יום שבת, 01.06.2024 שעה 16:49

"המטרה? להגיע לגמר, אנחנו לא מפחדים מכלום"

אור ישראלוב בראיון לקראת סנגל במונדיאליטו על חיים ("מאמן מיוחד"), הסוד של הנבחרת, אינדונזיה, העונה הלא פשוטה בהפועל והאמון במועדון בצעירים

|
אור ישראלוב חוגג  (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)
אור ישראלוב חוגג (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)

השנה האחרונה הייתה המשמעותית בקריירה הקצרה של אור ישראלוב בן ה-18.5. הופעות בכורה בבוגרים של הפועל ת"א במדיה גדל, בהמשך הופעה היסטורית עם נבחרת הנוער ביורו שהסתיים במעמד הגמר ולאחר מכן הפיכתו לשחקן הרכב לגיטימי בקבוצה הלחוצה באדום.

לא מזמן הוא האריך את חוזהו בהפועל ת"א בחוזה ארוך טווח, כאשר גם העונה לא הייתה קלה מקצועית והסתיימה בהישארות בליגה, מחזור אחד לסיום העונה. ישראלוב, שהיה מהמובילים מבין השחקנים ביורו בסלובקיה, ינסה להנהיג את ההגנה גם הפעם בטורניר המונדיאליטו בארגנטינה, לצד חברו לחוליית הגנה בקבוצה, סתיו למקין.

כעת, בראיון מיוחד ל-ONE לאחר המשחק הראשון במונדיאליטו, הוא עורך את ראיון הבוגרים הראשון שלו ומדבר על השאיפות לטורניר הנוכחי, מדוע הוא כל כך מאמין בנבחרת, העונה הלא פשוטה שחווה בהפועל ת"א ומדוע הוא משוכנע שדווקא הלחץ הכבד באדום יעשה טוב לקריירה שלו ושל שאר הצעירים.

אור ישראלוב, "כולם מחכים שיתחיל" (שחר גרוס)אור ישראלוב, "כולם מחכים שיתחיל" (שחר גרוס)

“אני חושב שנראינו טוב, הגענו למצבים שלנו אבל לא כבשנו. נענשנו אחרי זה, אבל הראינו שאנחנו בהחלט ברמה ואפילו יותר מכך”, התייחס הבלם למשחק הפתיחה. “אנחנו מתאימים לרמה של המונדיאל, יש עוד שני משחקים ואנחנו ממש לא מתכוונים לוותר. אנחנו ניתן הכל ונקווה שנעלה”.

איך היו התחושות לקראת האליפות?
"מרגש מאוד. זה משהו שקורה פעם ראשונה בהיסטוריה של נבחרת ישראל בגיל הזה וכולם מחכים שיתחיל המשחק הראשון".

קיבלתם בית לא קל.
"הבית לא קל, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים מה אנחנו שווים. אנחנו נבחרת מאומנת".

גם אוסקר גלוך ועידן טוקלומטי חסרים לכם. כמה זה משמעותי?
"הם שחקנים חשובים, אבל עדיין יש לנו שחקנים מספיק טובים שיכולים להחליף אותם. כל מי שנמצא בסגל הזה ראוי להיות פה".

מה המטרה?
"להגיע לגמר, כמו שעשינו ביורו. אנחנו מאמינים ויודעים מה אנחנו שווים, אנחנו מאוד מחוברים מבחינת חדר ההלבשה. כל שחקן חבר של השחקן השני ואנחנו כמו משפחה. גם היכולת על המגרש תושפע מזה ותהיה בהתאם. נבוא מוכנים וכמו שצריך".

אור ישראלוב ואל ים קנצפולסקי (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)אור ישראלוב ואל ים קנצפולסקי (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)

הסיפור עם אינדונזיה השפיע?
"לא. זה לא משנה איפה הטורניר היה אמור להיות, אנחנו בסופו של דבר משחקים על אותו דשא וזה לא אמור להשפיע. מבחינתי? עדיף בארגנטינה. דיברנו על זה השחקנים בחדר ההלבשה, אבל בסוף אמרנו שזה לא אמור לשנות לנו משהו בטורניר הזה".

ביורו הקודם עשיתם שמח למדינה בתקופה לא פשוטה. כמה חשוב לכם לחזור על זה גם הפעם?
"אנחנו רוצים להביא גאווה למדינה בימים לא פשוטים שכוללים מתחים. אנחנו רוצים להראות שאנחנו כישראל חזקים".

מה הסוד של הנבחרת הזאת?
"הסוד הכי גדול לדעתי הוא חדר ההלבשה המחובר. כולם חברים של כולם: אם זה שחקנים, מאמנים וכו’. כולם ביחד כמו אגרוף אחד ואני לא אומר את זה כקלישאה. אופיר (חיים) מאמן מיוחד, הוא נותן לכל שחקן את היחס שלו ומאוד אמיתי. הוא נותן לך ביטחון, להרגיש שאתה הכי טוב ושאפשר עליך. ואז, כשאנחנו עולים למגרש מול נבחרות כמו צרפת או אנגליה, אנחנו נראים מצוין".

עשית שיעורי בית על השחקנים שאתה הולך לשמור?
"בטח. אני יודע על מי אני הולך לשמור וכך גם כולם. יש לנו אנליסט מדהים בנבחרת שמביא אותנו הכי מוכנים שיש למשחקים".

אור ישראלוב, "המסגרות נותנות הבנה מה הן הרמות הגבוהות" (עמרי שטיין)אור ישראלוב, "המסגרות נותנות הבנה מה הן הרמות הגבוהות" (עמרי שטיין)

כל ההישגים של הנבחרות הצעירות נותנים ביטחון לשחקנים הצעירים?
"כן. המסגרות הללו נותנות לנו גם הרבה חשיפה והבנה מה הן הרמות הגבוהות. בסופו של דבר, אנחנו משחקים מול שחקנים מהליגות הכי בכירות כמו הליגה האנגלית".

כשאתה הולך לישון, על מה אתה חולם מבחינת האליפות הזאת?
"להניף את הגביע, אין משהו אחר. אנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים מה כל אחד שווה ומה הצוות יכול להביא לנו. אנחנו לא מפחדים מכלום".

אחרי הטורניר הקודם היה באז גדול סביבכם, אבל היו לא מעט שחקנים שלא שיחקו העונה
"תשמע, זה לא כזה פשוט להיכנס לסגל בוגרים כשאתה שחקן צעיר. אני חושב שזה תלוי מאוד במועדון או במאמן, אם הם רוצים לשלב צעירים או שלא רוצים. אני שמח שהחבר'ה שלנו בהפועל משתלבים כמו שצריך. יש הרבה עיניים עלינו, הרבה הסתכלו עלינו, אבל אנחנו לא מפחדים ומאמינים בעצמנו כי אנחנו יודעים שעבודה קשה מביאה תוצאות. אנחנו עובדים קשה בשביל להצליח".

בוא נדבר על הפועל ת"א. חוויתם עונה לא פשוטה.
"הייתה עונה מלאה בתהפוכות, אבל מבחינתי כל דבר הוא לטובה. אנחנו לומדים ומנסים להסתגל ולתפקד כמו שצריך למרות המצב שנקלענו אליו. זה לא פשוט לשחקן צעיר, כי יש הרבה לחץ בטח במועדון כמו הפועל ת"א ואנחנו רוצים להתעלם כמה שיותר מהלחץ הזה ולקחת אותו למקום טוב ולא רע".

אור ישראלוב, "יש הרבה לחץ" (רדאד ג'בארה)אור ישראלוב, "יש הרבה לחץ" (רדאד ג'בארה)

עונה מחשלת?
"מאוד. זו עונה שאני לא יכול להגיד שטוב שהיא קרתה, אבל אם אסתכל על החיובי, קיבלנו כצעירים הרבה שיעורים. ברור שאנחנו רוצים להצליח יותר, אבל לפחות למדנו משהו מהעונה הזאת".

כמה פחדתם לרדת ליגה?
"הייתה אווירה של לחץ מטורף, של מועדון גדול שהמקום שלו הוא בטופ ושלרדת ליגה זה יהיה כתם עבורו. אף שחקן לא רצה את זה ואנחנו יודעים שאסור שזה יקרה. לא משנה מה הסגל של הפועל ת"א או מה קורה במועדון, אסור שמועדון עם קהל כזה והיסטוריה כזאת יירד ליגה".

כמה אתם הצעירים מרגישים אמון כלפיכם במועדון?
"מה שקורה מראה שזה סימן טוב שהמועדון מקדם צעירים. אנחנו הצעירים מאוד שמחים, אבל כמו שכבר אמרתי, מועדון כמו הפועל ת"א צריך להיות בין שלושת המקומות הראשונים בליגה. אנחנו מנסים להשתפר ולעשות את ההכי טוב שלנו ונקווה שבשנה הבאה זה ייראה יותר טוב.

ישראלוב, קנצפולסקי ולמקין, "מה שקורה הוא סימן שהמועדון מקדם צעירים" (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)ישראלוב, קנצפולסקי ולמקין, "מה שקורה הוא סימן שהמועדון מקדם צעירים" (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)

"אני כן מאמין שאנחנו הצעירים שחקנים טובים שיכולים להביא את הפועל למקום טוב. מצד שני, אנחנו צריכים הכוונה מהצוות המקצועי ומכולם. מה שקורה בהפועל ת"א עם הצעירים הוא דבר מבורך".

יש אי ודאות סביב סוגיית הבעלות, זה מטריד?
"האמת שלא, אבל אנחנו לא יודעים מה יהיה בעונה הבאה ואנחנו מקווים שיהיה טוב. אני הארכתי חוזה ואני מאוד שמח על זה, מקווה לקבל הרבה דקות בעונה הבאה. אני רוצה שהפועל ת"א תהיה במקום שבו היא צריכה להיות ובאופן אישי להיות טוב באופן יציב, ללמוד את מה שצריך לעשות ואת הטעויות שעשיתי".

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */