יום שבת, 15.06.2024 שעה 06:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הציפייה מקראנקה: הטמעת מערך נוסף למכבי

הצהובים שסימנו את יובאנוביץ', זהבי וקניקובסקי כדמויות המפתח ל-0:3 על אשדוד, מצפים שהמאמן יעבוד על שיטת משחק שונה. נשלל נזק בברכו של דוידזאדה

|
אייטור קראנקה ואבי ריקן (רדאד ג'בארה)
אייטור קראנקה ואבי ריקן (רדאד ג'בארה)

עידן אייטור קראנקה במכבי ת"א נפתח אמש (שבת) עם 0:3 על מ.ס אשדוד באצטדיון בלומפילד לעיני כ-22 אלף אוהדים. אחרי מחצית ראשונה רעה מצד הצהובים שאומנם הסתיימה ביתרון בזכות שער אדיר של ג'ורג'ה יובאנוביץ', החצי השני כבר היה הרבה יותר טוב כאשר הסרבי הוסיף שער שני וערן זהבי קינח.

במכבי ת"א סימנו את שניהם יחד עם גבי קניקובסקי כדמויות המפתח של המשחק ובמועדון אמרו: "היו גם דברים טובים במשחק הזה לצד מה שבאמת פחות עבד, לא פשוט לבוא ואחרי יומיים להטמיע עקרונות משחק. אייטור היה מאוד חכם בקטע הזה שהוא לא ניסה לכפות את כל הרעיונות שלו על ההתחלה, אלא נתן ביטחון בסגל ובשחקנים, נתן להם לשחק את המשחק שלהם בשיטה שבה הם רגילים לשחק ובסופו של דבר זה הסתיים בניצחון על יריבה שיודעת לעשות צרות".

יחד עם זאת, במכבי ת"א מספרים כי הציפייה היא שהימים הקרובים יוקדשו לתרגול של מערך נוסף. "זה עוד משחק שמוכיח שאנחנו חייבים תכנית נוספת", אמרו במועדון, "עד היום ידענו לשחק רק במערך אחד, בלי שום אפשרות או רצון לנסות משהו אחר. הקבוצה הזאת בנויה לעוד סגנונות וקראנקה הגיע גם עם מחשבה זהה. ברור שלא ביום אחד עוברים לשחק 4-2-3-1 או 4-4-2 או כל מערך אחר, זה דורש תרגול ועבודה ואנחנו מצפים לכך מהיום".

במכבי ת"א רוצים גיוון. קראנקה (רדאד ג'בארה)במכבי ת"א רוצים גיוון. קראנקה (רדאד ג'בארה)

על פי החזון שלו, קראנקה מעדיף לשחק 4-2-3-1 עם אוסקר גלוך בעמדת הקשר הקדמי ועם יונתן כהן באגף ימין. השאלה הגדולה תהיה האם בצד שמאל הוא יבחר לנסות את פארפה גייאגון או את ג'ורג'ה יובאנוביץ', שני דברים שעליהם דנו בשיחות המקצועיות טרם מונה.

יש לציין כי הצהובים סיימו את המשחק עם דאגה מרכזית סביב הפציעה של אופיר דוידזאדה, שנפגע במהלך תיקול עם ננאד סבטקוביץ', שנפל על רגלו של הישראלי. המגן השמאלי סובל כתוצאה מכך מפגיעה בברך והחשד הראשוני היה קרע ברצועה הצידית או במיניסקוס, אבל אחרי בדיקת MRI נשלל נזק לרצועות הברך. במכבי הודיעו שהמגן יטופל על ידי הצוות הרפואי ויחזור לפעילות בהדרגה. מדובר בהקלה עבור הצהובים אחרי שרק לפני מספר ימים נסגרה רשמית העברתו בהשאלה של רוי רביבו להפועל ירושלים.

במכבי מקווים שלא מדובר בקרע. דוידזאדה (רדאד ג'בארה)במכבי מקווים שלא מדובר בקרע. דוידזאדה (רדאד ג'בארה)

בחזרה לקראנקה. אחרי שהתקבל בתשואות מצד הקהל, בסיום המשחק הוא התייצב מול התקשורת וסיכם את אשר ראה: "זה היה משחק קשה כי לא היה לנו זמן לעבוד, השחקנים רצו להראות כמה הם טובים. אמרתי להם שלא ינסו להוכיח בכוח כי אני יודע כמה הם טובים. זה היה משחק קשה עבורם, הם רצו להרשים את המאמן החדש ואני מבין אותם. המחצית הראשונה לא הייתה טובה כמו שציפיתי, אבל גם בלי זה הצלחנו לכבוש ושמרנו על רשת נקייה, אז זה חשוב לנצח גם כשאנחנו לא טובים. תיקנו את הטעויות בחצי השני והיינו הרבה יותר טובים. יש לנו עכשיו הרבה יותר זמן לעבוד ולהשתפר". 

על תהליך בחירת ההרכב אמר: "היו לנו סיבות ל-11 שבחרנו, לא רצינו לשנות יותר מדי כי לא היה לנו זמן לעבוד, אבל מצד שני גם היו אילוצים. נעזרתי בכל מי שפה, בחואן טוריחו למשל שיודע הרבה דברים, ברק יצחקי אמר לי הרבה, ישראל קקון האנליסט עזר לי מאוד, יואב זיו מנהל הקבוצה. ההרכב היה שילוב של הכל והדגמה שכולנו ביחד. הדבר החשוב זה שניצחנו גם כשלא שיחקנו טוב. אני בד"כ לא מדבר על שחקנים באופן אישי, אבל בנוגע לדור פרץ, פחדתי מאוד שאם הוא יקבל כרטיס צהוב הוא לא ישחק נגד מכבי חיפה ולכן אחרי שיחה עם הצוות החלטתי שהוא יהיה בחוץ. זה כמובן לא מבטיח לו מקום בהרכב למכבי חיפה, אבל העדפתי שיהיה לי אותו זמין בוודאות ושהוא לא יורחק בטעות. 

"לא רצינו לשנות יותר מדי". קראנקה (רדאד ג'בארה)"לא רצינו לשנות יותר מדי". קראנקה (רדאד ג'בארה)

"מצאתי הרבה נקודות לא טובות במשחק. ההגנה לא הייתה מספיק קומפקטית, אנחנו צריכים ללחוץ גבוה הרבה יותר טוב, אנחנו צריכים להיות טובים יותר עם הכדור, אבל זה נורמלי. ביומיים זה לא אפשרי להשיג את זה. אם הייתי חושב שזה משחק טוב כי נגמר 0:3, זו הייתה טעות קשה מאוד מצידי", המשיך קראנקה, "זו התחלה טובה לביטחון שלנו, אבל גם השחקנים מרגישים שהם יכולים להיות טובים יותר ויש לנו זמן לעבוד על זה. קשה ללחוץ גבוה במערך הזה? בסוף יש 11 מול 11 על המגרש. צריך לארגן את הקבוצה הכי טוב כדי שנוכל ללחוץ גבוה יותר. בוודאות נלחץ גבוה יותר בהמשך. אני לא יודע באיזו שיטה נשחק במשחקים הבאים, אבל גם בשיטה הזאת נוכל ללחוץ".

בכל הנוגע לחלון ההעברות אמר המאמן: "לא הייתה לי שנייה אחת לחשוב על השוק. אני יודע שהמועדון כבר הכין את חלון ההעברות, אני סומך ב-100% על ברק יצחקי, אנחנו עובדים ביחד אבל מאז שהגעתי המטרה היחידה הייתה המשחק הזה. עכשיו יש לנו מספיק זמן להתחיל לעבוד על הדברים האחרים".

ההערכה היא, לאחר הופעה לא טובה של אנדרה ז'ראלדש, כי מכבי ת"א כן תחפש מגן ימני זר חדש במקומו בעוד העמדה אשר נמצאת בעדיפות עליונה היא של שחקן כנף התקפי. במכבי ת"א כעסו מאוד על השופט נאאל עודה שלא הוציא כרטיסים צהובים שניים ליעקב בריהון וקופרמן מאשדוד, שהיו זכאים לכך במחצית הראשונה והשנייה בהתאמה בשני אירועים שונים. "את שחר פיבן הרחיקו בשני צהובים שלא היו נגד חדרה, נגדנו עושים חסדים למען היריבות", אמרו בכעס במועדון.

מכבי תחפש מגן ימני זר. ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)מכבי תחפש מגן ימני זר. ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

גבי קניקובסקי, שקיבל תשואות מכל בלומפילד כאשר הוחלף וגם חיבוק חם מקראנקה, סיכם את המשחק גם כן: "וואו, הפתיע אותי מאוד איך שהקהל הריע לי כי למען האמת לא שיחקנו טוב, אבל זו ההרגשה הכי טובה בעולם שהקהל מעודד אותך ככה. אי אפשר להצביע על משהו מדויק שגרם לנו להופיע ככה, הכל התערבב ואנחנו צריכים להתאפס כי זה מאמן חדש והתחלה חדשה. ביומיים הקצרים שלנו עם קראנקה נראה שהוא שונה בגישה שלו מאיביץ', אבל אלה רק יומיים וזה לא אומר כלום להמשך, לא משנה איזה מאמן עומד על הקווים, יש לנו משימה ועבודה במכבי ת"א. 

"תמיד מאכזב שמאמן עוזב ועוד בטח שזה דווקא כשהיינו בפורמה טובה, אבל בכדורגל אתה לא יכול לדעת כי יום אחד אתה פה ויום אחד במקום אחר. אסור לקחת ללב וצריך לדעת להמשיך הלאה. חשבתי שאני אגיע בעונה הראשונה והכל יבוא קל, אבל בחיים אין משהו קל, זה הכדורגל. אתה בא למקום וחושב שיהיה ככה ופתאום יש משהו אחר. המועדון מפתח מאמנים בצורה הכי טובה שיש, אבל רק מי שרוצה להיות פה יהיה ואנחנו שמחים שקראנקה רוצה להיות פה".


התגובה של קראנקה למשחק הראשון שלו בישראל
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */