יום חמישי, 09.05.2024 שעה 14:48

לראשונה אליפות אירופה בכדורמים תתקיים בארץ

אליפות אירופה לנשים ולגברים תתקיים בישראל בינואר 2024 בבריכת מכון וינגייט בהשתתפות 32 נבחרות, גלוסקא כהן סיפרה: "זה חלום של הרבה שנים"

|
מסע
מסע"ת לקראת אליפות אירופה (באדיבות איגוד הכדורמים)

לראשונה אי פעם, אליפות אירופה בכדורמים לנשים ולגברים תתקיים בישראל בינואר 2024 בבריכת מכון וינגייט בהשתתפות 32 נבחרות. ההכרזה הרשמית על כך התקיימה במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (רביעי) במלון כפר המכביה.

יו”ר איגוד הכדורמים, רויטל גלוסקא כהן, אמרה: “זה חלום גדול שחלמתי במשך הרבה שנים. אנחנו פותחים רשמית את ההכנות לאליפות אירופה, בענף כדור אולימפי, ממנה מעפילים למשחקים האולימפיים. זו התחרות הגדולה ביותר שאירחה ישראל המשתפת גברים ונשים יחדיו. ישראל זכתה באירוח לא רק בזכות ההערכה לחוויה ויכולת האירוח בישראל, אלא בזכות הרמה ההישגית של ספורטאינו”. 

נבחרת הנשים סיימה במקום שישי באליפות אירופה האחרונה בספליט, הישג שזיכה אותה בהעפלה לאליפות העולם ביפן. “37 שנה חיכינו שנבחרת ישראל במשחקי כדור תעפיל לאליפות העולם”, ציינה היו”ר. “כעת הנבחרות שלנו שוב יתחרו באליפות אירופה, בבית. המשימה שעומדת בפנינו הוא עצומה, כ-800 איש יגיעו ארצה וישתתפו בטורניר, וכולי תקווה שנעשה זאת על הצד הטוב ביותר”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ציין: “אנחנו שמחים לארח את האירוע הזה בישראל ואנחנו בטוחים שתהיו גאים בטורניר הזה כי יש לנו מדינה נהדרת. אני מקווה להמשיך ולפתח את ענף הכדורמים בישראל ביחד ושיהיה עתיד טוב יותר לספורט הישראלי. זה ערב היסטורי ואירוע גדול מאוד, שאנחנו שמחים לארח. ענף הכדורמים נמצא בהתקדמות מרשימה בשנים האחרונות וכיף לראות הרבה צעירים שמגיעים לספורט ומנצחים. אנחנו רוצים לקדם תחרויות בינלאומיות כמדיניות, ולכן שילשנו את התקציב מתוך הבנה שזה יעשה טוב למדינה שלנו”.

השר התייחס למצב הבריכות והענף: “זה משחק נפלא אבל משחק שבישראל לא התפתח עד לפני כמה שנים. רק בשנים האחרונות אפשר לראות את ההתפתחות שלו וזה נורא חשוב שתהיה התקדמות בענפים האולימפיים. אני מברך על העניין כזה את האיגוד והעוסקים במלאכה. כולם מבינים שאם נשקיע מספיק בנערות ובנשים בספורט יהיו הרבה הצלחות. יש לנו אלופת עולם בג’ודו והייתי אצלה היום אצל ראש הממשלה, כך כשאתה משקיע בספורטאים ובספורטאיות מקבלים תוצאות, ולכן החלטנו שכל תקציבי ספורט הנשים בישראל הוכפל. ליגת העל לנשים בכדורגל תהיה עם תקציב כפול. צריך זמן, השקעה ומשאבים. יש לנו סיבה להשקיע גם בבריכות כי יש צורך בכך כפי שאנחנו רואים, וגם נרכוש בריכה בעלות גדולה לצורך קיום התחרות”.

קפטן נבחרת ישראל לגברים, עידו גולדשמידט, אמר: “זה מאוד מרגש שאליפות אירופה תהיה בישראל ואני מודה על כך. בגלל שהמשחקים האולימפיים קרובים לטורניר, הוא יהיה משמעותי לכל הנבחרות”. השוערת והקפטנית איילת פרס הוסיפה: “אני מאחלת לנו טורניר מהנה ומוצלח”.

נשיא איגוד ה-LEN אנטוניו סילבה: “התוצאות של נבחרות ישראל נהדרות. אנחנו רוצים להביא את האנרגיה שיש בכדורמים לכל בית”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */