יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:37

השרביט אצלו: אמבפה הוכיח שהוא שווה לגדולים

הכוכב שוב נצץ ב-1:4 של צרפת על אוסטרליה והראה לעולם את קסמיו. אם יזכה בגביע עולם שני ברציפות - כדור הזהב ילך אליו. אסי ממן, שליח ONE לקטאר

|
קיליאן אמבפה (רויטרס)
קיליאן אמבפה (רויטרס)

אלופת העולם פתחה ברגל ימין. הנבחרת של דידייה דשאן הביסה את אוסטרליה במשחקה הראשון במונדיאל אמש (רביעי) והחלה בהצלחה את המסע להגנה על התואר. בדיוק כפי שהיה בזכייה האחרונה ב-2018, גם הפעם הצרפתים פתחו עם ניצחון על האוסטרלים - אז זה היה עם 1:2 קטן ואילו עכשיו זה היה בניצחון מוחץ יותר של 1:4, הרבה בזכות הכוכב שלה בהתקפה, קיליאן אמבפה, שכבש ובישל במטרה שוב להסתער על הגביע העולמי.

אמבפה, שזכה בגביע הראשון בגיל 19 בלבד, רוצה לעשות זאת שוב, יומיים לפני שיחגוג 24, ולהפוך לשחקן הטוב בעולם - בדיוק כאשר השחקן הטוב בעולם בשנה האחרונה, קארים בנזמה, נפצע ונעדר מהטורניר.

לפני המשחק הראשון, בצרפת היו מודאגים מכמות הפציעות בסגל, הרי שפול פוגבה, פרסנל קימפמבה, כריסטופר אנקונקו וקארים בנזמה נגרעו מהסגל בתקופה האחרונה. אחרי שהחלוץ של ריאל מדריד עזב את הנבחרת ממש רגע לפני הפתיחה, אמבפה לקח את האחריות על עצמו וגם ניסה לעזור לאוליבייה ז’ירו להיכנס לנעליו של בנזמה בחוד. על פי התוצאה, אין ספק שהוא הצליח לעמוד במשימה ונראה שיש בין השניים כימיה טובה בחלק הקדמי והרבה פירגון.

אמבפה וז'ירו. יש כימיה (רויטרס)אמבפה וז'ירו. יש כימיה (רויטרס)

ז’ירו לא כבש בטורניר הקודם ברוסיה 2018, אבל עזר לאמבפה להיכנס לעניינים במונדיאל הראשון שלו כי הוא פרגן לו בבישולים לשער הניצחון ב-0:1 על פרו ולשער נוסף נגד ארגנטינה בניצחון 3:4 בשמינית הגמר. הפעם, בקטאר 2022, זה היה אמבפה שעזר לו להבקיע ולהפוך לגדול הכובשים של הנבחרת בכל הזמנים, כאשר כרגע אוליבייה ז’ירו ניצב לצידו של תיירי הנרי עם 51 שערים.

אמבפה, אגב, רחוק גול אחד משערו ה-30 בנבחרת ולפי קצב הכיבושים שלו הוא עוד יעקוף את שניהם בעתיד. לשם ההשוואה, קיליאן השלים רק 60 הופעות בנבחרת והם עשו זאת ביותר מ-115 הופעות במדים הלאומיים. אמבפה הבקיע במונדיאל הקודם שלושה שערים וסיפק עוד שני בישולים בשבעה משחקים כשהיה צעיר, אבל עכשיו הוא יודע שהוא חייב לתרום הרבה יותר בעקבות הפציעות הרבות בסגל - וזה אכן מה שהוא עושה בקטאר, כי כבר אחרי המשחק הראשון בטורניר יש לו שער ובישול. מעבר לזה, המעמד שלו השתדרג, שכן שלאורך המשחק מול האוסטרלים רוב הכדורים הלכו לאגף השמאלי בו אמבפה שיחק, כך שכולם גם מרגישים בנוח לתת לו להוביל.

קיליאן אמבפה חוגג (רדאד ג'בארה)קיליאן אמבפה חוגג (רדאד ג'בארה)

בקיץ האחרון אמבפה משך את תשומת הלב של כל העולם, אחרי שסירב למעבר לריאל מדריד לפני המונדיאל ונשאר במולדתו. להיות שחקן מוביל בפאריס סן ז’רמן זה לא משתווה כמובן לתהילה שמקבלים בריאל מדריד, אבל לאמבפה יש הזדמנות להוכיח כי הוא הגדול מכולם בכל זאת. את הופעת הבכורה שלו בנבחרת צרפת אמבפה עשה לפני חמש וחצי שנים - ושתי זכיות רצופות בגביע המוזהב בהחלט יכניסו אותו לספרי ההיסטוריה. אם זה יקרה, גם כדור הזהב יילך אליו.

אלופת העולם רוצה לשחזר את ההישג של נבחרת ברזיל, שהייתה לנבחרת האחרונה שזכתה בגביע העולם פעמיים ברצף, ב-1958 וב-1962. דשאן, המאמן שהוביל את הטריקולור לזכייה ראשונה מזה 20 שנה באליפות העולם במונדיאל הקודם, יכול לראשונה מזה 60 שנה לשחזר את ההישג של הברזילאים. הנבחרת שלו עם עומק מדהים, למרות הפציעות של השחקנים המשמעותיים שנותרו בחוץ, ובינתיים הוא צלח את המשחק הראשון. אבל גם אם עוד יהיה קשה בהמשך - עדיין יש לו את הנשק הקטלני ביותר מקדימה. אמבפה עדיין כאן.

קיליאן אמבפה חוגג (רדאד ג'בארה)קיליאן אמבפה חוגג (רדאד ג'בארה)

רבים בעולם מסתכלים בהערצה על ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, שניים שגרפו תארים אישיים רבים בשנים האחרונות ונמצאים במונדיאל האחרון שלהם בקריירה - אבל האמת היא שאנחנו כנראה בעיצומו של עידן אחר. יש כוכב אחד בולט בשמי הכדורגל העולמי וקוראים לו קיליאן אמבפה.

קטאר בהלם ממה שעושים האוהדים היפנים
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */