יום חמישי, 02.05.2024 שעה 16:43

מהפך בהתאחדות: שינו זוארץ הוא היו"ר החדש

אחרי שזכה לרוב של 18 חברי הנהלה לעומת 11, היו"ר לשעבר גבר על חסון המכהן וישוב לתפקיד כשהבטיח לחולל שינוי בכדורגל הישראלי. הרשימה המלאה בפנים

|
שינו זוארץ (איציק בלניצקי)
שינו זוארץ (איציק בלניצקי)

אחרי קמפיין בחירות רווי אירועים, דרמה ומתח, היום (שלישי) קיבלנו יו”ר חדש-ישן בהתאחדות לכדורגל: היו”ר לשעבר, שינו זוארץ, ניצח את הנוכחי, אורן חסון, ויתפוס את כסאו. בכך ישוב זוארץ לתפקיד שאותו עזב ב-2018 וארבע שנים לאחר מכן הוא ינסה לחולל את השינוי שהבטיח בכדורגל הישראלי.

בסיום ספירת הקולות לבחירות חברי הנהלת ההתאחדות נמצא כי רשימתו של זוארץ קיבלה 12 חברים, רשימתו של חסון 11 ורשימת מכבי 6. האחרונים הולכים יחד עם הראשון, כשמשמעות הדבר היא שזוארץ זכה ליתרון של 18 חברים לעומת 11 ובכך למעשה הבטיח את ניצחונו בבחירות לתפקיד היו”ר.

אגב, בסיום הספירה חבר ההנהלה שמעון מימון הציע ללא סמכות לאבי לוזון ושינו זוארץ לבצע רוטציה עם אורן חסון בתפקיד היו”ר. לוזון וזוארץ סירבו ודחו זאת על הסף. בעקבות זאת, גורמים בהפועל לוחצים שכל סיעת הפועל תתמוך בשינו זוארץ כיו”ר בהצבעה מבין חברי ההנהלה.

צפו: נאום הניצחון של שינו זוארץ

חברי ההנהלה החדשים שנבחרו הם אבי לוזון, באסם סולימאן, לירון כהן, ערן אמין כהן, יעקב גלאם, שירי גולד, שינו זוארץ, מוחמד מחאג’נה, שרון ניסנוב, קרן בן נשר, שמעון מימון, שי אהרון, כפיר אדרי, מורן מאירי, דלית צימרמן, אורית רז, עינב רוזנוולד, אירית אברהמי, אורן חסון, אלונה ברקת, מוחמד אבו יונס, יוסי אדרי, רז קינסטליך, מיכאל וייסמן, עאבד טיטי, מירב שרת, שאול שניידר, מיכל ראובן ושירלי אוחנה. חברי ועדת הביקורת של ההתאחדות לכדורגל יהיו שמעון טננבלט, ליאור שחטר, סלמן בן ציון, גדי סולמוביץ ואיתמר הרמן.

שינו זוארץ ויענק'לה שחר (איציק בלניצקי)שינו זוארץ ויענק'לה שחר (איציק בלניצקי)
שינו זוארץ (איציק בלניצקי)שינו זוארץ (איציק בלניצקי)
שינו זוארץ (איציק בלניצקי)שינו זוארץ (איציק בלניצקי)
ההצבעה לבחירתו של שינו זוארץ כיו"ר ההתאחדות (איציק בלניצקי)ההצבעה לבחירתו של שינו זוארץ כיו"ר ההתאחדות (איציק בלניצקי)

ההבטחות של זוארץ לשינוי בכדורגל הישראלי

רפורמה נרחבת בענף הכדורגל בארץ: “יש חשיבות גדולה למנהלת ולהתאחדות לכדורגל, שני הגופים האלה חייבים לעבוד ביחד ובאופן שוטף. להקים מרכזי מצוינות, להטמיע את ענף הכדורגל דרך בתי הספר ולשתף פעולה עם השלטון המקומי. אנחנו המדינה עם הכי מעט שחקנים פעילים באירופה, אנחנו חייבים להגדיל את הכמות הזאת. חייבים להקים גופים חיצוניים שיבקרו את ההתאחדות ויגרמו לאנשים להבין מה באמת קורה בהתאחדות”.

הכשרת המאמנים: “אני מדבר על זה עם המון אנשי מקצוע, והם אומרים לי שיש לנו בעיה קשה בכל מה שקשור לייצור מאמנים. אנחנו חייבים לשדרג באופן משמעותי את המאמנים בארץ, אם זה אומר קידום על ידי מרצים בעלי שם עולמי שיגיעו לפה ויסייעו בזה. לפני שבוע ישבתי במקרה עם ועדת הספורט בכנסת, הוא אמר לי שיש כסף להכשרות מאמנים ושאל למה ההתאחדות לא לוקחת אותו כדי להעביר למאמנים השתלמויות בחו”ל”.

אורן חסון ושינו זוארץ (איציק בלניצקי)אורן חסון ושינו זוארץ (איציק בלניצקי)

הקמת אקדמיות להכשרת מאמנים לילדים ונוער: “אנחנו חייבים לבדוק ולוודא שהמאמנים האלה מקבלים את השעות וההשתלמויות האחרונות, אם המאמן יהיה טוב, השחקן יהיה טוב. מאמן זה מקצוע, זו לא השלמת הכנסה. אם אנחנו מצפים שמאמן יעבוד כמקצוע כהשלמת הכנסה, אז ככה זה ייראה.

שדרוג המתקנים והתשתיות בכל הליגות: “הקמת מרכזי פיתוח לכישרונות צעירים וכמובן, לשדרג את התאורה. היום יש מעט מאוד מגרשים שיש בהם תאורה, יש כסף שנמצא בקרן המתקנים. צריך לשתף פעולה עם המועדונים הגדולים ולשכנע אותם להקים אקדמיות. צריך לחפש את כל הכישרונות שנמצאים בפריפריה. יש מספיק מקומות שבהם השחקנים לא מקבלים את הכלים הנדרשים, שם אנחנו צריכים לפעול. אין לי ספק שאם מועדונים יחזיקו באקדמיות משלהם, אין לי ספק שזה ירים את הרמה שלהם”.

מבנה ליגות הילדים: “צריך לבחון את חלוקת המשחקים לאזורים. לבחון שיטה של ביטול הליגות בגילאים האלה, טורנירים שיהיו בחגים וייצרו להם אפשרויות לשחק לא תחת לחץ, אנחנו צריכים ללמוד ממה שקורה באירופה בעניין הזה. בנוסף, מתן תקציב לשיפור בגישה להגעה למשחקים וטיפול בכל נושא השירות הצבאי”.

מכבי תל אביב - ילדים א' צפון (באדיבות המדיה של המועדון)מכבי תל אביב - ילדים א' צפון (באדיבות המדיה של המועדון)

משאבים לקבוצות הילדים והנוער: “אני חושב שבכל מועדון חייב להיות היום תזונאי, פיזיותרפיסט, אנשים שדואגים למצב הגופני של הילד. צריכים בנוסף לסגור את מתחמי האימונים להורים. אין שום סיבה שהורה יגיע לאימון. בנוסף, הטמעת הכדורגל דרך בתי הספר הכרחית ותעזור לנו להביא עוד שחקנים”.

הליגות הנמוכות: “אנחנו חווים קשיים גדולים מאוד בכל מה שקשור לליגות הנמוכות. יש רפורמה שנעשתה בהתאחדות, צריך לדאוג שהקבוצות האלה יקבלו את מה שהן צריכות ולסייע להן להתקדם. בתקופתי, עשיתי פיילוט למכור את הזכויות בליגה א’ ושהכספים הזכויות השידור האלה יעברו לקבוצות. כולם מדברים על זה שאני רוצה להקטין את הליגות, אני לא מבין מאיפה הדברים האלה נאמרים. אני באתי ממכבי פ”ת, אני יודע מה זה לנהל מועדון קטן וחסר אמצעים. אנחנו רק רוצים לקבוע קריטריונים לקבוצה לשחק בליגה מקצוענית. יש קריטריונים שנקבעו. אני חושב שגם אנחנו צריכים לבצע את הדברים האלה, זה קשור בבקרה, בתקציבים, במחלקות נוער, במתקנים, בכל מה שאנחנו רוצים שיעלה את הרמה”.

החזרת הליגה הארצית: “אני חושב שצריך לבחון את הקמת הליגה הארצית בחזרה ולהעלות קבוצות מליגה א’. נוכל להביא את התקציב לכך מהטוטו. צריך לבחון את האופציה של קבוצות שניות (מילואים), שישחקו בליגה השלישית, שישתפו רק שחקני נוער ושחקנים שחזרו מפציעה לתקופה מסוימת”.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

כדורגל הנשים: “כדורגל נשים בעולם מתפתח בצורה בלתי רגילה ופה לצערי הוא דורך במקום. חייבים להקצות משאבים לדבר הזה. אנחנו צריכים לפתח ולהביא ספורטאיות. אני מתכנן להקים אגף נשים, להקים מרכזי מצוינות גם לבנות בכדורגל הישראלי. צריך להשוות את התנאים, אין שום סיבה שהבנות יקבלו תנאים שאינם זהים לבנים. אם לקבוצות גדולות יהיה אינטרס להקים קבוצות נשים, אין לי ספק שזה ישדרג את הענף בצורה בלתי רגילה”.

שינוי מבנה ההתאחדות: “הכוח עובר לקבוצות. לא כל מי שרוצה יוכל להיות מנהל ועדה. כיום כל ישיבה מתנהלת עם 60 אנשים, ככה קשה מאוד לנהל את הדברים. הציבור צריך לדעת על המינויים, שתהיה שקיפות מלאה. בנוסף, כמובן להגביל קדנציות”. 

איגוד השופטים: “אני חושב שאנחנו צריכים לשדרג את מערך השיפוט בצורה בלתי רגילה, להקים מערך סקאוטינג לאיתור שופטים מצטיינים, להעלות את השכר שלהם, שיהיו מקצוענים. חייבים לדאוג לציוד ייצוגי, להשתלמויות, להכשרות וכמובן להגדיל את כמות השופטים הפעילים בארץ”.

שחקני הפועל חדרה באים בתלונות לדוד פוקסמן (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל חדרה באים בתלונות לדוד פוקסמן (רדאד ג'בארה)

תדמית ושיווק: “צריך ליצור מנגנון שיתוף פעולה קבוע ולהטמיע אותו, צריך למגר את האלימות והגזענות ולהפוך את הכדורגל לאירוע משפחתי. אני רואה כמה מועדונים משקיעים בעניין הזה, אבל אנחנו צריכים כולנו ביחד לגרום לזה להפוך לחוויה אמיתית, בדיוק כמו שקורה באירופה”.

הקשר עם שחקני עבר: “צריך לחזק את הקשר עם שחקני העבר. צריך פעילות יותר שקופה מול גופי התקשורת בישראל. אחד הדברים שאני יותר שומע וקשוב אליהם שההתאחדות צריכה לסייע לקבוצות. אנחנו כגוף שמנהל את הכדורגל הישראלי, צריך לסייע לקבוצות ולהעניק להם את כל המעטפת הנדרשת. אנחנו חייבים להיות זמינים ולענות להם במענה מיידי על כל הצרכים שלהם”. 

חיזוק הקשר לנבחרת: “צריך לחזק את הקשר בין האוהד לנבחרת על ידי מרצ’נדייז, על ידי אימונים פתוחים, אימונים בפריפריה, להחזיר את הקהל לנבחרת. בנוסף, צריך לייצר שיתופי פעולה עם חברות הייטק על מנת לשפר ולייצר אמצעים טכנולוגיים בכדורגל. אני לא מפחד מאתגרים ואני בטוח שנדע להוביל את זה בצורה הטובה ביותר”.

שחקני נבחרת ישראל (שחר גרוס)שחקני נבחרת ישראל (שחר גרוס)

לגבי כל הנושא של ההתנהלות ביציעים והעונשים שהקבוצות מקבלות, המועדונים שמקצים מאות אלפי שקלים מהקציב שלהן כדי לאתר את הפורעים, עדיין נענשות: ”יש המון שינויים שצריך לבצע בתקנון, יש השקעה גדולה שנעשית על ידי הקבוצות. הייתי בסיורים וראיתי מה הם עושים בהשקעה שלהם מול אותם אוהדים מתפרעים. אין לי ספק שכרגע הענישה היא לא פרופורציונלית, כשהענישה הקולקטיבית חייבת לרדת מסדר היום. אין שום סיבה שכל הקהל ייענש, חייבים לשנות את זה”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגן זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */