יום שלישי, 21.05.2024 שעה 07:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
40 57-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

מכבי נקנסה ב-25 אלף ש"ח על האבוקות בדרבי

הצהובים ספגו עונש קל על הפירוטכניקה ב-0:5 על הפועל ת"א: "נקטנו בצעדים חסרי תקדים, מדובר באירוע מינורי שלא השפיע". האדומים נענשו ב-4,000 ש"ח

|
אבוקות ביציע מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)
אבוקות ביציע מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)

יומיים לאחר הדרבי הסוער בין הפועל ומכבי תל אביב במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל, שתי הקבוצות עמדו היום (רביעי) לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. את האדומים ייצג בדיון עורך הדין בועז שפירא, כשאת הצהובים ייצג מזכיר המועדון עידן אלטר ועורך הדין דניאל אסרף. מכבי ת”א נקנסה ב-25 אלף ש”ח בגין התפרעות אוהדים, בעוד הפועל ת”א ספגה קנס של 4,000 ש”ח על התנהגות בלתי הולמת.

על ההחלטה של הצהובים כתב הדיין צחי נמירובסקי: “מכבי ת”א הציגה בפני את שעשתה טרם המשחק ולאחריו, פעילות מניעה ואכיפה והכל על מנת לצלוח את הדרבי ללא אירועי אלימות ופירוטכניקה. עם זאת לא ניתן להתעלם מעשרות אבוקות שהודלקו ביציע וזיקוקים שנזרקו לשמיים, אם כי באופן שלא הביאו לעצירת המשחק. לאחר שלקחתי בחשבון את הפעולות אותן ביצעה הנאשמת, את עברה המשמעתי והעובדה שזו הפעם הראשונה שהיא עומדת לדין העונה בעבירות הקשורות לקהל אוהדים, אני גוזר עליה קנס בסך 25,000 ש”ח”.

הפועל הואשמה בסעיף של התנהגות בלתי הולמת לאחר כוסות שהושלכו לעבר עוזר השופט יוסי בבאיוף ולעבר שחקן מכבי תל אביב, כוסות אשר לא פגעו באיש. מנגד, הצהובים הואשמו בהתפרעות אוהדים בגין זיקוקים ואבוקות שהופעלו בתוך יציע האוהדים ולא הפריעו למהלך המשחק.

בועז שפירא, דניאל אסרף ועידן אלטר (פרטי)בועז שפירא, דניאל אסרף ועידן אלטר (פרטי)

על ההחלטה של הפועל ת”א נכתב: “אף היא טענה בכל הקשור לפעולותיה לקראת המשחק ולכך שמדובר באישום פעוט. לצערי התדרדרנו לתקופה שבה ניסיון לזרוק על שופט ושחקן מהקבוצה היריבה כוס שתייה מהווה אישום ברף נמוך או כפי שכינה נציג הנאשמת – אישום פעוט. אינני מקבל הבחנה זו וגוזר על הנאשמת קנס בסך 4,000 ש”ח וזאת בהתחשב בכך שמדובר בהרשעתה השלישית העונה של הנאשמת בעבירה זו”.

הדיונים על המשחק בגרין בין בית”ר ירושלים ובני ריינה נדחו. כזכור, תובע ההתאחדות החליט להעמיד לדין את מחזיקת הגביע בגין קריאות גזעניות וזריקת הכיסאות מצד אוהדיה, כשהקבוצה הצפונית הועמדה לדין בגין זריקת חפצים וניסיון פריצה למגרש של המארחים.

כמו כן, הדיונים בעניינה של הפועל באר שבע, שהועמדה לדין בגין התפרצות אוהדים לשדה המשחק במהלך ה-1:0 להפועל פתח תקווה, והדיון בעניינו של אנליסט הקבוצה שהועמד, אביחי כליף, שהועמד לדין בגין העלבת שופט, נדחו גם הם. 

מהלך הדיון – מכבי ת”א

הדיין צחי נמירובסקי הקריא את סעיפי ההעמדה לדין של הקבוצות.

נציג מכבי ת”א, עו”ד דניאל אסרף, אמר: “נגיד שהמועדון מודה בעובדות. האירועים שמתוארים בדו”ח השופט אכן קרו. חשוב להדגיש שמדובר במשחק מרכזי ונפיץ עם פרופיל גבוה ולפני המשחק המועדון נקט במספר פעולות על-מנת לשמור על הסדר ועל ביטחון אוהדי הקבוצה.

“בין היתר: קיום שיחות ופגישות עם המשטרה ועם מועדון הפועל תל אביב. במסגרת הפגישות המועדון העלה דרישה לבצע שינויים מהותיים בסידורי האבטחה. כדי למנוע פרובוקציות או פעולות”. 

האבוקות ביציעי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)האבוקות ביציעי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

נציגי מכבי הציגו בפני הדיין את המכתב שנשלח מטעם המועדון אל מנכ”ל הפועל תל אביב, בו הבהירו כי אם יחולו שינויים בסידורי הישיבה, המועדון לא ימכור כרטיסים לאוהדיו. 

עידן אלטר הוסיף: “היה דיון לפני הכרטיסים וגם הפועל היו בסיטואציה לא פשוטה. נעשו שינויים שהתקבלו גם על ידנו והיינו מרוצים מהם ומשכנו את הכרטיסים”.

דניאל אסרף: “המועדון קיים פגישות עם האוהדים לפני המשחק ונקט בצעד חסר תקדים: הביא מאבטחים מטעמו במשחק חוץ, פרס מצלמות וצלמים לפני יציעי אוהדי הקבוצה והכול על חשבון המועדון. הוספנו גם אוהלי בידוק”.

אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)

נציגי מכבי הציגו מכתב מחברת האבטחה של המועדון על פריסת המצלמות וחשבונית בגין העלויות. 

אסרף: “בדומה ללפני כל משחק, המועדון מפרסם פרסומים ברשתות החברתיות ובמשחק הספציפי הזה נשלחה הודעת SMS לכל אוהד שרכש כרטיס”.

אסרף: “מדובר באירוע מינורי ברצף של כל המשחק, אשר לא השפיע עליו, נערך דקות ספורות ולא עצר אותו. בעת האירוע, גם מאמן הקבוצה וגם השחקנים קראו לאוהדים להפסיק והאוהדים נענו לזה”.

הדיין נמירובסקי: “זה גם ראיתי בעצמי”.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

אסרף: ”אנחנו נמצאים פחות מיומיים אחרי המשחק ונכון להיום איתרנו והרחקנו ארבעה אוהדים שנתפסו בטרם באוהלי הבידוק. לולא הפעולות, האירוע יכול היה להיות מועצם”.

נמירובסקי: “בד”כ אתם מבקשים שבוע של דחייה ומציגים ראיות שתפסתם גם חלק מאלה שהדליקו את האבוקות במגרש”. 

אלטר: “היינו פה לא מעט פעמים, באירועים של זריקות חפצים ולא פירוטכניקה. הראנו לבית הדין בעבר שאנחנו פועלים מול האוהדים, ללא קשר להעמדה לדין. גם באחד המשחקים באירופה זה קרה ולא עמדנו לדין, אבל כן פעלנו לבד”.

אלטר: “אני מתחייב ומבטיח שנפעל כמו תמיד”.

אסרף: “אבקש להתחשב בכך שמדובר במשחק חוץ וסידורי האבטחה לא בידינו”.

שוטרים בבלומפילד (איציק בלניצקי)שוטרים בבלומפילד (איציק בלניצקי)

מהלך הדיון – הפועל ת”א

בועז שפירא: “מאז שהתחלפה ההנהלה, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי למנוע מקרי אלימות וזריקת חפצים. בפעם הקודמת שהייתי פה, מינינו שני אנשי מקצוע ספציפיים. אחראי האבטחה מתוך המועדון ועוד אדם שקשור ליחסים עם האוהדים: שביט אלימלך. זה מראה על כמות הכסף והזמן שאנחנו משקיעים. יש לנו שני סרטונים על משליכי הכוסות ואנחנו עובדים על האיתור. זה לא משהו שלוקח יומיים”.

נמירובסקי: “אתה מעוניין בדחיית הדיון כדי להציג לי שמות או תפיסה של אוהדים?”

שפירא: “נעשה זאת ונפעל להרחיק אוהדים ללא קשר לבית הדין. האישום יחסית פעוט וככל שבית הדין ידרוש, נשלח ראיות לתפיסתם. אשמח שלא יהיה עונש כלל ובכל אופן, שיתוף העבודה בין המועדונים, האיגרת של הבעלים ועוד אלו דברים שעשינו. בפועל, אי אפשר למנוע פיזית זריקת כוסות אלא אם שמים מאבטח על כל אוהד או מונעים מכירת כוסות שתייה מה שהקבוצות מחויבות”.

שפירא: ”ניתן להסתפק בעונש של אזהרה. בכל זאת מדובר בדרבי והיה פה משהו פעוט. אם יוחלט להעניש, אשמח כמו בתיקים הקודמים קנס של 1,000 שקלים”.

רובי קין מדבר על הדרבי והמשחק מול פ"ת
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */