יום רביעי, 24.04.2024 שעה 17:31
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6320-5231עירוני ק"ש1
6139-5831בני יהודה2
5729-4931עירוני טבריה3
5043-6031מכבי יפו4
5035-4931הפועל נוף הגליל5
4551-5631הפועל ניר רמה"ש6
4543-3731מכבי הרצליה7
4236-3931הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4240-4131הפועל עכו1
3735-3931הפועל ר"ג2
3740-3131מ.ס כפר קאסם3
3541-2831הפועל ראשל"צ4
3553-3831סקציה נס ציונה5
3441-3031הפועל כפ"ס6
2753-3431הפועל עפולה7
1669-2731איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מכבי יפו
  • הפועל א.א. פאחם
  • שישי, 26/04, 16:00
  • עירוני טבריה
  • בני יהודה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • עירוני ק"ש
  • סקציה נס ציונה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 26/04, 16:00
  • הפועל ר"ג
  • הפועל עפולה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • הפועל עכו
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מ.ס כפר קאסם

לוזון: יודע מה אני שווה, לא צריך להוכיח כלום

יו"ר מכבי פ"ת בראיון ללא מעצורים: "גיא לעולם לא יחזור, נזכה באליפות רק אם גולדהאר ירכוש אותנו". וגם: זהבי, היעד הבא של סולומון, עבדה וזוארץ

|
אבי לוזון (חגי מיכאלי)
אבי לוזון (חגי מיכאלי)

למעלה משלוש שנים שאבי לוזון, האיש החזק במכבי פתח תקווה, לא דיבר בהרחבה על שלל הנושאים הבוערים. יצא לו להתראיין על השחקנים שטיפח, דוגמת מנור סולומון, ליאל עבדה ותאי בריבו, אך מראיון מלא, הוא נמנע. לטענתו, גם מהריאיון הזה היה נמנע וזה לא בוער בו כפי שאולי היה בעבר.

לצד העובדה ששם את מכבי פ"ת כמועדון בעל מחלקת נוער מצוינת, מהטובות בארץ, בקבוצת הבוגרים הוא חווה שלוש ירידות לליגה הלאומית תוך עשור. ביקורות היו ויהיו, אפילו שמועות על כך שיש אנשים הרוצים לראות אותו מחוץ למועדון. לוזון שולל זאת וטוען שלא הונחה אף הצעה רשמית על השולחן.

כשאבי לוזון מחליט לדבר – הוא מדבר. בראיון בלעדי ל-ONE הוא עונה על השאלות הבוערות: מה דעתו על תפקודו כיו"ר המועדון, מדוע מאמנים ששמם הוא לא גיא לוזון לא החזיקו הרבה זמן, עתידם של הטאלנטים שטיפח (סולומון, עבדה וטוקלומטי), החבר הטוב שינו זוארץ, היריבה העירונית הפועל פ"ת ואפילו המצב הפוליטי במועדון.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אבי, הדברים לא הולכים לכם בקלות בלאומית כמו בפעמים הקודמות. למה זה הולך כל כך קשה?
"ציפיתי שנעלה, אנחנו עומדים בינתיים במשימה. אנחנו במקום הראשון וצריכים לשמור עליו וזה הכי חשוב. למה זה הולך קשה? יש ארבע קבוצות דומיננטיות שצוברות נקודות בקצב גבוה לעומת עונות אחרות. ברור שציפיתי להיות במקום הראשון בפער יותר גדול, אבל המזל שלי הוא שאפשר לתקן ועשינו כל מיני תיקונים בינואר".

נפרדת משי ברדה בלב כבד.
"היו לנו ארבעה הפסדים רצופים נגד קבוצות שבוא נגיד, הן לא מהבכירות בכדורגל הישראלי. אני ציפיתי שאחרי ההפסדים הללו, הוא יבוא, יסביר וישכנע אותי שיש לו את היכולת לשנות. לצערי, לא השתכנעתי ובוא נגיד שהוא נכשל במבחן התוצאה".

"נכשל במבחן התוצאה". ברדה (ראובן שוורץ)"נכשל במבחן התוצאה". ברדה (ראובן שוורץ)

אומרים תמיד שעבור אבי לוזון, אם הוא לא עולה מהלאומית תוך שנה אחת, זה גזר דין מוות עבורו.
"זה לא גזר דין מוות, אבל זה גזר דין קשה מאוד. אם אנחנו נשארים למשך יותר משנה אחת בליגה הלאומית זה אסון כלכלי ורע מאוד לתדמית המועדון. בנוסף, בדרך כלל לקבוצה שנשארת בליגה הלאומית שנתיים ומעלה, קשה מאוד לעלות בחזרה. תראה את הפועל פ"ת שבלאומית למעלה מעשור ובני יהודה שבלאומית כבר כמה שנים".

מה המצב התקציבי אצלכם?
"העמדנו תקציב גבוה מאוד של מעל 20 מיליון שקלים. מאיפה הכסף? אני נותן דוחות רק למס הכנסה (צוחק)".

למה המועדון שלך, שזוכה להרבה מחמאות על מחלקת הנוער, יורד שלוש פעמים בעשור?
"לכל ירידה היה את הסיפור שלה. לפני עשר שנים, ירדנו ליגה כי דייני ההתאחדות החליטו להוריד אותנו. לפני ארבע שנים קרתה תקלה וגם בשנה שעברה הייתה תקלה שהייתה גדולה אף יותר. תמיד אני מעמיד תקציבים גדולים בלאומית ואומר שאנחנו צריכים לעלות בחזרה תוך תשעה או עשרה חודשים, אפילו לא תוך שנה. עד היום, לשמחתי עמדתי במשימה ואני מקווה שתוך חודשיים אני אוכל להגיד לך שעמדתי במשימה הזאת גם השנה".

שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)

אבל למה מלכתחילה להגיע למשימה הזאת?
"לפעמים אנחנו מוכרים שחקן דומיננטי וזה משפיע לשלילה על המועדון. קח לדוגמה את המכירות של מנור סולומון וליאל עבדה. שתי הירידות האחרונות נבעו מהמכירות הללו. לפעמים אין לנו ברירה, אני לא מיליארדר ולא יכול להביא לקבוצה עשרה מיליון דולרים בשנה. אם הייתי יכול לעשות זאת, אז זה היה בסדר. אני יכול לגייס רק מיליון דולר בשנה".

אם אתה לא מוכר שחקן, אז אתם לא פותחים עונה? הרי במכירת סולומון אמרו שהעמדת ערבויות בבקרה על סמך כך שידעתם כמה חודשים לפני שתמכור אותו.
"שטויות. בינתיים, שמתי ערבויות תמיד כשצריך. אני אומר לך בגאווה רבה: במשך 33 שנים, מכבי פ"ת היא מהקבוצות הראשונות שעוברות את הבקרה התקציבית בפתיחת כל עונה. לערבויות, הכנסות וכל הדברים הללו אבי לוזון דאג, דואג וידאג".

מכבי פ"ת מהראשונות לעבור בבקרה מדי עונה. אבי לוזון (חגי מיכאלי)מכבי פ"ת מהראשונות לעבור בבקרה מדי עונה. אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אבל מה תקרת הזכוכית של המועדון שלך?
"בשנים 2004-2006 היינו כל שנה באירופה כי היו תקציבים יותר שפויים. היום כשיש קבוצות עם 100 מיליון שקלים ומעלה אי אפשר לחלום על זה יותר".

השנה שעברה הייתה הכי קשה שלך בכדורגל? היית קצת אדיש ואנשים אומרים שאם אתה לא מתעצבן זה המצב הכי גרוע אצלך.
"הייתה קשה, לא משנה אם הכי קשה. לא הייתי אדיש, אבל כשאתה מביא שבעה שחקנים בינואר ולא מצליח להישאר בליגה זה מתסכל".

מתי פגעתם בזרים שהבאתם? אני לא זוכר כמעט זרים שהצליחו פה.
"אני לא זוכר זרים שבכלל הצליחו בכדורגל הישראלי. קח את הקבוצות שמביאות זרים ב-600,000 דולר ולא מצליחות עם הבאתם. הזרים שבאים לארץ זה הרבה מזל אפילו מבחינתי".

"לא זוכר זרים שהצליחו בכדורגל הישראלי". אבי לוזון (איציק בלניצקי)"לא זוכר זרים שהצליחו בכדורגל הישראלי". אבי לוזון (איציק בלניצקי)

למה החלפתם יותר מדי מאמנים בשנים האחרונות וחוץ מגיא לוזון אף אחד לא החזיק פה יותר מעונה?
"אין כללים. עם רן בן שמעון זה הצליח שנה אחת ובשנה השנייה זה הצליח פחות טוב אז הוא הלך. בסופו של דבר, המועדון חורט על דגלו הצלחות והישגיות. גם העונות בהן ירדנו ליגה, לא התחילו עם מטרה של רק לשרוד. גם אם בע"ה נעלה ליגה השנה ותבוא ותשאל אותי בשנה הבאה מה המטרה שלנו, לא אענה לך להישאר בליגה. זה לא מעניין אותי והמטרה היא קודם כל לכוון גבוה. אבל יש תקלות ולא תמיד עומדים במטרות".

אבל יש את הדעה שקשה מאוד להצליח פה כמאמן אם אתה לא גיא לוזון.
"אז אומרים. מי שאומר את זה, אין לו מושג בכדורגל. אני לא יכול להתחבר לאמירה הזאת, כי מי שלא מצליח פה סימן שהוא לא מאמן טוב".

גיא לוזון סיים פה באכזבה.
"גיא לוזון לעולם לא יחזור למכבי פ"ת. יותר מכך אגיד לך: אין סיכוי שאף אחד מבני משפחת לוזון: לא גיא, לא ייטב, לא תמיר, לא נאור ולא הסבתא בבית משפחת לוזון יהיו בקבוצה הבוגרת של מכבי פ"ת. ככה אני החלטתי: גם אם הם יהיו הכי טובים בעולם מקצועית הם לא יהיו פה".

"לעולם לא יחזור למכבי פ"ת". גיא לוזון (ראובן שוורץ)"לעולם לא יחזור למכבי פ"ת". גיא לוזון (ראובן שוורץ)

גם עם ניר קלינגר, לא סיימת בצורה טובה, היה איזשהו תאקל.
"היה את האירוע בב"ש, לזה אתה קורא תאקל? זה הסתיים פחות טוב כי הוא הפסיד ולא ראיתי שאנחנו נישאר איתו בליגה".

אבל לא הצטערת שכשהוא עזב אמרת את האמירה המפורסמת: "אומרים לך לך אז תלך"?
"מה הבעיה באמירה הזאת? לא מפריע לי שאומרים שאני פזיז בלשון".

הפועל פ"ת פתאום מתחרה איתך ראש בראש ומנצחת אותך בדרבי. אתה רוצה שהם יעלו?
"לא אכפת לי. לי יש רצון אחד והוא שמכבי פ"ת תעלה ליגה. לא אבכה אם הם יישארו בליגה הלאומית ולא אבכה אם הם יעלו ליגה. בינתיים, אחרי עשר שנים בהן היה נראה שהדברים שם הולכים לא בסדר, השנה זה נראה שהדברים שם הולכים בסדר".

יש מקום לשתי קבוצות מפתח תקווה בליגת העל?
"ברור שכן, כך זה תמיד היה".

שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)

למה יש להם יותר קהל מכם? הרי אתם מצליחים יותר.
"סיבה היסטורית. יש לי חברים שהם אוהדי הפועל פ"ת ואני יודע שתמיד זה מתחיל מהסבא שהיה האוהד הראשון, אחר כך הגיע הבן ואז הנכד. תמיד היו להם יותר אוהדים: אפילו כשהייתי ילד והייתי הולך לשוק, היה אוהד אחד שאהד את מכבי לעומת רוב מוחלט שאהד את הפועל וכך זה המשיך".

היה לכם פעם ניסיון להשתלט על הפועל פ"ת.
"לא היה לנו ניסיון להשתלט, אבל לפחות פעמיים, לפני הרבה זמן, הציעו לנו לרכוש את המועדון. עלתה אופציה ליצור קבוצה מאוחדת או אפילו היה אחד שאמר שנקנה אותם ונסגור את הקבוצה. זה אף פעם לא הגיע למשהו מוחשי".

להפועל פ"ת יש את אדם נוימן, איפה כל האוהדים העשירים שלכם? קח לדוגמה את דובי שניידמן, אוהד מכבי פ"ת שהולך להשקיע בהפועל ת"א.
"אדם נוימן אוהד הפועל פ"ת? זה רק בגלל שגיסו הוא אבי יחיאל. גם אני מצאתי לפני הרבה שנים את שינו זוארץ. עם כל הכבוד לאדם נוימן, הוא עדיין לא נתן להפועל פ"ת רבע ממה ששינו זוארץ נתן למכבי פ"ת. יש אוהדים עשירים למכבי פ"ת אבל הם לא רוצים לשחרר כסף. ניסיתי יותר מפעם אחת לדבר איתם, אבל כל אחד מתחמק. כשמנסים לגייס כסף אנשים אומרים לי: "לא אתרום למכבי פ"ת, הלוזונים עשירים". כאילו הם תורמים לי אישית".

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

יש שטחים בכפר מע"ש שאומרים שיכולים להניב לכם הרבה כסף.
"לפני 30 שנים, סיפרו לנו שיבנו שם בניינים ונהיה האגודה הכי עשירה בארץ. אני אפילו זוכר ששילמנו כסף לאיזה אדריכל אבל לא יצא מזה כלום. הלוואי שאני טועה, אבל לפי מיטב הבנתי וידיעתי בנדל"ן, ב-30 השנים הקרובות לא ייצא מזה שום דבר".

והשטח שלכם כאן במתחם האימונים בבן דרור? כמה הוא שווה?
"זה לא לעסקים. זו אדמת מנהל מקרקעי ישראל שמיועדת לצרכי ספורט. השטחים הללו עד שנת 2080 בחזקת מחלקת הכדורגל של מכבי פ"ת ועד אז כבר לא אהיה פה".

העירייה עוזרת לך?
"היא עוזרת ברמה סבירה, עם מגרשי האימונים ליד אצטדיון "שלמה ביטוח" אבל אני מקווה שהיא תגדיל את התמיכה לכלל הספורט בפ"ת ולא רק למכבי פ"ת".

אצטדיון שלמה ביטוח (חגי מיכאלי)אצטדיון שלמה ביטוח (חגי מיכאלי)

תאי בריבו הלך מפה רק עם דמי השבחה בלי חוזה חדש וגם המצב של ארד בר בדרך להיות דומה.
"אני רק יכול להגיד לך שלעולם לא אגיד למאמן ‘אל תיתן לילד כזה לשחק או לא’. לעולם לא אאיים על שחקן שאם הוא לא יחתום על חוזה, הוא לא יהיה פה. אני תמיד בא לקראת השחקנים שלי למרות התדמית שלי. הלוואי שתבוא קבוצה מחו"ל שתיקח את ארד בר ותשלם דמי השבחה. הזכרת את בריבו? אני ויתרתי על חלק מהכסף שהייתי אמור לקבל כדי שיוכל ללכת לשחק לחו"ל".

אתה לא מצטער שלא הארכת לארד בר חוזה?
"רצינו, ישבנו לסכם על חוזה וזה לא הסתדר. ארד בר בישראל ישחק במכבי פ"ת. אני לא רואה אותו משחק בקבוצה אחרת, כי הכי טוב עבורו זה להיות במכבי פ"ת או בחו"ל. במעבר לחו"ל אני אעזור לו".

"לא הסתדר". ארד בר (חגי מיכאלי)"לא הסתדר". ארד בר (חגי מיכאלי)

בוא נדבר על השחקן הכי לוהט כיום, מנור סולומון. יש לך 15% אחוזים ועוד קצת ממכירה עתידית. אתה כבר נפגעת כשהוא עבר לפולהאם בהשאלה בחינם במקום במכירה, כמו גם הקבוצה שלו, שחטאר דונייצק. על פי החוזה, בקיץ הוא חוזר לחצי עונה לשחטאר. הם לא יכולים להתנקם בו על כך שלא הרוויחו עליו ולייבש אותו ביציע?
"אני לא חושב שזה מה שיקרה. יש להם אינטרס כן למכור אותו, כדי לקבל כסף. אני לא יודע אם הם יקבלו עליו עשרה מיליון, חמישה עשר מיליון או עשרים מיליון שקלים. אבל להערכתי, מבלי שדיברתי עם מי מהצדדים, הוא יימכר בסכום של בין 10-20 מיליון אירו לקבוצה שתיתן למנור את האפשרות להמשיך להתפתח וגם חוזה טוב. הוא צריך לקבל חוזה של לפחות שלושה מיליון אירו לשנה בחוזה לחמש עונות ולהבטיח את העתיד שלו".

מה התחנה הבאה שלו? לאן הוא יכול להגיע?
"לדעתי? לארסנל. אני חושב שהוא בשל לשחק שם. פולהאם הימרה לא נכון שלקחו אותו בהשאלה בחינם ולא קנו אותו ויכול להיות שהם יפסידו. הרי הייתה הסכמה על קנייתו ב7.5 מיליון אירו עוד לפני כן והם בסוף לקחו אותו בהשאלה בחינם. אז עכשיו, הם לא יקבלו אותו ב-7.5 מיליון אירו ואם הם ירצו לקנות אותו הם יצטרכו לשלם יותר".

"פולהאם הימרה לא נכון". מנור סולומון (האתר הרשמי של פולהאם)"פולהאם הימרה לא נכון". מנור סולומון (האתר הרשמי של פולהאם)

היו עוד הצעות עליו, ספר.
"אני אישית הבאתי לו הצעה מניס שהסכימה אז לקנות אותו ב-10 מיליון אירו ולתת לו חוזה של שני מיליון אירו לעונה למשך חמש עונות. הם הסכימו לשלוח מטוס שייקח אותו לראות את הריביירה הצרפתית. הוא אמר להם: ‘אני מכיר את הריביירה והיא יפה, אבל אני רוצה לשחק בפרמייר ליג’”.

הוא צדק כשהלך לפולהאם?
"עכשיו כן, עד לפני חודש לא הייתי אומר את זה".

לא פחדת אחרי הפציעה שהוא ידעך וגם אתה לא תרוויח כסף?
"ממש לא. הפציעה הזו היא לא כזו קשה, זו בסך הכל פציעת מיניסקוס. מנור כוכב, הוא ימצא הרבה קבוצות שישלמו לו טוב. גם אם עכשיו הוא לא היה משחק בפולהאם וחוזר לשחטאר וגם שם לא משחק, בתום החוזה חצי מהקבוצות המובילות בכדורגל העולמי היו לוקחות אותו".

לוזון לא חשש. סולומון (רויטרס)לוזון לא חשש. סולומון (רויטרס)

מה לגבי ליאל עבדה?
"אני מאמין שהוא יימכר בקיץ לפרמייר ליג. היו דיבורים כבר בחלון האחרון, אבל הוא לא רצה להימכר. הם הציעו לו להאריך חוזה ואני יודע שהוא לא הסכים, כי הוא רוצה להימכר. אני לא יודע להגיד שמות של קבוצות, אבל יש הצעות ואני מאמין ברמת סבירות של למעלה מ-90% שהוא יעבור בקיץ לפרמייר ליג. אני מקווה שהוא ימשיך להבקיע שערים עד תום העונה ואז הוא יימכר בוודאות".

מה ההבדל בין מנור לליאל?
"אלו שחקנים שונים. לליאל תמיד היה יתרון אחד על מנור: שהוא הרבה יותר גולר ממנו. הוא יודע לעשות שערים מכלום מצבים נקרא לזה".

"יותר גולר ממנור". עבדה (רויטרס)"יותר גולר ממנור". עבדה (רויטרס)

אתה בונה על הכסף שתקבל ממכירתם של סולומון ועבדה לתקציב בשנה הבאה?
"אני מספיק הגון להגיד לך שלפני חודשיים הייתי אומר לך שעל מנור לא אקבל שקל. אז לא בניתי על כך אז ואני לא בונה על כך עכשיו".

והתכשיט הבא שלך, עידן טוקלומטי.
"כרגע, הוא אחריהם מן הסתם, אבל עתידית, אני מאמין שהוא יגיע לרמות הגבוהות ביותר: פרמיירליג וכו'. אני לא מאמין שהוא יימכר כבר בקיץ, אלא אם כן הוא יככב ביורו הצעירות".

קבוצות בארץ פנו לגביו?
"לא מעניין, באף מחיר. שלחו כל מיני שליחים, אבל אמרתי שאני לא מוכן ואין על מה לדבר".

עידן טוקלומטי (חגי מיכאלי)עידן טוקלומטי (חגי מיכאלי)

למה אתה לא אוהב למכור את השחקנים הצעירים שלך לקבוצות גדולות בארץ? אייל סגל חברך גם מחזיק באותה הדעה והודה שקשה לו לראות אותם משחקים נגדו.
"אצלי זה לא מהמניע הזה. אני רוצה שילד שמגיע לפה, יידע שאם המסלול שלו והחלום שלו הם להגיע לחו"ל, מכבי פ"ת תעשה הכול כדי לעזור לו להגשים את החלום הזה. הרי יכולתי לתת לתאי בריבו ללכת להפועל ב"ש ולעשות רווח של פי 3, אבל העדפתי שהוא ילך לאוסטריה".

עד מתי אבי לוזון יישאר במכבי פ"ת?
"כשנכנסתי לתפקיד ב-1990, עשיתי ראיון עם העורך שלך גידי ליפקין ואמרתי לו שאני בא ל-40 שנים, עד 2030. זה היה בחצי בדיחות הדעת ואף אחד לא כיוון לזה. אני לא מכוון את עצמי לאף שנה. אני מקווה שיבוא יום ומישהו ייקח את המועדון הזה, אבל לדבר אחד אני צריך לדאוג: שתהיה המשכיות למועדון הזה. עשיתי פה מפעל חיים מבחינתי ואני רוצה שמי שייקח את המועדון ישמור עליו קצת יותר ממה שאבי לוזון שמר עליו. שתהיה לו יכולת כספית והלוואי ויבוא מישהו עשיר שיכול להזרים בכל שנה בין שניים לשלושה מיליון דולרים".

מה יגרום לך לתת את המועדון?
"שיבוא מישהו כזה. עד היום לא היה אף אחד כזה והלוואי שיהיה".

לא פוסל פרידה. לוזון (רדאד ג'בארה)לא פוסל פרידה. לוזון (רדאד ג'בארה)

אבי לוזון של היום עדיין עם אותו הרעב, עם אותן יכולות ניהול?
"בהרבה יותר טוב אפילו. אין חכם כבעל ניסיון. יש דברים שאי אפשר לקחת ממני".

איזה ציון אתה נותן לעצמך כמנהל?
"לדעתי 10, אבל שאנשים אחרים ישפטו. אין עוד אחד במדינת ישראל שהיה יכול להחזיק את מכבי פ"ת 33 שנים ברציפות בצורה הזאת: מועדון שתמיד עבר בקרה, שתמיד עמד בהתחייבויות שלו, 30 שנה בליגת העל ולעולם לא הגענו לפירוק. יש רק שלוש קבוצות בישראל שלא הגיעו לפירוק: מכבי חיפה של שחר, מכבי ת"א ומכבי פ"ת. אתה יודע שיענקל'ה שחר לקח את מכבי חיפה כי לא היה לה כסף לשלם למס הכנסה?"

אז למה לא מעריכים אותך?
"אותי זה לא מעניין. כשאני מסתכל בראי, אני יודע מה אני שווה ואני לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר".

"לא צריך להוכיח כלום". לוזון (שחר גרוס)"לא צריך להוכיח כלום". לוזון (שחר גרוס)

מה היא מכבי פ"ת בשביל אבי לוזון?
"עולם ומלואו, פרויקט חיים שהתחיל לפני 35 שנים. אני באותו הטירוף של פעם וזה רק מתגבר. אפילו יש לי חשש מה יהיה ביום שאלך. לא מעניינות אותי הביקורות עליי, אני יודע את האמת ואת העובדות. רוצים תארים וזה לא פשוט. לעולם מכבי פ"ת לא תזכה באליפות אלא אם כן ירכוש אותה מיץ' גולדהאר. הלוואי שיבוא, אבל לצערי זה לא יקרה".

מה דעתך על המינוי של שינו זוארץ חברך, לתפקיד יו"ר ההתאחדות?
"אני בטוח ששינו יעשה דברים טובים בהתאחדות. שינו איש מקסים, חבר ואח שתמיד עזר לי ועזרתי לו ואעשה הכול כדי שיהיה יו"ר התאחדות מעולה".

היה פה מאבק שלא זכור שנים.
"מעולם לא היה מאבק כזה של ראש בראש. שינו הצליח לפלג חלק גדול מקבוצות מרכז הפועל ולהעביר אותן אליו".

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

אלונה ברקת לא הלכה איתו. למה?
"אתה צריך לשאול אותה. אני אמרתי לה שהיא טועה, אבל היא הלכה עם האמונה שלה. אני והיא עדיין נשארנו חברים טובים".

שינו יכול באמת לבצע שינוי משמעותי? יש הטוענים שזו משימה בלתי אפשרית.
"לא קשה לעשות שינוי בהתאחדות, צריך רק להחליט. כשאני הייתי יו"ר התאחדות, החלטתי שאני רוצה לבנות את בית הנבחרות ועשיתי זאת. אחרי זה החלטתי שאני רוצה לבנות אצטדיונים חדשים ועשיתי זאת. במקום הקופסא, בניתי את אצטדיון היהלום. במקום האורווה, בניתי את אצטדיון "שלמה ביטוח", טרנר וסמי עופר וכן הלאה וכן הלאה".

מה המשימה הכי חשובה של שינו?
"בעיניי, ישנן שתי משימות עיקריות: הדבר הראשון הוא להגדיל את מספר הילדים שמשחקים כדורגל למעל 100,000. כרגע זה עומד על סביב 50,000. צריך להגדיל כדי להגדיל את בסיס הפירמידה. המשימה השנייה היא להגיע ליורו: אפשר, חייבים וצריך. יש לנו דור נהדר, צעיר, שלא מפחד. מנור סולומון בשיאו, ליאל עבדה בשיאו, תאי בריבו בשיאו ואוסקר גלוך בשיאו. אם זה כישלון אם לא נעפיל? אני אף פעם לא חושב במונחים כאלה אלא במונחים של הצלחה. כשהייתי באופ"א והגדלנו ביחד עם פלטיני את מספר המשתתפות ביורו מ-16 ל-24 תמכתי בכך מתוך אמונה שנבחרת ישראל מבחינת האיכות, היא בין 20-24 הנבחרות הטובות באירופה ולכן היא חייבת להיות ביורו".

שחקני נבחרת ישראל (חגי מיכאלי)שחקני נבחרת ישראל (חגי מיכאלי)

לא רצית לחזור להיות יו"ר ההתאחדות?
"הייתי כבר, יש לי עדיין את הכוח להזיז דברים, אבל הייתי שם ואני לא צריך לחזור. המקום היחידי שחזרתי אליו הוא מכבי פ"ת מתוך אהבה. אני כן אעזור לשינו בכל דבר שצריך כדי שיצליח. אנחנו מדברים על בסיס יומיומי, הוא יודע שאעזור לו בכל דבר".

מה היית עושה שונה כיו"ר התאחדות כדי לפתור את סוגיית ערן זהבי?
"שינו עשה מעל ומעבר והוא אפילו עשה טיפה יותר מדי. אני חושב שהוא בכלל לא היה צריך ללכת לזהבי הביתה, אלא אם הוא היה בטוח שהוא מקבל את בקשתו והוא חוזר. אני מצד שני, מסכים עם הגישה של יוסי בניון שצריך היה לחתוך את זה לפני הכינוס של קוסובו, כי צריך להיות מרוכזים".

מי צודק?
"אין צדק אבסולוטי, כל אחד לפי מה שהוא מרגיש. אם הייתי פועל אחרת? אני חושב שיו"ר ההתאחדות לא צריך להתעסק בזה. יכול להיות שהפתרון שהציע זהבי (לישון לבד רק בלילה שלפני המשחק) הוא הגיוני, אבל אני לא יודע את מכלול הפרטים וההתלבטויות".

"אין צדק אבסולוטי". ערן זהבי (רדאד ג'בארה)"אין צדק אבסולוטי". ערן זהבי (רדאד ג'בארה)

נושא נוסף שנמצא על סדר היום: איך פותרים את בעיית האלימות?
"היא תיפתר רק אם יבצעו ענישה ספציפית לאותו בן אדם, ומנגד קבוצה שאוהדיה ישתוללו תיענש בהפחתת נקודות ולא בעונשי רדיוס. אם מסוגלים לתפוס את האוהד הבודד, שיעשו זאת ויסגירו אותו למשטרה, אבל אני ראיתי 30 אבוקות של אוהדי הפועל ת"א בטדי ושל עוד אוהדים: למה לא תפסו אותם?".

מתי תעשה סולחה עם קובי רפואה?
"אין לי איתו כיום כלום. שיהיה בריא ויצליח ושאני אהיה בריא ואצליח. אין סולחה ואין על מה".

המצב הפוליטי במדינה מאוד מדאיג, מה דעתך בנושא?
"אין פה צודק ולא צודק. נתניהו, לוין ורוטמן חייבים לקחת רוורס עם כל האגרסיביות שלהם, ללכת לנשיא ולהסכים למתווה שלו. זה נכון שצריך לבצע רפורמה ותיקונים במערכת המשפט, אבל אם הם חיו 30 שנים בלי התיקונים הללו, לא יקרה כלום אם במקום שהתיקונים הללו יעברו בעוד חודש, הם יעברו בעוד ארבעה חודשים, בהסכמה ובקונצנזוס. לא צריך לקרוע את העם, העם רוצה אחדות. העם רוצה שקט ולא רוצה להיכנס לכל הוויכוחים הללו. לא צריך לעשות את הרפורמה הזאת בצורה אגרסיבית וברוטלית שקורעת את העם".

בנימין נתניהו (רויטרס)בנימין נתניהו (רויטרס)

אתה מודאג?
"מאוד. קרע בעם יהיה אסון. אני לא מאמין בדיבורים של מלחמת אחים, אבל עצם העובדה ששר בממשלה אומר על טייסים שילכו לעזאזל, זה לא מקובל עליי. מי אתה בכלל שתגיד עליהם שילכו לעזאזל? כולם פה יכולים להיות שמאלנים, ימניים, אנרכיסטים ואמצע. מה זה כל הדיבורים הללו? הם יהודים, הם נלחמו ונתנו את חייהם למדינה. אני ימני בדעותיי, אבל צריך לעשות הכול בשכל, יושרה, הגינות, סבלנות וסובלנות. לאן ממהרים? 30 שנים לא עשיתם כלום? עכשיו בשלושה חודשים צריך לסיים את הכול?".

למה זה כזה דחוף להם?
"תשאל אותם. כל אחד רוצה להראות את עצמו. גם גל הירש, שהיה איש צבא ואוהד מכבי פ"ת מסכים איתי בדעותיו".

עד מתי אבי לוזון יישאר במכבי פ"ת?
"שאלת מיליון הדולר, אין לי תשובה".

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */