יום ראשון, 28.04.2024 שעה 10:00
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

המבחן: משפתי יכול להיות שוער מוביל בחיפה?

ג'וש כהן פצוע וזר במקומו זו לא אופציה, לכן מחליפו קיבל צ'אנס והרשים. הערב ב-20:30 מול מכבי ת"א השוער ינסה להוכיח שהוא מסוגל להביא אליפות

|
רועי משפתי. מקווה לחגוג כך גם הערב (עמרי שטיין)
רועי משפתי. מקווה לחגוג כך גם הערב (עמרי שטיין)

מכבי חיפה רושמת ריצה מטורפת של 11 ניצחונות ליגה רצופים ובקושי מועדת, בעוד שיריבותיה לא מצליחות לשמור על פער סביר ממנה, למרות שהירוקים עושים זאת עם "השוער המחליף" רועי משפתי שעומד בין הקורות. עד כה, האיש עם הכפפות שהוקפץ מהספסל מציג יכולת גבוהה ויש לו חלק משמעותי בהצלחה. הערב (שני) ב-20:30 הוא ינסה לעזור לנצח גם את מכבי תל אביב, שחולמת לצמק את הפער מהמוליכה במשחק העונה בבלומפילד.

אומנם משפתי הוא השוער השני של הירוקים ואין לו ברזומה הופעות רבות בליגת העל, בטח שלא בקבוצות פאר, אבל הוא מוכיח את עצמו שבוע אחר שבוע בשורות האלופה. נגד הפועל באר שבע רועי רשם הופעה מצוינת ואפילו עצר פנדל שעזר לנצח את אחת מהמועמדות לאליפות, אבל לכולם ברור שהמשחק הגדול ביותר הוא נגד הצהובים שנושפים בעורפם. ניצחון ביפו יגדיל את הפער בין הקבוצות לכמות דו-ספרתית של נקודות, אך הפסד יגרום לפער לרדת עד לחמש נקודות הפרש - ולכן השוער יהיה חייב להיות במיטבו.

"הוא חיכה הרבה זמן לצ'אנס הזה", אמרו מקורביו של השוער, "הוא התחיל בתור מחליף לאופיר מרציאנו ויואב ג'רפי במ.ס אשדוד, כך שהוא לא היה השוער המועדף, אבל הוא לא ויתר. הוא כל הזמן היה אומר 'כל שחקן רוצה להיות בטופ ותמיד יהיה לי את הדרייב לעשות את זה'. גם אם הוא ידע שהוא לא ישחק במשחק הבא, הוא עשה הכל כדי להגיע רחוק. היה לו קצת חוסר מזל בעבר".

התחיל בתור מחליף למרציאנו וג'רפי באשדוד. רועי משפתי (רדאד ג'בארה)התחיל בתור מחליף למרציאנו וג'רפי באשדוד. רועי משפתי (רדאד ג'בארה)

משפתי קיבל הזדמנויות באשדוד. ב-2016 הוא היה השוער הראשון של מ.ס אשדוד בליגה הלאומית, אבל הקבוצה בקושי ניצחה - ואז יואב ג'רפי נכנס לשער במקומו והתחיל רצף ניצחונות, כך שרועי נדחק בחזרה לספסל. עונה לאחר מכן, כאשר הוחלט להמשיך עם ג'רפי גם בליגת העל, משפתי העדיף לצבור דקות משחק ולעבור לשחק בהפועל ראשון לציון בלאומית לעונה אחת, אך זה עדיין לא גרם לאנשי אשדוד להאמין כי הוא מסוגל להפוך לשוער מוביל בליגת העל כשחזר אליהם.

רק ב-2019, כשיואב ג'רפי עבר להפועל תל אביב, משפתי הפך לשוער הראשון באשדוד ורשם עונה מלאה בין הקורות במשחקי ליגת העל. ג'רפי חזר שנה לאחר מכן מתל אביב לאשדוד, אבל משפתי בכל זאת המשיך להיות השוער המוביל - עד שנפצע במפשעה ונעדר לחודשים ארוכים, במהלכם ג'רפי שוב תפס את מקומו.

"התחרות דווקא עשתה לו טוב", טען רוני אוואט שאימן אותו באשדוד. "גם כשהיו בשער שוערים איכותיים כמו מרציאנו או ג'ראפי, הוא התקדם כל הזמן והייתה לו אמונה גדולה בעצמו. לרועי משפתי יש איכויות ויכולות מטורפות של שוער ששייך לרמות הגבוהות. הוא מאוד תחרותי, לא מעקם פרצוף כשלא נותנים לו לשחק, תמיד מחכה בסבלנות, וכשהוא מקבל את ההזדמנות הוא עושה הכל על הצד הטוב ביותר ובשקט מופתי. יואב ג'רפי ורועי משפתי היו בתחרות מקצועית אדירה, אבל לזכותם ייאמר שהם התנהגו בצורה מרשימה האחד כלפי השני כי הייתה ביניהם חברות אמיתית".

"התחרות עם ג'רפי עשתה טוב למשפתי" (חג'אג' רחאל)"התחרות עם ג'רפי עשתה טוב למשפתי" (חג'אג' רחאל)

אחרי שחזר מהפציעה ואיבד את מקומו בהרכב, משהו השתנה במשפתי. ביום בהיר אחד הוא הודיע לאנשי מ.ס אשדוד כי הוא מרגיש בשל להיות השוער מוביל בליגת העל, בין אם זה יהיה בקבוצה או מחוצה לה. מבחינתו, התחרות עם יואב ג'רפי הייתה מאתגרת והוציאה ממנו את המיטב, אבל הוא רצה להיות במקום אחר. זמן קצר אחר כך הגיעה לאשדוד הפנייה ממכבי חיפה. בהתחלה, האשדודים לא רצו לשחרר אותו, אבל כשהבינו כי הוא נכנס לשנה האחרונה בחוזה שלו ושהשוער עצמו כבר באמת לא רוצה להישאר, הוא קיבל את ברכת הדרך. חיפה שילמה פיצוי קטן ואשדוד חתמה על מסמכי ההעברה.

באותה התקופה משפתי חיפש מאמן שיאמין בו, וברק בכר היה האיש הזה. בעבר הוא ניסה להחתים אותו בהפועל באר שבע, אך המהלך לא יצא לפועל. לפני כשנה וחצי המאמן חיפש שוער מחליף לג'וש כהן בפתיחת העונה והקבוצה החתימה לשם כך את איתמר ישראלי, אך בחלוף כמה שבועות נוצרה ההזדמנות לצרף את משפתי ומכבי חיפה השלימה את המהלך למרות שכבר החתימה מישהו אחר לסגל. הצוות המקצועי רצה את משפתי ולא היה מוכן לפספס את ההזדמנות להביא אותו לקבוצה, גם במחיר של פרידה משוער אחר שחתם זמן קצר לפני כן והתאמן בכפר גלים.

"רועי היה מסוגל להיות שוער ראשון בליגת העל כבר מזמן", ציין המאמן רוני אוואט. "גם באשדוד הוא קיבל את המפתחות והיה לא רע. בשלב מסוים, הוא התבגר ורצה להתקדם. מדובר בשוער שהתחתן בגיל צעיר והקים משפחה, וברגע שזה קרה, הוא גילה בגרות, החשיבה שלו השתנתה והוא ידע בדיוק מה הוא רוצה לעשות בהמשך. אני לא מופתע מהיכולת שלו, לשוערים יש התפתחות מאוחרת ורועי הגיע למכבי חיפה בזמן הנכון".

חיפש מאמן שיאמין בו. משפתי עם בכר (עמרי שטיין)חיפש מאמן שיאמין בו. משפתי עם בכר (עמרי שטיין)

בעונה שעברה רועי משפתי שימש כ"שוער גביע" במכבי חיפה, מה שבנה לו את הביטחון והוכיח לו שברק בכר באמת האמין בו. השוער לא ספג אפילו שער אחד בדרך לגמר, עד שנפצע במפשעה ימים ספורים לפני המשחק באצטדיון טדי. בגלל שבאותו הזמן גם ג'וש כהן היה פצוע וסבל מכאבים בכתף, השוער השלישי רועי פוקס עלה לשחק בגמר במקומם. לזכותו של גיא ויזינגר ייאמר כי הוא תמיד שומר על השוערים המחליפים דרוכים ומוכנים לכל תרחיש, אבל בסופו של דבר הפועל באר שבע ניצחה וזכתה להניף את הגביע. העונה, בעקבות הפציעה החוזרת של ג'וש כהן בכתף, משפתי קיבל את הבמה גם במשחקי הליגה - ועד כה לא ספג מול הפועל באר שבע, מכבי נתניה ונס ציונה.

מאמן השוערים גיורא אנטמן ניתח את המצב החדש אצל האלופה: "רועי משפתי נכנס לסיטואציה לא פשוטה במכבי חיפה ובינתיים הוא עומד בלחץ, אבל הוא עדיין לא נדרש לעשות דברים מעבר למה שהוא יודע לעשות וטוב בהם. הוא יודע להציל פנדלים ולהציל מהקו בצורה טובה מאוד, כי באשדוד הוא עמד בלחץ של התקפות מתוקף היותה קבוצת תחתית שתמיד התגוננה. במכבי חיפה הדרישה היא אחרת, כי זו קבוצה חזקה שבקושי מאיימים על השער שלה, כך שהוא יצטרך להראות הרבה יותר שליטה ברחבה, יותר משחק רגל, יותר שיתוף פעולה עם שחקני ההגנה ויותר הבנה של מערכי הקבוצה. כל זה יצטרך לבוא לידי ביטוי הלכה למעשה במשחק העונה, שיוכל לתת לו את הגושפנקה לכך שהוא מסוגל להפוך לשוער מוביל במכבי חיפה".

לדבריו של אנטמן, שעבד במכבי חיפה במשך שנים רבות, "משפתי צריך עוד לעשות את השינוי משוער הגנתי לשוער התקפי. הוא צריך להפוך משוער שעובד קשה כל המשחק לאחד כזה שרק פעם או פעמיים במשחק בועטים לו למסגרת והוא עדיין חייב להישאר דרוך, משוער ששיחק במגרש ביתי שקט לכזה שיודע להתמודד לאורך זמן עם הרבה רעש מהיציעים, משוער שנמצא על קו השער כל הזמן לשוער שיודע גם לצאת קדימה לכדורים ולעזור לחבריו בהגנה, משוער שלוקח את הזמן לכזה שמשחק מהר יותר ומקבל החלטות בצורה טובה בזמן תגובה קצר. זה בהחלט אפשרי. ג'וש כהן היה במצב דומה כשהגיע למכבי חיפה, כי הוא שיחק ב-MLS בקבוצה שלא הייתה מהמובילות, כך שהוא רוב הזמן התגונן ועסק בהצלות, אבל עם הזמן זה השתנה, הוא הבין מה נדרש ממנו וגרם לכולם להאמין בו".

"משפתי צריך לעשות שינוי משוער הגנתי להתקפי" (שחר גרוס)"משפתי צריך לעשות שינוי משוער הגנתי להתקפי" (שחר גרוס)

במכבי חיפה עדיין לא יודעים מתי ג'וש כהן יחזור לכשירות. פציעות בכתף זה עניין מורכב. "ניתוחי כתף דורשים החלמה מאוד ארוכה וזה יכול לקחת חודשים רבים", הסביר אנטמן. "כשאתה עושה חישוב כמה זמן היעדרות זה דורש בהשוואה לטיפול שמרני שידחה את הקץ של הניתוח, סביר שיבחרו בטיפול השמרני שבדרך כלל הוא למעשה טיפול מונע שבמהלכו אסור להעמיס על הכתף. לא ידוע מה מצבו של כהן, אבל תוך כדי תנועה, השוער יודע להרגיש עד איפה הוא מוגבל והאם הוא יכול לחזור. כרגע, למכבי חיפה אין את הפריבילגיה לחשוב על צירוף שוער זר, אז זה צריך להיות רק ישראלי שייכנס במקומו לשער, ולכן כל הזמן חושבים עד איפה אפשר למתוח את החבל עם ג'וש כהן כי בסוף צריך להישאר עם שני שוערים טובים שיתנו מענה בכל זמן נתון. כל עוד משפתי יעשה את העבודה, זה יוריד לחץ גם מג'וש כהן".

החוזה של משפתי יסתיים בסוף העונה והוא כבר קיבל מסר מהמועדון כי יש רצון להאריך אותו, אבל לפני כן מכבי חיפה רוצה לסיים בהצלחה את המשימה החשובה ביותר שעומד בפניה - לנצח את מכבי תל אביב בבלומפילד. עד כה, משפתי מעולם לא ניצח את היריבה הזו בליגה ובסיום העונה שעברה הוא אפילו הפסיד לה במדי מכבי חיפה ב-3:1 בסמי עופר. אם יבלוט לטובה הפעם, לא מן הנמנע כי משפתי אפילו יקבל זימון לסגל נבחרת ישראל בקרוב. עד כה הוא כבר גילה אופי וכל מה שנותר זה רק לראות האם הוא מצליח לשמור על יכולת גבוהה לאורך זמן. "אם ישמור על יציבות, מקומו בהרכב של מכבי חיפה מובטח ואולי הוא אפילו ידיח את ג'וש כהן ממנו. זו לא תיאוריה שהיא מוגזמת", ציין גיורא אנטמן.

"כל עוד משפתי יעשה את העבודה, זה יוריד לחץ מג'וש כהן" (עמרי שטיין)"כל עוד משפתי יעשה את העבודה, זה יוריד לחץ מג'וש כהן" (עמרי שטיין)

רועי גדל בראשון לציון למשפחה בה כולם תמיד היו סביב הכדורגל. אחיו הגדול גיא נולד בשנת 1990 ושיחק כבלם בהפועל חיפה עד שעבר בקיץ למכבי יפו, רועי עצמו נולד ב-1992 והפך לשוער כאשר שניהם עוד הספיקו לשחק ביחד בהפועל ראשון לציון וזכו בגביע המדינה לנוער, ואחיו הצעיר תומר שנולד ב-1996 שיחק גם הוא כדורגל בתפקיד התקפי על המגרש אך החליט לפרוש דווקא כשהגיע לסגל הבוגרים של מ.ס אשדוד.

"כשהם יושבים ורואים את המשחקים של רועי, כל אחד מהם במתח שיא וממש קשה להם לתפקד, למרות שהאחים יודעים מה זה כדורגל", סיפרו מקורבים למשפחה. "מכבי חיפה זה מועדון גדול, יש הרבה תגובות והרבה לחץ מסביב, אבל לרועי יש אופי חזק, הוא סבלני ומוכיח מידי שבוע שהוא ראוי להיות במקום הזה. הוא הרוויח את מקומו ביושר".

גיא משפתי. בא מבית של כדורגלנים (עמרי שטיין)גיא משפתי. בא מבית של כדורגלנים (עמרי שטיין)

אין ספק, בגיל 30 רועי משפתי הפך לאחד מהשחקנים הבולטים והמשפיעים בהרכב של ברק בכר. הצלות ענק, תגובות מהירות ומניעת ספיגות ברגעים קריטיים, הם אלה שעזרו לחיפאים לשמור על הפסגה ולשכוח מהיעדרותו של ג'וש כהן שנפצע בכתף. אלא שכעת משפתי ינסה להוכיח שהוא מסוגל גם להיות השוער שמביא למכבי חיפה אליפות.

"התרשמתי מכך שהוא בחור מופנם וכזה שלא בא לגנוב פוקוס, ואני אוהב שוערים יעילים שעושים את עבודתם בלי פוזה. זה טוב", הדגיש אנטמן. "בינתיים העונה, רועי משפתי עמד בלחץ בגבורה, אבל השוערים במכבי חיפה צריכים להוכיח את עצמם במאני טיים - והמאני טיים זה המשחק הקרוב בבלומפילד. במשחקים מהסוג הזה הוא צריך לבסס את ההצלחות שהיו לו קודם לכן. אני תמיד אומר שבכדורגל כל דבר שנעשה בפעם הראשונה הוא מקרי, בפעם שנייה הוא צירוף מקרים, בפעם שלישית זו מגמה ובפעם רביעית זו כבר עובדה. הוא קרוב לפעם הרביעית, אבל הפעם זה יהיה משחק משמעותי וגדול נגד מכבי תל אביב. מבחינתו, אין במה יותר טובה מלתת עבודה מולם ולהגיד לכולם 'אני כאן ואני שוער מוביל, זו עובדה'. מבחינתו, זה משחק שיכול להשפיע על כל הקריירה".


ברק בכר מדבר לקראת המשחק מול מכבי ת"א
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */