יום ראשון, 02.06.2024 שעה 04:38
לוח משחקים
  • בורג אן ברס
  • 89 - 81
  • פאריס

סוף לחלום: הפועל ת"א סיימה את דרכה ביורוקאפ

האדומים רצו להשאיר את חלום היורוליג בחיים ולמרות קאמבק ענק בספרד, בסופו של דבר נכנעו 82:74 לבדאלונה. רצף הניצחונות נעצר, פרנקו יתרכז בליגה

|
ג'ייקובן בראון שומר על גולם ויבס (הטוויטר הרשמי של חובנוד בדאלונה (אחר)
ג'ייקובן בראון שומר על גולם ויבס (הטוויטר הרשמי של חובנוד בדאלונה (אחר)

הפועל תל אביב רצתה להמשיך את העונה הנהדרת שלה ביורוקאפ גם הערב (רביעי), אך רצונות לחוד ומציאות לחוד – דני פרנקו וחניכיו נכנעו בתום קרב נהדר 82:74 לחובנטוד בדאלונה ובכך סיימו את דרכה במפעל האירופי.

הקטלונים פתחו בצורה אדירה והובילו כבר בחצי הראשון בלמעלה מעשרים נקודות, עד שהתל אביבים הוכיחו אופי אדיר, חזרו לעניינים ואף הובילו בנקודה לקראת הסיום, אך נכנעו בסופו של דבר למארחת, שתמשיך לפיינל פור. האדומים כעת יכולים לקחת איתם את המחמאות וכבר להיות עם הפנים למטרות בליגת ווינר סל, המפעל היחיד שיכול לספק להם תואר בסיום העונה.

משמעות ניצחון של הפועל ת”א יכולה הייתה להיות חשובה, כאשר זכייה במפעל בוודאי הייתה מקנה כרטיס ליורוליג בעונה הבאה, כשגם הגעה לגמר בלבד עלולה הייתה להספיק כדי להגיע למפעל הטוב ביבשת. בכל מקרה, החבורה של פרנקו הוכיחה שלא סתם היא נרשמה לאירופה, ושגם לה וגם לקהל שלה יש הרבה למה לצפות בעתיד.

קלעו לחובנטוד בדאלוניה: אנטה טומיץ’ ו-ולדימיר ברודזיאנסקי 16 נקודות כ”א, ג’ואל פארה 13, סימון בירגנדר 8, אנדרס פליז, פפ בוסקטס וקייל גיא 7 כ”א, גילם ויבס 5 ואלברט ונטורה 3.

קלעו להפועל תל אביב: ג’ייקובן בראון 21 נקודות, ג’ורדן מקריי 17, אקסבייר מנפורד ותומר גינת 12 כ”א, צ’ינאנו אונואקו 7 וג’יי פי טוקוטו 5.

רבע ראשון: 7:22 לחובנטוד בדאלונה

חמישיית הפועל תל אביב: ג’ורדן מקריי, אקסבייר מנפורד, ג’ייקובן בראון, תומר גינת וצ’ינאנו אונואקו.

חמישיית חובנטוד בדאלונה: גולם ויבס, קייל גיא, ג'ואל פארה, סימון בירגנדר והנרי אלנסון.

שחקני הפועל תל אביב מוכנים (הטוויטר הרשמי של הפועל תל אביב)שחקני הפועל תל אביב מוכנים (הטוויטר הרשמי של הפועל תל אביב)

הפועל השווה ל-2:2 מידי תומר גינת, אבל מפה הספרדים יצאו לריצה קטנה אחרי שתיים של פארה ושלשה של ויבס, שעלה כבר לחמש נקודות משלו וקבע 2:7. מקריי ומנפורד מעט הרגיעו את דני פרנקו והמאמן של הקטלונים החליט לקחת פסק זמן כדי לדבר עם חניכיו כהוא מוביל 5:11.

מקריי הוריד את ההפרש בעוד שתיים, רק שטומיץ’ התחיל להיכנס לעניינים אצל המארחת ואחרי שרשם דאנק, מסר אסיסט לאנד-וואן של בוסקטס. היתרון של הספרדים המשיך לצמוח ואף עלה לדו ספרתי מסל קל של פליז, כשטומיץ’ הוסיף שתיים מהקו ועוד פלוטר בדרך לרבע מהסטרים של קבוצתו.

רבע שני: 29:40 לחובנטוד בדאלונה

אונואקו ניסה להפיח חיים בקבוצתו עם סל ועבירה, אך ההגנה של הישראלים המשיכה לא לתפקד כשבוסקטס וטומיץ’ לא התקשו למצוא את הסל ושלשה של ברודזיאנסקי כבר הייתה יותר מידי עבור פרנקו, שביקש מהמזכירות לדבר עם שחקניו. פאול וסל של מקריי הוריד את ההפרש מתחת ל-20 ושלשה של ג’ייקובן בראון קיצצה ל-16, 22:38 לקטלונים. בראון שוב מצא את הרשת מעבר לקשת והמשיך לתת תקווה להפועל, כשגג ענק של אונואקו שמר על הפער בירידה, “רק” 29:40 למארחת.

רבע שלישי: 51:60 לחובנטוד בדאלונה

הקאמבק נמשך גם בחצי השני, כשגינת צמצם לחד ספרתי, מקריי לשבע וארבע של מנפורד קבעו פיגור שלוש של הפועל ת”א. פליז הרגיע עם שלשה אצל המארחת, אך מנפורד הגיב עם אחת משתיים מהקו וקבע 39:43 לבדאלוניה. גינת המשיך לבלות בלבן ואחרי נקודות של ברודזיאנסקי וגיא, הפורוורד צימק בחזרה למינוס שבע. הפער ממשיך לנוע בין שבע לתשע, כשברודזיאנסקי נענה על ידי גינת ובראון ולבסוף עבירה לא חכמה של האחרון אפשרה שתיים קלות לסלובקי. טומיץ’ העלה שוב לדו ספרתי, טוקוטו מנע מזה להישאר כך בסיום הרבע.

רבע רביעי: 74:82 לחובנטוד בדאלונה

הפינג פונג לא נגמר גם ברבע האחרון ואחרי שטומיץ’ דייק מהקו, מנפורד סיים סל עם עבירה והוריד לשמונה, כשטוקוטו לא הצליח לסיים סל עם עבירה, אך לא פספס מהעונשין, רק שש בספרד. החלטה מאוד גבולית וקריטית של השופטים, שבחרו לשרוק לעבירה חמישית של אונואקו, יותר משמונה דקות לסיום ההתמודדות. בראון נכנס לעניינים ואחרי סטופ חשוב בהגנה על טומיץ’, הוסיף סל ועבירה.

בראון סחט עבירה ודייק פעמיים מהקו, הפיגור? שלוש בלבד, חמש דקות לסיום. מטורף – ג’ייקובן בראון עם שתי שלשות מרהיבות קבע יתרון להפועל תל אביב (!), אך עבירה של גינת נתנה שתי זריקות מהקו, כשסל של פליז העלה שוב לשלוש. מנפרוד חדר טוב פחות מדקה לסיום והצליח לצמצם לנקודה אחת, פליז שוב הגיב והחזיר לשלוש. מנפורד החטיא, מקריי ביצע עבירה שכלל הנראה סיימה את הסיפור בספרד.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */