יום שישי, 17.05.2024 שעה 20:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ברקת: שערוריה ובושה, איך אתם ישנים בלילה?

בעלי ב"ש במתקפה על החלטת ההתאחדות להשעות 4 משחקני הקבוצה: "הודעת ההתאחדות והמתקפה האישית כלפיי מעידה על מי שעומד בה". פרימור: "הוצאה להורג"

|
אלונה ברקת (איציק בלניצקי)
אלונה ברקת (איציק בלניצקי)

בהפועל באר שבע זועמים על החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להשעות ארבעה משחקני הפועל באר שבע (יוג’ין אנסה, מיגל ויטור, אדריאן פאון ושאפי סוליימאנוב) עד שתתקבל הכרעה לגבי אירועי האלימות הקשים בטרנר במשחק העונה מול מכבי חיפה, בעוד שבצד הירוק הורחקו רק שני שחקנים.

בעלי המועדון מבירת הנגב, אלונה ברקת, יצאה במתקפה נגד ההתאחדות לאחר ההחלטה כשכתבה: “במילה אחת – שערוריה ובושה. חוסר צדק וחוסר ספורטיביות, עד מתי? תתביישו? איך אתם ישנים בלילה?”. בתוך כך, גם הקומיקאי צביקה הדר, אוהד הפועל באר שבע, הגיב בחריפות להחלטת בית הדין, צפו: 

צביקה הדר בתגובה להחלטת ביה"ד

לאחר שההתאחדות השיבה לברקת ושאלה “איך את תשני בלילה לנוכח ההסתה הפרועה אותה בחרת להוביל באופן אישי נגד תובע ההתאחדות?”, בעלי ב”ש השיבה: “מעולם לא היה מרחק גדול יותר בין קהל אוהבי הכדורגל לבין מקבלי ההחלטות, בבית הדין ובהתאחדות, כפי שהיה היום. מכבי חיפה מבקשת לדחות את הדיון, בזמן שהפועל ב”ש מודיעה על התייצבותה. בית הדין נענה לבקשתה, דוחה את הדיון ובמקביל, משעה 4 שחקני הפועל ב״ש עד קיום הדיון, בניגוד לכל הליך משפטי תקין ועקרונות יסוד של השיטה”.

אלונה ברקת (איציק בלניצקי)אלונה ברקת (איציק בלניצקי)

עוד הוסיפה ברקת: “עיוות הדין כפי שבא לידי ביטוי בהחלטה היום, הוא מעבר להחלטה שיפוטית אותה נתקוף בערעור. הוא ליקוי מאורות שיורד לשורשם של דברים שאני רואה זאת מחובתי לתקן אותו, בשדה המשפטי ובכל שדה אחר. הודעת ההתאחדות והמתקפה האישית כלפיי, מעידה בעיקר על מי שעומד מאחוריה. הדבר לא ירפה את ידיי, לטובת כל אוהדי קבוצות הכדורגל בישראל”.

בתוך כך, מלשכתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר נמסר כי הוא נפגש עם הבעלים של הפועל באר שבע: “בעקבות החלטת בית הדין שוחח שר התרבות והספורט מיקי זוהר עם בעלי קבוצת הפועל ב״ש אלונה ברקת בעניין הגשת הערעור על ההחלטה והחשש של אנשי באר שבע מפגיעה בערכים הספורטיביים ובתחרות ההוגנת בין הקבוצות במאבק האליפות.

כידוע, שר התרבות והספורט אינו רשאי להתערב בהחלטות ההתאחדות לכדורגל ובית הדין שלה אך כמי שהספורט יקר לליבו, וכמי שחרט על דגלו את המלחמה באלימות בספורט, הוא סובר שהמעשה הנכון הוא ענישה חמורה של כל השחקנים שנהגו באלימות תוך הימנעות מפגיעה בתחרות ספורטיבית הוגנת במאבקי האליפות”.

מנכ”ל באר שבע, גיא פרימור, זעם גם הוא: "ההחלטה הכי שערורייתית בתולדות בית הדין. אין בושה גדולה מזה. זה אפילו לא משפט ראווה, זאת הוצאה להורג. נגיש ערעור מיידי ואם צריך נגיע עד לבית המשפט העליון או למוסדות פיפ"א בגין התנהלות המוסדות הפנימיים פה". אקס הפועל באר שבע, שחקן העבר מאור בוזגלו, לא אהב את ההחלטה וכתב: “הרחקה אוטומטית בלי דיונים? תקדים מסוכן. הזיה כל הכדורגל הזה!”.

במכתב מפתיע לשר התרבות והספורט, ראש עיריית דימונה בני ביטון יצא להגנת הפועל באר שבע וכתב: “הבוקר, ההתנהלות הבזויה של בית הדין עלתה מדרגה. במקום לענות בצורה עניינית ומקצועית לטענות שעולות בציבור ולעשות סדר, בית הדין ממשיך במשחק השרוכים שלו בחסות בכירים בהתאחדות שבוחרים בספין אישי, שהוא זה שמבזה את הכדורגל הישראלי ולועג לאוהדיו. 

“ההשתלחות חסרת הרסן בבעלים של קבוצת כדורגל שבמשך 15 שנים תורמת לכדורגל הישראלי, לא מקהה את החושים לזהות החלטות שמריחות מסירחון. מוטב שיעשה בדק בית אמיתי כדי לתקן את העוול וחוסר הצדק שזועק מכל כיוון במקום להוציא הודעות מבזות ואלימות. אם בהתאחדות לכדורגל היו יורדים ממגדל השן, היו שומעים את כל הביקורת ולא רק בדרום.

“החלטה זו, לתקוף אישית בעלים של קבוצת כדורגל, הפועלת במשך שנים מתוך ערכים, שליחות ותרומה לקהילה ובייחוד לאזור הדרום, זאת במקום להשיב לטענות מקצועיות וענייניות תוך יצירת שקיפות ורתימת אוהדי הכדורגל, ממשיכה את הקו של תמיהה על התנהלות ההתאחדות לכדורגל. מעיסוק במלחמה באלימות, שאלונה ברקת מיד הודיעה שלא תאפשר, למרות ששחקניה ספגו אלימות ולמרות כי אין היגיון שקבוצה שהפסידה מספר פעמים העונה בכבוד ובפעם זו ניצחה תבקש לייצר פרובוקציה, הפך העיסוק לסגירת חשבונות אישית וצהובה בפומבי”.

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (שחר גרוס)שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (שחר גרוס)

גם ראש העיר של באר שבע, רוביק דנילוביץ’, מחה על החלטת בין הדין: “אינני נוהג להתערב בנושאים מקצועיים שמתנהלים על ידי גופים אחרים, אבל לא יכולתי להתעלם מההחלטה המקוממת, הלא מובנת (בלשון המעטה) והבלתי מידתית של בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, בהמשך למשחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה.

“ראשית, אבהיר כי מעשי האלימות בתום המשחק ראויים לכל גינוי. אין לכך מקום לא במגרש הכדורגל ולא בחברה שלנו, כולה! אני מתבטא בנושא מכיוון שכדורגל הוא הרבה מעבר לספורט ברמה העירונית (במגוון היבטים). כאוהד שנכח במשחק והיה עד למראות הקשים, הופתעתי מההחלטה החד צדדית, מבלי לשמוע את המעורבים ומבלי לערוך בדיקה יסודית של האירועים החמורים. אני מצפה שהאירועים יבדקו לעומק והטיפול במקרי האלימות במגרשים בכלל יהיה מערכתי ושוויוני”.

רוביק דנילוביץ' ואלונה ברקת (איציק בלניצקי)רוביק דנילוביץ' ואלונה ברקת (איציק בלניצקי)

אייל רביד מוויקטורי, הספונסר ראשי של באר שבע, הגיב: “רגע לפני שבהתאחדות לכדורגל משתלחים באנשים שמחזיקים את הכדורגל בישראל מכיסם הפרטי הם חייבים לזכור! בלי אלונה ברקת אין התאחדות, בלי כסף פרטי של אנשים שמוסרים נפשם למען הכדורגל  אנשי ההתאחדות היו צריכים למצוא לעצמם עבודה אמיתית. זאת בושה של ממש שאנשים שמעולם לא הקריבו שום דבר אישי למען הכדורגל מעזים בכלל לבקר אישה כמו אלונה”.

“שלו נעליכם מעל רגליכם כאשר אתם מדברים על גברת שהוציאה מכיסה מעל 200 מיליון שקלים למען הכדורגל בישראל. אלונה יקרה, אל תראי! את נציגת הדרום, נציגת אנשי הכדורגל. הכדורגל שייך ל-עם ולא ל-עסקנים”.

המהומה בין שחקני הפועל באר שבע למכבי חיפה בסיום המשחק (רדאד ג'בארה)המהומה בין שחקני הפועל באר שבע למכבי חיפה בסיום המשחק (רדאד ג'בארה)

במועדון מהדרום זועמים על ההחלטה של בית הדין: "מאבק האליפות תם בהכרעת בית הדין. בושה וחרפה, נעלה עם הנוער נגד מ.ס אשדוד”. גורם בב"ש הגיב להתאחדות: "מדהים איך תמיד כדי לקעקע את החלש הופכים אותו לאלים, רטוריקה עלובה". בינתיים, הדיון בעניין הקבוצות נדחה לשבוע הבא על מנת לנאשמים להיערך להגנתם. 

מכות בטרנר: התגובות מהמהומה הגדולה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */