יום חמישי, 13.06.2024 שעה 19:01

"חלמתי על האולימפיאדה, בכיתי בלי הפסקה"

גיא לוזון בראיון מרגש לפודקאסט 'שיחת היום': "אהיה שבע רצון רק עם גמר. התדמית? שיגידו מה שרוצים". וגם: השוער שיפתח בחצי הגמר. האזנה נעימה

|
גיא לוזון (ראובן שוורץ)
גיא לוזון (ראובן שוורץ)

אחרי המונדיאליטו האדיר של נבחרת ישראל עד גיל 20, מעטים אם בכלל פינטזו שההצלחה תימשך בגדול גם ביורו לנבחרות צעירות, שלא לדבר על הכרטיס למשחקים האולימפיים בפאריס 2024. אבל גיא לוזון הוא אחד מאלה שכן פינטזו. "אני חולם על האולימפיאדה כבר שבועיים", הוא סיפר בראיון לפודקאסט 'שיחת היום' למחרת הניצחון ההיסטורי 3:4 בפנדלים על גאורגיה ששלח את נבחרת ישראל עד גיל 21 לחצי גמר היורו בפעם הראשונה אי פעם.

בשיחה עם אורן קדוש, אסי ממן וגידי ליפקין, לוזון דיבר על המטרה הגדולה - הכרטיס לטורניר האולימפי בפאריס, האמונה הגדולה, הדור של הנבחרת הצעירה, הדמעות, התדמית שלו והנבחרת הבוגרת. המאמן גם סיפר מי יעמוד בין הקורות בחצי הגמר בהיעדרו של דניאל פרץ המוצהב. האזינו: 

"אני מקווה להרגיש הרבה יותר טוב בערב, אחרי שאבטיח את האולימפיאדה", סיפר לוזון, "אם יש נבחרת או דור שיכולים להגיע לאולימפיאדה, זה רק הדור הזה. בכיתי אתמול בלי הפסקה, האולימפיאדה זה חלום ילדות. חשוב לי שהנבחרת - ולא גיא לוזון - תהיה שם. אני אהיה שבע רצון רק אם אגיע לגמר. אם אנחנו כבר כאן, אנחנו רוצים להגיע עד הסוף, למרות הסגל של אנגליה, אם נפגוש אותה ניישיר אליהם מבט".

גיא לוזון לאחר העלייה לחצי גמר היורו

לוזון דיבר על הפנדלים שהובילו את הנבחרת לחצי הגמר: "כמאמן, כל פעם שיש לי דו קרב, אני לא עושה רשימה לפני ואנחנו לא מתאמנים על פנדלים, מבחינתי אין קשר בין פנדל באימון לפנדל במשחק. אני שואל את מי שרוצה לבעוט, מי שמרים אצבע, אני בוחר לפי התחושה והרגש".

המאמן התייחס גם למסע המופלא של הנבחרת עד חצי גמר היורו: "אמרתי לשחקנים שברור שזה שלנו, לא היה לי ספק בכך - לא נגד אירלנד ולא נגד גאורגיה. קודם כל צריך להבין שאחנו הכי צעירים ביורו בפור, כל הנבחרות שמגיעות לכאן עם שנתון 2004 זה בקושי שלושה שחקנים, אצלנו זה חצי מהסגל. הגיל הוא רק מספר, אצלנו חשובה הבגרות הנפשית, יש לנו חבר'ה מאוד קרים ושקטים, הם מרגשים אותי כל פעם מחדש. רף ההתקדמות של כולם ניכר.

"מרגשים אותי כל פעם מחדש". שחקני הנבחרת הצעירה (ראובן שוורץ)"מרגשים אותי כל פעם מחדש". שחקני הנבחרת הצעירה (ראובן שוורץ)

"הגענו עם הרבה חוסרים משמעותיים. היינו מביכים נגד בלגיה, נראינו כמו ילדים נגד בוגרים. בהפסד שלנו לאנגליה, הם בעטו שלוש פעמים למסגרת, בכל משחק אחר זה קורה 20 פעם. צ'כיה זו נבחרת שהפסידה בשנתיים רק לאנגליה, ברגע האמת גם ישראל הצטרפה לרשימה. התפקיד שלי זה לייעץ ולכוון, השחקנים הם אלה שמבצעים".

לוזון הוסיף: "תוך כדי האליפות פתחנו את המשחק נגד גרמניה מבוהלים ולא מסודרים, תיקנו תוך כדי תנועה. גאורגיה זו נבחרת אדירה עם שחקנים מוכשרים, זו נבחרת שסיימה ראשונה בבית עם מעצמות כדורגל, זו נבחרת שבעטה נגדנו 0 פעמים למסגרת, התכוננו למתפרצות ולדריבלים שלהם. זה לא רק אני, יש צוות שלם שעוזר לי והשחקנים שהכי חשובים, הם  היו שם ברגע האמת ועושים את הביצועים הכי טוב שהם יכולים, הקרדיט הוא לשחקנים".

"הקרדיט לשחקנים" (ראובן שוורץ)"הקרדיט לשחקנים" (ראובן שוורץ)

רבות דובר על התדמית של לוזון והוא התייחס גם לכך: "אם הייתי מתעסק בכל מה שמישהו אומר, לא הייתי יוצא מזה. התפקיד שלי הוא לעשות את הכי טוב במקום שאני נמצא בו, אין לי את הכוחות להילחם, התפקיד שלי הוא להתעסק בעיקר ולא בתפל. עליי ידברו תמיד, יכולים להגיד מה שרוצים, אני לא מתרגש מזה. גיא לוזון החדש? אני כבר זקן. הכדורגל זו אהבתי חיי, מרגיש שלא עבדתי יום בחיי, אני מרגיש בלונה פארק".

בהיעדרו של דניאל פרץ בחצי הגמר, השוערים שיהיו בסגל הם תומר צרפתי שכיכב במונדיאליטו ושריף כיוף, שהוזעק ממכבי חיפה. "אין לי שיקול בכלל מי יהיה השוער הפותח", הבהיר לוזון, "מי שהיה פה מהתחלה יעמוד בין הקורות. צרפתי יפתח בוודאות, מגיע לו".

יחליף את פרץ. תומר צרפתי (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)יחליף את פרץ. תומר צרפתי (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

על הנבחרת הבוגרת אמר לוזון: "מגיע המון כבוד לאלון חזן, הוא הביא אותנו למרחק נגיעה מהיורו. כמה יגיעו לבוגרת? אני לא אמון על מה שקורה בבוגרת, יש את יוסי (בניון) ואלון, מי שיחליטו שיגיע לשם - אנחנו נקבל את ההחלטה. יוסי ואלון אלה אנשים טהורים, כל ההצלחה מגיעה להם, מתפלל שנגיע ליורו".

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */