יום חמישי, 02.05.2024 שעה 10:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

לכל אוהד יש שם: ההנצחה של אוהדי הפועל ת"א

האוהדים עומר אדר ואושריאל בן עמרם פתחו במיזם "הנצחה אדומה", שמאגד את הנופלים האדומים. האסון שהתחיל הכל והרגע בו צהובים ואדומים התאחדו ביציע

|
אוהדי הפועל תל אביב עורכים כבוד לתומר מורד ז
אוהדי הפועל תל אביב עורכים כבוד לתומר מורד ז"ל (ראובן שוורץ)

“לכל איש יש שם” נכתב בשירה של חווה אלברשטיין. כשאנחנו באצטדיון כדורגל, על אחת כמה וכמה כשאנחנו צופים במשחק בטלוויזיה, קל יותר להסתכל על קהל אוהדים כדבוקת אנשים בצבע כזה או אחר. אדום, ירוק, צהוב או כתום, לפעמים נשכחת העובדה שמאחורי כל דמות ביציע מסתתר אדם, סיפור, שם. מדי שנה, יום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה חושף אותנו לסיפורים טרגיים של נופלים שמונצחים על ידי קבוצת הכדורגל או הכדורסל שהייתה חלק בלתי נפרד מחייהם. שהייתה חלק ממה שהם. 

מזה שנים, הפועל תל אביב היא סמל לקהילתיות בספורט. בכדורגל, בכדורסל, האוהדים האדומים תמיד ידעו לשים את החברה והקהילה שיצר המועדון עוד לפני ההישגים הספורטיביים על המגרש. הדבר הזה בא לידי ביטוי במלא עוצמתו באחד הימים היחידים שעוד נותרו כקונצנזוס בחברה הישראלית, עם מיזם מרגש של “ויקיפועל”, אנציקלופדיית הפועל ת”א באינטרנט, שם החליטו להקים את אגף “הנצחה אדומה”, אשר מאפשר לכל אדם ליצור דף הנצחה לאדם הקרוב אליו, שכבר לא בין החיים. לחצו לכניסה לאגף “הנצחה אדומה”. 

“בקיץ האחרון נפטר אוהד הקבוצה ספי קרופסקי ז"ל ממחלה קשה” מספר אושריאל בן עמרם, מאנשי ויקיפועל וממקימי אגף ההנצחה. “חבר קרוב שלו שהוא ממקימי אתר ויקיפועל חשב על מיזם של אגף מיוחד שינציח אוהדים שאינם איתנו ובפועל האגף יצא לדרך באוגוסט האחרון שהיה בסימן שמונה שנים למלחמת צוק איתן, בו נפלו ארבעה חיילי צה"ל שאהדו את הקבוצה ושחר מלמד ז"ל שהיה מאנשי הביטחון מעוטף עזה ונהרג מפגיעת פצמ"ר. לקראת יום הזיכרון רצינו לוודא שכל הנופלים נמצאים, ויצרתי קשר עם עומר אדר היקר שמדי שנה מציין את סיפורי הנופלים במהלך יום הזיכרון וגם ביום האזכרה לכל נופל”.

קברו של ארז אשכנזי ז"ל, אוהד הפועל ת"א שנפל בעת שירותו בשייטת (פרטי)קברו של ארז אשכנזי ז"ל, אוהד הפועל ת"א שנפל בעת שירותו בשייטת (פרטי)

״מאז ומתמיד אהבתי לכתוב, והמורשת של הפועל תל אביב תמיד סקרנה אותי” מספר עומר אדר, אוהד הפועל ת"א ויוזם פרסום ההנצחה לאוהדי הפועל שנפלו. “בעבר היה לי דף פייסבוק קטן בו הייתי מפרסם עדכונים ולאחר מכן קיבלתי הצעה להצטרף ולכתוב בדף יותר גדול. ב-2014 היה מבצע צוק איתן ואני הייתי בכיתה י״א. מאז החלטתי שבכל שנה ביום הזיכרון אפרסם את סיפור חייהם של האוהדים האדומים שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות האיבה”.

עומר אדר הוא גם זה שכותב בעצמו את דפי ההנצחה של אותם אוהדים ומספר על התהליך מאחורי כל נופל אדום שמקבל הנצחה אדומה: “לאט לאט אספתי עוד שמות, שמעתי עוד סיפורים, חקרתי בכל אתר אפשרי, עד כדי שאוכל ליצור קורות חיים שיספרו על האנשים שהיו ועל הקשר העמוק של כל אחד מהאוהדים להפועל”.

אדר, שבעת מבצע צוק איתן בקיץ 2014 היה בכיתה י”א, מספר שאותו מבצע היה זה שהכניס בו את הדחף לספר את סיפורו של כל אוהד אדום שנפל במלחמות ישראל ובפעולות האיבה. “זה היה המבצע הראשון שבו התחלתי להיחשף לשמות ולסיפורים. רוב האוהדים מתעסקים באופן טבעי בחיי היום יום של הקבוצה, ואותי תמיד עניין להביא אל אוהדי הקבוצה את הסיפורים שלא תמיד קמים אליהם בבוקר. את התאריך בו היה מבצע כזה או אחר בו איבדנו חבר אדום. או את תאריכי ימי ההולדת של אוהדים אדומים שלצערי כבר לא איתנו”.

הלוויה לזכר תומר מורד ז"ל (שחר גרוס)הלוויה לזכר תומר מורד ז"ל (שחר גרוס)

“מיד אחרי צוק איתן השתחררתי מצה"ל והמשחק הראשון שלי עם השחרור היה בדרבי גביע הטוטו בבלומפילד בו קיימו טקס מרגש לאוהדים שנפלו בעזה” מספר אושריאל בן עמרם. “זה חיבר את כל יושבי האצטדיון, בין אדומים ובין צהובים. ההרגשה שאתה מגיע למשחק בזמן שאוהדים כמוך מסרו נפשם כדי שנחיה כאן במדינה הייתה מצמררת וכואבת”.

רק בשנה שעברה קיבלנו דוגמה נוספת לקשר שבין הפועל ת”א לקהל שלה. זה קרה כשתומר מורד ז”ל, אוהד מושבע של האדומים, נרצח בפיגוע הירי הנתעב בבר האילקה ברחוב דיזינגוף בת”א. “אפילו אלך למשחקים של הפועל, היית מאמין?” אמרה בבכי קורע לב בת זוגו של מורד, אריאל וינבלט, על הקבר בעת שספדה לו. “אמרת החיים חזקים מאיתנו צריך, להמשיך את החיים, זו הצוואה שלך כנראה”. אחרי הלוויה שהייתה צבועה כל כולה באדום, חיכו הסעות לעשרות אוהדי הפועל ת”א שהגיעו ללוויה ונסעו מבית העלמין לאצטדיון טרנר, למשחק מול הפועל באר שבע שהתקיים באותו ערב. 

בעולם שהולך יותר ויותר לכיוון היברידי, יציעי הספורט נותרו מהמקומות האחרונים שמקדשים עד היום את הקהילתיות הפרונטלית. אי אפשר לקחת מהם את האותנטיות שבהם, את התחושה שגורמת לך להרגיש שייך למשהו. אותם נופלים אדומים, יישארו אדומים לנצח, גם מתחת לאדמה. מי שידאגו לזה יהיו החברים שלהם ליציע, בדיוק כמו שעושה הפועל ת”א ועוד מועדונים רבים אחרים. זה לא “כולה כדורגל”. יהי זכרם ברוך. 

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */