יום שבת, 15.06.2024 שעה 13:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

ההכנות ל-2023/24 וקראנקה: מה שקורה פה הזוי

מכבי תל אביב סגרה עונה בלי הודעה על המאמן, ששוב הצהיר על הישארותו. לצד מחאת הקהל גם הקולות מחדר ההלבשה לא מבשרים טוב: "שחקנים לא ישרדו איתו"

|
קראנקה. עדיין מצהיר כי הוא נשאר (ראובן שוורץ)
קראנקה. עדיין מצהיר כי הוא נשאר (ראובן שוורץ)

מכבי תל אביב סגרה אמש (שבת) עונה כושלת במיוחד וסיימה שנה שנייה ברציפות במקום השלישי בטבלה, מתחת להפועל באר שבע ולאלופה בפעם השלישית ברציפות, מכבי חיפה. בלי גביע המדינה בשנתיים האחרונות, הכישלון הספורטיבי במועדון של מיץ' גולדהאר הוא חסר תקדים, בהתחשב בכך שהוא מעמיד עבור הקבוצה את התקציב הגדול ביותר בישראל ובקיץ האחרון עשה הכל כדי להחזיר את מיטב השחקנים הישראלים.

אולם, רצף אירועים כמו עזיבתו של סטיפה פריצה, העזיבה הפתאומית של ולאדן איביץ', המכירה של אוסקר גלוך ומעל הכל הבחירה באייטור קראנקה, הובילו את הצהובים לכישלון רציני. אמש באשדוד המשחק נגמר ללא הודעה על עתידו של המאמן, למרות שאוהדים רבים ציפו לכך שהמועדון יבשר על עזיבתו, אך כפי שכבר דווח ב-ONE לא אחת - עד כה לא ניתנה שום אינדיקציה מהמועדון שיש כוונה לעשות זאת ובעצם כל האמירות שיוצאות מאנשים במערכת, כולל של קראנקה, הן שהמאמן ימשיך בהתאם לחוזהו.

יחד עם זאת, במכבי ת"א כמו במכבי ת"א, הכל תלוי במיץ' גולדהאר ובהחלטות שהוא מקבל ועד שהוא לא מוריד אותן למטה, פעמים רבות אף אחד במערכת לא יודע מה עומד להיות. על כן אוהדי הקבוצה ימשיכו לקוות בימים הקרובים שהבעלים הקנדי יענה לרצונות שלהם. הקללות הקשות והקריאות "תתפטר" לעברו של המאמן הבאסקי הותירו את כל הנוכחים מצד המועדון בתחושות לא נעימות בכלל, וכולם מבינים שיהיה קשה מאוד לשכנע את הקהל שקראנקה האיש הנכון להוביל את מכבי ת"א בעונת 2023/24.

אוהדי מכבי תל אביב. קריאות קשות כלפי קראנקה (ראובן שוורץ)אוהדי מכבי תל אביב. קריאות קשות כלפי קראנקה (ראובן שוורץ)

זה כמובן לא רק עניין מול האוהדים. האמירות שיוצאות מחדר ההלבשה אינן מעודדות בכלל וכך אמר אחד השחקנים לחבריו: "קראנקה מנותק, מוזר וקשה להבין ולאכול את ההתנהגות שלו ביום יום. האימונים שלו לא טובים, ממש לא יסודיים כפי שהורגלנו אצל איביץ', ושיטת המשחק שלו לא מתאימה למועדון הזה. שחקנים לא ישרדו עונה נוספת עם קראנקה. עם איביץ' היינו רצים עד הסוף לאליפות ולגמר גביע, כולם משוכנעים בזה.

“קראנקה מערבב את חדר ההלבשה מבפנים והוא שחצן מספיק כדי לחשוב שלא יבינו את זה. באמת שמה שקורה פה הזוי. יש שחקנים שלא יכולים לראות אותו ולא יכולים לחשוב על זה שהוא יפתח את העונה הבאה. שלוש שנים עשו פה טעויות עם בחירת מאמנים, אז מה הרעיון עכשיו -  להשאיר מישהו שלא מתאים ולהחליף חצי קבוצה כדי לנסות להציג את זה שהסגל הוא הבעיה? ואז יתעוררו באוקטובר ויבינו שטעו?", שיתף בתסכול רב אותו שחקן והתחושות הללו משותפות גם עבור שחקנים נוספים. 

אייטור קראנקה (ראובן שוורץ)אייטור קראנקה (ראובן שוורץ)

אז מה קורה עכשיו? עד אשר תגיע הודעה אחרת, אם וכאשר, הצהובים יתחילו את בניית העונה הבאה וחלק ראשון בה כבר קרה עם השחרור של אבי ריקן, מאור קנדיל ואנדרה ז'ראלדש. האוהדים לקחו קשה את הפרידה מריקן והתקשו להבין מדוע לא בחרו לשמור אדם כזה במערכת. רארש אילייה סיים את השאלתו ויחזור לניס. מבין מסיימי החוזים הנוספים, האופציה על אייל גולסה תמומש וכך גם על שרן ייני, כאשר במועדון יציעו הצעות חדשות לאופיר דוידזאדה ודניאל טננבאום במטרה להשאירם. 

אנריק סבוריט יחתום על חוזה לשנתיים והתקווה היא שזה יקרה כבר בימים הקרובים. הסיבה היא שכדי לסיים את הליך האזרוח שלו, על המועדון להציג את החוזה לשנתיים כשהוא חתום. בהתאחדות לכדורגל היו רוצים לראות את הכל מסתיים כבר בזמן לזימוני הנבחרת של יוני ואולי אכן כך יקרה, אך השחקן הספרדי על פי חוקי פיפ"א לא אמור לעמוד לרשות אלון חזן ביוני אלא רק בספטמבר, זאת בשל העובדה שהצטרף למכבי ת"א באופן רשמי ב-26.6.18, כך שחמש שנים מרגע החתימה יחלפו רק אחרי הזימונים של יוני. 

אבי ריקן. האוהדים לקחו קשה את הפרידה ממנו (רדאד ג'בארה)אבי ריקן. האוהדים לקחו קשה את הפרידה ממנו (רדאד ג'בארה)

כמובן שניתן להגיש בקשה חריגה ברגע שהוא נחשב על ידי המדינה כאזרח, ולצד הבקשה צריך לבקש החלפת ייצוג אחרי שרשם שתי הופעות בנבחרת הנוער הספרדית, ועל כן היעד ההגיוני יכול וצריך להיות אזרחות כבר בחודש הקרוב - וזימון לנבחרת ישראל בספטמבר. סבוריט בכל מקרה מיועד לעמדת הבלם השמאלי בעונה הבאה, כאשר השאלה הגדולה היא מי ישחקו לצידו. מכבי ת"א מכוונת למגן ימני ברמה גבוהה, זר או שגיב יחזקאל, או אלי דסה, כאשר בצד שמאל רוצים להמשיך עם אופיר דוידזאדה אך גם רוצים להוסיף לסגל את מתן בלטקסה שיכול לשחק כמגן וגם כבלם שמאלי במקום סבוריט. 

בנוגע לדריק לוקאסן, לבלם ההולנדי יש חוזה, אך התנהגותו בתקופה האחרונה על המגרש וגם מחוצה לו, מרימה מעט דאגות וייתכן כי גם במקרה הזה ישקלו במועדון לבצע שינוי. שחקן כנף זר התקפי לצד שמאל יהיה יעד מרכזי וכאן נכנסות שלוש שאלות גדולות. הראשונה - מתי סבוריט יקבל אזרחות, ומתוך הנחה שאכן יקבל, כיצד זה ישפיע על המועדון מבחינת חיזוק הסגל. האם ינסו להביא זר נוסף לכנף השנייה או יחפשו לחזק עמדה אחרת בזר כמו בקישור.

אנריק סבוריט. בקרוב בנבחרת ישראל? (חגי מיכאלי)אנריק סבוריט. בקרוב בנבחרת ישראל? (חגי מיכאלי)

השאלה השנייה היא לגבי פארפה גייאגון שרוצה להתקדם ובמועדון יקשיבו להצעות עבורו - וכמובן, מתי אם וכאשר תהיה עסקה בנוגע אליו אשר תאפשר לצרף קשר מוכח יותר. השאלה השלישית היא לגבי ג'ורג'ה יובאנוביץ'. ישנם גורמים הסבורים כי הוא חייב להמשיך ולהתחרות עם ערן זהבי על עמדת החלוץ. אחרים סבורים כי זה העיתוי הנכון למכור אותו.

יובאנוביץ' כמו פארפה מבוקש בליגות בטורקיה ויוון, ומכירה מוקדמת שלהם ללא ספק תסייע למנכ"ל בן מנספורד, שעבודתו תתחיל רשמית ב-1.6, לשדרג את הסגל הצהוב. בגזרת הישראלים אשר נמצאים בחוץ, מלבד בלטקסה אשר ידוע שרוצים אותו כמו גם שתי הגדולות האחרות, גם השמות של עומרי גאנדלמן, שגיב יחזקאל, איתמר שבירו, רמזי ספורי וגיא בדש יונחו על שולחנם של מיץ’ גולדהאר וג’ק אנגלידיס כאשר קראנקה מעוניין מעוניין בשחקנים מתוך ליגת העל לחיזוק הסגל אם יתנו לו להוביל את המועדון. חלקים בצוות שלו הוא כבר איבד אחרי שחואן פאבלו החליט שלא להמשיך כמאמן השוערים של המועדון, וגם מאמן הכושר חואן טוריחו מסיים חוזה ולא ברור אם ירצה להמשיך. 

פארפה גויאגון וג'ורג'ה יובאנוביץ'. עתידם מוטל בספק (האתר הרשמי של מכבי ת"א)פארפה גויאגון וג'ורג'ה יובאנוביץ'. עתידם מוטל בספק (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בכל הנוגע לקראנקה, אם יחליט גולדהאר לסיים את דרכו, מכבי ת"א תצטרך לבחור לאיזה כיוון היא הולכת אחרי כישלונות רצופים בבחירת מאמנים זרים, יחד עם התחשבות בלוח הזמנים המחכה למועדון ובעבודה המרובה שעליו לבצע. לצד הבחירה הטבעית וההגיונית במאמן זר חדש, למרות הכל, אי אפשר לפסול את המועמדות של רן בן שמעון שעזב את מ.ס אשדוד ושמו הונח גם כן על שולחנו של מנספורד בימים האחרונים. יחד עם זאת, וכך יודגש שוב, נכון להיום - קראנקה הוא מאמן מכבי ת"א ואין שינוי בכך עד אשר יוכח אחרת. 

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */