יום ראשון, 02.06.2024 שעה 08:42
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

"מהגדולים שהיו, הטוב עוד לפנינו": טירוף במכבי

הצהובים גברו 96:100 על ריאל ויפגשו את מונאקו בפלייאוף: "שחקנים התעלו, כולם נתנו את הלב". על עוד ערב עוצמתי בהיכל, ומתי פוית'רס צפוי לחזור?

|
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

“משחק שמשאיר אותך פעור פה, מטרה אחת שאפשר לסמן עליה וי בענק”. טירוף במכבי תל אביב אחרי ה-96:100 אתמול (חמישי) לאחר הארכה מול ריאל מדריד במחזור הנעילה של העונה הסדירה ביורוליג. הניצחון, יחד עם ההפסד של פנרבחצ’ה לכוכב האדום, הבטיח לצהובים את המקום החמישי במפעל וקבע סדרת רבע גמר מול מונאקו.

מכבי הפכה לקבוצה השלישית בלבד שמגיעה ל-15 ניצחונות בית בעונה אחת מאז הרחבת הליגה ל-18 קבוצות והפסידה העונה רק פעמיים במבצר הביתי. “אחד המשחקים היותר גדולים שנראו בהיכל, כמו הרבה משחקים השנה. ניצחון ענק אבל יש עוד דרך לעשות”, סיכמו הצהובים, שביקשו להישאר עם הרגליים על הקרקע, שכן בסופו של דבר לסדרת הפלייאוף הם מגיעים ללא יתרון הביתיות וכשמולם ניצבת יריבה אתלטית ופיזית במיוחד.

קבוצתו של עודד קטש פגשה יריבה עם סייז כמעט בלתי נגמר בכל עמדה, היתרון של הצהובים היה תחילה בעמדת הרכז, אך המשחק הביא עימו תצוגה קבוצתית נהדרת, כשהפעם, בניגוד להפסד לז’לגיריס בשבוע שעבר שהבטיח את המקום בפלייאוף בזכות העובדה שהוכרע על חודה של נקודה, הכול היה תלוי בהם והם ידעו להשלים את העבודה בלי חישובים ובלי הפרשי סלים.

שחקני מכבי תל אביב מרוצים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב מרוצים (איציק בלניצקי)

נכון, אומנם פנרבחצ’ה הפסידה בבלגרד ואלמלא ההפסד של הקבוצה הטורקית המקום החמישי לא היה מתאפשר גם במקרה של ניצחון, רק שהתוצאה מול ריאל מדריד הייתה תלויה בקטש וחניכיו ורק בהם. השמחה מהניצחון הייתה כמובן חלקית, בגלל פציעתו של לורנזו בראון שנקע את קרסולו בתחילת ההארכה ובמועדון מקווים שלא מדובר בפציעה חמורה.

“משחק מאוד קשה, השחקנים התעלו והיו טובים מאוד. בסופו של דבר עשינו את מה שהיה צריך לעשות וסיימנו במקום החמישי”, הוסיפו במכבי. ערב המשחק הספרדים דורגו במקום השני, כך שלמעשה הצהובים ניצחו בהיכל שלוש מארבע המובילות (אולימפיאקוס, ריאל ומונאקו). במועדון התמוגגו על כך והשלימו על ההצגה הביתית: “חייבים לתת מחמאות לכולם על משחק שהוא הצגה, להוריד את הכובע בפני כל מי ששיחק ונתן את הלב”. 

פלייאוף שלישי בארבע שנים, מקום חמישי בטבלה, איך שלא תסתכלו על זה העונה של קטש וחניכיו בזירה האירופית היא לא פחות ממיוחדת ומרשימה. ברגע השיא של העונה הסדירה הקבוצה הגיעה וגם ידעה לקחת בסופו של דבר משחק מאוד חשוב. לשלב הבא, כפי שפורסם כבר לראשונה ב-ONE, אלכס פוית’רס קרוב מתמיד לחזרה ועשוי להיות כשיר.

עודד קטש חוגג עם אלכס פוית'רס (איציק בלניצקי)עודד קטש חוגג עם אלכס פוית'רס (איציק בלניצקי)

הסנטר צפוי להשתלב תחילה בזירה המקומית כשיירשם לליגה מחדש ולא מן הנמנע שטבילת האש הראשונה שלו תגיע כבר נגד הפועל גליל עליון (שלישי) או עירוני נס ציונה (חמישי). הסיטואציה מבחינת הליגה ברורה ופוית’רס, שיהיה הרישום ה-10, ייכנס על חשבון ג’יילן אדאמס. בינתיים, במכבי כבר מביטים קדימה: “עשינו פלייאוף בצורה יפה וכל הכבוד לכולם, עכשיו צריך לשנס מותניים ולבוא בכל הכוח לסדרה נגד מונאקו, נקווה שעוד נמשיך לחגוג בהיכל”. 

הקפטן ג’ון דיברתולומאו נשאל האם מכבי היא הקבוצה הכי טובה באירופה כרגע והשיב: “לא, אני חושב שיש לנו מומנטום טוב, יש הרבה קבוצות נהדרות באירופה, העונה הזו הייתה ככל הנראה הכי תחרותית שהייתה לנו ויחד עם זאת אני אקח אותנו מול כל יריבה, במיוחד כשאנחנו משחקים טוב ומשחקים ביחד, אבל הטוב עוד לפנינו ונראה לאחר סדרת הפלייאוף הזו”.

קטש: "מקום 5 זה יותר ממה שחלמתי"
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */