יום שני, 10.06.2024 שעה 22:02

המלך החדש: ניימאר עבר את פלה, 1:5 לברזיל

הסלסאו גברו על בוליביה במוקדמות המונדיאל, הכוכב שחתם לאחרונה באל הילאל שיחק לראשונה מפברואר, כבש צמד ועקף את פלה כמלך שערי הנבחרת בכל הזמנים

|
ניימאר (רויטרס)
ניימאר (רויטרס)

ניימאר עשה היסטוריה הלילה (בין שישי לשבת) כאשר עבר את פלה והפך למלך שערי נבחרת ברזיל בכל הזמנים עם 79 כיבושים. לשחקן העבר שהלך לעולמו היו 77, ואחרי הניצחון 1:5 הגדול של הסלסאו על בוליביה במוקדמות המונדיאל, הכוכב שחתם לאחרונה באל הילאל הסעודית עבר את פלה האגדי במשחק הבכורה של פרננדו דיניז על הקווים.

מספר 10 של הסלסאו שיחק לראשונה מאז פברואר, אז נפצע במדי פאריס סן ז’רמן וסיים את העונה. זה היה משחקו ה-125 בנבחרת (שלישי בכמות ההופעות), אצלה הוא גם מלך הבישולים עם 56, ומלך הניצחונות עם 91 כאלו. אגב, את השער שעזר לו לעבור את פלה בישל רודריגו, ובכך שני שחקני סנטוס לשעבר היו אחראים על השער שעבר את אגדת סנטוס הגדולה ביותר.

המשחק נפתח דווקא בצורה לא טובה עבור ניימאר, שהחטיא מהנקודה הלבנה בדקה ה-17 וכמה דקות מאוחר יותר ספג כרטיס צהוב. רודריגו העלה את ברזיל ליתרון בדקה ה-24, תוצאה שנשמרה עד להפסקה. בדקה ה-47 ניימאר בישל לראפיניה שכבש שער גדול עם הטעיה ובעיטה לפינה הרחוקה. ברונו גימראייש סיפק בישול פשוט גאוני לרודריגו שכבש את השלישי בסיומת טובה באחד על אחד בדקה ה-53.

שחקני ברזיל. חגיגה (רויטרס)שחקני ברזיל. חגיגה (רויטרס)

הרגע של ניימאר הגיע בדקה ה-61 עם מסירת רוחב טובה של רודריגו וסיומת חדה של חברו לרשת, וכל האצטדיון הריע למי שעבר באותו הרגע את הגדול מכולם. ויקטור אברגו כבש שער מצמק לזכות האורחת, והמילה האחרונה הייתה שייכת לניימאר שחתם את תוצאת המשחק בדקה ה-93 עם שער דומה לקודמו, כשהפעם המבשל היה ראפיניה.

ברזיל לא הייתה יכולה לקוות לפתיחה טובה יותר לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2026. בוליביה לא הייתה יכולה לעשות יותר מדי מול סוללת הכוכבים הגדולה, ובסלסאו יכולים להיות מרוצים גם מהתוצאה וגם מהיכולת של הנבחרת שנראתה מחוברת מתמיד. המשחק הבא שמחכה להם הוא מול פרו.

ניימאר חוגג (רויטרס)ניימאר חוגג (רויטרס)

בחשבון הרשמי של פלה, שמת בסוף 2022, בירכו את ניימאר: “נערי הכפר לנצח! מזל טוב לניימאר שעבר את המלך בשערים עבור נבחרת ברזיל במשחקים הרשמיים בפיפ”א. פלה בוודאי מוחא לך כפיים היום!” 

ניימאר עצמו אמר אחרי ההישג: “אני חסר מילים. לא חשבתי שאשיג את השיא הזה, אוכל להגיד שעשיתי זאת, אבל לא אגיד שאני יותר טוב מפלה או מכל שחקן אחד בנבחרת. מאז ומתמיד רציתי לכתוב את הסיפור שלי ולרשום את שמי בספרי ההיסטוריה של הכדורגל הברזילאי, היום עשיתי את זה”.

ניימאר מודה לאל (רויטרס)ניימאר מודה לאל (רויטרס)

אורוגוואי – צ’ילה 1:3

גם הסלסטה פתחו את דרכם במוקדמות המונדיאל בצורה חלקה, עם ניצחון על הצ’יליאנים. דרווין נונייס בישל לניקולס דה לה קרוז את השער הראשון בדקה ה-38, ופדריקו ואלוורדה הכפיל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. דה לה קרוז הוסיף את השני שלו בדקה ה-71 וסגר עניין, כאשר ארתורו וידאל רק צימק בדקה ה-74.

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */