יום שישי, 10.05.2024 שעה 06:24

תוגש פנייה לאזרוח אחותו של בלסינג אפריפה

בעקבות ההצלחה של האתלט: איגוד האתלטיקה ומכבי תל אביב יפנו למשרד הפנים, בתמיכת משרד התרבות והספורט, על מנת לזרז את מתן האזרחות למרסי אפריפה

|
בלסינג ומרסי אפריפה (שחר גרוס)
בלסינג ומרסי אפריפה (שחר גרוס)

בעקבות ההצלחה של בלסינג אפריפה, באתלטיקה הישראלית מעוניינים לאזרח באופן מיידי גם את אחותו מרסי אפריפה שהיא אתלטית בעלת פוטנציאל. ל-ONE נודע כי איגוד האתלטיקה ואגודת מכבי תל אביב פתחו היום (שלישי) בהליך לזירוז קבלת האזרחות שלה ובכוונתם ליזום פנייה לרשויות, בתמיכת משרד התרבות והספורט, על מנת שמשרד הפנים יאשר זאת, בהליך תואם לזה שעבר אחיה.

בלסינג אפריפה מככב בתחרויות הבינלאומיות, אחרי שהפך בשנה האחרונה לאלוף העולם עד גיל 20 ולאלוף אירופה עד גיל 23 בריצת 200 מטר. במשפחתו יש עוד אתלטית בעלת פוטנציאל גדול להצלחה, אחותו הקטנה מרסי אפריפה, שבינתיים לא רשאית לצאת מהארץ ולייצג את ישראל בחו”ל, על אף שהיא עומדת בקריטריונים לכמה תחרויות גדולות.

כידוע, בלסינג בן ה-19 ומרסי בת ה-17 נולדו בישראל להורים מגאנה שהיגרו לארץ. בעקבות ההצלחה של בלסינג הוא כבר קיבל אזרחות ישראלית והוא אפילו בעיצומו של שירות חובה בצה”ל, כך שהוא יכול לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות - אלא שיתר בני משפחתו עדיין לא זכאים לקבל תעודת זהות ודרכון ישראלי, ולכן מרסי לא יכולה לייצג את המדינה בחו”ל.

בלסינג אפריפה ומשפחתו (שחר גרוס)בלסינג אפריפה ומשפחתו (שחר גרוס)

מרסי האצנית נמצאת בהתקדמות מקצועית גדולה, בדומה לתהליך שעבר אחיה בצעירותו. בשנה האחרונה היא זכתה במדליות הזהב באליפות ישראל לקדטיות בריצות ל-100 ול-200 מטר והיא מלווה על ידי אותו המאמן, יגאל בלון, שיודע כיצד להוציא את המיטב מאצנים בעלי פוטנציאל, כפי שעשה עם אחיה.

בעקבות השיפור בתוצאותיה, האתלטית הצעירה אף עמדה בקריטריון להשתתפות בפסטיבל הנוער האירופי, שייצא לדרך ב-23 ביולי במאריבור, אך היא לא תוכל לקחת בו חלק בגלל שאין לה אזרחות ישראלית. בכך למעשה מרסי אפריפה תפספס השתתפות בתחרות רב-ענפית גדולה לנוער עם משלחת של 51 ספורטאים ישראלים צעירים שיתחרו בפסטיבל האולימפי האירופי.

מרסי ובלסינג אפריפה (מקסים דופליי)מרסי ובלסינג אפריפה (מקסים דופליי)

אלא שבאיגוד האתלטיקה מעוניינים לאפשר לה להתחרות באליפות אירופה עד גיל 20, שתתקיים ב-7 באוגוסט באצטדיון גבעת רם בירושלים, על מנת שתוכל לחוות תחרות גדולה לבני גילה ותצבור ניסיון בינלאומי שיעזור לה להמשיך להתקדם מקצועית. בכל אופן, בעוד כשנתיים היא תוכל לקבל אזרחות ולכן בקרוב תוגש פנייה רשמית לזירוז מתן האזרחות למרסי, בתמיכת משרד התרבות והספורט, כאשר את הפנייה יוזמים איגוד האתלטיקה והאגודה שלה מכבי תל אביב.

“אנחנו לא רוצים שהיא תפסיד שנה של ניסיון ולא תוכל לצאת לתחרויות שהן חשובות להתפתחות שלה בגלל שאין לה אזרחות”, אמרו גורמים בסביבתה. “בלסינג כבר קיבל אזרחות מלאה וממילא בעוד שנתיים יסיים את השירות הצבאי שלו בגיל 21 ואז כל המשפחה תקבל אזרחות באופן אוטומטי, כך שאין סיבה לגרור את זה ולפגוע בפוטנציאל שלה להצלחה. היא נולדה וגדלה בישראל והיא רוצה לייצג את המדינה שלה בתחרויות בינלאומיות”.

בלסינג אפריפה לאחר הנחיתה בישראל
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */