יום חמישי, 16.05.2024 שעה 04:25
ליגה א' 23-24
 ליגה א צפון 
7115-6130הפועל רעננה1
5929-6130מ.ס. טירה2
5722-4230מכבי אתא ביאליק3
5632-6330מ.ס. קרית ים4
5627-4730הפועל ב.א.גרבייה5
3837-4630מכבי אחי נצרת6
3849-4930הפועל בני זלפה7
3653-4530מ.ס. צעירי כפר קנא8
3546-4331הפועל בועיינה9
3444-3330עירוני נשר10
3347-3330הפועל מגדל-העמק11
3354-3930צעירי אום אל פאחם12
3261-3931הפועל כפר-קנא13
2550-2230מכבי נוג'ידאת14
2450-3330מ.ס. צעירי טייבה15
1664-2430הפועל כאוכב16
 ליגה א דרום 
6333-5830הפועל כפר שלם1
5629-5530מ.ס. דימונה2
5524-4930עירוני מודיעין3
4826-4230שמשון תל אביב4
4623-3830מ.כ. ירמיהו חולון5
4428-2830א.ס. אשדוד6
4038-4230הפועל הרצליה7
4031-3030מכבי עירוני אשדוד8
3838-3030בית"ר נורדיה ירושלים9
3742-3130מכבי קרית מלאכי10
3537-3730מכבי יבנה11
3439-2530מכבי שעריים12
3144-2330שמשון כפר קאסם13
3153-2730הפועל לוד14
3047-3030הפועל מרמורק15
2945-3230הפועל בקעת הירדן16
לוח משחקים
  • עירוני מודיעין
  • 2 - 0
  • שמשון תל אביב
  • מ.ס. דימונה
  • 0 - 2
  • מ.כ. ירמיהו חולון
  • מ.ס. טירה
  • 1 - 1
  • הפועל ב.א.גרבייה
  • מכבי אתא ביאליק
  • חמישי, 16/05, 18:00
  • מ.ס. קרית ים

הישאם זועבי: דוד פוקסמן זרק לנו עונה שלמה לפח

המאמן של כפר קנא, שכמעט והעלה את הקבוצה ללאומית, חוגג 54 ויורה על התקופה המטלטלת ("התחילה בבלגן"), העתיד ("לא אשאר, רוצה אתגר חדש") והכוכבים

|
הישאם זועבי (חגי מיכאלי)
הישאם זועבי (חגי מיכאלי)

"עונה פנטסטית", כך פתח הישאם זועבי בדבריו ל-ONE, כשהוא מסכם את המקום השני בליגה א' צפון, אחרי שמהמחזור התשיעי ועד למחזור ה-26 בליגה קבוצתו, צעירי כפר קנא, הובילה את הליגה ונדמה היה שהיא בדרך הבטוחה לליגה הלאומית. היום (שלישי) הוא חוגג את יום הולדתו ה-54 ופותח על הכל. המאמן נולד בטמרה-זועביה ועד לפני 21 שנים עוד היה שחקן פעיל בעמדת החלוץ. בארון גביעיו אפשר למצוא צלחת אליפות מעונת 1991/92 עם מכבי תל אביב וגביע הטוטו מעונת 1995/96 עם הפועל באר שבע.

"אני מרגיש מצוין, אני אף פעם לא לוקח דברים ללב. כאב לי יותר עבור השחקנים, שהיו צריכים לסיים את העונה בצורה לא ספורטיבית והוגנת, שלא קשורה בכלל להתמודדות”, מספר על המשחק המכריע בסיומו נשארו בליגה א’. “הרבה דברים מול הפועל כפר שלם נראו חשודים, לא הגיוניים ולא ספורטיביים במשחק הזה", מציין זועבי על ההתרחשות במשחק האחרון שנעל את העונה מבחינת הירוקים מכפר קנא. רגע לפני בעיטת העונשין השנייה במספר, הקוון הניף הדגל וקרא לדוד פוקסמן לשרוק פנדל נוסף, זועבי מצא את עצמו בכר הדשא עם ידיים באוויר וקורא לכל מי שעל המגרש לצאת וללכת הביתה.

על התקרית שהובילה להרחקתו סיפר: "אני שנים בכדורגל וקשה להוציא אותי מדעתי, יש לי סבלנות בדרך כלל. אני לא קורא לזה אפליה למה שקרה שם. אני באמת שלא יודע מה עבר לשופט הזה בראש, אבל ממה שאני מבין יש לו עבר של טעויות. קלטתי את התמונה לפני הפנדל החוזר. בתחילת המשחק, שחקן שלהם, כמה מטרים בודדים מהקוון ומהשופט הרביעי, נכנס בשחקן שלנו, אופק מרום עם רגל קדימה לתוך השוק ואופק יוצא החוצה. בדיעבד, התברר שהוא שבר את רגלו והשופט לא שרק, כשעבירה מסוג זה מחייבת כרטיס, אם לא אדום".

דוד פוקסמן מרחיק את הישאם זועבי (חגי מיכאלי)דוד פוקסמן מרחיק את הישאם זועבי (חגי מיכאלי)

"הקוון אפילו לא הרים דגל. מספר דקות אחרי זה, סמיר פרהוד נופל ברחבה וגם פה לא קיבלנו פנדל שהגיע לנו. אני תמיד אומר לסמיר שאם נוגעים בו ברחבה שייפול. הוא רץ מול איתן אהרון לבד, עבר אותו כשאיתן היה השחקן האחרון והפיל אותו. הרגיש שהשופט לא רוצה להוציא אדום ולא משנה אם זה איתן, משה או יצחק – נקרא לזה לבלם שלהם. הפנדל של כפר שלם היה בכלל בנבדל וספק אם העבירה בוצעה בתוך רחבת ה-16. יש תמונה, סרטון, רואים הכל, שאלת המיליון דולר היא למה לא הייתה מערכת VAR. שיחקנו באצטדיון נתניה, לא בשדות".

"אחרי בעיטת הפנדל הראשונה, שהחמיץ איתי אלקסלסי מול דורון מיכאלי שלנו, לקוון לקח כמה שניות בכלל להתאפס ורק אז הרים את הדגל שלו לבעיטת עונשין חוזרת. רגע, שחקן שלי שבר את הרגל – לא שרקו לו עבירה. שחקן אחרון של כפר שלם תופס שחקן שלנו, לא שקרו לעבירה. אבל בפנדל, שכביכול היה בנבדל, אתה מבין שהשופט פה בא לתת להם את המשחק. זה לא משנה אם זו כפר שלם, כפר סבא או נתניה. הרגשתי שאין טעם להמשיך את המשחק כי לא היה ערך ספורטיבי. לא היה אכפת לי מ-3:0 טכני. עם שופט כזה, אם הייתי מבקיע 20 גולים, היריבה הייתה כובשת 21".

על ההרחקה הוסיף: "הוא הרחיק את מוחמד עבאס ברטי עם שני כרטיסים צהובים קודם כל ואז הרחיק אותי ונשארנו בלי אף אחד על הקווים. אני אף פעם לא מתחצף, אבל זה עבר כל גבול. אמרתי לפוקסמן 'ואם יחמיץ את הפנדל, מי יבעט? אתה?'. אין הרגשה יותר גרועה בחיים מהרגשת קיפוח. מישהו יבדוק את השופט? יזמן אותו לשיחה על הטעויות שהתרחשו כמו שקורה בליגת העל, כשמגיעים דו"חות על תפקודו של השופט? כנראה שלא. אחרי הכל, אני וברטי נגיע לבית הדין המשמעתי, יגידו לנו כתוב בדו"ח השופט ככה וככה וירחיקו אותנו ל-4-3 משחקים לפחות. מה עם הבנאדם שזרק עונה שלמה לפח?".

שחקני הפועל כפר שלם חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל כפר שלם חוגגים (חגי מיכאלי)

בנוגע לאפליה אפשרית: "לא מרגיש ככה, אבל תתאר לעצמך שצוות השופטים היו מהמגזר העברי והיו עושים מה שעשו לנו לכפר שלם. המדינה הייתה קמה וכל האנשים בהתאחדות ובאיגוד השופטים היו מדברים על זה ומקימים ועדת חקירה. לא הייתי מתפלא אם זה היה מגיע לדיון בממשלה ועד להאג. ההתאחדות הייתה צריכה להפעיל שיקול דעת ולהכניס את מערכת ה-VAR במשחק כזה מכריע”.

"נתחיל מזה שכל הרומן על צעירי כפר קנא התחיל לפני שנתיים וחצי, עם קבוצה שהייתה במקום ה-6 בליגה ב'”, מספר זועבי על המסע עוד לפני העונה הנוכחית. “התחלנו להתברג בפלייאוף והתחרנו מול כרמיאל ושפרעם, שתקציבם היה לפחות פי 3 משלנו ולמרות הכל הצלחנו לעלות ליגה. בעונה שעברה, הרבה שחקנים שלא הכירו בכלל את ליגה א' שיחקו תחתיי ועשינו עונה מאוד יפה. יכולנו להגיע לפלייאוף, אבל לא עשינו את זה בגלל שהתחלנו לשחק עם שחקני הנוער שלנו כי נשארנו בליגה. אני כן יכול להגיד שאני מקדם שחקנים צעירים כמו נתנאל חג'אני שנחת בבאר שבע ועלי עבאס שהגיע למכבי בני ריינה".

"העונה הנוכחית התחילה בבלגן, לא היה ברור איך נעמיד קבוצה ראויה לליגה. הגיעו 40 שחקנים להיבחן, כשתוך כדי סמיר פרהוד ודורון מיכאלי עוזבים להפועל נוף הגליל. היה לי בסיס של 7-6 שחקנים מעונה קודמת ועם זה התחלנו לרוץ. הצלחנו לעשות עונה טובה עם סיבוב ראשון פנטסטי, אך כאן התחילה הבעיה. השחקנים שיחקו בלי לחץ, בלי קהל, הכל היה ברוגע ובשקט – לא הייתה ציפייה. פתאום התחילו לדבר על עליה והמשחק מול שפרעם בסיבוב השני הפך לקריטי. הובלנו עליהם ב-3 נקודות והפסדנו, כששתי הקבוצות לא היו טובות בתנאי מגרש רעים. אחרי המשחק הזה, איבדנו בין היתר את מוחמד עבאס ומוחמד עואודה בגלל פציעות".

הישאם זועבי רואה את עוזרו מקבל את הכרטיס האדום (חגי מיכאלי)הישאם זועבי רואה את עוזרו מקבל את הכרטיס האדום (חגי מיכאלי)

למצב לאחר מכן מתייחס: "סביב המועדון הייתה אווירה שלילית יחד עם הפציעות, כשהאשימו את השחקנים הצעירים בהפסד הזה. השחקנים לקחו את זה קשה וזה השפיע עלינו. ברגע שהוצאנו תוצאת תיקו מול אתא ביאליק, שם נגמר חלום המקום הראשון. היינו קבוצה עם תקציב דל של משהו כמו מיליון שקלים לעומת מועדונים אחרים שהצהירו על עליית ליגת מההתחלה. אי אפשר להגיד שנכשלנו או שלא עמדנו במטרה עם מה שהיה לנו. אם שלושה צעירים שהתחילו אצלנו את העונה היו נשארים ולא מסתנוורים ממקומות אחרים בהם לא הצליחו, היינו מדברים אחרת".

סמיר פרהוד ודורון מיכאלי היו השחקנים המשמעותיים ביותר של הקבוצה העונה. "אני תמיד יורד עליהם, על שני השחקנים האלה", הוא צוחק. "אני מעלה להם את רף הציפיות. לפרהוד, שהגיע אלי לפני שנה וחצי ולא היה לו גול בבוגרים אני תמיד אומר, ‘נתת אצלי 40 גולים בעונה וחצי, אתה צריך לתלות תמונה שלי מעל המיטה שלך’. בנוגע למיכאלי, הבחור הזה חוויה. לפני שנה בערך, נפצע לי שוער וחיפשנו אחד. חבר טוב שלי מנוף הגליל, דודי גיל, אמר לי שיש לו בחור צעיר ומוכשר ששווה לתת לו הזדמנות. הסתכלתי עליו ואמרתי שאני רוצה אותו בלי להתבלבל. בהנהלה שאלו אותי אם אני בטוח ששוער צעיר זה מה שאנחנו צריכים עכשיו ועניתי ‘כן’".

"ראיתי בחור צעיר עם גוף טוב, ידיים ארוכות ומשחק רגל נדיר – אין דברים כאלה. בעונה שעברה היה מהמצטיינים שלנו והעונה התקדם עוד יותר, מסוג השחקנים שלא מוותרים לעצמם. אני רואה לשניהם עתיד ורוד. למיכאלי יש יותר בישולים מכמה משחקני ליגה א' בזכות הכדורים הארוכים שלו, בנוסף לפנדל שכבש שהעלה אותנו שלב בגביע המדינה מול נשר. לגבי סמיר, אני חושב שעם ליטוש אחרון, זה שחקן ליגת העל. הוא בחור טוב, למרות שנראה לפעמים עצבני קצת – אישיות מיוחדת. חסר לו את המאמן שישלים לו את ה-40%-30% מעבר למה שאנחנו תרמנו לו, ואז יצליח בענק".

סמיר פרהוד חוגג (חג'אג' רחאל)סמיר פרהוד חוגג (חג'אג' רחאל)

ליגה א' צפון וכל הסיפורים הבלתי ספורטיביים שלה: "זה לא סוד שיש בכל הארץ, מליגת העל ועד הליגות הנמוכות, דברים שנראים לא ספורטיביים. אני לא חושב שאפשר להגיד שיש קבוצות או הנהלות שמוכרות משחקים תמורת כסף. אם בסוף העונה יש קבוצה שאין לה על מה לשחק בליגה, והיא מול קבוצה שעשויה לעלות או לרדת, אז ברור שמטבע הדברים היא תשחק עם ההרכב השני ולכן היא פחות תחרותית, וכאן תיכנס המילה האהובה על כולם – 'לכאורה'. אני לא מאמין בשטויות האלה, כולם באים בשביל לנצח”

בנוגע לעתידו: "עדיין לא דיברתי עם הנהלת המועדון, הם רוצים שאשאר. אדבר איתם, אבל אני רוצה אתגר חדש. יש לי שתי הצעות טובות מליגה א', אבל לא אשב איתם כל עוד לא הגעתי להבנות מול צעירי כפר קנא".

זועבי כאמור חוגג היום יום הולדת. "54...", הוא צוחק. "יש לי מנהג קבוע בדרך כלל בימי הולדת. אני לוקח את האישה ואת ארבעת הילדים שלי למסעדה, אבל היות והם לומדים עכשיו, כל אחד במקום שלו, אז הם לא נמצאים בבית. בסוף השבוע הם יחזרו, נעשה על האש וכל אחד יביא את המתנה שלו", משתעשע לסיכום.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */