יום שבת, 15.06.2024 שעה 12:27
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 1
  • הפועל ב"ש

אבוקסיס: אי אפשר לשלול גביע על קבוצת אוהדים

מאמן בית"ר על התפרצות האוהדים: "מאוכזב מהקהל, מתבייש במה שקרה. צריכים להיענש בחומרה". קריאף: "לא להניף גביע אחרי 14 שנה? לא אשכח זאת לעולם"

|
יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)
יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)

בחודש אוגוסט האחרון בית”ר ירושלים לא ידעה את עתידה. משה חוגג היה בתהליך מכירת הקבוצה אחרי הפרשה שהתפוצצה, ברק אברמוב עדיין היה הבעלים של בני יהודה והיה נראה שהמועדון בדרך לפירוק. שמונה חודשים אחר כך, החבורה מהבירה סיימה את עונת 2022/23 בצורה הכי מתוקה שיש: זכייה בגביע המדינה לראשונה מזה 14 שנה עם ניצחון 0:3 גדול על מכבי נתניה הערב (שלישי).

למרות זאת, בסיום האוהדים של בית”ר פרצו למגרש בזמן חלוקת המדליות לשחקנים המנצחים ופוצצו את ההנפה, כאשר נשיא המדינה בוז’י הרצוג פונה על ידי המאבטחים מהמגרש.

יוסי אבוקסיס אמר על האירועים בסיום: “אני לא מבין בכל הדברים האלה, מקווה שעל העבודה הקשה שעשינו במגרש כן מגיע לנו את הגביע. מעבר לזה אני לא מבין. אני מאוד מאוכזב מהקהל שנכנס. הוא נתן הצגה מטורפת בכל המשחק. ממש עוד חמש דקות של סבלנות והיו נותנים לנו להניף, הם אכזבו את כולנו עכשיו עם מה שהם עשו”.

אוהדי בית"ר ירושלים בדשא (חגי מיכאלי)אוהדי בית"ר ירושלים בדשא (חגי מיכאלי)

על הדרך שהקבוצה עברה: “עברנו עונה מטורפת. בתחילת העונה עברנו דברים קשים מאוד. לאט לאט הקבוצה הסתדרה ועשינו משחקים קשים בחצי גמר ובגמר הגביע. בתחילת השנה התלבטתי אם להישאר או לא כי לא יכולנו ליצור קבוצה. שמח שאנחנו מסיימים את העונה עם גביע המדינה”.

על ההתלבטויות אם להישאר אמר: “היה הרבה חוסר ודאות. בגלל שעונה לפני כן התחברתי טוב לאנשים אז אמרתי שנחכה להגיע לבעלים ובסוף ברק הגיע. אנשים אמרו לנו שאין לנו סיכוי לשרוד אבל אני שמח שהסבל של תחילת העונה השתלם בסיום”.

יוסי אבוקסיס בטירוף (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס בטירוף (חגי מיכאלי)

בנוסף, הוא המשיך לדבר על האירועים בסיום: “הסיטואציה הזויה ומאכזבת. פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה, האהדה של הקהל צריכה להיעצר בגבול מסוים. חבל שלא נתנו לטקס להסתיים ולא מבין מזה. לא ראיתי דבר כזה בכדורגל. הם לא היו אלימים אבל זה מאוד מאוד כואב לנו שהקהל הגיע לטקס. יש להם חלק גדול בגביע הזה ובהצגות שלהם לאורך כל העונה”. 

אבוקסיס המשיך: “חבל שבכמה דקות של חוסר סבלנות הם אכזבו אותנו מאוד. התקנון? אני לא יודע מי כתב את התקנון הזה אבל על זה להעביר את הגביע לקבוצה אחרת? לא שמעתי על דבר כזה לפני כן. אנחנו צריכים להיענש ומגיע לנו להיענש, אבל לא בקטע של אי זכייה בגביע. הזרים? הם גם קצת בהלם. כולנו נתקלים בזה בפעם הראשונה. כמה מחמאות שהם קיבלו מאיתנו, ככה יש אכזבה מהם. מוציא את הכיף מהזכייה בגביע”. 

הכאוס שיצרו אוהדי בית"ר ירושלים בסמי עופר (רדאד ג'בארה)הכאוס שיצרו אוהדי בית"ר ירושלים בסמי עופר (רדאד ג'בארה)

“מה העונש? אולי רדיוסים, אולי כספית, אבל אין הגיון בזה שאנחנו השקענו וזכינו בגביע. זה אירוע חמור מאוד ואני מתבייש בזה, אבל מפה ועד לא להביא את הגביע לקבוצה שעבדה? אנחנו צריכים להיענש בחומרה, אבל אני חושב שגם נתניה לא ירצו את הגביע ככה. מסר לקהל? צריכים להתנהג בצורה יותר נורמלית. גם נגד סכנין הם נכנסו לדשא. יש לי מילים קשות על מה שקרה בסיום. לא מבין את הטירוף הזה שהם רצו למרכז המגרש. חגיגות שלנו? אנחנו חוגגים, מגיע לנו לחגוג בסופו של דבר”.

עוד הוסיף אבוקסיס: “היה פה משחק כדורגל שידענו לסגור אותם, לנטרל אותם ולעשות משהו מאוד יפה היום. הקהל נתן הצגה, אבל מאוד אכזב במה שהוא עשה בסוף לפני הנפת הגביע. התאכזבנו כולנו ואני מקווה מאוד שלא ניענש פה בחומרה. זה רגע השיא לזכות בגביע עם בית”ר ירושלים וכל כך הרבה קהל, זה משהו מטורף. אי אפשר לשלול לנו גביע על קבוצה של אוהדים. אנחנו צריכים להיענש בחומרה, אבל לא בדברים כאלה”.

אופיר קריאף אמר דיבר על כך: “מחכים להניף את הגביע, זאת התפרצות רגשות,מחכים שזה ייגמר ונניף. אנחנו לא צריכים לעשות סדר בבלגן, יש סדרנים. מקווה שנחגוג כמה שיותר מהר”.

אוהדי בית"ר ירושלים בדשא (חגי מיכאלי)אוהדי בית"ר ירושלים בדשא (חגי מיכאלי)

על הדרך שעשו עד לגביע אמר: “באותה הנקודה לפני שנה עמדתי כאן ובכיתי אחרי הפסד וביקשתי שמישהו יבוא ויציל אותנו, זה קרה מהר ממה שציפיתי. מה שעשינו השנה זה משהו מטורף, כל חדר ההלבשה ביחד כמו משפחה”.

על הקהל שדחף אותם לאורך כל הדרך: “יש הרגשה כמו בתקופה של דדש שהקהל מחובר ומזוהה, אולי בגלל מה שקרה בקיץ. הקהל בא אחרינו ותמך אחרי כל התבוסות שקיבלנו בתחילת העונה ומקווה שנחגוג איתם אחרי ההנפה”.

על המאמן שלו יוסי אבוקסיס, שלקח גביע חמישי בשלוש שנים, אמר: “לא פראייר, הוא ותיק בזכיות האלו, זה מטורף ומקווה שכן ירבו הזכיות שלו עם המועדון הזה. גם כששיחקנו את העונה לפני חודשיים בפלייאוף התחתון ולשמור עלינו דרוכים לגביע, זה לא קל. העונה הבאה? יש אירופה בטדי. אם אחרי 14 שנה לא נזכה להניף, לא אשכח את זה”.

עוד הוסיף קריאף: “לא הייתה שמחה בגלל זה, כולם ניסו להבין מה קורה –המשפחות, הילדים, אנחנו, אנשים שעבדו מאתמול, הקריבו ועשו את הדרך הארוכה לפה. מבאס שלא יצא לנו להניף את הגביע בסופו של דבר ומקווה שנעשה את זה בקרוב מאוד. זה היה משחק הירואי, לקחנו תואר אחרי הרבה מאוד שנים. החלום שלי מגיל שש זה להניף את הגביע, כל כך מבאס אותנו שזה לא יצא לנו. ברמות שאתם לא יכולים לדמיין, זה משהו שאתה חולם עליו כשאתה הולך לישון לפני משחקים כאלה. לצערי זה משהו שעדיין לא זכיתי לעשות את זה ואני מקווה שיסדרו איזה משהו”.

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */