יום שלישי, 14.05.2024 שעה 15:36
לוח תוצאות

עד שנת 3023: השופט שהורחק ל-999 שנים

כתב אישום חמור הוגש נגד כל המעורבים בפרשה שנחשפה ב-ONE בליגת ילדים א' שומרון, בה שופט הזין תוצאה פיקטיבית במשחק בין פרדס חנה לבין קלנסוואה

|
שופט כדורגל (רויטרס)
שופט כדורגל (רויטרס)

הצדק נעשה. לאחר חשיפת ONE, בה שופט הודה שפברק דו"ח ורשם משחק שלא קרה, הוגשה מיד לאחר החשיפה, המלצה מצד איגוד השופטים להרחיק את ג'ברין חוסין, השופט שהודה כי "עשה טובה" למועדון ספורט פרדס חנה כרכור ומועדון ספורט בני קלנסוואה המשחקות בליגת ילדים ג' שומרון. אתמול (רביעי) הועמדו לדין השופט, ג'ברין חוסין, מאמן ואיש קשר במועדון ספורט פרדס חנה כרכור, משה יזדי, ובדיע אבו-ראס, בעל תפקיד במועדון ספורט בני קלנסוואה וכמובן שני המועדונים כמשתפי פעולה לסיפור.

לאחר חקירה מאומצת מצד משרד החקירות "ויצמן יער", השופט הורחק לצמיתות, כשבפורטל ההתאחדות לכדורגל מופיע כי הרחקתו תהיה עד ל-16 במרץ 3022, כלומר ל-999 שנים (!).

מ.ס. פרדס חנה כרכור ומ.ס. בני קלנסוואה יפסיקו פעילותן עד תום העונה הנוכחית, בעוד משה יזדי, פעיל בפרדס חנה, כרכור הורחק ל-3 שנים מכל פעילות הקשורה בהתאחדות לכדורגל. בדיע אבו-ראס, מאמן ופעיל בני קלנסוואה, יצא זכאי שכן בהתאם לחקירתו נדמה כי מי ששוחח עם יזדי והיה חלק מהתרמית הוא בעל הבית בבני קלנסוואה, תאיה ראיד, שנשקלת העמדתו לדין.

הפועל קלנסוואה (באדיבות חמודי זמירו)הפועל קלנסוואה (באדיבות חמודי זמירו)

מתוך הפרוטוקול בדיון העניין הנאשמים, ניתן לראות כי ג’ברין חוסין ומשה יזדי הודו בכל ההאשמות ובמעשה הפסול: "לשאלת ביה"ד אנו מסכימים כי למעשה המשחק לא התקיים. למעשה היה צריך להיות מדווח כי המשחק לא התקיים עקב אי התייצבות קלנסוואה".

משה יזדי הוסיף: "התייצבנו למשחק בפרדס חנה. המשחק אמור היה להיות ב-17:00. בסביבות 16:45 קיבלתי טלפון מבחור בשם ראיד מקלאנסווה, יצאתי מנקודת הנחה כי הוא המאמן. דיבר איתי ואמר שהוא לא מגיע כי יש לו שישה שחקנים ואנחנו לא רוצים לקבל קנס. הוא ביקש לדעת מי השופט ולדבר איתו והעברתי לו את הטלפון שלי.

“הטעות הגדולה שלי הייתה שזרמתי עם זה. לי לא משנה התוצאה כי אין לנו טבלאות. מודה, טעיתי. לא התייצבתי לחקירה כי לא יכולתי להגיע רק שלחתי מייל ופירטתי כל מה שקרה. אני סוגר 70 שנים. לא הורחקתי ולא נאשמתי. אני מאמין בדרך הישר ומודה שטעיתי ומצטער על האירוע וזו טעות שלא תחזור".

חוסין נתן את גרסתו: "ראיד דיבר איתי בערבית ואמר לי שאין לו שחקנים והוא לא מגיע. הוא אמר לי ‘תרשום איזו תוצאה שאתה רוצה לפרדס חנה כי אנחנו לא יכולים לשלם קנס על אי הופעה’. אמרתי לו שזה אסור, אבל היו לי נסיבות אישיות והייתי לחוץ. אמרתי ליזדי שזה מה שראיד ביקש. בחיים שלי לא קרה לי דבר כזה. אני איש חינוך ואני מלמד חינוך וערכים, ולא קיבלתי בחיים מתנות וכלום. טעות ראשונה שלי".

הדיין נועם ליובין (שחר גרוס)הדיין נועם ליובין (שחר גרוס)

אריה אזוב ממכון החקירות ויצמן יער אמר: "זה אירוע חמור מאד של רישום כוזב של משחק בשיתוף שלושת הגורמים שנתנו לזה יד. בקשר לאי ההתייצבות פניתי ליזדי כמה פעמים אך לשווא, כולל טלפונים ודרישות להתייצב".

דיין ביה”ד, עו”ד נועם ליובין אמר לפני גזר הדין: "בטרם אגזור את עונשם של הנאשמים, אדגיש כי מדובר באירוע חמור, אשר לא זכור לי ב- 10 שנותיי במוסד זה. גורמים מתאמים ביניהם תוצאת משחק, שופט משחק נענה לבקשה ומייצר דו"ח שקרי ותוצאה שלא הייתה ולא נבראה. מעשים אלו ראויים לכל גינוי וכחומרת המעשים, כך תהא חומרת הענישה, מאחר ואין עולם הספורט יכול לקבל התנהגות מעין זו. בנוסף, תוצאת המשחק תיקבע על 0:0 ללא נקודות”.

בעקבות המקרה, פעילותה של מ.ס. פרדס חנה כרכור הופסקה עד תום העונה הנוכחית בנוסף לקנס כספי בפועל של 7,500 שקלים, כמו גם מ.ס. בני קלנסוואה שפעילותה הופסקה, אך תשלם קנס של כ-10,000 שקלים. בעניין משה יזדי, ביה”ד החליט כי יזדי יורחק מכל פעילות ומכל תפקיד אם במסגרת האגודה ובכל מסגרת של ההתאחדות לכדורגל לתקופה של שלוש שנים (עד ל-16 במרץ 2026).

ההתאחדות לכדורגל. כתם גדול (שחר גרוס)ההתאחדות לכדורגל. כתם גדול (שחר גרוס)

על אף העונשים הכבדים אך את מרב תשומת הלב תפס העונש המפלצתי שקיבל שופט המשחק ג’ברין חוסין, שהורחק מכל פעילות שיפוט במשחקים והן מכל תפקיד באשר הוא בהתאחדות לכדורגל לצמיתות למשך 999 שנים, עד תאריך 16 במרץ 3022.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */