שלא מרוצים מכך שבחר הפעם להישאר בסרביה. הסיבה שבעקבותיה בחר הפעם שלא לחזור לישראל קשורה לפעם הקודמת שהמאמן הסרבי חזר ארצה רגע לפני שקבוצתו פגשה את הפועל גליל עליון במפגש הקודם, כאשר שעה לאחר נחיתתו, כפי שסיפרו בסביבת הקבוצה, הוא כבר נכנס לממ"ד לאחר מטח טילים שנורו גם לכיוון ירושלים.

האדומים-לבנים, כפי שכבר ציינו, בשישי האחרון ממש לא ממהרים לפרק את החבילה, אך יחד עם זאת אין כוונה להמתין לו לנצח ובהתחשב בעובדה שבליגת האלופות שלב 16 האחרונות יתחיל ב-23.1 ספק אם במועדון יהיו מוכנים להמתין עד אז.

אלכסנד דז'יקיץ' (איציק בלניצקי)אלכסנד דז'יקיץ' (איציק בלניצקי)

לפני שהחל לו המשחק אתמול, גורמים בכירים בכדורסל האירופי כבר היו מעורים היטב באשר התרחש אצל הקבוצה מהבירה. חסרונו על הפרקט הורגש אתמול אך גם לזה נגיע. על הפרקט מי שעמד הוא תאודורוס ינאקופולוס, כאשר מי שתופס את כיסא העוזר הוא שי אולארצ'יק. במועדון ציינו כי ניצלו שטח אפור מה גם שלדבריהם לא הייתה התנגדות של המשקיף. הבעיה אגב היא שינאקופולוס, שהדריך את קבוצתו טוב במחצית הראשונה, לא עומד בקריטריונים כדי להיות המאמן הראשי על הקווים, מוכשר ככל שיהיה, וכאמור על אף העבודה שעשה חסרונו של דזי'קיץ' בלט במיוחד. 

בעונה שעברה, במשחק שנערך בין הקבוצות בהיכל קבוצת שלמה, מאמנה הסרבי של מחזיקת הגביע מצא דרך יצירתית להרגיע את זאק הנקינס שהיה נסער כשהוא ניגש לאשתו של השחקן וביקש ממנה להרגיע אותו, אתמול כאשר לקראת סיום המשחק ספידי סמית' הורחק בטכנית שניה אפשר לומר כי בטח על פי ניסיון העבר של המאמן הסרבי הוא לא היה נותן לו להגיע לסיטואציה בה סמית' יורחק, ולמעשה יהיה המורחק השני במשחק.

במועדון מאמינים שנוכחות של המאמן על הקווים הייתה מונעת את ההרחקות הללו, כי דז'יקיץ' הוא מאמן שאוהב ויודע לשלוט בסיטואציה כמעט באופן אבסולוטי ואז ישנו גם את נושא הכבוד שהוא מקבל ואתמול היו את מי שחשבו שלא קיבלו מספיק כבוד מהשופטים. 

תאודורוס ינאקופולוס (רועי כפיר)תאודורוס ינאקופולוס (רועי כפיר)

כאשר מסתכלים במונחים של כבוד על המשחק, במועדון זעמו על דני פרנקו ועל התנהלותו כלפי ינאקופולוס שעמד על הקווים במהלך המשחק ולאחריו והבהירו כי מדובר בחוסר קולגיאליות מובהק. מעבר לזעמה של הקבוצה מהבירה, המשחק שהתפתח אתמול על הפרקט היה פשוט נהדר, כמובן שלא מבחינה הגנתית כפי שציינו אצל מחזיקת הגביע. הקבוצה ספגה 109 נקודות וזאת כאשר הפועל ירושלים עלתה למשחק עם חמישה זרים אל מול קבוצתו של פרנקו ששיחקה עם שלושה זרים וללא תומר גינת בעקבות מכת פציעות. 

המשחק היה בסופו של דבר בסימן דז'ילה. המאמן הסרבי קיבל כזכור הצעה מנבחרת גאורגיה והוא נענה בשלילה מהמועדון לו יש את הזכות להטיל וטו על פי חוזהו, אך כפי שנודע לראשונה ל-ONE בגאורגיה לא בדיוק ויתרו וגורמים בסביבת הקבוצה מהבירה חשפו כי הגאורגים פנו לבכירים במועדון וביקשו את ברכתם למהלך כאשר ניתנה ההבטחה שהדבר לא יפגע בהתנהלותה של הקבוצה. בהתחשב בכך שחלון הנבחרות ישוחק בפברואר, בישראל מעריכים כי הגאורגים יצטרכו לקבל החלטה עד תחילת השנה החדשה, או שהמהלך יצא לפועל עם דז'יקיץ' שנחשב לאופציה המועדפת שלהם או שיעברו למועמדים הבאים ברשימה. 

אלכסנדר דז'יקיץ' (חגי מיכאלי)אלכסנדר דז'יקיץ' (חגי מיכאלי)

זאק הנקינס אמר לאחר המשחק: “זה קל לי לבוא ולהאשים את השופטים, היו כמה שריקות בסיום. אני לא יכול לחשוב על משחק כל העונה וכל העונה שעברה שקלעו מעל 100 נקודות עלינו, זו לא הדרך שלנו, לא ככה אנחנו משחקים. הם ידעו מה אנחנו עושים, הם השתמשו בשחקנים ובאזורית וזה עבד להם. היה לנו התקפה טובה והנעת כדור טובה, כשהם לא החטיאו הם לקחו ריבאונד התקפה וקלעו שוב. אנחנו צריכים להסתכל על המאצ'-אפים ולראות כמה הם קלעו, זה גלולה מרה לבלוע. כיסחו אותי בצבע, ועם הרוטציה האיטית זה לא איך שאנחנו משחקים. אני מסתכל על שורת הטכניות והבלתי ספורטיביות וזה קצת מצחיק אותי”.

“דז'יקיץ' הוא מאמן נהדר והוא מוציא את הכי טוב מאיתנו, הוא חסר לנו, אבל תאו ושי עשו עבודה נהדרת עם תוכנית המשחק. הקשיים זה שהיה לנו אימון אחד להתכונן לקבוצה אחת. בשנה שעברה היה לנו זמן להתכונן אליהם, התרגלנו לתקשר גם באולמות קשים. זה קשה עכשיו. אני אוהב לשחק כאן, תמיד כיף לי, הרבה מהשחקנים שלנו נהנים ששורקים לנו בוז שאנחנו נכנסים. חסר לנו האווירה הזאת, צריך להתרגל לזה אחרי שלא היה לנו את זה כל העונה”, סיכם.

הפועל ת"א מנצחת את הפועל ים 100-109
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */