יום ראשון, 16.06.2024 שעה 16:01
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

"התאוששנו, ממשיכים בפתיחת העונה הטובה"

במכבי ת"א סיכמו את ה-86:95 על אנדולו אפס: "עשינו את הדברים הקטנים שניצחו את המשחק". בראון החמיא לבלאט, קולסון שוב זכה לשבחים עם תצוגת תכלית

|
לורנזו בראון (Dragan Tesic and Djordje Kostic)
לורנזו בראון (Dragan Tesic and Djordje Kostic)

“עשינו את הדברים הקטנים שניצחו את המשחק”, סיכמו במכבי ת”א לאחר הניצחון אתמול (חמישי) 86:95 על אנדולו אפס במחזור ה-14 של היורוליג. הקבוצה של עודד קטש עלתה למאזן של שמונה ניצחונות אל מול שישה הפסדים וערב חציו השני של המחזור הצהובים מדורגים במקום השביעי לפני השבוע ה”ביתי” הכפול ביורוליג נגד בסקוניה ויטוריה ביום שלישי והכוכב האדום של יאניס ספרופולוס בחמישי.

הניצחון השמיני של קטש במפעל העונה הגיע בנר שמיני של חנוכה וכאשר במועדון דיברו על הדברים הקטנים, אין ספק שהם עשו את ההבדל. חטיפת הכדור של אנטוניוס קליבלנד ברבע הרביעי, ריבאונד התקפה וסל של רומן סורקין בסמוך לסיום הרבע השלישי, ריבאונד ההתקפה של ווייד בולדווין שתורגם לשלשה של לורנזו בראון, חסיאל ריברו חוסם עבור תמיר בלאט ושני שחקנים שנתקעים בגללו יוצר מבט פנוי לבלאט לשלשה, השתלטות של בראון על כדור שכמעט והלך לאיבוד ומוליד שלשה של ג'יימס ווב.

השלשות נכנסו ב-48% ובסביבת הקבוצה הודו: “קל יותר כשהקליעות מבחוץ נכנסות”. בלאט ובראון היו פשוט נהדרים עבור מכבי ובמועדון החמיאו להם וגם לווב. אם על השניים הקודמים אמרו כי הם היו מצוינים, הרי שהיה גם את מי שבשקט בשקט עשו את העבודה שלהם כמו ג’וש ניבו שפלרטט עם דאבל דאבל ובונזי קולסון ששוב סיפק תצוגת תכלית שכללה 19 נקודות, שבעה ריבאונדים, שני אסיסטים וחטיפה.

בונזי קולסון וג'וש ניבו (Dragan Tesic and Djordje Kostic)בונזי קולסון וג'וש ניבו (Dragan Tesic and Djordje Kostic)

כבר ברור שקולסון הפך לאחד הברומטרים של הקבוצה ואט אט הוא ממצב את מעמדו כאחד הפורוורדים הכי טובים שיש ליבשת להציע. במועדון, שם ידעו היטב מדוע עמלו על הארכת חוזהו של השחקן, לא הופתעו ואמרו: “בונזי זה בונזי”. השחקן אמר: "זה היה משחק טוב עבורנו, לחזור לנצח אחרי בולוניה. עשינו את העבודה בשני צידי המגרש, במחצית השנייה שיחקנו טוב יותר בהגנה, עלינו ליתרון וזה פתח את המשחק עבורנו התקפית, כך שאנחנו צריכים להמשיך את המומנטום ולהיות מוכנים למשחק הבא שלנו ביום שלישי”.

על המשחק המצוין שהיה לו הוסיף: “אני פשוט מנסה לשחק את המשחק שלי ולעשות הכי שאני יכול להישאר עקבי ובאזור הנוחות שלי ופשוט לשחק”. על כך שהוא כבר רגיל לשחק נגד קבוצות טורקיות: “כן שיחקתי בטורקיה שנתיים. אני פשוט מנסה לשחק את המשחק שלי ופשוט להיות אני בשני צידי המגרש ולהמשיך ליהנות ולא משנה מה קורה, כך שאני שמח שניצחנו”. לקראת השבוע הכפול סיכם: “חשוב לנו להשיג שני ניצחונות ולהמשיך את המומנטום מאתמול, אנחנו יכולים בוודאות לעשות זאת”.

הניצחון על אנדולו אפס היה חשוב לאלופת המדינה מכמה סיבות. תחילה מדובר ביריבה שיכולה להיות ישירה עם הדרך שבה העונה מתפתחת ובנוסף, מדובר במשחק מסוכן לכל דבר ועניין לאור כמות החסרונות של הקבוצה הטורקית בעקבות פציעות. המחצית הראשונה לא נראתה טוב מבחינה הגנתית והשתפרה בשנייה כמעט כבדרך כלל, אך בסביבת הקבוצה ידעו בדיוק מה עבד לטובתם אמש: “ההתקפה עבדה מצוין. היינו חדים יותר ברבע הראשון ולא אפשרנו לאנדולו לשחק את המשחק שלה”.

תמיר בלאט (Dragan Tesic and Djordje Kostic)תמיר בלאט (Dragan Tesic and Djordje Kostic)

“היה חשוב לעצור את הקו האחורי שלהם ואת שיין לארקין במיוחד, כל עוד לארקין היה בעניינים אנדולו הייתה חזק במשחק, כשהצלחנו להאט אותו המשחק התהפך”, ניתחו במכבי. הגארד שנראה כמי שחוזר להיות מי שהיה ללא פחות מאימת אירופה הגיע לממוצעים שלו מבחינת נקודות ואסיסטים כשלע ב-40%, אך ההגנה עליו אכן הצליחה להצר את צעדיו בדרך לניצחון השמיני של מכבי. במועדון סיכמו: “היה חשוב להתאושש לאחר ההפסד בווירטוס, ממשיכים את פתיחת העונה הטובה שלנו”.  

לורנזו בראון אמר: “ניצחון עם אופי מול קבוצה טובה של אפס. הם חסרו שחקנים אבל נשארנו מרוכזים ולא דאגנו מי היה חסר להם ושיחקנו את המשחק שלנו”. על תמיר בלאט אמר: “תמיר סולידי עבורנו כל העונה, הוא נכנס ועושה את העבודה שלו. הוא רכז וקלעי מהעילית כמו שחקנים אחרים שאנחנו סומכים עליהם והם יכולים לספק את הסחורה וזה מה שאנחנו צריכים”. 

אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */