יום ראשון, 02.06.2024 שעה 05:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-28 33הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

קראנקה מנותק? "שינינו את המנטליות של מכבי"

המאמן מרוצה ולא מבין איך אפשר לבוא אליו בטענות כאשר "ב-9 המשחקים האחרונים הפסדנו פעם אחת לקבוצה הטובה בארץ". הוא מתכנן מהפכה גדולה בקבוצה

|
אייטור קראנקה (איציק בלניצקי)
אייטור קראנקה (איציק בלניצקי)

מכבי ת"א נפרדה אמש (שני) מאצטדיון בלומפילד לעונה זו כאשר הביסה 0:3 את הפועל ב"ש שהגיעה עם הרכב חסר מאוד. גם הצהובים היו בהרכב חסר וללא ערן זהבי, אנריק סבוריט ושחר פיבן הפצועים, דריק לוקאסן שהיה עם כאבי גרון, ניר ביטון עם כאבי גב, פארפה גייאגון המורחק, אנדרה ז'ראלדש המוצהב ודור תורג'מן שיצא עם נבחרת הנוער לארגנטינה, אבל בעוד הדרומיים נראו מפורקים, למחליפים של מכבי היה מה להוכיח.

ולמרות הכל, כרגיל את ההצגה 'גנב' המאמן אייטור קראנקה שאמר: “הדבר הכי חשוב הוא רוח הקבוצה. כמאמן אי אפשר להיות גאה יותר מהשחקנים שלך. אני יודע שלאורך העונה היו רגעים טובים וגם פחות, אבל הראנו שיש לנו שחקנים טובים מאוד. כמאמן זה מסוג הימים שהולכים הביתה ואי אפשר להיות יותר גאים".

על העונה הבאה ואיך מכבי ת"א תחזור להתמודד על האליפות אמר קראנקה: “את הצעד הראשון לגבי להתחרות בעונה הבאה עשינו. יש שחקנים שיעזבו, יש כאלה שיישארו ויש כאלה שיגיעו, אבל הצעד הראשון של השחקנים היה לשנות את המנטליות ואת זה עשינו. איך זה קרה? גם במשחק הקודם הרגשתי ככה, גם במשחק הקודם וגם במשחק מול ב”ש כמאמן לא הייתי יכול לעשות יותר. כששחקן נותן הכל, זה כל מה שצריך. המנטליות השתנתה במשחק הקודם ואתמול".

"אי אפשר להיות יותר גאים". שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)"אי אפשר להיות יותר גאים". שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

אגב, מאמן מכבי ת"א לא מבין איך באים אליו בטענות ואחרי מסיבת העיתונאים ניגש לעבר התקשורת ואמר:" בתשעת המשחקים האחרונים הפסדנו פעם אחת לקבוצה הטובה בארץ". (מכבי חיפה, ג.ל.). לפני כן הוא אמר על העונה שתסתיים באליפות של הירוקים: "אני יכול רק להגיד שאני כמאמן והשחקנים נתנו הכל. עשינו טעויות, כמו שכולם עושים, אבל אנחנו עובדים כל יום ללא מנוחה”.

קראנקה התייחס גם ליונתן כהן: “אני מרוצה מאוד כי אני יודע כמה היה לא טוב ליונתן. אמרתי לו כשהוא הוחלף שזה היה הצעד הראשון לעיני כל הקהל. משחק חשוב מאוד בשביל יונתן, גם לעתיד”. על השחקנים שבלטו במשחק יותר מבשאר העונה אמר הספרדי: “היה משחק שקשה לנצח ככה. משחק אחרון בבית, הרבה פציעות והרחקות. דבר אחד שידעתי בוודאות, זה שכל השחקנים שעלו ייתנו את הכי טוב שלהם, כי ככה הם עושים תמיד. אמרתי לשחקנים שאני לא נתתי להם הזדמנות, אלא הם הרוויחו את ההזדמנות”.

"הצעד הראשון". יונתן כהן אחרי השער (איציק בלניצקי)"הצעד הראשון". יונתן כהן אחרי השער (איציק בלניצקי)

קראנקה נשאל גם לגבי שחקנים ששיחקו אמש שאין להם חוזה לעונה הבאה כמו שרן ייני, אייל גולסה, מאור קנדיל, אופיר דוידזאדה ואבי ריקן. האם הם נתנו לו סיבה לחשוב על הארכת החוזה שלהם לעונה הבאה? "לא, בגלל  שאני מכיר את כולם", אמר המאמן, "אני מכיר את כולם כשחקנים, כבני אדם ומול ב"ש הם הראו שאכפת להם מהמועדון וזה הדבר אולי הכי החשוב. כל השחקנים נתנו הכל במשחק שאנשים הגדירו על כלום, אבל בשבילי ובשבילם אין דבר כזה משחק על כלום”.

יונתן כהן: בעונה הבאה אגיע להוביל את מכבי למטרות שלנו

יונתן כהן שהבקיע את השער השני ושבר בצורת, אמר: "אני שמח מאוד מהמשחק, גם הקבוצתי וגם האישי. עבדתי קשה בשביל הרגע הזה ואני שמח שניצחנו בצורה משכנעת. הגול? כיף, התפרצות של הרבה רגשות. עברתי עונה לא פשוטה עם הרבה עליות והרבה ירידות, אני שמח שבסוף הגעתי לרגע הזה. אני לא מסתכל על העבר, רק על העתיד והפנים קדימה ליום שבת. 

"בסופו של דבר אנחנו לא משחקים כרגע על שום דבר, אנחנו רוצים לסיים הכי גבוה שאפשר וכרגע זה המקום השני וזאת המטרה שלנו. באר שבע שיחקה עם שחקנים מאוד טובים, גם אנחנו ואני חושב שניצחנו בצורה משכנעת. מה אקח לפגרה לקראת העונה הבאה? אמשיך לעבוד קשה, אגיע להוביל את הקבוצה הזאת למטרות שלנו. זה שאני נמצא פה במועדון הזה שעוטף אותי ונותן לי גב, אני מבסוט על זה”.

"רוצים לסיים הכי גבוה שאפשר". יונתן כהן עם קניקובסקי (איציק בלניצקי)"רוצים לסיים הכי גבוה שאפשר". יונתן כהן עם קניקובסקי (איציק בלניצקי)

כהן הוסיף על העונה: "זה מבאס מאוד, אנחנו מדברים בינינו השחקנים ואנחנו יודעים שפישלנו ואכזבנו את הקהל, את המועדון ואת עצמנו, אבל קשה מאוד לנצח שנה אחרי שנה אחרי שנה, ננסה לתקן את הטעויות בעונה הבאה. מה קראנקה אמר לי אחרי החילוף? שזה הצעד הראשון בשבילי. אפשר להגיד שהעונה חישלה אותי, עברתי הרבה דברים שלא עברתי בעבר, לא הכל ורוד בקריירה. ידעתי איך להתמודד עם זה עם החברים הקרובים שלי, המשפחה, אשתי והמועדון.

"אני אעשה הכל, כל יום אני אנסה להוכיח את עצמי בשביל להחזיר את התארים שמגיעים למועדון הזה, לקהל, בשבילנו. אני לא מחפש אשמים, להסתכל על העבר ולנתח למה לא שיחקתי או כן שיחקתי אלה שיקולים של הצוות המקצועי. שמח שקיבלתי את הקרדיט, הראיתי מה שאני יודע ומקווה שאוכל להמשיך עם זה”.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */