יום שני, 29.04.2024 שעה 19:38
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
57%1829-190423הפועל חולון
52%1932-190923עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
22%2044-188623הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 73 - 90
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • 83 - 76
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

גינת: שלם ב-100% עם הבחירה שלי, לא מצטער

פורוורד הפועל בראיון לפני הדרבי ב-21:00: "קשה לנצח אותנו בבית, הקהל? מקווה שהמשחק יוכרע על הפרקט". וגם: ההפגנות, אבדיה וסוגיית מאמן הנבחרת

|
תומר גינת (איציק בלניצקי)
תומר גינת (איציק בלניצקי)

בקיץ האחרון תומר גינת היה קרוב מאוד להפוך לשחקן של מכבי תל אביב, אבל הערב (ראשון, 21:00) הוא ישחק נגדה בליגה כסמל החדש-ישן של הפועל תל אביב. רגע לפני, בראיון ל-ONE, הוא מספר על התחושות לקראת המשחק, על כך שהוא לא מתחרט לרגע על ההחלטה שלקח וגם על נבחרת ישראל ועל הצורך במאמן ישראלי.

כמה לחץ יש עליכם, לאחר שעד כה העונה הפסדתם בדרבי גם בגמר גביע ווינר וגם בליגה?
"לא חושב שיש לחץ, בסופו של דבר אנחנו באים פה לשחק בהיכל קבוצת שלמה, משחק גדול נגד קבוצה מצוינת שהפסדנו לה כבר פעמיים. חושב שאנחנו מאמינים בעצמנו, בכל משחק העונה אנחנו באים במטרה לנצח ולא מרגישים שבאים כאנדרדוג. משחק של 50:50 בעיניי. קשה לנצח אותנו בבית".

מה קרה לכם עד כה העונה במשחקים מול מכבי ת"א, שחשבו שאתם באים כפייבוריטים?
"לא חושב שחשבו שאנחנו באים כפייבוריטים ואני חושב שגם בגביע ווינר וגם בהיכל מנורה המשחקים היו צמודים והיו יכולים ללכת לכאן או לכאן. בגביע ווינר היה פוזשן אחד ובסוף הלכנו להארכה. שתי קבוצות מצוינות עם שחקנים מעולים. יהיה מעניין".

אין פייבוריטית. תומר גינת (איציק בלניצקי)אין פייבוריטית. תומר גינת (איציק בלניצקי)

כמה הלחץ גדול כשמצפים מהפועל ת"א לקחת העונה תואר, וכאשר את גביע ווינר פספסתם ומגביע המדינה עפתם?
"מצפים מעצמנו הרבה השנה. יש לנו הרבה כלים והרבה כישרון בשביל לעשות עונה מיוחדת, ברור שיש ציפיות בעקבות הלחץ. כולנו אנשים בוגרים עם ניסיון ויודעים מה צריך לעשות כדי להגיע למקומות האלה. את גביע ווינר והגביע פספסנו. יש לנו שני תארים להילחם עליהם ואנחנו מתכוונים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להגיע הכי מוכנים שיש למשחקים הקרובים".

כמה המשחק מול מכבי ת"א הוא מבחן עבור הפועל ת"א?
"אני חושב שכל משחק הוא מבחן עבור הפועל ת"א, חושב שגם כשנסענו לגלבוע אחרי אירופה במגרש קשה כמו גן נר זה גם היה מבחן עבורנו. ברור שמשחק מול מכבי פה בבית זה תמיד כיף ומעניין ופיקנטי, והכול נכון. בסופו של דבר זה עוד משחק בליגה. משחק חשוב וגדול ואנחנו רוצים לנצח בו, נעשה הכול בשביל זה".

המשחק בבית שלכם, בהיכל שלמה, כמה יתרון זה נותן לכם? או שהלחץ עוד יותר גדול?
"המון, מאוד קשה לנצח אותנו בבית עם האנרגיות והדחיפה שהקהל נותן לנו ואני חושב שזה מאוד יעזור לנו להתמודד עם מכבי וייתן לנו סיכוי טוב לנצח”.

"קשה לנצח אותנו בבית". אוהדי הפועל תל אביב (אורן בן חקון)"קשה לנצח אותנו בבית". אוהדי הפועל תל אביב (אורן בן חקון)

ראינו בשנים האחרונות שמשחקי הדרבי הפכו להיות חמים מאוד. לקראת המשחק הקרוב אסרו אצלכם בהנהלה לאפשר להכניס שתייה ואוכל כדי שלא יזרקו לפרקט. לדעתך זה ימנע את זה?
"לא יכול לשלוט על הדברים האלה לצערי, כמובן שאני קורא לקהל לא לזרוק, לא להפריע למשחק ולתת לו להתנהל בצורה ספורטיבית ושיוכרע על הפרקט. הקהל שלנו דוחף אותנו ונותן לנו כוח גם במשחקי חוץ ובטח פה בבית, אני מניח שהדחיפה תהיה יוצאת מן הכלל”.  

הצירוף של צ'ינאנו אונואקו לא פגע במרקם הקבוצתי של הפועל ת"א? ראינו מה קרה עם ג'ייקובן בראון.
"אני חושב שאונואקו שחקן מדהים וכולנו ראינו מה הוא עשה בשנה שעברה. ברור לכולם שהוא שחקן מאוד שונה מכריס הורטון שהיה פה בתחילת השנה. לקח לנו זמן להתרגל לנוכחות שלו ולסגנון משחק שלו. אני חושב שהוא יכול לעזור לנו מאוד וכבר היו לו משחקים טובין אצלנו הגנתית והתקפית והוא יכול לתרום לנו הרבה, ברור שיש לנו עוד הרבה לאן להתקדם ולאן לשאוף בחיבור הקבוצתי ביחד איתו. אין לי ספק שנעשה את זה ויש לנו לא מעט זמן העונה להתחבר ולהיות הקבוצה שאנחנו רוצים להיות”. 

"ראינו מה הוא עשה". צ'ינאנו אונואקו (חגי מיכאלי)"ראינו מה הוא עשה". צ'ינאנו אונואקו (חגי מיכאלי)

איך אתה מסכם את העונה שלך עד כה?
"חשוב להגיד שאחרי הקיץ המטלטל שעברתי, הגעתי לעונה הזאת עם לא מעט לחץ וציפיות מעצמי קודם כל. אני חושב שהתחלתי את העונה טוב עם משחקים טובים והייתי יציב ברוב שלבי העונה עד עכשיו. אני מרגיש שאני יכול לשחק הרבה יותר טוב ממה שאני משחק עד עכשיו, אבל זה חלק מהעניין בלהיות בקבוצה כזו מגוונות עם המון שחקנים, שבכל קבוצה אחרת בליגה הם שחקני חמישייה. כל אחד צריך להבין שבשביל להיות קבוצה מנצחת אתה בסופו של דבר עושה את התפקיד שלך. בסך הכול אני מרוצה עד עכשיו, אבל תמיד יש איפה לשפר ואני בטוח שאני יכול להיות טוב יותר”. 

לא מצטער שלא בחרת במכבי ת"א?
”ממש ממש לא, שלם במאה אחוז עם הבחירה שעשיתי ושמח על המקום שלי”. 

לא מצטער. גינת (איציק בלניצקי)לא מצטער. גינת (איציק בלניצקי)

האם במפגשים מול מכבי עוד עולות לך מחשבות על כל הלחץ ומה שהיה איתך בקיץ החולף?
"האמת שבמשחק הראשון בגמר גביע ווינר היו קצת מחשבות כי זה היה אחרי הקיץ ופעם ראשונה שאני פוגש את מכבי אחרי שחזרתי מפאריס. זה היה מיוחד, אבל אין לחץ יותר ממשחק אחר. אני שמח מאוד פה, מאושר מהבחירה שלקחתי ומלהיות חלק מהמועדון המדהים הזה. מקווה שננצח את מכבי".

לסיים עונה בלי תואר, זה יהיה כישלון מבחינתך?
"אכזבה, אבל שוב, אנחנו בחודש ינואר, יש לנו עוד הרבה זמן לעשות דברים מיוחדים בעונה הזאת”. 

הפועל משחקת באירופה ביורוקאפ ואתם מציגים שם יכולת לא רעה, אבל אתה לא מצטער שאתה לא משחק ביורוליג?
"רציתי להיות בהפועל תל אביב ולשחק איתה באירופה. חושב שאמרתי לפני כמה שנים שזה החלום שלי באחד מהראיונות, אז הנה אני מגשים את החלום שלי ואנחנו משחקים באחלה תחרות ברמה גבוהה, מציגים יכולת טובה עד עכשיו ומאוד נהנים מהאתגר ומצליחים להביא את היכולת שלנו לידיי ביטוי. לא, אני לא מצטער, אני שמח מאוד להיות חלק מהפועל תל אביב”. 

שחקני הפועל תל אביב (שחר גרוס)שחקני הפועל תל אביב (שחר גרוס)

זה דבר שאתה עוד רוצה לעשות או השלמת שזה לא יקרה? 
"קודם כל, החלום תמיד קיים, מי שלא חולם – קשה להגשים. אני מתרכז כרגע במקום שאני נמצא בו וחושב שאין היום מקום טוב להיות בו בכדורסל הישראלי מאשר הפועל ת"א. מה קורה או יקרה בעתיד אף אחד לא יודע”. 

אתם עוברים עונה משוגעת, בין אירופה לליגה. באמצע היה את הגביע, ההפסד לירושלים, מה לא עבד אצלכם? מה גרם לכך שלא ממש הופעתם למשחק?
"ההפסד בגביע לירושלים כאב לנו מאוד, הרגשנו שאנחנו באים בתקופה פחות טובה של הקבוצה, למרות שניצחנו גם בגלבוע וגם בלונדון זה היה אחרי משחקים פחות טובים שלנו. עשינו את ההכנות הכי טובות שאנחנו יכולים למשחק וכולנו מאוד רצינו לנצח. המשחק לא הלך לכיוון שלנו ומהשנייה הראשונה לא הצלחנו להיכנס למשחק. צריך לתת קרדיט לירושלים שעשו משחק מדהים והוציאו אותנו לגמרי מתוכנית המשחק. קורה לפעמים, מבאס שזה קרה דווקא במשחק הדחה בגביע. נצטרך ללמוד מזה ומקווה שזה מה שיביא אותנו לשלבים המאוחרים יותר של העונה מוכנים וטובים יותר”.

במשולש מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל ת”א, איך אתה רואה אותו מבחינת יחסי הכוחות?
"שלוש קבוצות מצוינות. כולן יכולות לנצח בכל יום נתון. אנחנו באים לכל משחק במטרה לנצח. חשוב שנתרכז בעצמנו”.

"מתרכזים בעצמנו". גינת (איציק בלניצקי)"מתרכזים בעצמנו". גינת (איציק בלניצקי)

מה עמדתך לגבי מה שקורה בנבחרת ישראל? בחלון הקרוב יאמנו אותה עוזרי המאמן, דרור כהן ונדב זילברשטיין. נבחרת לא צריכה מאמן קבוע?
"נבחרת צריכה מאמן קבוע, אבל בסיטואציה שנוצרה צריך ונכון לקחת את הזמן למצוא ולבחור כמו שצריך מי המאמן הקבוע. אני בטוח שראשי האיגוד והאנשים שמחליטים עושים את העבודה למצוא את האיש הנכון לאמן את הנבחרת בשנים הקרובות. נדב ודרור הם חלק מהנבחרת בשנים האחרונות ולשני המשחקים הקרובים אין הרבה משמעות. שניהם אנשי מקצוע מעולים. בטוח שבעתיד זה ייראה טוב”.

מה לדעתך גרם להתרסקות באליפות אירופה?
"אליפות אירופה לא הלכה כמו שתכננו מהרבה סיבות, קודם כל שיחקנו נגד נבחרות טובות, פתחנו את האליפות עם שני ניצחונות ואז שיחקנו נגד פולין שהגיעה לחצי הגמר, נגד צ'כיה שאירחה את הטורניר ונגד סרביה שהיא אחת מהנבחרות הכי טובות בעולם. משחקים קשים מאוד. הציפיות היו לעלות מהבית ונכשלנו במשימה. משהו מקצועית לא התחבר, לא היה שם עד הסוף את החיבור, לא הצלחנו להביא את עצמנו לנצח משחקים, הרגשנו שאנחנו פראיירים וזה גרם לנו להיות מודחים מהטורניר”. 

"נכשלנו במשימה". גיא גודס ותומר גינת (איציק בלניצקי)"נכשלנו במשימה". גיא גודס ותומר גינת (איציק בלניצקי)

“צריך מאמן ישראלי לנבחרת. לאסו? שיחליטו מי הכי נכון”

איך אתה מסביר את ההבדל בנבחרת בין זו של עודד קטש לזו של גיא גודס?
"גם גיא וגם עודד עשו עבודה טובה עם הנבחרת. לכל מאמן שיטה משלו. בסופו של דבר גם עם גיא עשינו תוצאות טובות. באליפות אירופה נכשלנו כולנו במשימה. באופן אישי למדתי המון מגיא, זו הפעם הראשונה שעבדתי איתו בקריירה. עודד זה מאמן מדהים שעשה עבודה מדהימה בנבחרת וכל אחד עם הסגנון שלו”.

כקפטן הנבחרת, מה דעתך על הביקורת שהטיח פיני גרשון בדני אבדיה?
"פיני כבודו במקומו מונח. אחד מאנשי הכדורסל הטובים בארץ. אני לא יכול להסביר את דעתו של פיני ואת איך שהוא מתבטא, זה שלו לגמרי”. 

אתה עוקב אחרי העונה של אבדיה ב-NBA?
”כן, בטח, כשיוצא אני צופה”.

גינת עוקב. אבדיה (רויטרס)גינת עוקב. אבדיה (רויטרס)

הנבחרת צריכה מאמן זר או ישראלי?
”ישראלי. נבחרת ישראל זה משהו אחר וצריך להיות מאמן ישראלי”.

הציעו את התפקיד לפבלו לאסו, מה דעתך על כך?
"אני אומר שצריך ישראלי, ועם זאת ראשי האיגוד צריכים לקבל החלטות על פי מה שהכי נכון לנבחרת. לאסו זה שם ענק ואין לי מושג כמה זה נכון ואמיתי, אני לא יודע להגיד. בטוח שייבחר מישהו ראוי ומחכה כמו כולם לראות מי זה”.

"צריך מאמן ישראלי". פבלו לאסו (רויטרס)"צריך מאמן ישראלי". פבלו לאסו (רויטרס)

אתה אחד שמדבר פתוח בדרך כלל, לא מסתיר, כמו כל מה ששיתפת על התקפי החרדה שהיו לך. האם הם עדיין קיימים?
"פחות, לא באותו אופן ולא באותה צורה וגם היום אני מרגיש שיש לי יותר כלים להתמודד עם זה. כרגע אני במצב טוב יותר פחות חווה את זה". 

זה שאתה בישראל משפיע על זה לטובה?
"חוויתי התקפה חרדה גם בארץ, אבל אני בטוח שזה שאני בישראל עוזר לכך”.

בקיץ אמרת ‘אני הולך אחרי הלב’, אין עוד הרבה ספורטאים כמוך. למה אתה חושב שכמעט אין זן של ספורטאים כמוך?
"לא יודע. לא פשוט לקבל החלטה בסיטואציה שאני הייתי. כמו שאמרתי, אני אוהד הפועל תל אביב מילדות. זה המועדון שאני אוהב וזו גאווה מבחינתי להיות חלק משמעותי ממנו, וזו הסיבה שבחרתי בהפועל. כשהסתכלתי פנימה זה היה מאז ומתמיד הפועל".

הלך עם הלב. גינת (איציק בלניצקי)הלך עם הלב. גינת (איציק בלניצקי)

כאזרח, מה דעתך על הפיצול והטרפת שיש במדינה?
"חשוב לי להגיד שקצת מבאס לראות את זה. מרגיש שיש המון שנאה במדינה. הכול פה מרגיש לחוץ. מה שקורה בכבישים ומה שקורה בין אנשים. אני נורא מאמין בשוויון בין כולם. בסופו של דבר כולנו רוצים לגדל משפחה ולחיות את החיים בשקט ובשלווה. שכל אחד יעשה מה שטוב לו זה באמת מה שאני מאמין בו”.  

הצבעת בבחירות למפלגת העבודה, נראה אותך בהפגנות הענק שיש בת"א?
"יש דרבי אז לגבי ההפגנות אתמול – פחות. אני חושב שזה חשוב שכל אחד יגיד את דעתו ויעמוד מאחורי זה, יש מצב שאני אלך לאחת ההפגנות הקרובות, כמובן שבצורה מכבדת, לגיטימית ושקטה, אבל אני חושב שחשוב לתמוך”. 

מרב מיכאלי טעתה כשלא הלכה לאיחוד? 
(צוחק) "אתה לא תכניס אותי לתשובות פוליטיות".

מרב מיכאלי (רויטרס)מרב מיכאלי (רויטרס)

מה אתה חושב עם כל מה שקורה עם הלהט"ב?
"אני לא רואה שום סיבה למה בקהילת הלהט"ב צריכים בכלל להרגיש איזשהי תחושה של אי נעימות. מצחיק שצריך להגיד את זה, אבל אלה אנשים כמוני כמוך. אנשים רגילים לגמרי שצריכים לקבל את כל הזכויות. מוזר לי שאני צריך להסביר, אבל אני מקווה ומאמין שהשפיות תישמר והזכויות של קהילת הלהט”ב לא ייפגעו. נושא כאוב”. 

היית ברוגע בצרפת, לפעמים אתה שואל את עצמך ‘אולי טעיתי שלא נשארתי באירופה’?
"החיים בצרפת באמת היו חיים שקטים, נטולי לחץ ודאגות. אתה יכול להפסיד משחק ולרדת לחדר VIP לשתות קוקטייל עם הבעלים ולעשות סלפי עם אוהדים, ושבוע הבא יש עוד משחק. רוצים לנצח, אבל הכול בסדר, הכול בקצב אפס. פה הדברים שונים, בארץ צריך לנצח כאן ועכשיו ותמיד, התגעגעתי לזה וזה בוער בי. להיות אוהד הפועל תל אביב זה להיות חלק מהקהילה הזאת והלחץ, זה חלק ממך ואני אוהב את זה, זה היה חסר לי בשנתיים האלו. אמנם תקופת רענון מגניבה, אבל הייתי צריך את זה חזרה”.

באירופה רגוע יותר. גינת (שחר גרוס)באירופה רגוע יותר. גינת (שחר גרוס)

חוץ מכדורסל, איך אתה מעביר את הזמן?
"אוהב לקרוא, אוהב ללכת ים. אחרי שנתיים בפאריס מאוד התגעגעתי לים וזה שחודש ינואר ושמש בחוץ זה תענוג ואני מנצל את זה בלפתוח את הבקרים שלי בים. לבלות עם משפחה, עם הכלבים שלי, עם חברים. מנסה לחיות חיים נוחים ושלווים מחוץ לכדורסל. מדעי המזל זה הספר האחרון שקראתי”.

מה לא יודעים על תומר גינת?
"מעדיף אופניים על אוטו בכל מצב. אוהב כלבים מושבע. כל אופניים, רק לא אופנוע ולא אוטו”. 

היית פעם קרוב למוות?
”לא נראה לי. לא זכור לי משהו בסגנון”. 

איך למשל ביום של דרבי אתה מעביר את הזמן לפני ומרגיע את עצמך?
"כמו כל משחק, מגיע בבוקר אימון בוקר, חוזר הביתה, מכין את ארוחת הצהריים הרגילה, יוצא לטיול עם הכלבים. נכנס לשנת צהריים, מתעורר, עוד טיול קצר עם הכלבים, אוכל משהו קטן ומגיע לאולם”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */