יום שלישי, 14.05.2024 שעה 22:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

איביץ' ירוויח כ-2.3 מיליון אירו בקרסנודאר

לפי גורמים, מאמן מכבי ת"א יזכה לשכר מפתה במיוחד ברוסיה ואף עשוי לקבל את כל הסכום מראש. הצהובים משדרים ביטחון לגבי מציאת מאמן לפני מ.ס אשדוד

|
ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)
ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב נמצאת בסחרור בשבוע האחרון מאז חשיפת ONE על עזיבתו המסתמנת של ולאדן איביץ’ לרוסיה. אחרי הניצחון 0:5 מול הפועל חדרה ובצל חוסר הוודאות, הצהובים ערכו הבוקר (חמישי) את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת עירוני קריית שמונה בשבת (19:30) שהועברה בשידור חי כאן באתר.

יש לציין שהסיכום המקורי בין איביץ’ למכבי תל אביב, אחרי שהמאמן הודיע שהוא רוצה לעבור לקרסנודאר יממה לאחר המשחק מול אום אל פאחם, היה שהסרבי יסיים את עבודתו ב-31 לדצמבר – כלומר, ישר אחרי המשחק מול עירוני קריית שמונה. עם זאת, בעקבות העובדה שעדיין לא הצליחו למנות מאמן חדש, איביץ’ כנראה יתבקש למשוך עד המשחק מול סכנין בגביע – כפי שפורסם אתמול ב-ONE.

איביץ' מדבר לקראת המשחק מול עירוני ק"ש

במכבי תל אביב משדרים ביטחון שהם יצליחו למנות מאמן חדש שיוכל לעמוד על הקווים נגד מ.ס אשדוד (משחק הליגה הבא בבלומפילד). כמו כן, על פי גורמים המעורים בפרטים, החוזה שאיביץ’ יקבל בקרסנודאר יהיה סביב 2.3 מיליון אירו בסופו של דבר. הצהובים בטוחים שהפן הכלכלי הוא הסיבה המרכזית לעזיבתו של המאמן, כשבאמת מדובר בפיתוי חסר תקדים.

ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)

בנוסף, על מנת לפתות אנשי מקצוע ושחקנים בעקבות המצב הבעייתי במדינה, הרבה מהחוזים ברוסיה משולמים מראש. זאת אומר שאת מרבית הכסף על החוזה שהוא חותם בקרסונדאר הוא יקבל כבר במעמד החתימה שזה עוד שיקול משמעותי מבחינת איביץ’. זאת ועוד שבניגוד לשאר העולם, היחסים בין רוסיה לסרביה עדיין מתנהלים. הרוסים יכולים להעביר כסף לבנקים בסרביה – מה שכמובן עוזר עוד יותר למעבר של איביץ’ לקרסנודאר. 

איביץ’ פתח את דבריו בהתייחסות לתוצאות האחרונות של ניר ברקוביץ’ מול הצהובים: “לא ניצחנו אותו פעמיים, כולנו מנסים לעשות את הטוב ביותר שלנו כדי לנצח. במשחק האחרון לפני מספר חודשים מול נס ציונה שלו נגמר 1:1 במשחק מוזר שהיה יכול להיות 1:10 עם המצבים שיצרנו, אבל הדברים האלה קורים לא רק לנו אלא לקבוצות הטובות בעולם”.

ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)

עוד הוסיף הסרבי על חוסר ניצול המצבים: “אין לי בעיה עם ניצול המצבים. הבעיה שלי שמתרחשת מחצית ראשונה בה אנחנו לא קיימים וזה קרה מול אום אל פאחם כי לא יצרנו. כשקבוצה מפספסת בין 3 ל-5 מצבים ודאיים, אין מה לעשות כמאמן. אלה רגעים פסיכולוגיים, אנחנו במומנטום טוב וצריכים להיות חזקים מנטלית ופיזית. המשחק מול ק”ש יהיה לא פשוט, אמרתי לשחקנים שזה לא מיקום משקף לקבוצה הזאת בליגה הזאת”.

על החזרה של ערן זהבי לכושר הבקעה אמר איביץ’: “לחלוצים חשוב להגיע למצבים ולכבוש והוא עשה את זה. אנחנו יודעים מה הוא יכול לתת לנו, כולם יודעים מי זה ערן ומה הוא יכול לעשות. אמרתי הרבה פעמים שזה תענוג לעבוד איתו, אנחנו שמחים שהוא חזר להבקיע. הוא כבש גם בסיבוב הקודם שערים שפסלו לו, אבל עכשיו כולם שמחים – לא רק כי הוא מבקיע, אלא גם בגלל איך שהוא משחק, מבשל ומסייע לנו. זה חשוב לנו ואני מקווה שהוא ימשיך כך”.

שרן ייני וערן זהבי (חגי מיכאלי)שרן ייני וערן זהבי (חגי מיכאלי)

המאמן התייחס גם לשנוי התפקוד של פארפה גייאגון במשחק הקודם: “זה היה משחק ספציפי, ידענו שנשחק מול קבוצה שתבוא לשחק הגנתי ולהיות במרחק של 35 מטרים מהשער שלה. ידענו שזה משחק שיהיה קשה למסור בו כדורים אחד לשני וחשוב לשחק עם שחקן כזה, הוא עזר לנו בעמדה הזו ונראה מי ישחק בעמדה הזאת במשחק הבא”.

ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)

על עזיבתו המסתמנת אמר איביץ’: “העניינים האלה תלויים בהרבה דברים. כמובן שזה טוב להישאר בקבוצה אחת למשך שנתיים ברצף ולעשות עבודה טובה, אבל אתה לא יודע מה יקרה וכמה זמן תישאר. המזוודות שלנו תמיד מוכנות כי אפשר לדעת לכמה זמן תישאר. כשאתה חותם על החוזה לא אומרים לך שזה בטוח אם תישאר שנה או שנתיים. אלה דברים רגילים בכדורגל, גם לגבי השחקנים – הם לא יודעים מה יקרה. אני פה ואתן את הטוב ביותר שלי עבור הקבוצה. אני אוהב את הקבוצה ואתן כל משחק, אימון, דקה ושנייה את הטוב ביותר שלי”.

עוד אמר מאמן הצהובים על הסיטואציה הבעייתית: “אני לא יכול לתת על זה תשובה, אף אחד לא יודע כמה זמן אשאר בקבוצה. אני פה, אני עובד, יש לי חזה במכבי תל אביב ואני לא יכול לתת לכם יותר מזה. אני לא קורא את העיתונים, מכבד את מה שכתבתם, אבל אני מפוקס בעבודה שלי. אני נותן את הטוב ביותר שלי, ואעשה את זה עד השנייה האחרונה.

ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)ולאדן איביץ' (חגי מיכאלי)

“אנחנו פה כדי לדבר על המשחק מול ק”ש. יש לנו את המטרה שלנו, להם יש את המטרה שלהם ואנחנו צריכים לתת את המקסימום והמאה האחוז שלנו כדי לנצח. גם במשחק הקודם שהבקענו חמישה שערים זה היה משחק קשה. אנחנו משחקים מול קבוצה עם שיטה שונה ושחקנים מהירים מקדימה. הם יכולים להבקיע בכל סיטואציה ויש להם קשרים שרצים הרבה ואני רוצה לדרר על זה ולא על משהו שאני לא יכול להגיד לכם”.

הקפטן שרן ייני דיבר גם הוא על העזיבה המסתמנת של איביץ’: “אנחנו כבר הרבה שנים מתנהלים באותה צורה ובגלל זה שומרים על יציבות. אנחנו לא מסתכלים על מה שקורה בחוץ, אלא מתרכזים במה שקורה אצלנו. לפעמים זה מעצבן את התקשורת, אבל אלא הדברים שעוזרים לנו לשמור על יציבות. אין סיבה שנרד ברמה ואנחנו מתרכזים רק בדברים שיעזרו לנו להצליח. זה הסוד ומה שיהיה יהיה – אנחנו לא מתרכזים בזה”.

ולאדן איביץ' ושרן ייני (חגי מיכאלי)ולאדן איביץ' ושרן ייני (חגי מיכאלי)

על השאלה האם קיים חשש לפני ק”ש, אמר ייני: “היו אימונים טובים ואני סומך על הקבוצה. אנחנו מתכוננים כרגיל כמו בכל שבוע, יש תוכנית משחק. לומדים את היריבה, יודעים מה אנחנו רוצים לעשות ועובדים על זה. לא חושב שהיה לנו משחק שיכולנו למצמץ בו וגם לא יהיה לנו בהמשך. מי שרוצה להיות ב’טופ’ צריך לדעת שכל משחק ומהלך חשוב וצריך לנצח בו, וכך אנחנו פועלים”.

על התוצאות של ניר ברקוביץ’ מול הצהובים אמר קפטן הקבוצה: ”הוא מגיע עם ביטחון ורקורד משלו ואנחנו עדיין בטוחים בעצמנו. אנחנו לא מתעסקים במשחק של מכבי חיפה וב”ש, לא מתעסקים ביריבות, אלא רק בלנצח בעצמנו. אני חושב שיש לנו הכי הרבה שערים בליגה ואין לנו בעיית ניצול מצבים והבקעת שערים. יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לכבוש, לפעמים עוד שחקנים יכולים לעזור כמו שחקני הגנה. גם מאור קנדיל הבקיע וגם אנריק סבוריט מבקיע הרבה. יש משחקים לפעמים, אחד או שניים בעונה, שאין מזל”.

שרן ייני (חגי מיכאלי)שרן ייני (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)

על הסיכוי לטלטלה נוספת במועדון אמר ייני: “במכבי תל אבית חווינו כל כך הרבה שינויים כאלה ואחרים. אנחנו מראים שאנחנו מתמודדים טוב עם שינויים ואנחנו רוצים שאנשים שקשורים למועדון יצליחו. אנחנו לא מפחדים וסומכים על מי שיש לנו שיעמוד בכל משימה”. 

על שינו זוארץ והציפייה שלו מההתאחדות בשנים הקרובות אמר: “זאת שאלה מאוד מורכבת שאני צריך לחשוב עליה. אני חושב שפיתוח שחקנים צעירים הוא הכי חשוב, לתת להם הכוונה טובה. ברמת ההתאחדות, אולי עכשיו לאט לאט יוכלו לעשות מרכזים בכל הארץ ולעזור לשחקן הישראלי להתפתח. רוצה לאחל רק הצלחה לשינו ולצוות החדש שיגיע איתו. בטוח שהם יחשבו הרבה ויעשו את המיטב בשביל הכדורגל הישראלי”.

שרן ייני (חגי מיכאלי)שרן ייני (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */