יום ראשון, 05.05.2024 שעה 23:05

"השחקנים בקו עלייה, אי אפשר לעצור אותם"

משה סיני, יד ימינו של גינצבורג בנבחרות, בראיון: הצלחת הנבחרת, העתיד ("לא הבלחה חד פעמית") והדקות של השחקנים בקבוצות ("לא יודע למה יש חשש")

|
משה סיני (רדאד ג'בארה)
משה סיני (רדאד ג'בארה)

נבחרות ישראל נמצאות בתקופה נהדרת כשהקיץ תשחק הנבחרת הצעירה ביורו ובימים אלו נבחרת הנוער מככבת במונדיאליטו בארגנטינה והעפילה לרבע הגמר, שם פוגשת את ברזיל.

כשאנחנו בעיצומו של הטורניר בארגנטינה, תפסנו את משה סיני, ראש מערך הסקאוטינג של הנבחרת ויד ימינו של בוני גינצבורג, לשיחה על ההצלחה הגדולה והאנשים שמובילים את הנבחרות. בנוסף, סיני ענה על השאלה האם תהיה המשכיות להצלחה, הסביר מה מייחד את הנבחרת ודיבר על נושא המתאזרחים והמחסור בדקות בליגת העל של שחקני נבחרת הנוער.

איך אתה רואה את ההצלחה עד עכשיו של נבחרת הנוער?
”זה תהליך שהתחיל במוקדמות, המשיך באליפות אירופה. בכל אופן אותנו זה בהתחלה מאוד הפתיע, אבל אני חושב שהבחירה של השחקנים הייתה מקצועית ועניינת בכל הדרך. צריכים להחמיא מאוד להתאחדות לכדורגל על התנאים שהם נותנים לנו. בוני גינצבורג הוא מתנה להתאחדות לכדורגל ולכדורגל הישראלי במקצועיות שלו, ביושר שלו ובנתינה שלו למערכת שנקראת ההתאחדות. אנחנו עושים הכל כדי לתת מהניסיון והיכולות שלנו למי שעובד. אם ניקח את אופיר והצוות שלו ונתמקד בהצלחה שלהם, אנחנו כל יום ראינו את ההתקדמות וההבנה שלהם ועכשיו זה הגיע לשיא. תמיד אני אומר, מקצוענים לא מסתפקים ומחפשים את האתגר הבא”.

שחקני הנבחרת, "מקצוענים מחפשים את האתגר הבא" (ההתאחדות לכדורגל)שחקני הנבחרת, "מקצוענים מחפשים את האתגר הבא" (ההתאחדות לכדורגל)

היו גבות שהורמו לגבי המינוי שלך ושל בוני.
“תמיד יש כאלה שירימו גבה, אבל אני חושב שצריך להסתכל ענייני ולא רכילותי. לראות מה עשינו בעבר בכל מה שקשור לכדורגל, עשינו דברים טובים שגם למדנו מהם. אנחנו באים בצורה הכי מקצועית ונקייה. אני חושב שגם העניין שאלון חזן, יוסי בניון וגיא לוזון ואנשי כדורגל נוספים נמצאים בהתאחדות לכדורגל במחלקה הטכנית זה מבורך. אני נמצא שם שנתיים ואני רואה את הניצוצות של ההתאחדות לכדורגל. אני מאמין שבעוד מספר שנים אנחנו נהיה אורחים קבועים במפעלים האלה”.

אז נראה המשכיות של ההצלחה?
”אני לא חושב שזו הבלחה חד פעמית. הנבחרת הזו קיבלה את מירב התנאים שזה מבחינתי ליצור להם משחקי אימון, כי רק ממשחקים אתה יכול ללמוד ולדעת במה אתה יותר טוב ופחות טוב. אני גם אומר היום לפני שמתחיל היורו שאני חושב שגיא והצוות שלו יתנו פייט ושכל אחד שיראה את הנבחרת הצעירה יהיה גאה בגישה שלהם. בטח ובטח בנבחרת הבוגרת שאני גם עוקב אחרי העבודה של יוסי ואלון חזן שהם אנשים מקצועיים וטובים ואני מאמין שהם יעשו את המקסימום כדי להביא את הנבחרת לרמה הכי גבוה”.

מה מייחד את הנבחרת הזו? פתאום אנחנו מבקיעים בדקות הסיום שבהן היינו רגילים לספוג.
”יש סטיגמה שאנחנו סופגים גולים בדקות האחרונות בגלל כושר גופני, אבל אני חושב שהעניין הזה זז הצידה. אנחנו לא נמצאים במקום הזה, יש לנו מאמני כושר, ניתוחים של אנליסטים שעובדים בנבחרת ויודעים בדיוק איך להכין אותה. היום הפער הזה של כושר גופני בדקות האחרונות לא רלוונטי”.

עומר סניור חוגג, "הסטיגמה בנושא הכושר הגופני זזה הצידה" (ההתאחדות לכדורגל)עומר סניור חוגג, "הסטיגמה בנושא הכושר הגופני זזה הצידה" (ההתאחדות לכדורגל)

הרבה מהשחקנים של הנבחרת לא קיבלו דקות משחק בקבוצות. אתה היית כוכב בגילם, למה יש תחושה שהיום לא נותנים לצעירים?
”אני לא יודע למה יש את החשש הזה, פשוט צריך לתת להם לשחק. אני לא חושב שצריך להסתכל אם אתה שחקן צעיר או זר, צריך להסתכל על הרמה המקצועית והם שחקנים של ליגת העל. צריך לתת להם את ההזדמנות כמו שנותנים לאחרים ואני מאמין שהם ישחקו בליגה הראשונה וחלקם גם ימצאו את עצמם בנבחרת הבוגרת. הם בקו עלייה ואי אפשר לעצור את ההתקדמות שלהם”.

מה דעתך על עניין המתאזרחים והזרים בליגת העל?
”אנחנו לא המצאנו את המתאזרחים, כולם צריכים להבין שיש פה תחרות בעולם ואנחנו צריכים להגיע לרמות האלה. כל אחד עושה את המקסימום כדי להביא את השחקנים הכי טובים וזה רק יגרום לתחרות יותר טובה”.

אתה אופטימי שנראה עוד הצלחות כאלה בעתיד?
”הסקאוטינג היום הוא קצת שונה. מה שאני עושה במחלקה שלי זה לעקוב אחרי שחקנים ולבחור את מי שמתאים לרמה של הנבחרת לפי פרמטרים שקבענו אל מול השחקנים האירופאים. הסקאוטים באופן נפרד מנתחים קבוצות, אנחנו מנתחים את השחקנים”.

בוא נשים דברים על דיוקם. אתה לא בדיוק סקאוט, אתה יד ימינו של בוני גינצבורג.
”ההגדרה שלי היא סקאוט, אבל אני זמין לכל מי שצריך את הניסיון והעזרה שלי. בטח ובטח לבוני כי באנו יחד ואנחנו עובדים יחד ועושים דברים בשיתוף פעולה בכל דבר שהוא צריך אותי ואני צריך אותו. האגו מבחינתנו בצד ועושים רק מה שטוב לכדורגל הישראלי. תמיד מי שנמצא בראש ההתאחדות לכדורגל נותן את הגיבוי וכל המערכת היום תומכת ועוזרת. אני בטוח שבעתיד הלא רחוק אנחנו נראה הרבה יותר משמעויות לתהליך שקורה היום”.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */