יום שישי, 03.05.2024 שעה 03:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

על ענאן: הפוטנציאל הגדול של חלאילי מתפוצץ

חלוץ מכבי חיפה מככב במונדיאליטו. אביו מג'די: "לקחתי אותו לקצה, ליגת העל ואירופה תפורים עליו". פביאן: "דגו יהיה מאלה שיחליטו אם יעלה לבוגרים"

|
ענאן חלאילי חוגג (רויטרס)
ענאן חלאילי חוגג (רויטרס)

ארגנטינה עושה לו טוב. ענאן חלאילי, חלוצה בן ה-18 של מכבי חיפה, ממשיך לככב במדי נבחרת הנוער של ישראל במונדיאליטו, אחרי שאמש (שבת) כבש שער נוסף בניצחון המשוגע 2:3 על נבחרת ברזיל ויחדיו עלו לחצי הגמר, שם צפויים לפגוש את ארצות הברית או אורוגוואי. חלאילי המגיע מהעיר חיפה, הוא אחיו של איאד, המשחק אף הוא במכבי חיפה (עולה לנוער) ובעבר שיחק תחת אביו, מג'די, במ.כ. נווה יוסף.

את דרכו בנבחרות הצעירות של ישראל ענאן החל בפברואר 2022 בצמד משחקי ידידות מול גיאורגיה. אחר כך שיחק בצמד המפגשים מול ספרד, פגש את הונגריה, יוון, קרואטיה, איי פארו ופינלנד. בשלב העילית לאליפות אירופה התמודד עם חבריו מול פולין, סרביה ולטביה. אין ספק שאת עולמו קנה במנדוסה אחרי ה-0:1 הדרמטי בתוך תוספת הזמן מול אוזבקיסטן. כעת, יש לו כבר 16 הופעות ושלושה שערים בנבחרת.

בכדורגל הישראלי, החל דווקא בבית"ר חיפה הצנועה. אחרי שנתיים הגיע לירוקים מהכרמל, שם השתלב היטב עד שבעונת 2019/20 נחת בקבוצת נערים ב' של מ.כ. נווה יוסף. הוא רשם באותה עונה 24 משחקים וכבש 25 שערים. זו הייתה עונה בה התפתח מקצועית, רגע לפני שחזר למכבי חיפה. הוא עבד לצד אביו, מג'די, שהיה מאמנו באותה תקופה. "אמרתי לו שיבוא איתי לשנתיים, וחיפה עוד יבקשו שיחזור", נזכר אביו באותם ימים כשהצדדים לא הגיעו להבנות מבחינת עתידו בכרמל.

ענאן חלאילי בטירוף (רויטרס)ענאן חלאילי בטירוף (רויטרס)

בזמן ההוא קיבל דקות משחק משמעותיות, כאמור, הוכיח את עצמו וחזר למכבי חיפה תוך עונה אחת בלבד. "טעיתי. אמרתי לענאן שהוא יחזור הביתה אחרי שנתיים, אך מכבי חיפה כבר ביקשה שיחזור כבר אחרי עונה אחת. עבדתי איתו הכי קשה שיכולתי. הובלתי אותו עד לקצה גבול היכולת שלו. הוא חי ונושם ספורט", מספר מג'די על בנו, ענאן.

מג'די חזר הבוקר (ראשון) מנופש בטורקיה. "בדיוק נחתתי", מציין בפני ONE. "עוד לא היה לי רגע לנוח". ולא, לא בגלל נחיתתו בארץ, אלא בגלל כל שקורה סביב בנו, ענאן. "מה שעושה הבן שלי ומה שעושה הנבחרת זה משהו מיוחד. הזוי מה שקורה פה. אבל אני לא מופתע בכלל. יש נבחרת מגובשת, טכנית, טקטית, מחויבת, איכותית, חזקה, נבחרת שאוהבת את המאמן שלה ושעובדת גם בשבילו. כולם מופתעים בכל פעם מחדש מהיכולת. זה כבר לא מזל. יש פה דור חדש של כדורגלנים", מדגיש בהתרגשות גדולה.

אופיר חיים וענאן חלאילי חוגגים (רויטרס)אופיר חיים וענאן חלאילי חוגגים (רויטרס)

חזרתו של חלאילי לחיפה התרחשה תוך כדי שהוא ממשיך באחד ממרכזי המצוינות של נבחרת ישראל בנהריה, אחד מאותם מרכזים שהקים עופר פביאן, שבדרך סמלית היה דאז עובד ההתאחדות לכדורגל והיום משמש כמנהל מקצועי של מחלקת הנוער במכבי חיפה, כך שפביאן מכיר את ענאן בשני הכובעים. באותם מרכזים פגש דמויות מעברה של מכבי חיפה: ראובן עטר וצדוק מלכה.

"במקצועי אני מאמן כושר גופני", מציין מג'די. "לא היה יום שלא היו מקבלים ענאן ואיאד, הבנים שלי, 10-12 יחידות אימון. בבוקר, הם היו מתעוררים מוקדם ויחד היינו הולכים לאחד מבתי הספר בכדי להתאמן. ענאן הוא ילד מקצוען, ממושמע, חיי חיים ספורטיביים ולא מפנה את הראש לא ימינה ולא שמאלה. הוא התחיל לפרוע שטרות, אבל יש עוד דרך ארוכה להצלחה יתרה. גילאי 18 עד 21 הם אלו שיקבעו איפה יהיה השחקן הזה. הוא יכול להיות עוד שלוש שנים בליגה א' ובאותה נשימה גם באירופה. הכל תלוי בו", סיכם מג’די.

ענאן חלאילי חוגג (הטוויטר של פיפ"א)ענאן חלאילי חוגג (הטוויטר של פיפ"א)

עופר פביאן, מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער במכבי חיפה, מספר ל-ONE על ההיכרות שלו עם השחקן, הפוטנציאל הטמון בו, יכולותיו והרגע שהיה לקפיצת המדרגה בעבורו. "בשנת 2015 הוקמו חמישה מרכזי מצוינות אזוריים והשנתונים הראשונים שנכנסו לשם היו 2003-2004. ענאן חליאלי היה בין אלו שנכנסו פנימה", הוא נזכר.

"אני חושב שלמעלה מ-90% משחקני הנבחרת במונדיאליטו היו שם. זה התחיל מילדים א'. רצינו לעקוב אחריהם, לעבוד איתם על טכניקה ולצוות אותם בסופו של דבר לנבחרת נערים ג'. לצערנו הקורונה הגיעה ולכן לא הייתה אליפות אירופה והם לא טעמו ממפעל אירופאי. אנחנו רואים וגאים בכמות השחקנים שהם שנתון מתחת לשנתון הנבחרת ומשתלבים היטב", מדגיש פביאן.

עופר פביאן (יניב גונן)עופר פביאן (יניב גונן)

"לענאן יש פוטנציאל גדול. הוא פיזי, אתלטי, יש לו טכניקה נהדר, סיומת עם שתי הרגליים, יכולת ניתור, הוא עושה גם הגנה ובסך הכל מדובר בשחקן ברמה הגבוהה ביותר שיש. צריך למצוא דרך לממש את הפוטנציאל שיש בו. אני מאמין שהוא יגיע לבוגרים של מכבי חיפה, כשכרגע זה תלוי בפן המקצועי, כשבין האנשים שיחליטו, נמצא גם מסאי דגו שמכיר אותו היטב", מציין המנהל המקצועי של מחלקת הנוער הירוקה.

"הוא יכול להגיע לליגת העל. הוא יודע את זה, אך יודע גם שיש לפניו עוד עבודה רבה בכדי להתברג בליגת העל או מעבר לים. אנחנו, במכבי חיפה, רוצים למקסם את יכולותיהם של השחקנים, בין אם של ענאן ובין אם של אחרים. הרגע של ענאן היה בעונה החולפת תחת הדרכתו של מסאי. ההבנה הטקטית שצריך לעבוד בשני צידי המגרש. זו הדרך שתביא אותו להישגיות", מסכם פביאן.

ענאן חלאילה במדי הנוער של מכבי חיפה (עמרי שטיין)ענאן חלאילה במדי הנוער של מכבי חיפה (עמרי שטיין)

עמית פרץ, ממועדון כדורגל נווה יוסף, מכיר את ענאן היטב, בדומה לאחיו, איאד, צמד שחקנים שהגיעו למועדון הצנוע שמתפתח בצפון הארץ ומספר ל-ONE כי "אבא שלהם, מג'די, שוער עבר בליגות הנמוכות, אימן אצלנו. הוא מכיר את המערכת שלנו ומבין טוב מאוד למה בניו שיחקו אצלנו. אבא שלהם לא עושה להם הנחות. בשש בבוקר הם כבר בבית הספר, עושים תרגילי כוח וכוח מתפרץ".

אופיר חיים והנבחרת חוגגים עלייה לחצי גמר
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */