יום שישי, 03.05.2024 שעה 13:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"שחקן שלא מתחבר למדינה שיעשה חשבון נפש"

שר הספורט המיועד, מיקי זוהר, בראיון בלעדי ל-ONE על קפטן נבחרת שלא שר את ההמנון, כדורגל בשבת, הימורים והמאבק באלימות: "צריך מעשים קיצוניים"

|
מיקי זוהר (אורן בן חקון)
מיקי זוהר (אורן בן חקון)

מיקי זוהר רצה את התיק של שר התרבות והספורט מהיום שהוא נכנס לכנסת. הוא סימן לעצמו מטרה מאחר והספורט קרוב אליו מאוד מאז היותו יו"ר מכבי קריית גת בכדורסל וחבר הנהלת איגוד הכדורסל. נראה שהוא מגיע ממוקד מאוד, בשל ומוכן לתיק הזה - ובניגוד ללא מעט שרים, זה תפקיד שהוא רוצה למלא.

פעם ח"כ זוהר נחשב ל'ילד הרע' של הפוליטיקה, אחד שלא עושה חשבון ויורה לכל דבר, אבל נראה שעם השנים, וכעת בהיותו שר, הוא התמתן. זוהר נראה השר המתאים ביותר לתפקיד כי הוא מכיר היטב את הספורט מקרוב לטוב ולרע, ובחודשים האחרונים הוא גם עשה עבודה מקיפה כדי ללמוד את כל מה שקורה מקרוב.

בראיון בלעדי ל-ONE וראיון מקיף ראשון מאז כניסתו למשרד התרבות והספורט, זוהר מדבר על הכל בצורה פתוחה: על התכנית שלו לספורט, הכספים, המאבק מול האוצר על כספי הטוטו, כדורגל בשבת, המאבק באלימות, מה הוא חושב על קפטן בנבחרת ישראל שלא שר את ההמנון ואיזה שר הוא רוצה להיות.

רצה להיות שר התרבות והספורט. מיקי זוהר (אורן בן חקון)רצה להיות שר התרבות והספורט. מיקי זוהר (אורן בן חקון)

איזה מיקי זוהר מגיע למשרד התרבות והספורט?
”מגיע אדם שרכש מספיק ניסיון בעבודת הכנסת וגם ראה את עבודת הממשלה, הן בתפקידים השונים שהחזקתי בהם והן כיושב ראש הקואליציה לשעבר. גם עבודה אופוזיציונית עשיתי, ולכן מבחינה פרלמנטרית ומבחינת עבודה מול משרדי הממשלה וגם מול המשרד עצמו אני מגיע בשל ומוכן.

“בניסיוני הרחוק וכולם מכירים, הייתי יושב ראש קבוצת כדורסל שהגיעה לליגת העל (מכבי קריית גת), חבר בהנהלת מרכז מכבי והנהלת איגוד הכדורסל. הייתי סגן ראש העיר וממונה על הספורט בעיריית קריית גת ואפילו הייתי יושב ראש ועדת כספים וכוח אדם ברשת המתנ”סים העירונית. כל דרך שאני עובר לימדה אותי המון לא רק על הספורט עצמו והתרבות, אלא גם על איך מנהלים את הספורט והתרבות בישראל. באופן אישי אני חי ספורט, מתעניין בספורט וקורא המון על ספורט וגם עוקב”.

איזו קבוצה אתה אוהד?
”בעיקרון החל מהיום אני לא יכול להיות אוהד של קבוצה, עד עכשיו הייתה לי אולי העדפה לקבוצה אחרת. אני מקבל החלטה אסטרטגית שמהיום אני אוהד של כל קבוצות הספורט. גזרתי על עצמי, אני לא אוהד קבוצה מסוימת יותר ואני לא רוצה שתהיה לי העדפה מהרגע הראשון”.

"אוהד של כל הקבוצות". מיקי זוהר (אורן בן חקון)"אוהד של כל הקבוצות". מיקי זוהר (אורן בן חקון)

בניגוד להרבה שרים, מאוד רצית את התפקיד הזה.
”מהיום הראשון שהבחירות הסתיימו וניצחנו בהן, סימנתי לעצמי כמטרה להגיע למשרד התרבות והספורט והצהרתי על זה באינספור הזדמנויות. ידעתי שזה יהיה ממש כמו כפפה ליד, שאני אתאים לתפקיד ואוכל לעבוד למען הספורט והתרבות הישראלית בצורה יוצאת דופן. אני מגיע כדי להשאיר חותם ובעזרת השם אני באמת רוצה שכל מי שחובב ספורט ותרבות בישראל ירגיש שינוי משמעותי והתקדמות גדולה בדברים שהוא אוהב ובטח בעולם הספורט שאפשר לקדם אותו בצורה משמעותית בשנים הבאות.

“בעיקר בעקבות ההצלחה שלי להעביר את המועצה להסדר הימורים בספורט לניהול ופיקוח מלא של שר התרבות והספורט, הגיע הזמן שהכסף של מועצת ההימורים יילך אך ורק לספורט – וגם לתרבות כמובן. עד היום הכספים שהמועצה הייתה גובה או אוספת ממהמרים היו הולכים לקופת האוצר ולמקומות אחרים, זה לא יעלה על הדעת כי בסופו של דבר היא שואבת את ההכנסות שלה ממשחקי ספורט ולכן השינוי הזה הוא מתבקש ויקרה בהתאם לסיכום שיש לי עם ראש הממשלה נתניהו וגם שר האוצר המיועד שחתם על זה בהתאם להסכם הקואליציוני בינו לבין הליכוד, נדאג ליישום של זה.

“בשלב הראשון מדובר בכמה מאות מיליונים, ובהמשך זה יכול לגדול בצורה משמעותית. את כל הכספים שיישארו אנחנו נפנה לבניית מתקנים, תאורה במגרשים וקידום אקדמיות ספורט לשחקנים שהם ‘טאלנטים’. כמובן שגם בעולם התרבות אנחנו מתכוונים להשקיע משאבים כדי להפוך אותו לטוב יותר וחזק יותר. אני מניח שזה שינוי שהוא סופר דרמטי ואנשים ירגישו את השינוי. אנחנו רוצים להעלות את רמת הספורט הישראלי – הכדורסל, הכדורגל, הכדורעף, הכדוריד, הטניס וכל משחקי האתלטיקה, כל הענפים בעצם שהרמה תעלה”.

"הגיע הזמן שהכסף של מועצת ההימורים יילך אך ורק לספורט ולתרבות". מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)"הגיע הזמן שהכסף של מועצת ההימורים יילך אך ורק לספורט ולתרבות". מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)

איך אתה מעלה את הרמה?
”זה הכי פשוט בעולם. בשלב הראשון אתה צריך לגרום לכך שילדים צעירים שמתחילים להיכנס לענף הזה ואתה מזהה אותם כמוכשרים וכאלה שיכולים להגיע קדימה, אתה תשקיע בהם הרבה יותר משאבים בליווי המקצועי והמנטאלי. בנוסף, אתה צריך לייצר לכל הטאלנטים האלה פלטפורמות שהם יכולים להיות חלק מהן כמו אקדמיות ספורט שיתנו להם עוד דגשים ואחר כך גם קבוצות טובות בישראל שהם יוכלו לככב בהן ולהביא את היכולות שלהם למקסימום.

“בסוף אתה כמשרד צריך לאתר את אותם אנשים שיש להם יכולת ולתת להם את הכלים. אתה לא יכול להגיע למצב שמישהו שהוא מוכשר מוצא את עצמו כל היום באיך הוא גומר את החודש ומשלם את החשבונות במקום להתעסק אך ורק בספורט ובכישרון שלו מהבוקר עד הערב. אלו דברים שאני מבין ומכיר אותם מניסיון, אנחנו ניתן מענה בעניין הזה.

“כמובן שכל דבר שנרצה לעשות יצטרך להיות בשיתוף פעולה מלא עם האיגודים והמרכזים. אני לא בא עם אג’נדה של סגירת המרכזים, להיפך, אני רוצה להפוך אותם לזרוע ביצועית של משרד התרבות והספורט. האיגודים כמובן יקבלו סיוע כלכלי מלא ויתבצע שיתוף פעולה, כך אנחנו נעשה את השינויים המיוחלים”.

"צריך להשקיע בכישרונות". מיקי זוהר (נעם מורנו)"צריך להשקיע בכישרונות". מיקי זוהר (נעם מורנו)

מה האג’נדה שלך לגבי הימורים? יש עשרות מיליארדי שקלים שהולכים להימורים בלתי חוקיים.
”אני יודע את הנתונים ומכיר אותם, גם עסקתי בזה בכנסת בהיותי חבר כנסת בוועדת הכספים. כן, הרבה מאוד כסף בהימורים הולך דווקא להימורים לא חוקיים וזה דבר שצריך לבחון איך מתקנים אותו. בסוף אני אומר כך, אנחנו לא נפעל לעודד אנשים להמר, אלא נעודד אנשים להפחית את כמות ההימורים שלהם.

“אבל מי שרוצה להרגיש את אותו ריגוש או את אותו הימור שהוא רוצה לבצע כי אנחנו במדינה חופשית וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אנחנו נעשה הכל כדי שזה יהיה הוגן ושווה ושלא יהיה מזל שאנשים ירגישו שמרמים אותם, ושלא ישתלם לאף אחד ללכת להמר במקום שהוא לא חוקי.

“אני כן חושב שעולם הטוטו הוא עולם שצריך להיות בו מאוד זהיר, אין לי שום כוונה להרחיב את האופציות של ההימורים. אני רוצה שאנשים לא יהמרו כי זה מסכן את הפרנסה והעתיד הכלכלי שלהם. מי שכן בחר להמר צריך לתת לו את התנאים האופטימליים והמכובדים ביותר בלי שירגיש שגונבים אותו, זה דבר שאנשי מקצוע יתנו לו פתרונות”.

יש היום ספורטאים אולימפיים שמתקשים לגמור את החודש.
”זה בדיוק השינוי שאני רוצה לעשות. שכל הטאלנטים והמוכשרים שהיו יכולים להביא עוד תוצאות אם היה להם שקט כלכלי להתעסק בספורט מבוקר עד ערב, אלו האנשים שאני רוצה למצוא את המקורות התקציביים כדי לעזור להם לחיות בשקט כלכלי שיאפשר להם לעסוק מבוקר עד ערב בספורט כדי להשתפר כל הזמן. זה חשוב, אבל בסוף הכל יהיה תלוי במקורות התקציביים שיהיו וללא המהלך שאני מוביל עכשיו בהעברת הטוטו לניהול כולל במשרד התרבות והספורט, הדברים הללו לא יוכלו להתממש ועל זה המאבק הגדול שלנו”.

"הכל תלוי במקורות התקציביים". מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)"הכל תלוי במקורות התקציביים". מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)

סמוטריץ’ יאפשר את זה?
”אני חושב שבצלאל סמוטריץ’ בהחלט יכבד את הסעיף הקואליציוני עליו הוא חתם יחד עם הליכוד. סמוטריץ’ הוא בן אדם פרגמטי וריאלי שמבין את הצרכים. יש לי איתו שיתוף פעולה טוב וחברי, הוא יעזור יחד עם נתניהו שרוצה כמובן לחזק ולסייע לספורט הישראלי”.

סמוטריץ’ כבר שלח מכתב נגד משחקי כדורגל בשבת ומנסה להתערב.
”אמרתי כל הזמן, אנחנו כשממשלה לא יכולים ולא צריכים להתערב באופן אקטיבי בהחלטות האיגודים השונים. הספורט הבינלאומי מתעקש שלא תהיה מעורבות פוליטית אקטיבית בתוך איגודים. ברור שאני אהיה בקשר ישיר עם האיגודים והמרכזים ואנסה לקבוע איתם כמה שיותר תיאום בנושא המדיני שיטיב עם אוהדי הכדורגל והספורט וכמובן שלא תהיה כפייה, כל דבר יעשה בהתאמה והבנה ושיח לטובת הספורט הישראלי.

“אגב, אם יסכימו איתי זה טוב ואם לא זה גם טוב. בסוף כמי שאמון על חלוקת התקציבים, ברור שאני אחלק את התקציבים למי שירצה לממש מדיניות שאני כשר מאמין בה. אני מקווה שאנשים ילכו אחרי המדיניות שלי שכמובן תהיה טובה לספורט הישראלי”.

"סמוטריץ' יכבד את הסעיף הקואליציוני עליו חתם" (רויטרס)"סמוטריץ' יכבד את הסעיף הקואליציוני עליו חתם" (רויטרס)

אם היה חופש בראשון אולי היה אפשר לא לשחק בשבת, אבל גם אין מספיק אצטדיונים.
”קודם כל זה יהיה דבר שצריך לפתור בנושא האצטדיונים והתאורה, בלי פתרון לזה אין מה לדבר. ברגע שנפתור את הסוגיות האלו הנושאים יבחנו. אני שוב אומר שהכל יקרה בתוך שיח והבנה וככה נוכל לעשות את זה”.

מה דעתך לגבי האלימות? ראינו שדה קרב בין אוהדי מכבי חיפה למשטרה.
”דעתי בעניין הזה נחרצת. אחת המשימות העיקריות שאני אתעסק בהן היא הפסקת האלימות במגרשי הספורט באופן מוחלט ואני מדגיש מוחלט. כדי לעשות את זה צריך ללכת למעשים שהייתי קורא להם קיצוניים כמו הרחקה לצמיתות של פורעי חוק במשחקי ספורט ובמקביל התקנת מצלמות בכל מגרשי הספורט הרלוונטיים שיתעדו כל מעשה ומעשה גם מצד המאבטח והשוטר שחייבים לשמור על הגינות לאוהדים וכבוד לאזרח, וגם מצד האוהדים שחלילה רוצים לייצר פרובוקציות”.

עד כה הייתה בעיה עם השימוש במצלמות בגלל משרד המשפטים.
”אני מאמין שבזכות הקשר העמוק שלי ושל יריב לוין, שר המשפטים המיועד, לעולם הספורט כאוהבי וחובבי ספורט, אנחנו נמצא את הדרך לפתור את הסוגיה הזו כדי שנביא לסוף מוחלט את האלימות במגרשי הספורט. רק ענישה חמורה כלפי הפורעים יחד עם בדיקה מעמיקה אל מול כוחות המשטרה שישמרו על הסדר באופן ראוי ומכובד נוכל למנוע את אירועי האלימות וסוף סוף תיפסק הענישה הקולקטיבית לקבוצות. זה דבר שצריך לעבור מהעולם, ענישה קולקטיבית היא לא הדבר הנכון. אם נדע לאכוף כפי שצריך את הסדר במגרשים, הקבוצות לא יצטרכו לשלם מחיר על קומץ אוהדים שפורע את החוק”.

"נמצא את הדרך לפתור את בעיית השימוש במצלמות". יריב לוין (באדיבות אתר הכנסת)"נמצא את הדרך לפתור את בעיית השימוש במצלמות". יריב לוין (באדיבות אתר הכנסת)

אתה מתכוון להיות בקשר עם איתמר בן גביר בנושא?
”אין לי ספק שהוא ייקח חלק וישתף פעולה בדבר הזה. אני אנסה ליצור בסוגיה הזו תכנית יחד עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שר המשפטים המיועד יריב לוין והשר לביטחון פנים המיועד איתמר בן גביר. אני חושב שארבעת הפרסונות האלה יחד עם שר התרבות והספורט הם אלו שצריכים להעביר את התוכנית הזאת שהיא תוכנית ברמה לאומית. אנחנו נפעל באופן מאוד אקטיבי בסוגיה הזו”.

מה דעתך על קפטן ערבי בנבחרת שלא שר את ההמנון עם המילים ‘נפש יהודי הומיה’?
”אני לא אדם גזען וכל אדם בישראל הוא שווה זכויות וצריך לתת לו את הזכויות שמגיעות לו. אדם שרוצה להיות חלק מנבחרת ישראל צריך להבין שהוא חלק ממדינת ישראל. הוא לא מייצג את עצמו, נכון ששחקני נבחרת מגיעים לשחק בנבחרת כי הם רוצים לקבל את הבמה לקראת חוזים עתידיים בקבוצות והם רוצים להראות את היכולת שלהם במסגרת הנבחרת הלאומית.

“בסוף השחקן צריך לדעת שהוא מייצג את הנבחרת, הוא מייצג את המדינה כולה וגם את הסמלים שלה. מי שלא מתחבר לסמלי מדינת ישראל יצטרך לעשות את החשבון הנפש שלו. אנחנו רוצים שאדם שמייצג את הנבחרת ירגיש שהוא מייצג את הערכים של המדינה ושל הנבחרת.

“אנחנו חיים פה עם ערביי ישראל לנצח, לא אנחנו ולא הם ילכו מפה, אנחנו צריכים ללמוד לחיות ביחד ולכבד אחד את השני. לכן אני מקווה ששחקני הנבחרת בלי יוצא מן הכלל, בין אם הם יהודים או ערבים ידעו שלשחק בנבחרת ישראל זו גאווה אמיתית וזה כבוד למדינה שנותנת לך המון בכל הפרמטרים ונותנת לך לגדול ולהצליח”.

"שחקן צריך לדעת שהוא מייצג את הנבחרת והמדינה" (שחר גרוס)"שחקן צריך לדעת שהוא מייצג את הנבחרת והמדינה" (שחר גרוס)

איך הולך להיות מבחינתך שיתוף הפעולה עם הכדורגל?
”בין אם זה כדורגל או כדורסל או טניס הם יקבלו ממני את המקסימום להצלחתם. אני מבין את העולם הזה ויודע מה הדרך הנכונה לנהל את הספורט ואיך להצליח בזה. בסוף זה יהיה תלוי בעיקר באיגודים עצמם, כשאיגוד ירצה לעשות איתי שיתוף פעולה הוא יקבל קרקע פוריה וזרועות פתוחות – כל מה שרק אפשר. אני באמת מאמין ששיתוף הפעולה הוא קריטי להצלחת הענף”.

היום אין אצטדיון לאומי בכדורגל כמו רמת גן שהיה בעבר.
”הגיע העת שיהיה לישראל אצטדיון לאומי. עדיין מוקדם לקבוע את המיקום שלו, אבל זה משהו שצריך להקים עבור מדינת ישראל למשחקי הנבחרת. יש לנו שנים קריטיות בכדורגל הישראלי גם בגלל שינוי השיטה להעפלה ליורו ולמונדיאל הבא. אני לא רוצה להתיימר להבטיח הבטחות כי העולם של הספורט מאוד דינמי ומלא בהפתעות, אבל חד משמעית חלק מהמשימות שאני מציב לעצמי זו מחויבות אמיתית לעשות הכל למען הנבחרות בזירה הבינלאומית. אני מתכוון לעשות הכל כדי שזה גם יצליח הפעם”.

מה העמדה שלך לגבי פרשת אצילי ומיכה?
”אני מאוד רגיש לנושאים שקשורים לפגיעות מיניות והאג’נדה שלי מאוד ברורה בסוגיה הזאת. אני יודע שהם גם שילמו מחיר יקר מאוד בגין החשיפה הזו. אני לא אהיה עכשיו זה שיבוא וישפוט אנשים, זה תפקידו של בית המשפט וגם של הציבור אם נאמר את האמת. אני אעשה כל מאמץ במסגרת תפקידי למנוע פגיעות ואלימות מינית חלילה באירועי ספורט כאלה ואחרים.

“אנחנו יודעים גם על פגיעות שקרו בין מאמנים לשחקניות ושחקנים, אלה דברים שמאוד חמורים בעיניי וגם בעניין הזה אנחנו נעסוק ונטפל. בסוף בעולם הזה שהוא באמת עצום כמו כל נושא אחר, יש גם סיטואציות שמגיעות לפעולות לא חוקיות או אסורות ואנחנו נהיה שם כדי למנוע את הדברים האלו בהרבה מאוד דרכים כמו הסברה, בדיקה ועירנות יתר וגם בסוגיות האלו נהיה מעורבים”.

"לא אשפוט אנשים". מיכה ואצילי (איציק בלניצקי ועמרי שטיין)"לא אשפוט אנשים". מיכה ואצילי (איציק בלניצקי ועמרי שטיין)

נבחרת הכדורסל כושלת בשנים האחרונות, איך אתה רואה את הכדורסל?
”קודם כל כשאני רואה את הנבחרות הצעירות בכדורסל וכדורגל אני מאוד אופטימי לגבי העתיד כי צריך לזכור שבפרק זמן של שנתיים של השקעה מסיבית באותם שחקנים צעירים שמגיעים להישגים בזירה הבינלאומית, אתה יכול גם ליישם את זה אחר כך ברמות הגבוהות יותר ובנבחרות הבוגרות. יחד עם חומר השחקנים הקיים, גם בקבוצות הבוגרות, אם תיקח את הצעירים ותיתן להם עוד קצת כלים כדי להתחזק ולהשתפר, אתה יכול לייצר נבחרות מאוד טובות גם בכדורגל וגם בכדורסל שיביאו הצלחה בינלאומית.

“זה דבר שנצטרך כולנו לתת יד כדי שזה יקרה. בסוף נזכור כולנו תמיד שהעתיד זה הצעירים שלנו, הנוער, הילדים שבסוף בהם את משקיע בהם את כל המשאבים שלך. אתה מחנך אותם לתזונה בריאה עם עבודה מנטאלית, השקעה בשיפור היכולות שלהם ושיתוף ההורים בכל מה שקשור להצלחת הילד והקריירה שלו, בנוסף למעורבות של בית הספר והגורמים החינוכיים בהצלחת הילד והקריירה שלו. אתה יכול להביא לכך שיהיו לך הרבה שחקנים ישראלים שירימו את הרמה של הספורט. אני מכיר את זה כי אני גידלתי בעצמי שחקנים שהייתי יו”ר הקבוצה שלהם”.

יש פה כמה שחקנים מוכשרים שגדלו פה כל החיים ואין להם תעודת זהות ישראלית, מה עמדתך לגביהם?
”בנושא מתן אזרחות אין ספק שזה דבר מאוד מורכב, המדינה צריכה לחשוב על זה טוב ולא לעשות את זה בחוסר אחריות. צריך לזכור שהמדינה צריכה לשמור על הרוב היהודי פה ולכן צריכים להיות אחראים. אני רוצה לשפר את רמת הספורט הישראלי ולעזור לנבחרות הלאומיות להביא עוד הישגים וכשניקלע לסיטואציה שבה אפשר לחזק את הנבחרות הלאומיות בעזרת אזרוח של אחד מהזרים שהשתקע בארץ, התחתן בארץ ולא מתכוון לעזוב אותה אז זה משהו שנצטרך לבחון אותו למען הספורט הישראלי בצורה הכי אובייקטיבית שיש”.

מי הייתה הנבחרת שלך במונדיאל?
”ברור שארגנטינה ומסי. החזקתי לו אצבעות כל הטורניר, ממש רציתי שהוא ייקח את הגביע ומבחינתי זו הייתה כמו סגירת מעגל עבורו שהוא יוכתר כשחקן הטוב בכל הזמנים. אמרתי כל הזמן שלדעתי הוא השחקן הטוב בכל הזמנים והיה חסר לו את הגביע הזה כדי שזה יהיה רשמי. אני חושב שעצם הזכייה הזו ועצם העובדה שזכה בשחקן המצטיין של הטורניר בגיל 35 זה מראה שהוא באמת השחקן הגדול בכל הזמנים. יסלח לי רונאלדו שאני חושב שגם הוא אחד הטובים בכל הזמנים, אבל מסי באמת עשה דבר עצום והוא ראוי להערכה”.

"השחקן הטוב בכל הזמנים". ליאו מסי (רויטרס)"השחקן הטוב בכל הזמנים". ליאו מסי (רויטרס)

ראינו לא מזמן את הכישורים שלך ב’מטבח המנצח VIP’, איפה אתה חושב שתהיה יותר טוב – במטבח או כשר ספורט?
”בוא נגיד כך – כל מי שיגיע למשרד התרבות והספורט יקבל אוכל טעים, אבל נדאג שהוא לא יהיה משמין כי אנחנו נצטרך לחנך לאכילה בריאה של כולם, גם שלי. אני חושב שאנשים כבר יודעים שאני מכיר טוב את עולם הספורט וגם את עולם התרבות ובעצם הבן שלי אליאב הוא זמר שמתחיל את דרכו ועושה את זה בחן ובצורה שכיף לראות אותה.

“על אף שאני אבא שלו ואני לא אובייקטיבי, אני תמיד מרגיש מהציבור המון אהבה אליו. בסוף זה התפרץ, אני מכיר מקרוב איך בעולם התרבות צריך לעזור להצליח בתחילת הדרך וגם בעניין הזה אני הולך להיות מאוד משפיע”.

חוץ מהילד שלך, איזה זמר אתה אוהב לשמוע?
”אני אוהב באופן כללי מוזיקה ישראלית ואוהב כמעט את כל סוגי המוזיקה. יש לי באמת אוזן מוזיקלית ואפילו הבן שלי אומר את זה והוא לא אומר סתם. אני מזהה לעיתים כשאני שומע שיר, מהרגע הראשון שזה הולך להיות להיט. אני שומע הרבה מוזיקה מכל הסוגים של כל האמנים פה מישראל ונהנה ממוזיקה כשיש זמן. זה עולם שנצטרך להשקיע בו הרבה, לחזק אותו, לשפר אותו ולהביא למצב שאנשים יוכלו לממש את הכישרון האמנותי שלהם בכל ענף וענף כי זה חשוב למדינת ישראל כמדינה שרוצה לשמור על התרבות, הערכים וההיסטוריה שלה”.

"מרגיש מהציבור המון אהבה אליו". אליאב זוהר (אינסטגרם)"מרגיש מהציבור המון אהבה אליו". אליאב זוהר (אינסטגרם)

הממשלה הזו תחזיק מעמד?
”אני מעריך שכן. אני חושב שזו ממשלה שתסיים את ימיה, ארבע וחצי שנים לפחות. יש הרבה מאוד ויכוחים בתוך הקואליציה הנכנסת, אנחנו לא תמיד מסכימים על הכל, אבל אני רוצה להרגיע את האזרחים שלנו – מדינת ישראל לא תשנה את פניה ותישאר אותה מדינה דמוקרטית וליברלית, אנחנו נשמור על העקרונות האלה בישראל. הליכוד היא תנועה ימנית ליברלית ולא תסכים לשום דבר אחר”.

בקווי היסוד של הממשלה, העסקים יוכלו לסרב לשרת להט”בים, יפעלו קווי אוטובוס שנשים יודרו מהן.
”אני אומר בצורה הכי ברורה שלא יהיה שום שינוי ושום דבר שישנה את פניה של ישראל. כל הספקולציות יתבררו כספקולציות בלבד. מה שכן הולך להשתנות זה שאנחנו נמשול ואנחנו נממש את ההבטחות לבוחרים שלנו, אנחנו נעשה תיקונים במערכות שצריכים לעשות כולל במערכת המשפט, אבל אנחנו לא נהרוס ונחריב שום דבר. לא נשנה את האופי של המדינה, אנשים יכולים להיות רגועים יש להם על מי לסמוך, כל החששות האלו לא יתממשו”.

"מדינת ישראל תישאר אותה מדינה דמוקרטית וליברלית" (רויטרס)"מדינת ישראל תישאר אותה מדינה דמוקרטית וליברלית" (רויטרס)

כשהתחלת היית ה’ילד הרע’ של הפוליטיקה ונראה שהתמתנת עם השנים.
”נכנסתי לכנסת בגיל 35, צעיר מאוד ודינמי מאוד עם רצון להתבלט. כשאני חוקקתי את תקנות הפריפריה שנתנו לכל אזרח שם 700-800 שקלים בנטו, אף אחד לא דיבר על זה וכתב על זה. כשאמרתי איזה אמירה שערורייתית וטיפה מיליטנטית אז כל הכותרות היו בשם שלי. ברור שלהתבלט במעשים טובים זה נורא קשה ולפעמים אתה יוצר פרובוקציה כדי לראות שאתה פה, אבל ככל שאתה מתבגר ומבין את האחריות שיש לך כנבחר ציבור, אז אתה גם משנה את הגישה.

“היום אני במקום שבו אני מרגיש אחריות גדולה לכל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל ואני כן רוצה להפחית כמה שיותר את השיח האגרסיבי בין המחנות. אנחנו צריכים להבין שאנחנו מדינה אחת עם עתיד משותף. אנחנו לא חייבים להסכים על הכל ואין שום בעיה שנתווכח, אני לא ויתרתי על אף אחת מהאידאולוגיות שאני מאמין בהן, יש דרך להביע את הדברים, להתווכח ולנהל ואני מאמין שאפשר גם למשול עם חיוך”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */