יום ראשון, 02.06.2024 שעה 08:49

ישראל השלימה קאמבק ענק וגברה 2:3 על לטביה

למרות שנקלעה לפיגור 2:0, הנבחרת הצליחה לשרוד בבית האזורי העליון של גביע דייויס בזכות 7:6 (5), 2:6, 4:6 של צוקרמן על אוזולינס במשחק המכריע

|
סגל נבחרת ישראל  (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)
סגל נבחרת ישראל (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)

גביע דייויס, במתכונתו הנוכחית, הוא המקום לעשות הפתעות. אחרי שפתחו ברגל שמאל עם שני הפסדים כואבים והיה נראה כי היא בדרך לרדת לבית האזורי מספר 2 במפעל, נבחרת ישראל הצליחה היום (ראשון) לחבר שלושה ניצחונות רצופים בדרך ל-2:3 והישארות בבית האזורי הבכיר.

זה נפתח עם ניצחון בזוגות של עידן לשם ודניאל צוקרמן, נמשך עם משחק קליל של ישי עוליאל שהשווה את התוצאה ונסגר בדרמה גדולה, כאשר צוקרמן היה חד יותר ועם 7:6 (5), 2:6, 4:6 על קארליס אוזולינס הקאמבק בכחול לבן הושלם.

המשחק עצמו היה צמוד והמערכה הראשונה נמשכה שעה, כאשר כל שחקן שבר פעם אחת בדרך לשובר שוויון, בו הלטבי יצא עם ידו על העליונה. במערכה השנייה המדורג 367 בעולם כבר היה יותר אנרגטי ונע בחופשיות על המגרש, כאשר המדורג 1,215 בעולם נראה כבד לאחר שגם השתתף במשחק הזוגות. המערכה השלישית גם כן הייתה צמודה, אבל צוקרמן השיג את השבירה המיוחלת במשחקון החמישי ושייט לניצחון שהשאיר את ישראל בבית האזורי העליון.

דניאל צוקרמן (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)דניאל צוקרמן (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)

מערכה ראשונה: 6:7 (5) לקארליס אוזולינס

כבר במשחקון הראשון צוקרמן הרגיש את הלחץ ואוזולינס ניצל זאת כדי להשיג שבירה ראשונה במשחק. הישראלי הגיב לא טוב להגשות של הלטבי שעלה ליתרון 40:15 וגם ניצח את המשחקון הבא. המחבט מספר 2 של ישראל התעשת ובמשחקון השלישי הוא לא התקשה לנצח על האפס. אוזולינס עם הרבה טעויות לא מחויבות העניק לצוקרמן שתי נקודות שבירה והישראלי ניצל זאת כדי להשוות את המשחקונים ל-2:2. צוקרמן שוב הצליח לשמור על ההגשות ולקח משחקון שלישי ברציפות בדרך ליתרון 2:3. אוזולינס הצליח להכניס את הסרבים הראשונים ועצר את הריצה של המדורג 367 בעולם.

הלטבי עוד הצליח לקחת שתי נקודות בהגשות של הישראלי, אבל זה לא עזר לו כי צוקרמן היה טוב יותר ועלה ל-3:4. השניים המשיכו לשמור על ההגשות וצוקרמן עלה ליתרון 4:5. המשחקון העשירי הגיע לראשונה בהתמודדות לשוויון מטעויות של שני הטניסאים וצוקרמן ניצל זאת כדי להגיע לשלוש נקודות מערכה, אבל אייס של הלטבי ושתי טעויות לא מחויבות שלו השוו חזרה את התוצאה. בסופו של דבר, אוזולינס שרד את המשחקון וזה 5:5 במשחקונים. המחבט מספר 2 בכחול לבן שם מאחוריו את איבוד הנקודות מערכה ועם משחקון חלק עלה ל-5:6. מחבט מספר 2 של לטביה שמר גם הוא על ההגשה והמערכה הלכה לשובר שוויון. היתרון זז מצד לצד ואף אחד לא הצליח לברוח, אבל טעות לא מחויבת של צוקרמן העלה את הלטבים ל-5:3. הישראלי השווה תוך רגע את התוצאה, אבל אוזולינס הצליח להגיע לנקודת מערכה וגם רשם ניצחון בו.

דניאל צוקרמן (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)דניאל צוקרמן (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)

מערכה שנייה: 2:6 לדניאל צוקרמן

ההגשות בפתיחת המערכה היו של אוזולינס, שגם השיג את שלוש הנקודות הראשונות בו. צוקרמן הגיב, אבל החזרה לא טובה להגשה של הלטבי העלתה אותו ליתרון 0:1. צוקרמן התאושש במהירות בדרך ל-1:1 וניצל את העייפות של יריבו כדי לשבור ולעלות ל-1:2. אחרי מאבק ארוך במשחקון הרביעי, הישראלי הצליח עם שלוש הגשות טובות להציל נקודת שבירה של אוזולינס כדי לעלות ל-1:3. שבירה חלקה של המחבט השני של ישראל העלתה אותו ל-1:4. אוזולינס הצליח לשמור על ההגשות שלו וצמצם ל-5:2, אבל צוקרמן לא התקשה לנצח את המערכה השנייה ולשלוח את קרב ההישרדות למערכה מכרעת.

דניאל צוקרמן (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)דניאל צוקרמן (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)

מערכה שלישית: 4:6 לדניאל צוקרמן

אוזולינס פתח חד את המערכה השלישית, אבל צוקרמן הגיב ואפילו לשתי נקודות שבירה, אותן לא הצליח לנצל והלטבי שמר על ההגשה בדרך לניצחון במשחקון הראשון. השניים המשיכו לשמור את ההגשות שלהם כל אחד וזה 2:2. במשחקון החמישי הגיעה נקודת המפנה כאשר היתרון עבר מצד לצד ובסופו של דבר צוקרמן הצליח לשבור פעם נוספת ולעלות ליתרון 2:3. הוא גם שמר על ההגשה שלו בדרך ל-2:4. השניים שמרו שוב על ההגשות שלהם וזה 4:5 ישראלי. צוקרמן לא התקשה עם ארבע נקודות רצופות וסגר את הסיפור עם 4:6 ענק שסגר יום שכולו כחול לבן בריגה.

סגלי הנבחרות לוחצים ידיים בסיום (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)סגלי הנבחרות לוחצים ידיים בסיום (Kaspars Volonts / Latvian Tennis union)
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */