יום ראשון, 02.06.2024 שעה 17:11

דרמה: דובר פיפ"א יצא מהארון בזמן המסע"ת

בריאן סוונסון הצהיר על נטיותיו המיניות בזמן נאומו של אינפנטינו בקטאר: "כל מה שהוא אומר זה אמת". וגם: הדלת לישראל פתוחה ומחאת הנשים באיראן

|
בריאן סוונסון (רויטרס)
בריאן סוונסון (רויטרס)

“היום אני אדבר אחרי שתיקה ארוכה”. כשג’אני אינפנטינו, נשיא פיפ”א, נכנס לאולם מסיבת העיתונאים יממה לפני משחק הפתיחה של המונדיאל הוא שידר רוגע, אבל כשהוא פתח את הפה כמעט כל משפט שלו הפך לכותרת. במשך 50 דקות הוא נשא נאום חוצב להבות שענה על כל השאלות שריחפו באוויר.

שאלות כמו איך הסכמתם לקטארים לארח את גביע העולם, איך אתה חי בשלום עם התנאים שהעובדים הזרים נאלצים להתמודד איתם, איך הגישה של קטאר נגד הקהילה הגאה מסתדרת עם החזון של הכדורגל להישאר פתוח בפני כולם ואיך הסכמתם לא לאפשר מכירת בירה במגרשים - כל אלה קיבלו תשובות עוד לפני שהעיתונאים שאלו אותן.

והייתה לו גם ביקורת נגדית חריפה. אינפנטינו ישב ונזף בכולם, במיוחד באירופאים ובתרבות המערב ממנה הוא מגיע. תרבות שלדעתו מזלזלת בקטארים ובמוסלמים. את הדברים הוא אמר כאשר ממש מולו, בקומה מעל, ישבו בכיסאות ה-VIP ארבעה קטארים שצפו במתרחש ובעיקר נראו מרוצים לאחר שהצהיר: “זה יהיה המונדיאל הכי טוב בהיסטוריה”.

הבטיח שזה יהיה המונדיאל הכי טוב אי פעם. אינפנטינו (רדאד ג'בארה)הבטיח שזה יהיה המונדיאל הכי טוב אי פעם. אינפנטינו (רדאד ג'בארה)

מסיבת העיתונאים נמשכה כשעה ו-40 דקות, במהלכן היה נדמה כי הוא רצה להוריד את כל הנושאים הבוערים מהסדר היום, לנקות את השולחן ולהתחיל להתעסק רק בתוצאות של משחקי המונדיאל בקטאר. המונדיאל במדינה הזאת הוא עובדה. זה קורה, זה מתחיל ופיפ”א היא לא הסיפור. ג’אני הדגיש: “אני קטארי, אני ערבי, אני אפריקאי, אני הומו, אני בעל מוגבלות, אני בן למהגרים, אני בדיוק כמו כולם”. נאום היסטורי ויוצא דופן שרצה לאחד את כולם.

אלא שמן הסתם צפו הרבה נושאים פוליטיים בשיחה הפתוחה שניהל עם התקשורת העולמית. כ-400 עיתונאים היו שם, כולל מישראל, והוא התייחס למצב המורכב בעולם כולו וגם גם במדינה שלנו. “פתחנו את הדלת להגעתם של ישראלים לקטאר לראשונה, פתחנו את הדלת ואולי היא תישאר פתוחה גם בהמשך. אם זה יקרה, זה בהחלט יהיה חלק מהמורשת של המונדיאל”, אמר אינפנטינו. “הייתי רוצה שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה תגיע לסיומה, היו דיונים על כך אבל כמעט ואין סיכוי שזה ייעצר באמת בזכות הפעולות שלנו. אנחנו מנסים לעזור איפה שאפשר”.

"מנסים לעזור". אינפנטינו (רדאד ג'בארה)"מנסים לעזור". אינפנטינו (רדאד ג'בארה)

עיתונאי מספרד שאל אותו: “אתה אומר שאתה מרגיש כמו הומוסקסואל וכמו פליט, אבל איך זה מסתדר עם זה שאתם נותנים לאיראן לדכא נשים?”, ואינפנטינו הניף את הכדור הרשמי של המונדיאל ואמר: “הנשק היחיד שלנו הוא הכדור. המצב באיראן מדאיג. נסעתי לאיראן ובעבר דרשנו מהמדינה שתהיה גישה לאצטדיונים לנשים, וזה קרה אחרי הרבה שנים. נשים יכולות לצפות במשחקי כדורגל אז כל הביקורת עליי לא מוצדקת בעניין הזה”.

עיתונאי בריטי העלה את האפשרות שנבחרות יחרימו אחרות כמחאה על התנהלותן ונשיא פיפ”א השיב: “למרות ההגבלות באיראן, אני מצפה שאנגליה תשחק נגדם. אתם רוצים עוד מלחמות בעולם? העבודה שאיראן תשחק פה זה הדבר החיובי לעשרות מיליוני תושביה, הם מחכים לזה. האם כולם שם אנשים רעים? אני לא חושב. אנחנו נלחמים כדי לאחד בין אנשים, לא לפלג”.

בסיום, את ההצגה גנב בריאן סוונסון, לשעבר שדר ברשת סקיי וכיום דובר פיפ”א, שאמר: “אני חייב לומר משהו ולנצל את הרגע הזה. אני יושב כאן, כהומו, בקטאר, מול כל העולם. אינפנטינו חטף אש. אבל זה שהוא לא הומו זה לא אומר שלא אכפת לו. ובכן, בהחלט אכפת לו. כל מה שהוא אומר זה אמת. אני התקבלתי במדינה הזאת כשנכנסתי בשעריה וברור לי שכולם ייכנסו לכאן בלי שום בעיה”. באותם רגעים כל האולם השתתק. זה היה רגע מצמרר.

בריאן סוונסון לצד ג'אני אינפנטינו (רויטרס)בריאן סוונסון לצד ג'אני אינפנטינו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהתנין הנשכן חיכה לשחקני נבחרת אנגליה
מי משחקני נבחרת אנגליה קיבל ביס מהתנין?
נגןנחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */