יום שבת, 15.06.2024 שעה 04:11
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 1
  • הפועל ב"ש

אבוקסיס: הקהל של מכבי תל אביב צריך להתבייש

מאמן בית"ר דיבר על אוהדי הצהובים אחרי ההעפלה לגמר גביע המדינה: "זה לא סוד שיש קרב ביני לבין הקהל שלהם, הדרך הכי טובה לענות להם זה לנצח אותם"

|
יוסי אבוקסיס (ראובן שוורץ)
יוסי אבוקסיס (ראובן שוורץ)

בית”ר ירושלים חוזרת לגמר הגביע. הצהובים-שחורים גברו 1:3 על מכבי תל אביב בחצי הגמר שנערך הערב (רביעי) באצטדיון סמי עופר ויפגשו את מכבי נתניה בקרב הגדול על התואר. 

מאמן בית”ר ירושלים, יוסי אבוקסיס, סיכם: “כמובן שמכבי ת”א היו פייבוריטים, אבל אמרתי לפני שזה משחק גביע ומשחק אחד, כבר עברתי הרבה משחקים שהיינו אנדרדוג וניצחנו, אני שמח שעשינו את זה היום. רצינו לנצח, לא רצינו לבוא ולסגור ולצאת למתפרצות, אם היינו מקבלים טיפה החלטות יותר טובות היינו מנצחים בעוד, ניצחון מוצדק”. 

“מה השתנה מפתיחת העונה? אני חושב שההצטרפות של שני שחקנים שינתה את העונה – יון ניקולאסקו וטרזי תומא. אחרי זה אוראל דגני חזר מפציעה והתחלנו להראות כמו שצריך, לשמחתי ברק אברמוב גיבה אותי בתחילת העונה והבין שהקבוצה לא מוכנה, ברגע שהתייצבנו, ניקולאסקו נכנס לעניינים, שיפר את ירדן שועה ודנילו אספרייה ואז נראנו קבוצת כדורגל עד הסוף”.

מסע"ת לאחר הניצחון הענק של בית"ר ירושלים

“האם האמנתי שאגיע לגמר הגביע? לא האמנתי שתהיה קבוצת כדורגל. אתם יודעים מה זה כדורגל, אמרתי לשחקנים שגביע זה חמישה משחקים. רוצה להרגיע את כולם שלא ניצחנו את הגביע, רק עשינו משחק גדול בחצי. לשמחתי ברק נתן לי אפשרות לצרף מספר שחקנים. היום עברנו משוכה קשה מאוד, ניצחנו חצי גמר, אבל לא זכינו. אם נזכה נחגוג שעות”.

“הסטיגמה שאני מאמן הגנתי? אנחנו בטופ של הקבוצות שכבשו, אני מאוד מאוכזב שספגנו המון שערים. רציתי לנצח היום את המשחק, ידעתי שהם קבוצה מאוד חשופה עם המערך שלהם. החלטתי לתת לניקולאסקו את ההרכב על כל העונה הגדולה שלו, אבל פרד פריידיי עשה הרבה צרות כשנכנס”.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים בסיום (עמרי שטיין)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים בסיום (עמרי שטיין)

“זכייה שלישית שלי כמאמן? אנחנו צריכים לבוא בשיא הכושר מול מכבי נתניה, נבוא כדי לנסות לזכות בגביע. נחכה ל-23 בחודש ונראה. הקהל נתן פה הצגה מטורפת. מגיע לו כל הכבוד שהיה איתנו בכל הרגעים הקשים בתחילת העונה. זו הסוכרייה שלנו בשבילם על כך שהיו איתנו בכל העונה – להגיע לגמר הגביע”. 

“שועה? היו לו דקות מצוינות, אני שמח שהוא עשה את השינוי, הוא הבין שאם הוא לא עושה התקדמות הוא יכול להידרדר ושרק ימשיך ככה. תארים לוקחים בעיקר מאמנים ישראלים? אני רואה שכל הקבוצות רוצות מאמנים זרים ואני בכל שנה מתפלל שהישראלים יזכו בתארים, אני שמח שאליניב ברדה וברק בכר זוכים בתארים ועושים את מה שעושים. יש פה מאמנים ישראלים לא פחות טובים”, סיכם.

שחקני בית"ר ירושלים בטירוף בסיום (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר ירושלים בטירוף בסיום (רדאד ג'בארה)

המאמן הוסיף במסיבת עיתונאים: “בהתחשב בקבוצה מולה שיחקנו זה המשחק הכי טוב שלנו השנה. הבאנו למשחק יותר ניצול מצבים, היינו יותר איכותיים. הצלחנו לתפוס אותם חשופים ולחטוף כדורים. היינו כמה פעמים לא חכמים במסירה האחרונה, כשהגבנו סתם או בעטנו מרחוק. לא מעניין כבר, ההגעה לגמר זה מה שחשוב”.

“אומרים שאני הגנתי? יש תשובה אחת והיא במגרש. לא בא לי לענות לאנשים ולדבר, אני כל כך עסוק בקבוצה. המגרש מדבר, האיכות שלנו דיברה היום. אמנם היינו חשופים, אבל זה המחיר שאתה משלם כשאתה מאוד התקפי”. 

יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)

“גם בליגה היו כמה משחקים טובים. זה שיצא כמה טובים בגביע, זה בסדר. רק שימשיך ככה, אין לי הסבר מסוים. כמובן שגם הקהל עזר. בשלבים הקודמים שחקנו נגד קבוצות מהליגה הלאומית ופה היה קרב, אמרנו עליו שבשביל לזכות בגביע צריך לעבור קבוצות חזקות ושיחקנו נגד קבוצה מצוינת, אבל גם אנחנו קבוצה טובה. בגמר יהיה קרב חזק, חצי קהל שלנו וחצי שלהם. עד אז יש משחקים בליגה שנצטרך לדעת לאושש שחקנים”.

“פריידיי הגיע לפה אחרי שלושה חודשים שהוא לא עשה שום דבר, הוא הגיע לפה בכושר לא טוב. עד שקצת נכנס לעניינים הוא נפצע ולא יכול היה להתאמן. בפגרה האחרונה הוא טס עם המשפחה שלו וחזר איתה ומאז ראינו שהוא מתאמן יוצא מן הכלל. הייתה לי התלבטות על ההרכב היום, הוא או ניקו. אני שמח שזה הצליח. מדובר בשחקן אחר מהרגע שהגיע לפה, הייתי גם מאוכזב כשהוא הגיע. יש לו חוזה לעונה הבאה. אין ספק שכמו שהוא נראה עכשיו זה יוצא מן הכלל ואני שמח כי סוף סוף מתחילם לראות את מה שראינו בווידאו והסיבות שבגללן הבאנו אותו”.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

“אבישי כהן נשכב על הרצפה וביקש חילוף. תפסתי את הפיזיותרפיסט כדי שלא ייכנס ואז נהיה בפחות שחקן במצבים הנייחים. בסוף הוא כבש. אני כבר הרבה שנים מכיר אותו. היו לו עליות וירידות, זו השנה הכי טובה שלו. הוא היה חלוץ בכלל בנוער והיה לו בעיות במשחק ההגנה. גם היום היה לו קשה מול דוידזאדה. בשנה הזאת הוא השתפר מבחינה הגנתית ואני שמח כי הוא גם בחור מדהים”.

“היה לנו פציעות, הבאנו אחר כך שוער. אני חושב שההגעה של ניקולאסקו הייתה הכי משמעותית עבורנו. אחרי איך שהתחלנו את העונה הזאת, שלא היינו בכיוון של שום דבר, הייתי מאוכזב מכולם וגם מעצמי. אבל אחרי שהבאנו שחקנים טובים תפסנו דרך טובה”.

ירדן שועה חוגג (עמרי שטיין)ירדן שועה חוגג (עמרי שטיין)

“אמרתי גם לשחקנים: ‘בואו נרגיע כי יש עוד גמר גביע. לא מקבלים גביע על חצי גמר’. הכיף זה בשביל הקהל וזה מגיע לו. הפציעה של זהבי? אי אפשר לדעת כמה זה תרם. אחר כך נכנס קניקובסקי שהוא עוד כלי שעשה לנו צרות, אבל ערן זה שחקן שכשהוא על המגרש הוא מסוגל בשנייה לכבוש ולשנות את המשחק”.

“לא בא לי לדבר על הקהל של מכבי ת”א, הם צריכים להתבייש. הדרך הכי טובה לענות להם זה לנצח אותם. זה לא סוד שיש קרב ביני לבין מכבי תל אביב לאורך כל השנים, אשקר אם אגיד שלא. כל הקללות שלהם ומה שהם עשו בעבר, גם דברים שאני עשיתי בעבר ואולי לא היו במקום. אני מדבר על הקהל שלהם, המערכת וכל הגורמים במועדון יוצאים מן הכלל. כל עוד זה ספורטיבי, זה בסדר. תמיד אתה מגיע סופר מוכן למכבי תל אביב, לפעמים זה הולך ולפעמים לא”, סיים.

ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

בלם הקבוצה, אוראל דגני, הוסיף: “וואו, איזה אנרגיות, כאילו אני יכול לשחק עוד משחק פתאום. בדקה 84 הייתי גמור ובדקה 90 אני מרגיש כאילו אני יכול לשחק משחק מלא. וואו, מה שהקהל עשה זה היה צמרמורת, הלוואי והיה ככה בכל משחק. אני לא חשב שבחצאי גמר יש אנדרדוג, זה משחק אחד שביום נתון כולם יכולים לנצח ואני שמח שזה היה אנחנו”.

“תחילת העונה נראית כאילו היא הייתה לפני שנתיים, עברנו מהפכה בינואר ומשם היה שינוי מטורף. הגיל? אני שמח שיהיו עוד המון הופעות שלי, אני חושב שהיום שחקנים יכולים לשחק עד גיל 40, כל עוד ארגיש טוב אני אמשיך לשחק, לא צריך להסתכל על הגיל, אלא על היכולת. איפה הגמר יתקיים? לא משנה לי, העיקר שננצח”.

אוראל דגני חוגג (עמרי שטיין)אוראל דגני חוגג (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */